Gönderen Konu: Lastik  (Okunma sayısı 13818 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Lastik
« : Nisan 15, 2010, 08:48:04 »

Lastikler hareketsiz arabayı taşımak, kalkış ve fren anında ortaya çıkan büyük yük transferlerine mukavemet  göstermek, fren yapıldığında ve viraj alırken motorun gücünü yola aktarmak, zevkli bir sürüş için güven içinde ve uzun müddet dayanmak, yolun durumu ve iklim şartları ne olursa olsun aracı emniyetle yönlendirmek, şoförün ve yolcuların konforunu sağlamak, aracın uzun ömürlü olması için yoldaki pürüzlerin etkisini azaltmak, performansını milyonlarca lastik devri boyunca en üst düzeyde tutmak için uzun ömürlü olmak gibi görevleri ve kıstasları yerine getirmek zorundadır.
 
  Yük indeksi:
 Yük indeksi bir lastiğin hız sembolü ile belirtilen en yüksek hızda taşıyabileceği azami yükü gösterir.

  Hız sembolleri:
 Hız sembolü bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği hızı ifade eder
 J : 100 km/saat K : 110 km/saat L : 120 km/saat M : 130 km/saat N : 140 km/saat P : 150 km/saat Q : 160 km/saat R : 170 km/saat S : 180 km/saat T : 190 km/saat U : 200 km/saat H : 210 km/saat V : 240 km/saat W : 270 km/saat Y : 300 km/saat Z(*) : 240+ km/saat

 
  
 İç lastikli çapraz lastik:
 İskeleti birçok dokuma katlarından meydana gelir. Çeşitli katlardaki iplikler birbirlerinin üzerinden çaprazlamasına geçer.
 
 İplik açıları:
    * Normal lastiklerde 35-38º
    * Spor lastiklerde 30-34º

 Çapraz lastiklerde yüksek darbe yutma özelliği vardır. Ucuzdur ama yuvarlanma direnci yüksektir, daha az zemin tutunması sağlar.

   İç lastiksiz radyal lastik:
 İskeleti birçok dokuma katlarından meydana gelir. Çeşitli katlardaki iplikler enine jant oturma çemberleri arasına girerler.

 İplik açıları:
    * İskelette 85-90º
    * Kuşakta 0-30º

Radyal lastiklerin ömrü uzundur, daha az yuvarlanma direncine sahiptir (yakıt tasarrufuna katkıda bulunur), daha iyi zemin tutunması sağlar (sırtta kullanılan sırt hamuruna bağlı olarak) ama daha az darbe yutma özelliği vardır ve düşük hızlarda daha sert hareket sağlar.

  Lastiklerin ömrü:
 Lastiklerin aşınmasını ve ömrünü etkileyen etkenler:
    * Arabanın özellikleri (ağırlık, tork, güç, ...)
    * Yol güzergâhı (düz, virajlı)
    * Yol sathı kalitesi (asfalt beton, makadam, stabilize, ...)
    * Arabanın mekanik durumu (ön rot ayarı, arka rot ayarı, amortisör ve frenlerin durumu)
    * Kullanım tarzı (kalkış, fren, viraj alış hızı, ...)
    * Aracın hızı (lastikler düz yolda 120 km/sa.'lik bir hızda , 70 km/sa. hıza oranla 2 misli daha çok aşınır)
    * Lastiklerin basıncı (hava basıncı %20 azalmış bir lastik, %25 daha az aşınma performansı gösterir)
    * İstek dışı meydana gelen darbeler (kaldırıma vurma, yol üzerindeki çukurlar, ...)

   Şişirme basıncı:
 Üretici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basınçları soğuk bir lastiğin 15 ºC ortam sıcaklığında gereken şişme basınçlarıdır. Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yüksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın sürekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınç artması olacaktır. Basınç ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda açıkça görülmektedir. Uygun basınç ile tam randıman elde edilirken %20 yüksek basınç randımanı %10,  %20 düşük basınç lastik ömrünü %15 düşürecektir. Düşük basınç yüksek basınca göre lastikte daha fazla hasar oluşturur.

   Hız:
 Hız ile birlikte yükselen lastik içi ısı aynı zamanda lastiğin ısısını da artırmaktadır. Havaya atılamayan bu ısı kauçuğun yumuşamasına ve mukavemetinin azalmasına yol açar. Zayıflayan gövdenin darbelere mukavemeti azalınca lastik zamanından evvel aşınır. Aracın ortalama hızının 70 km/saatten 110 km/saate yükselmesi sonucu lastik üzerindeki artan gerilim, lastiğin ömrünü %50 azaltır.


