Gönderen Konu: Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır  (Okunma sayısı 43651 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« : Ekim 29, 2007, 13:20:22 »
Arkadaşlar aracımızdaki klimanın kullanılması ile ilgili bir çok konu okudum.

Bunlardan birisi de kış aylarında da klimanın haftada bir kez 5-10 dakika çalıştırılması idi.
Bu sayede klimadaki gazın çökelmesi ve contaların kuruması engellenmiş oluyormuş.

Ancak asıl sorum şu:

Kışın aylarında kaloriferi hep sıcak konumda kullanırız doğal olarak.
Klimanın sağlığı ve içindeki gazın çökelmemesi, contaların kurumaması için haftada bir 5-10 dakika çalıştırmanın faydalı olduğunu bildiğimize göre, çalıştırırken yine sıcak konumda mı olacak, yoksa soğutma konumunda mı olacak? Klimamız sıcak konumdayken de nem alma dışında işe yarıyor mu? Bu konuda bilgisi olan var mı?
Toyota Corolla 2001 1.6 terra  AC SPC

Toyota Club Türkiye

Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« : Ekim 29, 2007, 13:20:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #1 : Ekim 29, 2007, 15:10:43 »
Behlul arkadaşım manuel klimalarda kışın dediğin peryotlarda sıcak konumda klima düğmesine basman yeterli oluyor klima gazı sistemde dönme işini yapıyor ve klimanı koruyorsun fakat sen içeriye soğuk hava almıyorsun
Fakat dijital (Otomatik) klimalarda durum biraz farklı klima sıcaklık ayar düğmesini soğuk konuma getirmede klima devreye girmiyor buda arabanın içine soğuk hava üflemesi demektir bu durumda arabanı park ettikten sonra stop etmeden 5 dak . bu işlemi yapacaksın ve bu sırada donmamak için arabadan çıkacaksın yada hava üfleme çıkışlarındaki mandallarının hepsini kapalı konumuna getirip bu işlemi yapacaksınız bu işlemi yapmak klima gazının  klima pompasının ve klima radyatörünüzün ömrünü uzatıp yüksek bakım maliyetlerinden kurtulmanızı sağlar diye biliyorum
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #2 : Ekim 29, 2007, 19:05:57 »
Ben aracımın klimasını hiç kapatmam bu sayede hem içeride nem yapmaz hemde buhunun önüne geçmiş olurum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #3 : Ekim 29, 2007, 22:01:23 »
Alıntı yapılan: Murat Yüksel
Ben aracımın klimasını hiç kapatmam bu sayede hem içeride nem yapmaz hemde buhunun önüne geçmiş olurum... [/quote]

