peki Türkayımm kaçlık takalım yayları bizim izmiri baz aldığında ? önler 3cm arkalar 5cm uygun mu ?
yok be tam tersi daha mantıklı zaten önler havada, batman çağırırcasına geziyoruz, önü biraz daha fazla indirince çok sinirli oluyor

ikisine de 3.5 takarsın gayet de ideal olur bence
arkada benim 60lık kazan varya zaten yerde o yuzden dengelemek amacıyla farklı taksam daha iyi olmaz mı?
yanlış söylemişim ya ön 3,5 arka 5cm
Ben Hilux varken böyle geçiyordum kasislerden...

Şimdi Landcruiser ile böyle geçiyorum...

Corolla da geçer bir şekilde, Toyota ne de olsa:))))))))))))))))))))))
heee, yani şey, 3.5 yay 3.5cm düşüren yay oluyor
ulan deli ediyonuz lan beni en sonunda varya...
Kaç para len bu yaylar? ikinci el mikinci el bulun hemen bana bende taktırıyorum ....satayım. Battı balık yan gider
kasis,çukur,göktaşı deliği konusunda yüksek lisans yaptım ardahan'da

Arkadaşlarda gayet usta gözüküyor,kasisten önce frene bas ama kasise girmeden çek ayagını frenden.
Görünce yavaşlıyoruz ama görmeyince son anda hiçbişey yapmıyorum biraz boynumu sıkıyorum geçiyorum
Arkadaşım ben herkese şunu tavsiye ediyorum; Bir gün vakit bulursanız Kartal devlet hastanesine ( veya size yakın bir hastane) gidip kapının önünde 1-2 saat oturarak vakit geçiriniz ve oraya gelen veya getirilen trafik kazası geçirmiş insanların vaziyetlerini onların ve yakınlarının perişan hallerini, kan revan içindeki çocukları, parçalanmış kanlı bedenleri.. izleyiniz,.. . insanların çaresizliklerini, acı içinde kıvranışlarını, sevdiklerini yok yere kaybettiklerini öğrenmenin o ıstıraplı çaresizliğini izleyiniz ve şoför mahallinde otururken kendimizi güvende hisssedip sağ ayağımızla fütursuzca o gaz pedalına dayatmanın ne acı sonuçları olduğunu bir kez görünüz..
Lütfen hız yapmayınız ve trafik kurallarına uyunuz...
Sorunuza gelince, şehiriçi veya şehirdışı hangi yol olursa olsun
eğer o yola uygun hız limitlerinde gidiyorsanız, kasisleri de önceden görürüz, virajları da önceden farkederiz.. Eğer ani frenler yapmak zorunda kalıyorsak , virajlarda savruluyorsak demekki hızlı ve dikkatsiz araç kullanıyoruz..
ümitim baktım konuya cevap da yazdım
osman bey genel olarak katılıyorum dediklerinize ancak benim 98 corollam orjinalden 5cm daha alcak..sizce benim kasisi ne kadar önceden farketmem gerekiyor ? sizce kasislerin yerleri ve şekilleri hız limitlerinde gidildiği takdirde görülebilecek şekilde mi? sizce türkiyedeki her viraj hız sınırlarında dönüldüğünde savurmayacak nitelikte mi?
bir dee ani fren yapmak zorunda kalmak ve virajlarda savrulmak her zaman hızlı ve dikkatsiz gitmenin belirtisi değildir, ani fren çoğunlukla dikkatin göstergesi olabilmekte ve virajda savrulmak da her zaman dikkatsizliğin ve hızın belirtisi olmamakta..benim bahsettiğim savrulma-kayma eylemi tamamen bilinçli bir şekilde yapılan bir harekettir, hıza ihtiyaç duymaz, sadece kaydırmayı bilmek yeterli..
yine ekleyeceğim bir şey ise hız sınırları ile ilgili..hız sınırlarına uymak imkansız..bakın zor demiyorum, imkansız..izmir narlıdere istihkam önündeki yolun (genel seyri 80-90kmdir, ve bu hızla giderken sizi sollarlar) hız sınırı 30kmdir...şaka değil, 30km hız sınırı..30u geçtim 50 ile gidin madalya takcam size..
ümitim baktım konuya cevap da yazdım
Kanka cevabın için teşekkür ederim. Yalnız azcık daha sakin olmalısın sonuça herkes bizim gibi bilinçli sürücü değil. Osman Amca faydalı birşey yazmış bence. Bu dedikleri gerçekten doğru. TR'de sokaklarda hız yapmak moda, paleleri doğurup doğurup sokağa salmakta moda. Bu iki faktör birleştiğinde gerçekten acı sonuçlar ortaya çıkıyor
Maalesef bende bunun gibi bir çok vakaya şahit olmuşumdur. Sağlık memurluğu yaptığım dönemlerde yaz mevsiminde o kadar çok çocuk çarpma vakası geliyordi ki.. Ve nedense hep şoförler suçlu. Evebeynlein hiçmi suçu yok?
haksız demedim ki, aksine çok da haklı olduğunu söyledim, genel yapısına katılıyorum da ancak benim laf ettiğim şey başka..kasislerin düzgün olmaması, virajların doğru tasarlanmaması, asfalt kalitesi vs vs..hızlı da gitsen, yavaş da gitsen sorun bunlar, bu konuda bahsettiğim kasis..20 ile gitsem ne olur, görünmüyor ki..
haksız demedim ki, aksine çok da haklı olduğunu söyledim, genel yapısına katılıyorum da ancak benim laf ettiğim şey başka..kasislerin düzgün olmaması, virajların doğru tasarlanmaması, asfalt kalitesi vs vs..hızlı da gitsen, yavaş da gitsen sorun bunlar, bu konuda bahsettiğim kasis..20 ile gitsem ne olur, görünmüyor ki..
Aynen katılıyorum , Şartları hazırlamadan kural koymak hiç bir işe yaramaz sonuçta.
Osman abiye sonuna kadar katılıyorum.

