Gönderen Konu: Auris'e yeni motor 1330cc  (Okunma sayısı 6681 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #20 : Mayıs 26, 2010, 10:35:41 »
toyota artık spor araçlarını türkiyeye getirmeli bence.binek modelleri gerçekten güzel sınıfında liderliğe oynayacak araçlar ama bi civic type-r, bi megane rs ,golf gti'a karşı toyotanın hala bi rakibi yok.yeni motorlar gelmeli.
japon mucizesi TOYOTA

Toyota Club Türkiye

Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #20 : Mayıs 26, 2010, 10:35:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #21 : Mayıs 26, 2010, 10:36:32 »
ya şunun 2,0 ını ve yüksek hp lisini  getirseler de diğer markalar araba görse... tsi, fsi... arkasından bakıp dursa...:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #22 : Mayıs 26, 2010, 10:49:09 »
2.2 d-cat motoru vardı sanırım auris'in ama getirmediler galiba.
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #23 : Mayıs 26, 2010, 10:51:18 »
ya şunun 2,0 ını ve yüksek hp lisini  getirseler de diğer markalar araba görse... tsi, fsi... arkasından bakıp dursa...:)

Bizdeki vergi oranları motor hacmine göre olduğu ve 2.0 motorların vergisi çok çok yüksek olduğu için yeterince sayıda satılmaz diye getirmiyorlar. Vergi sistemi bu halde oldukça anca Yaris motorlu Auris görürüz yollarda.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #24 : Mayıs 26, 2010, 11:14:23 »
haklısın timuçin hocam. ya da 1,3 motora sahip 250 hp lik motor yapar japonlar belki de... güç isteyenler için...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #25 : Mayıs 26, 2010, 11:43:59 »
haklısın timuçin hocam. ya da 1,3 motora sahip 250 hp lik motor yapar japonlar belki de... güç isteyenler için...

o zaman toyota'da mazda gibi wankel motor yapsın murat abi :)
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #26 : Mayıs 27, 2010, 09:14:08 »
düşünsenize rx8 motorlu toyotaları etrafta gezerken..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #27 : Mayıs 27, 2010, 13:17:19 »
düşünmesi bile güzel :D :D
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #28 : Mayıs 27, 2010, 22:40:05 »
Auris amerikada matrix diye çıkıyor ve ilginçtir mesela california eyaletinde corolla için sadece 1.8L I4 128ps seçeneği varken, matrix için 2.4L I4 158 ps seçeneği de sunuluyor. 2.4 litre Auris kullanmak isterim doğrusu:))

İşin garip tarafı, review.com'da 2.4 litrelik corolla ve matrix için "vasat motor gücü otoyolda canınızı sıkabilir" yorumu yapılmış.. Arkadaş, sen ver bana 2.4 litre corolla'yı da, bak ben kaç tane audi a6'nın canını sıkıyorum otoyolda:))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #29 : Mayıs 28, 2010, 18:40:30 »
bende var. herkese onerıyorum tabıkıde herzaman toyotaa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #30 : Mayıs 28, 2010, 20:24:29 »
Bizdeki vergi oranları motor hacmine göre olduğu ve 2.0 motorların vergisi çok çok yüksek olduğu için yeterince sayıda satılmaz diye getirmiyorlar. Vergi sistemi bu halde oldukça anca Yaris motorlu Auris görürüz yollarda.