Bunun benzin göstergesine etkisi nedir?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #4 : Ekim 29, 2007, 23:06:37 »
Klima kullandığı için cam açmaz, bu sayede de biraz tasarruf eder.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #5 : Ekim 29, 2007, 23:21:48 »
ancak şehir içinde kullanacaksanız klimayı, klima kullanmak aracın devrini yükselttiği ve kompresörünün de motoru bir miktar zorlamasıyla fazla yakıt yakması kaçınılmazdır. klima her şekilde araca fazla yakıt yaktırır. o da devrinin yükselmesinden kaynaklanır. hızlı gidilen durumlarda cam açmak yerine klima kullanmak kesinlikle daha ekonomiktir. klima Bülent arkadaşımın dediği gibi eğer manuelse sıcak soğuk farketmez. gaz dönsün yeter. gazın çökelmesi diye bir olay mümkün değildir. oluşacak sorun genleşme valfinin sorunlanması veya benim aracımda olduğu gibi kompresör kafasının oksitlenmesi olarak geri döner. bu gibi durumların pek bir zararı yoktur. aracım neredeyse 12 yaşına girecek ama ben kışın hiç açmazdım klimayı. dediğim gibi kompresör kafası oksitlendi ve taşlanması gerekiyor. devreye girerken standart "şak" sesi yani bobinin elektrikle devreye sokulması anında gelen vurma sesi, biraz sürşerek geliyor. böyle bir 10 yıl daha idare eder. klimacıyız, o yüzden böyle diyorum
bu arada klimayı rolantide 5-10dk çalıştırmak yerine, arabanın devrini 2000rpm'e sabitleyerek 1dk beklemek yeterli olacaktır. 2000rpm klimanın en verimli ve devamlı çalıştığı devirdir. dikkat edin devri 3000rpm'e aldığınızda kısa süre sonra klima devreden çıkacak ve siz gaz pedalıyla hiç oynamadığınız halde devir yükselmesinden bunun farkına varacaksınızdır. daha sonra rolantiye düştüğünüzde 15-20sn sonra tekrar devreye girecektir. bu da aşırı yoğun soğutma sonucu, basınç oranının fazlalığından, otomatik olarak boru patlamasına müsade vermeyecek bir sistemdir. ayrıca bu rampa yukarı giderken veya sollama durumlarında eğer klima açıksa, vites küçültüp devri 3000'in üzerine çıkardığınızda devreden çıkmasına ve araçtaki performans kaybının olmasını engellemesine de yaramaktadır. bilginize...
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #6 : Ekim 29, 2007, 23:32:23 »
Alıntı yapılan: Murat Yüksel
Ben aracımın klimasını hiç kapatmam bu sayede hem içeride nem yapmaz hemde buhunun önüne geçmiş olurum...
[/quote]

aracınızda yaz kış klima açık olduğu için borularda sürekli karlanma olur. ve her daim aracınıza binip giderken camınız buğulanır. klima düğmesine dokunduğunuz anda buğu gider, kapatınca geri gelir. bu arada sürekli olarak açık kullanmak, kışın açmamaktan daha zararlıdır. çünkü kontağı açtığınız anda kompresör devreye girer ki şak sesi rahatlıkla kontak açıldığında duyulur. bu da kompresörü boşa çalıştırmak manasına gelir. çünkü araç çalıştığında hemen çalışmaz fakat bobinde elektrik her daim vardır. en azından aracın kontağını açarken, klimanın kapalı olmasına özen gösterin. buna en güzel örnek otomatik klimalardır. dikkat edin asla aracı çalıştırır çalıştırmaz devreye girmez
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #7 : Ekim 31, 2007, 00:22:16 »
Paylaştığı bilgiler için Selim'e teşekkür ederim.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #8 : Ekim 31, 2007, 00:26:00 »
Arkadaşlar ne kliması kışın kışın ya.Sadece gülüyorum vallaha.Sizin bahsettiğiniz klimalar sadece yaz ayları için yani soğuk hava verir.Klimayı açıyorsanız kışın ayıp ediyorsunuz yani.Standart düzeydeki araçlardaki klima sadece soğutur
BASTIĞIN YERLERİ TOPRAK DİYEREK GEÇME,TANI!
                                           DÜŞÜN ALTINDAKİ BİNLERCE KEFENSİZ YATANI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #9 : Ekim 31, 2007, 16:43:52 »
Alıntı yapılan: Eray Yiğit
Arkadaşlar ne kliması kışın kışın ya.Sadece gülüyorum vallaha.Sizin bahsettiğiniz klimalar sadece yaz ayları için yani soğuk hava verir.Klimayı açıyorsanız kışın ayıp ediyorsunuz yani.Standart düzeydeki araçlardaki klima sadece soğutur
[/quote]

Eray arkadaşım, konu klimanın kışın sıcak üflemesi için kullanılma şekilleri değil, "klima kışın nasıl kullanılmalı tamamen kapatılmalı hiç açılmamalı mı, yoksa arada işleyen demir pas tutumaz deyiminde olduğu gibi devreye alınmalı mı konusu". kısaca klimanın sağlığı için üstümüze düşenler.

