Gönderen Konu: Motora hava ile karışık saf oksijen  (Okunma sayısı 7471 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Motora hava ile karışık saf oksijen
« : Aralık 02, 2010, 18:36:14 »
Motorda eğer yanlış bilmiyorsam giren hava benzinin yanması sonucunda ısınarak genleşiyor ve güç üretimi sağlıyor ve bu yanma işleminde oksijen kullanılıyor havadaki oksijende buna yeterli oluyor.Ve mantıken güç artışı için açık hava filtresi ile daha fazla rahat hava çekmesi sağlanıyor yanlışım yoksa peki şöyle birşey yapsam:Boğaz kelebeğine doğrudan filtreden geçen NŞA daki havaya ek olarak oksijen yüklü bir tüpten saf oksijen göndersem nolur???(Bunun kontrolü elimde olsa)

Toyota Club Türkiye

Motora hava ile karışık saf oksijen
« : Aralık 02, 2010, 18:36:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2010, 18:38:32 »
Motorda eğer yanlış bilmiyorsam giren hava benzinin yanması sonucunda ısınarak genleşiyor ve güç üretimi sağlıyor ve bu yanma işleminde oksijen kullanılıyor havadaki oksijende buna yeterli oluyor.Ve mantıken güç artışı için açık hava filtresi ile daha fazla rahat hava çekmesi sağlanıyor yanlışım yoksa peki şöyle birşey yapsam:Boğaz kelebeğine doğrudan filtreden geçen NŞA daki havaya ek olarak oksijen yüklü bir tüpten saf oksijen göndersem nolur???(Bunun kontrolü elimde olsa)

uçacaz diyon yani :D
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #2 : Aralık 02, 2010, 18:46:31 »
Bahsettiğin sistemi Nitrous Oxide gönderiliyor ve bu sistemin adına NOS deniyor (Nitrous Oxide System)

yani sen anla gerisini :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #3 : Aralık 02, 2010, 18:47:03 »
Bilmiyom artık abim tüpü yan koltuğun altına oysam boruyu uzatırım motor bölümüne kadar izolede ederim maksat ısınıp gümlemesin hava filtresinde ekliyeceğim yeri buldum ama nasıl bir netice olur motor boğaza kadar yanma yapıp patlarmı yoksa nitro etkisi yapıp şahlanırmı :D kontrolünüde içerden vanayla yapacam :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #4 : Aralık 02, 2010, 18:48:27 »
Bahsettiğin sistemi Nitrous Oxide gönderiliyor ve bu sistemin adına NOS deniyor (Nitrous Oxide System)