  Araç yükü:
 Yükün hiçbir zaman belirlenen hizmet koşullarını aşmaması gerekir. Aşırı yük gövde esnemesini artırır. Bunun sonucunda lastik içi ısı ve basınç yükselir. Ayrıca fazla yük sonucu lastik sertleşir bu da ciddi bir darbe sonucu lastiğin patlamasına yol açar. Araca yapılan %20'lik fazla yükleme lastik ömrünün %30 kısalmasına yol açar.


  Ortam sıcaklığı:
 Isınma ve nem gibi etkenler lastiğin ömrünü önemli ölçüde etkiler. Fizik kanunlarına göre ısınan gazın hacmi genişler. Bu lastik havaları için de geçerlidir. Ortam ısısının artması halinde lastiğin hacmi aynı kaldığından basıncı artar. Bunun için lastik sıcak iken sahip olduğu hava basıncıyla asla oynanmamalı, tavsiye edilen değerlere indirilmemelidir. Lastik havası indirilirse, soğuduğu zaman başlangıçtaki normal basıncın altına düşecektir. Yazın lastikler kışa oranla daha fazla aşınır.

  Lastiklerin rotasyonu:
 Araç lastiklerinin aşınma oranı birbirinden farklı olduğu için düzenli aralıklarla lastik yerlerinin değiştirilmesi gerekir.

 Sol ön lastiğin aşınma oranı %14 , sağ ön lastiğin aşınma oranı %19 , sol arka lastiğin aşınma oranı %28 ve sağ arka lastiğin aşınma oranı %38'dir. Aşınma oranlarını dengeye getirmek için hızlı kullanılan spor araçların lastiklerine her 8.000 km'de, normal kullanılan araçların lastiklerine ise her 12.000 km'de bir rotasyon yapmak gerekir.

 Yukarıdaki bilgi yorumlanacak olursa ancak arkadan itişli araçlar için doğru olacağı düşünülebilir, önden çekişli ve önden motorlu araçlarda her zaman ön lastikler daha çok aşınmaktadır.

  Lastik diş derinliğinin önemi:
 Yapılan araştırmalara göre 3 mm kabul edilen tehlike sınırı diş derinliğinin altına inen lastiklerde su deşarj kapasitesi %70 düşerken fren mesafesi %30 uzamaktadır. Ayrıca direksiyon hakimiyeti yeni bir lastiğe göre 6-7 kat azalmaktadır.

 Bütün otomobil lastiklerinde 1,6 mm kalınlığında bir aşınma göstergesi bulunmaktadır. Lastik diş derinliği 1,6 mm'nin altına asla inmemelidir.

  Lastik malzemesi:
 Vulkanizasyon: Kauçuk, kükürtün erime sıcaklığı üstünde kükürtle reaksiyona girince değişikliğe uğramakta ve sıcaklık değişimlerine dayanıklı hale gelmektedir. Böylece soğuduğunda kırılmaz ve ısındığında erimez. Bu olaya vulkanizasyon denir.

  Lastik tamiri:
 Tamir işlemi; bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

 Lastikteki delinme; tabanda belirtilen bölgede ise, mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.
 

 Lastik hız sembolü “H” (210 km/saat) ve altı ise, delik çapı azami 6 mm. ve de lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

 240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.

 Liner tabakada çatlama ve kesilme, karkasta ayrılma ve yırtılma, topukta kesilme, kırılma ve aşırı deformasyon varsa tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir.

 Tamirde temizlik çok önemlidir. Yara tamir malzemesi, sadece temiz yüzeye yapışır. Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşı ile iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının, elmas uçlu bir matkap ile alınması gerekir. Bu işlem iyi yapılmaz ise; ileride çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek, lastiği hizmet dışı bırakabilir.

 Tamir malzemesinin; kullanılacağı yerdeki kauçuk ile kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir. Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi, gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından, ayrılma yapar.
 Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması, lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır. Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek, orijinal özelliklerinden bir bölümünü yitirir. Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

 Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Çok kısa bir süre de olsa, havasız lastik üzerinde yürüme, karkastaki kordlara zarar verebilir. Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

 Lastiğin yara almış bölgesinin; fitil yama ile tamir edilmesi, ileride sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

 

  Alıntı adresleri: http://tr.wikipedia.org/wiki/Otomobil_lastikleri
                      http://www.halaogullari.com/lastikomru.htm

 Düzenleme: Hakan Öztürk.