ayrıca klima sadece soğutma için değildir. carina ve daha üst modellerde, ısıtma esnasında da klimayı kullanmak, daha fazla ısı verilmesini sağlar. ama bunun için yine motorun ısınması gerekir (tabi rezistanslı bir sistem yoksa), çünkü siz düğmenizi sıcak konuma getirdiğinizde eğer klima açıksa, klima boru ızgarasının olduğu yer kapanmaz, sadece üstünden geçen hava, motordan gelen sıcak hava olur. nemlenen borulardaki su buharlaşır, aracınızın içine yoğun nem ve sıcaklık olarak geri döner. bu da ekstra ısıtma sağlar. (bu ae101'lerde bulunmaz, ae111'de de bulunmaz, zze121'i bilemiyorum  )

ben Mimarım, ama kuruluşumuz klima üzerine. yazılanları dikkatli okursanız, gülünecek pek bi şey yok.

[quote=Alper Kutluer]
Paylaştığı bilgiler için Selim'e teşekkür ederim.
[/quote]

Rica ederim
99 / T22 / 2.0 / SOL

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #10 : Ekim 31, 2007, 18:18:44 »
ALINTI
Klima kullandığı için cam açmaz, bu sayede de biraz tasarruf eder.[/quote]

Kışın cam açan olurmu? Ben buğu gidermek için cam açıyorum bu seferde yağmur yiyorum. Klima ile buğu hemen gidiyo ama kapatınca geri geliyo. Aracım çok fazla buğu yapıyo. Bi arkadaşta brodway vardı ve hep o model arçlarda buğu fazlasıyla olur. Sürekli cam silerdi. Bende şimdi aynıyım. Çok canımı sıkıyo bu kadar pahalı bi aracın böyle bi sorunu. araca binmemle aracın camları vücut sıcaklığından anında bembeyaz oluyo. Ve sinir oluyorum. soğuk motorda klimada çalıştıramıyorum. Isınana kadar rolantide çalıştıramazsın. E ne yapacan kardeşim. Bezlede silsek berbat oluyo camlar hele gece bez izleri far vurunca yolu bile göstermiyor.

ALINTI
aracınızda yaz kış klima açık olduğu için borularda sürekli karlanma olur. ve her daim aracınıza binip giderken camınız buğulanır. [/quote]

Ben klimayı yaz kış da çalıştırmadım selim bey. Borulara bi şeymi oldu acaba ama araç daha 1.5 senelik ve 2 yaz geçirdi klimalı. Buna bi çözüm varmı?
Ben bu buhu işinden çok şikayetçiyim. sırf bu yüzden satacam valla aracı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #11 : Ekim 31, 2007, 19:40:11 »
Alıntı yapılan: İsmail H. Timurcioğlu
Ben klimayı yaz kış da çalıştırmadım selim bey. Borulara bi şeymi oldu acaba ama araç daha 1.5 senelik ve 2 yaz geçirdi klimalı. Buna bi çözüm varmı?
Ben bu buhu işinden çok şikayetçiyim. sırf bu yüzden satacam valla aracı.
[/quote]

durun İsmail bey satmayın hemen.  eğer buğulanmanın önüne geçmek istiyorsanız, buğu yaptığı anda klimayı çalıştırmayın. sıcak konumda (klima kapalı) fanı çalıştırmaya devam edin. motor soğuktur mutlaka ama biraz üşüyeceksiniz. mümkünse arabayı 2. vitese almayın. ısı normale gelene kadar 1. viteste yüksek devir kullanın. böyle uygulamayı bir kaç kere tekrarlayın, böylece sorununuz düzelecektir. maşaallah diyorum aracıma, hiç böyle bir sorun yaşamadım. ama özellikle kuzenimin carina'sını kullanırken, resmen işkenceye dönüyordu olay. cam buğulanır, klimayı aç, buğu 3sn içinde gider, kapat, 1dk sonra yine buğu olmuş, bir daha aç. (bazı arkadaşlar e aç git diyecek olabilir ama motoru soğuk 2.0 motor arabada klima açıp gitmek hem de şehir içi yürek istiyor biraz yakıt yüzünden) bu işlemi sürekli tekrarlamaktan sinirlerim bozulmuştu. sizi çok iyi anlıyorum. ama önerdiğim uygulama sorununuzu giderecektir. ben buğu sebebiyle asla klima açmıyorum bu yüzden. yoksa ipin ucu bir kaçtı mı toparlayana kadar canım çıkıyor.
99 / T22 / 2.0 / SOL