Ayrıca gençler yaş ilerledikçe hız merakıda ters orantılı olarak düşüyor.
kasise kadar frene basın ama ön lastiklerin kasise değmesine 1 2 metre kala freni bırakın en doğru yöntem budur
İleri sürüş teknikleri uzmanlarının tavsiyesi de aynen bu şekildedir arkadaşlar.
Osman abiye sonuna kadar katılıyorum.
Ayrıca gençler yaş ilerledikçe hız merakıda ters orantılı olarak düşüyor.
Ahhh bide bu babam içinde geçerli olsa

Adam corollaya binince kendinden geçiyor allah ne verdiyse

Mümkün mertebede,ona kullandırmamaya çalışıyorum zaten.Ben geçmeye çalışıyorum direksiyona.Ama kendini hala 22 sinde zannediyor adam.

Son anda farkedilmedikçe kasislerin en sağ tarafından sola doğru çapraz şekilde geçin.Ayağnız gecerken frende olmasın.
ümitim baktım konuya cevap da yazdım
osman bey genel olarak katılıyorum dediklerinize ancak benim 98 corollam orjinalden 5cm daha alcak..sizce benim kasisi ne kadar önceden farketmem gerekiyor ? sizce kasislerin yerleri ve şekilleri hız limitlerinde gidildiği takdirde görülebilecek şekilde mi? sizce türkiyedeki her viraj hız sınırlarında dönüldüğünde savurmayacak nitelikte mi?
bir dee ani fren yapmak zorunda kalmak ve virajlarda savrulmak her zaman hızlı ve dikkatsiz gitmenin belirtisi değildir, ani fren çoğunlukla dikkatin göstergesi olabilmekte ve virajda savrulmak da her zaman dikkatsizliğin ve hızın belirtisi olmamakta..benim bahsettiğim savrulma-kayma eylemi tamamen bilinçli bir şekilde yapılan bir harekettir, hıza ihtiyaç duymaz, sadece kaydırmayı bilmek yeterli..
yine ekleyeceğim bir şey ise hız sınırları ile ilgili..hız sınırlarına uymak imkansız..bakın zor demiyorum, imkansız..izmir narlıdere istihkam önündeki yolun (genel seyri 80-90kmdir, ve bu hızla giderken sizi sollarlar) hız sınırı 30kmdir...şaka değil, 30km hız sınırı..30u geçtim 50 ile gidin madalya takcam size..
elbetteki yol kusuru her zaman her yerde mevcut heleki bizim karayollarında ama benim demek istediğim şu; hem hızlı gidip hem de yol kusuru birleştiğinde kaza riski karesi kadar artar.. yani biz hız limitlerine uyarsak yoldan kaynaklanan kusurların kaza riski daha az olur. İnsan hayatı çok değerli.. Hiçbir teknoloji, hiçbir doktor hiçbir hastane öleni geri getiremiyor, sakat kalanı düzeltemiyor.. ben toyotadan önce WV kaplumbağam vardı, 15 yıl kullandım. Çok bakımlı temiz 1600 motor bir araçtı. Ankaradan Istanbula gelirdim bazı hafta sonları, basınca 150-160 yapardı ama o aracın normal sürati max. 130 idi. 100-110 la gider gelirdim. Yolda gerede de boluda beni sollayan mercedes bmw ler ile izmit ışıklarda tekrar kavuşurduk

))
diyeceğim şu geç olsun güç olmasın

)))