Toyota Club Türkiye

Lastik
« : Nisan 15, 2010, 08:48:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Lastik
« Yanıtla #1 : Nisan 15, 2010, 09:08:33 »
Teşekkürler Hakan Abi..
Lastik ülkemizde fazla önemsenmese de, bir arabanın en önemli parçasıdır.
Sonuçta araban 1000 hp olsada, lastik olmadan 1000 hp hiç bir işe yaramaz. :)
97 Corolla 1.6 GLi  A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #2 : Nisan 15, 2010, 11:27:12 »
Teşekkürler Hakan.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Lastik
« Yanıtla #3 : Nisan 15, 2010, 12:57:37 »
Teşekkürler Hakan bey çok güzel bir bilgi.
Çıktı aldım hemen :) Yeni şeyler öğrendim.  Araçlar hususundaki cahilliğim bir kere daha aklıma geldi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #4 : Nisan 15, 2010, 14:56:33 »
Hız sembolleri:
 Hız sembolü bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği hızı ifade eder
 J : 100 km/saat K : 110 km/saat L : 120 km/saat M : 130 km/saat N : 140 km/saat P : 150 km/saat Q : 160 km/saat R : 170 km/saat S : 180 km/saat T : 190 km/saat U : 200 km/saat H : 210 km/saat V : 240 km/saat W : 270 km/saat Y : 300 km/saat Z(*) : 240+ km/saat
İşte lastiğin yol tutuşunda, en çok bu değerler önemli oluyor.
lastiğin segmenti gibi birşey...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Lastik
« Yanıtla #5 : Nisan 15, 2010, 15:01:33 »
Erdem bey Km/saat  arttıkçamı yol tutuşu artmakta.  Benzin tüketimide Hız sembolleride arttıkça artmakta diyebilirmiyiz.
Ör :  Hız sembölü N : 130km/saat olan bir lastik   V : 240km/saat olandan daha tasarruflumudur.  yada yol tutuşu daha mı kötüdür.

yada J:100km/saat lastik taktığımızda 120 km hız yaparsak ne gibi problemler çıkabilir. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #6 : Nisan 15, 2010, 16:01:38 »
Erdem bey Km/saat  arttıkçamı yol tutuşu artmakta.  Benzin tüketimide Hız sembolleride arttıkça artmakta diyebilirmiyiz.
Ör :  Hız sembölü N : 130km/saat olan bir lastik   V : 240km/saat olandan daha tasarruflumudur.  yada yol tutuşu daha mı kötüdür.

yada J:100km/saat lastik taktığımızda 120 km hız yaparsak ne gibi problemler çıkabilir. 


Ben aracımı aldığımda V seriisi lastik takılıydı , virajlara neredeyse Vw bora ile aynı hızda giriyordum , yol tutuşundan çok memnundum , sonra lastiklerde diş kalmaması nedeniyle Gidip H serisi bir goodyear lastik aldım , benim marshall marka kabak lastiklerim bile daha iyi yol tutuyordu , H seriisi lastikleri uzun yola gideceğim için mecburen almıştım ama 120yi geçtiğim zaman araba acayip titreme yapıyordu , hakim olamıyordum. Tabi bu lastiğin hamuruna görede değişiyor Nasıl ''Toyota Camry , Mercedes C180 den daha iyi bir araba'' ise T serisi olup bazı H serisi lastiklerden daha iyi olanlar vardır. Ama ben H serisi ve V serisi lastik taktım daha önce , aradaki fark inanılmazdı , birinde araba tornet gibi giderken diğerinde yüksek hızlarda bile güven veriyordu. Şu anda T seriisi fulda kullanıyorum. Araç Hem daha az benzin yakmaya başladı hemde yol tutuşu V serisi lastiklere yakın. Yakıt sarfiyatı lastikten lastiğe farkeden birşey , bazı lastiklerin hamuru nedeniyle araç çok yakar. ama bence her zaman yumuşak lastik iyi yol tutar denemez. Hamuru yumuşak olan iki lastikten biri diğerinden çok daha iyi yol tutabilir. Mesela dört mevsim lastiklerin hiçbiri iyi yol tutmaz. Kurşun kalem silgisi gibi bir hamurları vardır. Ama aynı markanın ürettiği yazlık lastiklerden ; V , W , Y seriisi olanlar her zaman daha iyi yol tutuşa sahiptir. Yalnış bilmiyorsam V seriisinin özelliği geç ısınması ve yüksek hızlarda daha iyi yol tutması , bu nedenle genelde 205 ve daha geniş tabanlı lastiklerde en az V seriisi tercih edilir. T seriisi ise daha çabuk ısınıp , dolayısıyla daha çabuk yumuşayan lastikler oluyor. düşük hızlarda ve ani hızlanmalarda daha etkiliylMİŞ. Yakıt olarak bilgim yok ama dediğim gibi benim arabamın T seriisi lastikde yakıtı bayağı düştü. Zaten V , W ve Y seriisi hız lastikleri olduğu için daha çok yakması normal. Artık lastik üreticilerinede güven olmuyor , bakarsınız T seriisidir ama virajlarda savurduğu bariz bir şekilde ortadadır , yada tam terside olabilir. Ben lastik konusunda otomobilden anlayan tanıdıklarımın tavsiyesine uyuyorum. Lastik birazda şans işi. Özellikle lastikçilere güvenmemenizi tavsiye ederim. Çoğu bilgisiz olmasına rağmen müşteri bağlamak için tavsiyelerde bulunuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Lastik
« Yanıtla #7 : Nisan 15, 2010, 16:38:23 »
Teşekkürler Erdem bey deneyimlerinizide paylaşmışsınız.  Daha çok aydınlandım bu konuda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #8 : Nisan 15, 2010, 16:39:19 »
Hakan Abi, çok faydalı bir paylaşım olmuş. Birde bu konuya, lastik jant ölçüsü, hesaplama tablosu eklentisi, ideal yanak oranı vs. gibi çok sık sorulan soruları ve cevaplamalarını düzenleyerek koyarsanız konu sabitlenmeyi haketmiş olur. Her lastik değiştireceğim, nasıl lastik alayım, ölçüm şu, bu olurmu sorularına ayrı ayrı cevap vermeyiz hemde üylerimiz bu konuyu okudukça bilinçlenirler, sorulan sorularda da bu konu rehberliğinde alıntı yaparak cevaplama şansımız olur.

Saygılarımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Lastik
« Yanıtla #9 : Nisan 15, 2010, 16:58:19 »
hakan bey paylaşımın gerçekten çok faydalı bence her sürücünün iyi bilmesi gereken bilgiler,paylaşımın için sağol ellerine sağlık ........selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2010, 17:25:15 »
  Ben teşekkür ederim.

 Ümit, söylediğine benzer bir bölüm Lastik sayfamızın altında var zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2010, 18:35:52 »
Hadi ya :D

Yuh bana yani, nişanlı efsane toyotacı olarak 5 yıldızlı halime hiç yakıştıramadım :kötü:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2010, 21:54:19 »
teşekkürler hakan usta.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Lastik
« Yanıtla #13 : Nisan 24, 2010, 21:09:09 »
teşekkür ederim sayenizde bilmediğimiz pek çok şeyi öğreniyoruz.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.3 XE 1997 Model
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 160000
  • Kan Grubu: ---
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
lastik tamir spreyi
« Yanıtla #14 : Haziran 25, 2010, 10:41:26 »
Aracında bu ürünü kullanan varmı acaba? Tavsiye edilir mi?

http://www.ultraseal.com.tr/


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 94000
  • Kan Grubu: A+
  • 46 kere teşekkür etti
  • 43 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #15 : Haziran 25, 2010, 10:57:37 »
Teşekkürler vermiş olduğunuz bilgiler için...Artık ülkemizde araç sahipleri daha çok bilinçlendi lastik konusunda..Özellikle araç muayene sistemi tüv'e geçtikten sonra çoğu aracın lastiklerinin yenilendiğine siz de dikkat ettiniz mi?
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #16 : Haziran 25, 2010, 11:10:17 »
Teşekkürler vermiş olduğunuz bilgiler için...Artık ülkemizde araç sahipleri daha çok bilinçlendi lastik konusunda..Özellikle araç muayene sistemi tüv'e geçtikten sonra çoğu aracın lastiklerinin yenilendiğine siz de dikkat ettiniz mi?
Yada muayene için kiralandığına. Malesef, genel olarak henüz gerekli bilince sahip değiliz.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Lastik
« Yanıtla #17 : Haziran 27, 2010, 14:53:40 »

  Bilgiler için teşekkürler.Bu arada artık F1 lastikleri de İzmit te üretilicekmiş.
Habere göz atmak istersiniz diye düşündüm.

http://www.otolansman.com/f1-lastikleri-izmitte-uretilecek/haberler_detay/415


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: A+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #18 : Haziran 27, 2010, 17:24:58 »
  Bilgiler için teşekkürler.Bu arada artık F1 lastikleri de İzmit te üretilicekmiş.
Habere göz atmak istersiniz diye düşündüm.

http://www.otolansman.com/f1-lastikleri-izmitte-uretilecek/haberler_detay/415


bende az önce f1 i izlerken duydum
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2684 kere teşekkür etti
  • 3065 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik
« Yanıtla #19 : Haziran 27, 2010, 19:40:52 »
  Çok güzel bir bilgi ve paylaşım F1 lastikleri konusunda.
 Aslı hanım, aramıza hoş geldiniz. Tanışma bölümüne de uğramanız mümkün mü? Teşekkürler.