Timuçin Hocam çok haklısın, ancak Mercedes, BMW, Volvo, Audi gibi arabaları alan bir kitle var ve bunlar vergi falan düşünmüyorlar.. Toyota'nın da aynı ayarda arabaları var, Lexus var herşeyden önce, ama ana markanın da camry, sienna, venza gibi türkiyedeki paralı kitleden çok rağbet görebilecek arabaları var.. Az satabilir ama sonuçta mercedes s350 kaç tane satıyor? aynı klasmandaki mercedes R serisi kaç tane satıyor ki? ama marka stratejik olarak bunları getirtip ürün gamına koyuyor.. Bence Toyota türkiye de bu tarz bir konumlandırma yapmalı, başta toyota lüks araç değil diyerek direnç görebilir ama kaliteyi gördükçe kitleler almaya başlar, ürün kendini konumlandırır zaten diye düşünüyorum. Toyota türkiye bu riskleri en azından bir süre karşılamalı ve markanın prestijini üst liglerde de yükseltmeye çalışmalı bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #31 : Mayıs 28, 2010, 20:42:26 »
Timuçin Hocam çok haklısın, ancak Mercedes, BMW, Volvo, Audi gibi arabaları alan bir kitle var ve bunlar vergi falan düşünmüyorlar.. Toyota'nın da aynı ayarda arabaları var, Lexus var herşeyden önce, ama ana markanın da camry, sienna, venza gibi türkiyedeki paralı kitleden çok rağbet görebilecek arabaları var.. Az satabilir ama sonuçta mercedes s350 kaç tane satıyor? aynı klasmandaki mercedes R serisi kaç tane satıyor ki? ama marka stratejik olarak bunları getirtip ürün gamına koyuyor.. Bence Toyota türkiye de bu tarz bir konumlandırma yapmalı, başta toyota lüks araç değil diyerek direnç görebilir ama kaliteyi gördükçe kitleler almaya başlar, ürün kendini konumlandırır zaten diye düşünüyorum. Toyota türkiye bu riskleri en azından bir süre karşılamalı ve markanın prestijini üst liglerde de yükseltmeye çalışmalı bence.

Toyota Sabancı'dan ayrıldıktan sonra birşeyler değişmeye başladı gibi. Eskiden Camry yoktu buraya getirilen modellerde, az önce toyota.com.tr web sitesine baktım oraya eklenmiş, gayet de büyük motor seçeneği ile eklenmiş ve yazılanlardan anladığım kadarıyla zengin kesime, daha çok yüksek düzey yöneticilere yönelik tanıtmışlar. Küçük de olsa birşeyler değişiyor, bu küresel kriz ortamında bir anda büyk bir değişim beklemiyorum.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #32 : Mayıs 28, 2010, 20:55:25 »
sabancı dan ayrılma sebebini buraya doğru düzgün araba vermediği için die biliyorum.yani sabancı ülkemize getirilen modellerin iyi olmasını istemiş fakat başka ülkelere dağıtılanlarla kıyaslamış gibi bişiler duymuştum...
bu arda 1,33 yarisle hızlı giderek 6 lt /100km  den aşağıyı görmedim.çok yavaşta gitsem öle genelde 5 e falan düşmüyor.
bi de aurisin kasası ile daha fazla yakıt olur....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #33 : Mayıs 29, 2010, 05:37:34 »
Toyota Sabancı'dan ayrıldıktan sonra birşeyler değişmeye başladı gibi. Eskiden Camry yoktu buraya getirilen modellerde, az önce toyota.com.tr web sitesine baktım oraya eklenmiş, gayet de büyük motor seçeneği ile eklenmiş ve yazılanlardan anladığım kadarıyla zengin kesime, daha çok yüksek düzey yöneticilere yönelik tanıtmışlar. Küçük de olsa birşeyler değişiyor, bu küresel kriz ortamında bir anda büyk bir değişim beklemiyorum.

Camry Türkiye'ye Sabancı döneminde geldi. Kesin olarak hatırladığım 2006 yılından bu yana Türkiye'de Toyota tarafından satışı yapılan bir model. Belki daha önce de satışı vardı ama benim kesin olarak bildiğim tarih 2006 ve sonrası. Önce 2400 ve 3500 cc motor modelleri ile satılıyordu, sanırım şu anda sadece 3500cc modeli var ;)

Büyük motorlu araçlarda ülkemiz şartlarında bir de vergi durumuna dikkat etmek gerekiyor. Dürüst konuşmak gerekirse, olayın bir de kar boyutuna bakmak gerekir. Türkiye'de satılması çok zor olan motor seçenekleri için yatırım yapmak veya onu Türkiye'ye getirmek çok akıllıca bir iş değil. Aynı zamanda eğer özel olarak isterseniz, istediğiniz modeli getirtme şansınız var; daha önce Türkiye'de bir arkadaşım FJ istemişti, toyota özel istek üzerine getirebileceğini söylemişti :) Varsa, fazladan masraflarına katlanırım diyen 2000cc 4x4 Corolla sipariş eder, parasını ve vergileri öder, arabasını da paşa paşa sürer.

