Gönderen Konu: devir saati  (Okunma sayısı 3850 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
devir saati
« : Temmuz 12, 2010, 21:32:37 »
selam  aracımız 0 ve trafiğe 7 nisan çıkışlı.kaç  aydır kullanıyorum.
 4 yıldır  evde punto da var.puntoda devir saatini 2000-3000 aralığında tutuyordum,
ama corollamda o devir arasında tutamıyorum.tuttum diyelim vites ışığı yanıyor sönmüyor.hep 2000lere yakın devirde kullanıyorum.yanlış mı yaptığım?teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

devir saati
« : Temmuz 12, 2010, 21:32:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Birazda Alman takılalım :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #1 : Temmuz 12, 2010, 22:19:52 »
biraz daha açıklayıcı anlatırsanız daha iyi yardımcı olabilirz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #2 : Temmuz 12, 2010, 22:58:23 »
Yanlış anlamadıysam aracınız dizel.
Dizel kullanan kullanıcılardan daha doğru yorumlar gelecektir.

2000 devirde yanıyor diye sürekli 2000 devirde vites çevirmek motoru ölü tutar.Arızalarınız daha çabuk olur.Motor ömrünüz turbo ömrünüz daha kısa olur.Daha kısa sürede daha çabuk arızalarla karşılaşırsınız.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: devir saati
« Yanıtla #3 : Temmuz 13, 2010, 08:52:04 »
akşam msjdan sonra dışarı çıktık bir tur attık.ve nedenini buldum hiç 6.viteste kullanmadığım için devir saati 2000-3000 arasında durmuyordu.akşam 6. viteste ortayı yakaladık yükselecek başka vites olmadığı için ışıkta yanmıyordu.benim asıl sorum şuydu galiba anlatamadım şimdi bu araçta vites ışıkları yanmıyorsa araba devrinde midir?yani illa devir saati 2000-3000 arasında olacak diye bir kural var mı?sorularım saçma gelebilir ama bir bayandan geliyor çok anlamıyrm.aracımı üzmek istemiyorum.araç dizel.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #4 : Temmuz 13, 2010, 08:55:45 »
anladığım kadarıyla o ışık size vites değiştirme devrinde olduğunuzu gösteriyor. yani vites büyütmek için uygun devire geldiğinde yanıyor. bu bir uyarıdır, yakıt tasarrufu ve motor ömrü için optimum noktadır. uyarsanız iyidir, ama uymazsanız da siz bilirsiniz... araba otomatik mi, manuel mi?
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #5 : Temmuz 13, 2010, 09:19:40 »
ışık yandığında sizi vites atmanız için ikaz etmiş olur.Bundaki amaç aracın az yakmasını sağlamaktır.Belki maksimum tork değerlerini de bu ışıklar yandığında araç elde etmiş olur.
Ancak dizel araç devri sever.2000'lerde vites değiştireceğinize motorun tatlı homurdanmasını duyarak vites değiştirirseniz (3.500-4.000) motor için daha faydalı birşey yapmış olursunuz.Belki 2.000 devirlerde attığınız vites Turbonun devreye girmediği bir devir olabilir (kesin bilgim yok).Eğer öyle ise aracın motoru ,turbo olmadan aracı taşımaya zorlanıyor. Araç devirli kullanımla biraz daha fazla yakıt tüketir.Ancak bu önemsenecek kadar fazla değildir.
Ayrıca aracı stop edeceğiniz zaman (turbolu olmasından ötürü hatırlatmakta fayda görüyorum) aracın en az 30 saniye rölantide çalışmasına dikkat edin.Varış noktasına ulaşır ulaşmaz kontağı kapatmayın.Aksi taktirde turbo çalışması normale dönmez ve turbo ömrü kısalır.Turbo yağlamasını bitirmeden stop edilmiş olur.Turbo da ciddi bir paradır.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: devir saati
« Yanıtla #6 : Temmuz 13, 2010, 09:23:46 »
araç manuel,evet aracı hemen stop ettirmiyorum biraz bekliyorum.o zaman vites ışığı yanmıyorsa devrinde kullanıyorum diyebilirim değil mi?trafikte araca kulak verdiğimde ses yok zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #7 : Temmuz 13, 2010, 09:31:15 »
ışık yanmıyorsa uygun vitestesinizdir.Ancak olması gerekenden büyü bir vitesle gidiyorsanız nasıl anlıyorsunuz? (2.vites ile gidilecek hızda 3. vites ile gidiyorsanız ve araç bayılıyorsa)
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 'alph
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #8 : Temmuz 13, 2010, 09:39:23 »
o dediğiniz sistem swift sistemi aşağı ve yukarı yeşil oklar yanıp söner. bunun amacı yukarda arkadaşlarımında belirttiği gibi aracı devrinde kullanarak , daha az yakıt sağlamak. bu sisteme düz yolda mümkün olduğunca uyun. ama bu sistem okadar akıllıca yapılmışki örnek ile açıklim ; araç ikinci viteste seyir halindeyken gaza biraz yüklenin yukarı switf ışığı yanacaktır, 2. viteste dahada gaza yüklendiğinizde ışık sönecektir araç tam devir alır ve ozaman swift ışığı tekrar yanar. bunu arada yapmanızı tawsiye ederim. kısacası o ışıklar size vites zamanınızı söylüor : )
2007 ToYoTa CoRoLLa (canavarım : )
06.34
FeNeRBaHÇe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #9 : Temmuz 13, 2010, 09:42:32 »
turbo 1500 lerde devreye girer. tekrar söyleyim, o ışık kanun değildir. otomatik viteslerde bile gaza basma miktarına göre araç bazen 1500-200 devir arasında, bazen 4000-5000 devir arasında vites değiştirir(vw tsı motor, dsg şanzıman). bu tamamen sizin kullanma stilinize bağlı.