yani sen anla gerisini :D

Haaaa! yani benim yaptığım el yapımı olacak ölemi ama benim bildiğim kadarıyla nos bambaşka bir madde ve düzenek :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #5 : Aralık 02, 2010, 19:03:53 »
Motorda eğer yanlış bilmiyorsam giren hava benzinin yanması sonucunda ısınarak genleşiyor ve güç üretimi sağlıyor ve bu yanma işleminde oksijen kullanılıyor havadaki oksijende buna yeterli oluyor.Ve mantıken güç artışı için açık hava filtresi ile daha fazla rahat hava çekmesi sağlanıyor yanlışım yoksa peki şöyle birşey yapsam:Boğaz kelebeğine doğrudan filtreden geçen NŞA daki havaya ek olarak oksijen yüklü bir tüpten saf oksijen göndersem nolur???(Bunun kontrolü elimde olsa)
yanma odasına  yakıttan fazla hava gönderirsen şahlanmanın tersi bi durum söz konusu olur. hava-yaıt karışımının belli bir oranı var eğer ki sen fazla hava yollarsan yakıtın da bir o kadar artıcaktır. oksijen tüpü basınçlı olduğundan patlar yani  yanma odasına  bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. nos dediğiniz farklı bir sistem içerisinde bulunan nitro ve oksit maddeleri yanıcı bir madde  oksijen gibi değil. (yanlışım varsa düzeltin lütfen)
demirden korksak TOYOTA’ya binmezdik!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #6 : Aralık 02, 2010, 19:14:10 »
yanma odasına  yakıttan fazla hava gönderirsen şahlanmanın tersi bi durum söz konusu olur. hava-yaıt karışımının belli bir oranı var eğer ki sen fazla hava yollarsan yakıtın da bir o kadar artıcaktır. oksijen tüpü basınçlı olduğundan patlar yani  yanma odasına  bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. nos dediğiniz farklı bir sistem içerisinde bulunan nitro ve oksit maddeleri yanıcı bir madde  oksijen gibi değil. (yanlışım varsa düzeltin lütfen)
Tüp basınçlı tamam ama sonuna kadar açıp yallah diye basmicaz bütün oksijeni:D azar azar pıssss diye diye :D yanma odasına kadar ulaştırabilirsem ne mutlu bana ulaştıramazsam zaten tct ye bida mesaj atamam o zaman anlayınki patlamış ve benle corollam cehennemin dibinde yanma odasında olacağız :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #7 : Aralık 02, 2010, 20:47:33 »
arda deneyip sonucu bildirirsen sevinirim merak ettim :D
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #8 : Aralık 02, 2010, 20:53:34 »
Arda kardeşim bişey olmaz merak etme. Gönderdiğin havayı, yakıtla beslemen gerekir ayrıca gönderdiğin yakıt ve hava karışımınıda ateşleme sisteminin yakması gerekir yani bujilerinin de elden geçmesi gerekir. Ayrıca araban karışım hatası verebilir hava-yakıt karışımı. Yani profesyonel uygulama yaparsan ancak bişeyler olur.

Not. Yanlışımı düzelttim.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #9 : Aralık 02, 2010, 21:06:35 »
Bende 4afe yı sokup buhar turbını uygulamayı dusunuyorum ne dersınız. :D
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #10 : Aralık 02, 2010, 21:23:25 »
nos konusunda yanlış bilinenler var sanırım o konuda bildiklerimi paylaşayım..