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #12 : Kasım 01, 2007, 15:17:42 »
ALINTI
eğer buğulanmanın önüne geçmek istiyorsanız, buğu yaptığı anda klimayı çalıştırmayın. sıcak konumda (klima kapalı) fanı çalıştırmaya devam edin. motor soğuktur mutlaka ama biraz üşüyeceksiniz. mümkünse arabayı 2. vitese almayın. ısı normale gelene kadar 1. viteste yüksek devir kullanın. böyle uygulamayı bir kaç kere tekrarlayın, böylece sorununuz düzelecektir.[/quote]

O buğu gidene kadar ben zaten bir çok kaza geçiririm herhalde. Göz gözü görmüyorki. Benim ki tam sevgili arabası    
Mecbur klimayı açıp buğuyu anında yok etmek zorunda kalıyorum ve evimden ana yola çıkınca 1. viteslede pek gidilecek yol değil. Ne biliyim ya çok canımı sıkıyor bu iş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #13 : Kasım 01, 2007, 18:56:26 »
Alıntı yapılan: İsmail H. Timurcioğlu
O buğu gidene kadar ben zaten bir çok kaza geçiririm herhalde. Göz gözü görmüyorki. Benim ki tam sevgili arabası    
Mecbur klimayı açıp buğuyu anında yok etmek zorunda kalıyorum ve evimden ana yola çıkınca 1. viteslede pek gidilecek yol değil. Ne biliyim ya çok canımı sıkıyor bu iş.
[/quote]


  İsmail Bey bu arada 1. vitesten örnek vermem (ben kullanabildiğim için) sokak aralarında ve çevre yolu sayılamayacak genel yollarda giderken. yüksek devir kullanın 1. vites önemli değil. ya da görebileceğiniz kadarını silin, her zaman 4 ile gittiğiniz yolda, 2. viteste gidip bi şekilde motor ısınana kadar yüksek devir kullanın. biraz zaman alacak bu sorunun bitmesi Allah kolaylık versin diyorum...
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #14 : Kasım 02, 2007, 15:07:16 »
Alıntı yapılan: selim kara
aracınızda yaz kış klima açık olduğu için borularda sürekli karlanma olur. ve her daim aracınıza binip giderken camınız buğulanır. klima düğmesine dokunduğunuz anda buğu gider, kapatınca geri gelir. bu arada sürekli olarak açık kullanmak, kışın açmamaktan daha zararlıdır. çünkü kontağı açtığınız anda kompresör devreye girer ki şak sesi rahatlıkla kontak açıldığında duyulur. bu da kompresörü boşa çalıştırmak manasına gelir. çünkü araç çalıştığında hemen çalışmaz fakat bobinde elektrik her daim vardır. en azından aracın kontağını açarken, klimanın kapalı olmasına özen gösterin. buna en güzel örnek otomatik klimalardır. dikkat edin asla aracı çalıştırır çalıştırmaz devreye girmez
[/quote]
Bunu başka bir forumda da söylemişti biri, neden diye sorduğumda açıklayamamıştı. Şimdi bende mnuel klima var, klima zaten açık konumda kaldıysa, motoru çalıştırır çalıştırmaz kompresör çalışmaya başlıyor. Ben arabadan inene kadar. Toplam bir kez açılıp bir kez kapanıyor. Eğer çalıştırırken klima kapalıysa ben elimle açıyorum, tekrar kapatmadan önce elimle kapatıyorum, sonra motoru kapatıp çıkıyorum. Toplam bir kez açılıp bir kez kapanıyor. Aradaki fark nedir? Ben son yıllarda klimayı haziranda açıp eylülde kapatıyorum. Şimdiki arabamı 60bin, önceki arabamı 30bin km bu şekilde kullandım sorun çıkmadı. Ha unutmadan, bunlar 17 yıllık ve 150~200bin km deki arabalardı.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #15 : Kasım 02, 2007, 22:53:24 »
Arkadaşlar hepinizin ilgisine ve alakasına çok teşekkür ediyorum.
Verdiğiniz bilgilerle sorumun cevabını almış oldum. İşte forum budur. Yaşasın forumumuz.