Lütfen bu yazı yanlış anlaşılmasın, hiç kimse için birşey ima etmeye çalışmıyorum. Sadece duruma biraz daha gerçekçi yaklaşıyorum :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #34 : Mayıs 29, 2010, 23:05:10 »
Camry Türkiye'ye Sabancı döneminde geldi. Kesin olarak hatırladığım 2006 yılından bu yana Türkiye'de Toyota tarafından satışı yapılan bir model. Belki daha önce de satışı vardı ama benim kesin olarak bildiğim tarih 2006 ve sonrası. Önce 2400 ve 3500 cc motor modelleri ile satılıyordu, sanırım şu anda sadece 3500cc modeli var ;)

Büyük motorlu araçlarda ülkemiz şartlarında bir de vergi durumuna dikkat etmek gerekiyor. Dürüst konuşmak gerekirse, olayın bir de kar boyutuna bakmak gerekir. Türkiye'de satılması çok zor olan motor seçenekleri için yatırım yapmak veya onu Türkiye'ye getirmek çok akıllıca bir iş değil. Aynı zamanda eğer özel olarak isterseniz, istediğiniz modeli getirtme şansınız var; daha önce Türkiye'de bir arkadaşım FJ istemişti, toyota özel istek üzerine getirebileceğini söylemişti :) Varsa, fazladan masraflarına katlanırım diyen 2000cc 4x4 Corolla sipariş eder, parasını ve vergileri öder, arabasını da paşa paşa sürer.

Lütfen bu yazı yanlış anlaşılmasın, hiç kimse için birşey ima etmeye çalışmıyorum. Sadece duruma biraz daha gerçekçi yaklaşıyorum :)

Takdir edersiniz ki Türkiye'de üst sınıf araç kullanıcısı, örneğin mercedes kullanıcısı, en azından 1.6L arabaya 80.000 lira verdiği zaman sizin benim gibi ortalama kullanıcı için geçerli olan vergi endişesini pek yaşamıyor.

Camry Türkiyede pek satmadı, sebebi ise bizde genelde "o parayı vereceksem arabanın kıralını alıırım, yani mercedes, bmw" denmesi. İyi bir konumlandırma ile o direnç biraz olsun aşılabilirdi belki, ama maalesef paralı kesim toyota'nın, nissan'ın kaliteli ve üst sınıf araba yaptığını bir türlü görmek istemiyor.
Camry 2.4 ithalatının şu koşullar altında kesilmesi mantıklı, 100.000'in üstüne çıkacak olan insan vergiyi yakıtı pek düşünmüyor, o kadar para veriyorsam bari 3.5 kullanırım diyor ki, ben olsam ben de herhalde öyle derim.
Ne yazık ki biraz da yerel koşullar tarafından dayatılan bu strateji sonunda Camry sadece Sabancı'nın bir çok şirketinde genel müdür makam aracı idi, FJ Cruiser'ın en büyük kullanıcısı ise sanırım Marlboro team denilen satış temsilcileri..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Auris'e yeni motor 1330cc
« Yanıtla #35 : Mayıs 31, 2010, 22:12:28 »
auris' in metalik gri mi yoksa metalik gümüş gri rengi daha iyidir  metalik gri rengi çok kir gösteriyor deniliyor katılır mısınız birde performansı nasıl sizce kullananlar ve bilenlerin yorumlarını merak ediyorum