n2o yani 2 nitrojen 1 oxigen..türkçesi 2 azot 1 oksijen.. nos tüpünün içi bu bileşim ile doludur. oksijen motordaki patlama için var, azot ise soğutmak için var...sıvı nitrojenin ani soğutmak için kullanıldığını duymuşsunuzdur..soğutma isteğinin nedeni ise gazların soğukta daha çok çözülebilmesidir.(kolayı soğuk içinizdeki mantık ile aynı mantık) ne kadar soğuk olursa o kadar fazla oksijen alabilirsin yanma odasına.. nos denen sistemde nasıl yapılıyor bilmiyorum ancak ecuya müdahale olabilir onu tam bilmiyorum, ancak yanma odasına verilen fazla oksijeni karşılamak için fazla benzin veriliyor..aslında sonuç olarak fazla güç için fazla benzin şeklinde bir sistem nos.motora fazla benzin yollayabilirsiniz ancak o yakıtı karşılayacak optimum hava-yakıt karışımı nos ile mümkün oluyor...eksik- yanlış vs bir şeyler anlatmış olabilirim. soru veya düzeltmelere açığım
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #11 : Aralık 02, 2010, 21:34:02 »
Alıntıdır..
Daha fazla yakıt vermeden sadece nitro oksid ilave ederseniz, motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nisbetini hızlandırmış olursunuz. Bu durum çok geçmeden pistonlarda harab edici detonasyona sebep olur. Enerji nitrodan değil yakıttan gelir. Basit olarak, nitro oksid aynı zaman dilimi içerisinde daha çok miktardaki yakıtı yakmanıza müsaade eder, ve böylece hasıl olan etki; yakıttan ortaya çıkan ve aracınızın akselarasyonu için el altında olabilen, toplam enerji veya güç miktarındaki müthiş artıştır.
Nitro oksid’de büyü yoktur. Aslında, Nitro’yu kullanmanın, daha büyük bir karbüratör, daha iyi bir manifold, bir supercharger veya bir turbocharger kullanmadan farkı yoktur. Şunu anlamalısınız ki sizin ve motorunuzun soluduğu hava deniz seviyesinde %78 Nitrojen (Azot), %21 oksijen ve %1 diğer gazlardan oluşmuştur. Nitro Oksid (N2O) dünya atmosferinde bulunan başlıca iki bileşimin alınmasıyla yapılmıştır (bu iki molekül azot ve bir molekül oksijen’dir) ve bir kimyasal işlemle bir araya getirilmişlerdir. Nitro oksid motorunuza gittiğinde yanma ısısı kimyasal bileşiği kırarak yakıtı yakan daha fazla oksijen temin eder. Okumuş olduğunuz gibi bütün yarış motorları aynı prensip altında çalışırlar.Yoğun buhar içerisinde daha fazla hava (daha iyi soluma, supercharging, turbocharging, ve nitro) ve daha fazla yakıt daha fazla güç’e eşittir.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #12 : Aralık 02, 2010, 21:38:55 »
Intercooler kullanıp esanjorun ıcınden motorun ıcıne gıdecek havayı gecırsek, dısında ıse azot sırkule ederek sogutmasını saglasak ve motorun ıcıne havayı turbo ıle sıkıstırsak N2O nun ısını gormus olmaz mıyız?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motora hava ile karışık sad oksijen
« Yanıtla #13 : Aralık 02, 2010, 22:13:38 »
aynı projeyi uygulayanlar oldu yanma odasına direkt oksijen gönderdiler enjektörler büyüdü hava yakıt oranı düzenlendi . oksijen in basıncı çok düşük tutuldu . araç şu an gayet iyi durumda ama motor daki aşınma fazlasıyla artıyor keyfi çok kısa sürüyor yurt dışında uygulayan bi yakınım olmuştu !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık saf oksijen
« Yanıtla #14 : Aralık 06, 2010, 12:11:22 »
di azot mono oksit işini anladım sizin bilgileriniz ve daha önce okuduğum yazılarla fakat benim projem şöle verdiğim oksijen gazı direk motora gitmicekki önce debimetreden geçecek yani motor nasıl bi karışım hazırlayacağına ecu karar vercek ama tabi saf oksijen olduğu için ve basınçla çıktığı için tüpten soğuk olacak buda yanma odasına kadar giderse bir güç artışı sağlayacaktır diye düşünüyorum ama motoru tahrip etmesinden korkuyorum araca birşey olursa babamda beni tahrip eder :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Motora hava ile karışık saf oksijen
« Yanıtla #15 : Aralık 17, 2010, 13:42:56 »
"alntıdır"
Bu pazar draglara hazırladıgım clıo sporta oksijen bağlamayı önerdıler. deney ıcın oksijen tüpünden fılıtreye hortum cektık cekmez olaydık. Arac rolantideyken actık ve ınanılmaz bır patlama gerceklestı manifoltu patlattım. Ufak bir oksijen vermek manifoltuma mağni oldu. Neysek sorun o değil.

Gaz kelebeginin ustunde, gaz halatının cektıgı o cengelin baglı oldugu bir plastık var yuva şeklinde o plastiği kırdım. Plastik de düzen tutmuyor. Düzen tutmadıgı ıcın gaz kelebegı calısmıor yuvadan cıkıor, çekince oda kelebeyı acıp kapatamıor takılı olmadıgı ıcın.

Tek carem bugun kaldı arkadaşlar o plastıgın ustune baş parmak buyuklugunde saç yapıstırarak saca delık acacagız ve yuvaya oturtturacagız halatın asıldıgı zımbırtıyı.

bence deneme bile :))
demirden korksak TOYOTA’ya binmezdik!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora hava ile karışık saf oksijen
« Yanıtla #16 : Aralık 17, 2010, 14:00:43 »
istersen yanına bi co pilot oturt eline ver bi pompa hortumuda hava filtresine bağla istediğin hızda pompalasın dursun
???