Bu arada camdaki buğu ile ilgili sorusu olan arkadaşlar var.
Ben bu sorunu şu şekilde çözdüm.

Benim aracımda da camlarda buğu oluyordu, çok basit bir çözümü varmış bende işe yaradı ve artık
camımda hiç buğu olmuyor. Üstelikte klimayı çalıştırmadan.

Çözüm şu: Kaloriferi açtıktan sonra cama üfleme konumuna getirip, hava girişini dışarıdan içeriye konumuna getirmek.  Bunu bir toyota ustası tavsiye etti. Buğu problemi olan arkadaşlar mutlaka denesin.
Toyota Corolla 2001 1.6 terra  AC SPC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #16 : Kasım 04, 2007, 01:03:51 »
Alıntı yapılan: Behlul Becit
Arkadaşlar hepinizin ilgisine ve alakasına çok teşekkür ediyorum.
Verdiğiniz bilgilerle sorumun cevabını almış oldum. İşte forum budur. Yaşasın forumumuz.

Bu arada camdaki buğu ile ilgili sorusu olan arkadaşlar var.
Ben bu sorunu şu şekilde çözdüm.

Benim aracımda da camlarda buğu oluyordu, çok basit bir çözümü varmış bende işe yaradı ve artık
camımda hiç buğu olmuyor. Üstelikte klimayı çalıştırmadan.

Çözüm şu: Kaloriferi açtıktan sonra cama üfleme konumuna getirip, hava girişini dışarıdan içeriye konumuna getirmek.  Bunu bir toyota ustası tavsiye etti. Buğu problemi olan arkadaşlar mutlaka denesin.
[/quote]

 mantıklı. ama yine buğu olabilir. çünkü iç dış ayarında hava yine klima borularının arasından geçer.
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #17 : Kasım 04, 2007, 01:14:52 »
Alıntı yapılan: Selim Tokgöz
Bunu başka bir forumda da söylemişti biri, neden diye sorduğumda açıklayamamıştı. Şimdi bende mnuel klima var, klima zaten açık konumda kaldıysa, motoru çalıştırır çalıştırmaz kompresör çalışmaya başlıyor. Ben arabadan inene kadar. Toplam bir kez açılıp bir kez kapanıyor. Eğer çalıştırırken klima kapalıysa ben elimle açıyorum, tekrar kapatmadan önce elimle kapatıyorum, sonra motoru kapatıp çıkıyorum. Toplam bir kez açılıp bir kez kapanıyor. Aradaki fark nedir? Ben son yıllarda klimayı haziranda açıp eylülde kapatıyorum. Şimdiki arabamı 60bin, önceki arabamı 30bin km bu şekilde kullandım sorun çıkmadı. Ha unutmadan, bunlar 17 yıllık ve 150~200bin km deki arabalardı.
[/quote]