o ışığa uyarsanız arabanız zarar görmeyecektir, uymazsanız da çok zarar vermezsiniz aracınıza ama devir ekonomi devri. ekonomi yapmak için uyun derim ben...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #10 : Temmuz 13, 2010, 10:51:09 »
Murat abi turbo 2500 yada 2750den sonra devreye girmiyormu. O turbo sesini dururken boşta deneyipte yapılabilir sesinden anlaşılır yani.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #11 : Temmuz 13, 2010, 10:59:16 »
anladığım kadarı ile gaza sabit bastığınızda bile araçta hızlanma veya hız düşürme mevcut. armadaşımın Megane 2sinde de böyle bir sorun vardı. araca yabancı olunca bu sorun oluyor, araca alıştığınız zaman sorun kalkar sanırım
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #12 : Temmuz 13, 2010, 11:44:34 »
ben dizelde 1500 diye biliyorum. yani daha doğrusu multijet teknolojisine sahip motorlarda öyle diye duymuştum... D4-D lerde değişirmi bilmiyorum...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #13 : Temmuz 16, 2010, 17:04:54 »
oncelikle sunu belirtmekte fayda var sanirim, turbo motor calistiginda her daim devrededir. Egzoz gaz cikisi turbo pallerini cevirir. Fakat turbonun kendi ic yapisi ile hava emis agzi genisligi, elektronik sistemler mudahalesi ile de turbonun en verimli oldugu devirleri etkiler. Bunun icin motorun maksimum tork devrine bakmak faydali olur. Diger yandan arkadaslarin da soyledigi gibi o vites isigi asil ekonomi amaclidir, uygun yollarda uyulabilir ancak sollama vs gibi durumlarda o isigi goz ardi etmek ve motor guc-tork degerlerine gore hareket etmek gerekir. Araci surekli yuksek devirde kullanmak motor icin zararli olabilecegi gibi surekli dusuk devirde zararli olabilir. Diger yandan turbo dizel bir araci calistirirken ve durdururken dikkat edilmesi gereken seyleri biliyorsunuz zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: devir saati
« Yanıtla #14 : Temmuz 16, 2010, 17:11:58 »
bence 2500 devrin altında vites değiştirmeyin ve 2500 devrin altında aracınızı kullanmayın 4000 deride geçmezseniz ideal bir kullanım olur diye düşünüyorum çünkü dizelde gaza basmak devirsiz kullanmaktan daha sağlıklı diye duymuştum.saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #15 : Temmuz 16, 2010, 17:15:05 »
sat onu benzinli al, dizelin kahrı çekilirmi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #16 : Temmuz 16, 2010, 17:17:35 »
sat onu benzinli al, dizelin kahrı çekilirmi

kahrı çekilmez ama benzininde litre fiyatı çekilirmi be Kemal abi...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #17 : Temmuz 16, 2010, 17:21:44 »
mazot 3000 benzin 3.500 civarı, atla deve değil be Ercü

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #18 : Temmuz 16, 2010, 17:40:28 »
mazot 3000 benzin 3.500 civarı, atla deve değil be Ercü

3.5*45= 157.5 tl
3*45  = 135tl  

gidiş dönüş al ohooooo baya kârda oluyorsun abi :D ki benzinin litresini 3.5 aldık suanda 3.66 düşün artık
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: devir saati
« Yanıtla #19 : Temmuz 16, 2010, 20:28:01 »
benim fiat coupe turbo da turbo 3600 devirde devreye giriyordu ve araba altından gidiyordu.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/