klima düğmesi açık olarak kontağı açmanız kompresöre zararlı. elektriksel bir olay. kontağı açtığnızda bobin devreye girer ve şak diye bir ses duyarsınız. kompresör devreye girmiştir ama içinden gaz geçmemektedir. yani kendi kendini zorlamaktadır. detaylı olarak kompresör nasıl çalışır diye anlatmaya gerek yok. kısaca şöyle özetleyeyim, otomatik araç klimalarının kompresörleri asla şak diye devreye girmez, split tip klimalar da hemen devreye girmez. mantık aynı zaten. split klima soğutma yaparken kapatın üniteyi. ve tekrar açın. kondanser yaklaşık 5dk devreye girmeyecektir. bu klimanın kompresör ebatına göre değişir. bugün iş yerinde 65hp'lik bir hiross motorunun bobinini inceledik. sistemdeki bir arızadan dolayı gazsız çalışan veya likid teması yüzünden piston kıran, bobini yanan bunun gibi çok tip ve sayıda motor var. önceki araçlarınız 150-200bin km'lerde 17 yıllık falan da olabilir. bu %50 malzeme kalitesiyle alakalıdır. 500,000km'ye gelmiş 96 model bir ae101 kliması sorun yaratmazken, 90,000km'deki arabanın kompresörü yanabilir, bloğu çatlayabilir vs vs olabilir. yani geri kalan %50 de kısmet meselesi.

o yüzden biz önlemimizi alalım arkadaşlar. klimanın para eden kısmı kompresörüdür unutmayalım.
99 / T22 / 2.0 / SOL

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #18 : Kasım 07, 2007, 10:07:20 »
ALINTI
Çözüm şu: Kaloriferi açtıktan sonra cama üfleme konumuna getirip, hava girişini dışarıdan içeriye konumuna getirmek. Bunu bir toyota ustası tavsiye etti. Buğu problemi olan arkadaşlar mutlaka denesin[/quote]

Behlül bey aracınız neydi? Benim aracım imzamda yazıyor. Hava girişini dıştan içe nasıl ayarlıyoruz? Öyle bi düğmemi var? Fan hızı var, 1-4 arası, cam, yere, içeriye verme düğmesi var, sıcak soğuk ayar düğmesi var. Altta klima A/C Süğmesi var, bi arabaresmi oval bi ok işareti var altında  (Bahsettiğiniz bu mu yoksa), cam rezistansı düğmesi. Başka bi düğme yok. Dediğiniz nasıl yapılıyo. Ve arka yan camları ne olursa olsun açamıyosunuz mesela.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Klima Kış Ayında Nasıl Kullanılmalıdır
« Yanıtla #19 : Kasım 07, 2007, 13:28:45 »
Alıntı yapılan: selim kara
klima düğmesi açık olarak kontağı açmanız kompresöre zararlı. elektriksel bir olay. kontağı açtığnızda bobin devreye girer ve şak diye bir ses duyarsınız. kompresör devreye girmiştir ama içinden gaz geçmemektedir. yani kendi kendini zorlamaktadır. detaylı olarak kompresör nasıl çalışır diye anlatmaya gerek yok. kısaca şöyle özetleyeyim, otomatik araç klimalarının kompresörleri asla şak diye devreye girmez, split tip klimalar da hemen devreye girmez. mantık aynı zaten. split klima soğutma yaparken kapatın üniteyi. ve tekrar açın. kondanser yaklaşık 5dk devreye girmeyecektir. bu klimanın kompresör ebatına göre değişir. bugün iş yerinde 65hp'lik bir hiross motorunun bobinini inceledik. sistemdeki bir arızadan dolayı gazsız çalışan veya likid teması yüzünden piston kıran, bobini yanan bunun gibi çok tip ve sayıda motor var. önceki araçlarınız 150-200bin km'lerde 17 yıllık falan da olabilir. bu %50 malzeme kalitesiyle alakalıdır. 500,000km'ye gelmiş 96 model bir ae101 kliması sorun yaratmazken, 90,000km'deki arabanın kompresörü yanabilir, bloğu çatlayabilir vs vs olabilir. yani geri kalan %50 de kısmet meselesi.

o yüzden biz önlemimizi alalım arkadaşlar. klimanın para eden kısmı kompresörüdür unutmayalım.
[/quote]
Peki kullanım kılavuzlarında neden böyle bir uyarı yok?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan