Gönderen Konu: basit bir soru  (Okunma sayısı 3896 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #20 : Şubat 19, 2010, 22:03:26 »
sıcaklık sensörü radyatörde ise yanıltıcı olmazmı, niye öyle yapmışki toyota, devridaim bozulursa motordan su gelmeyeceği için motorun sıcaklığınıda ölçmez...

aslında radyatöre motordan su gelip gelmediğini anlayan bir sistem kurmalı, basınç sensörü bu işi görebilir, hem böylece devridaimin çalışıp çalışmadığıda anlaşılır. ama nereye bağlanacak, sonrada sıcaklık sensörüne buzzer bağlanabilir.

motordan radyatörde ve tersine su akışında basınç değeri çok yüksek değildir sanırım, ama sıcaklık artınca iş değişebilir...

elektronikçileri mekanikçileri yardıma çağırıyoruz, olur mu bu proje, olursa bi sürü göstergemiz olacak, fanların çalışıp çalışmadığıda izlenebilir, süper olur....

 

Toyota Club Türkiye

Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #20 : Şubat 19, 2010, 22:03:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #21 : Şubat 20, 2010, 01:20:31 »
Eğer hemen böle bişi yapmak istiyosan ayrıca güzel bir fikir bende fırsatım olursa yapayım bole bişi belli bir sıcaklığa gelince iletken hale gecen kontaklar var bunlalardan bir tane alıp motorun bir en cok ısınan yerine koysanız sıcaklığını da motorun koyduğunuz kısmın normalde çalışma sıcaklığının üzerinde ayarlarsanız motor hareret yaptığı an bu kontak açılır ve ucuna bağlıyacağınız herşey alarm ,ışık vs akif olur bu arada bi ucunu alarmın bi kontağına bağlanırsa daha da hos olabilir :)
otomobil tutku Toyota Aşk'tır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #22 : Şubat 20, 2010, 01:45:25 »
arkadaşlar çözüm fatih beyin dediği gibi. bizde onun düşüncesine yakın düşünüyorduk.
ateşlenmeyen sigara bitmez...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #23 : Şubat 20, 2010, 01:51:43 »
gelecek sene kısmet olursa proje tabanlı beceri yarışmasında bu sistemi öğrencilerimle geliştiririm
ateşlenmeyen sigara bitmez...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #24 : Şubat 20, 2010, 09:50:01 »
Eğer hemen böle bişi yapmak istiyosan ayrıca güzel bir fikir bende fırsatım olursa yapayım bole bişi belli bir sıcaklığa gelince iletken hale gecen kontaklar var bunlalardan bir tane alıp motorun bir en cok ısınan yerine koysanız sıcaklığını da motorun koyduğunuz kısmın normalde çalışma sıcaklığının üzerinde ayarlarsanız motor hareret yaptığı an bu kontak açılır ve ucuna bağlıyacağınız herşey alarm ,ışık vs akif olur bu arada bi ucunu alarmın bi kontağına bağlanırsa daha da hos olabilir :)
Polat,
 Forumumuza hoşgeldin.
 Ancak Forum Kuralları gereği Türkçe'mize sahip çıkma adına ciddi bir savaş veriyoruz. Senin de mesajlarını yazarken bu doğrultuda daha dikkatli ve özenli olmanı rica edeceğim.
 İyi Forumlar...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #25 : Şubat 20, 2010, 09:57:48 »
sıcaklık sensörü radyatörde ise yanıltıcı olmazmı, niye öyle yapmışki toyota, devridaim bozulursa motordan su gelmeyeceği için motorun sıcaklığınıda ölçmez...

aslında radyatöre motordan su gelip gelmediğini anlayan bir sistem kurmalı, basınç sensörü bu işi görebilir, hem böylece devridaimin çalışıp çalışmadığıda anlaşılır. ama nereye bağlanacak, sonrada sıcaklık sensörüne buzzer bağlanabilir.
Hasan Abi,
 Su sıcaklık sensörü soğutma hattı üzerinde değil silindir kapağı üzerinde mevcut. Yani radyatördeki yada devirdaim bölgesindeki duyun sıcaklığını değil, direk olarak motorun sıcaklığını baz alıyor.
 Zaten bizim için asıl önemli olan da motor sıcaklığı... Devirdaime de, radyatöre de su gitmese olur. Ancak motorun belli sıcaklığı geçmemesi kaydı ile...
 Benim fikrim sadece bu sensörün hareret üst sınırı aştığında ses ile ikaz verecek bir buzzer takılması iş görür.
 Yani bu durumda mekanik anlamda bir müdahale gerekmez. Sadece suyun sıcaklığını baz alacak bir buzzer işimizi fazlasıyla görür...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #26 : Şubat 21, 2010, 12:16:00 »
Teşekkürler Ergün, senin bilgilerin çok faydalı oluyor.

peki bu sensör nasıl sinyal gönderiyor, sıcaklıkla direnci değişen yapıda mı yoksa başka bir şekilde mi çalışıyor.

belkide gerçekten toyotada hararet yükselince alarm veren bir sistem mevcuttur, bunu nerden öğrenebiliriz,

yeni proje yapacağız diye var olanı icat etmeyelim yani  :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #27 : Nisan 21, 2010, 21:56:41 »
Yeni Toyota araçlarını  iyi bilen arkadaşlarımızdan, sesli uyarı konusunda , ne yazık ki olumlu bir  mesaj gelmemiş, demek ki yok , çok yazık. Baştan sona elektronik sistem olan bu araçlarda , özellikle hayati fonksiyonlar için bu özellik konmamışsa tam  bir aymazlık. Muhtemelen  patentlidir ve ve o küçük patent  parasını vermemek için koymamışlardır. Bu araçlar elektronik ve tüm alt yapı var , sadece ekranda yağ ışığı yanınca veya hararet ışıkları üstten daha önce belirlenmiş son üçüncü kareyi yakmayı başlayınca , zaten var olan buzzer la uyarı yapacaksın.  Topu topu 15-20 satırlık bir yazılım işi yani..

Benim ilk aracımda 1992 broadwaydi , fan motor arıza yapıp hararet yükselince biraz geç farketmiştim ve ama sorun çıkmadan motoru kapatıp soğumasını bekledim. daha sonra fazla ısıtmadan kısa kısa eve gelmiştim. Daha sonra kendim bir devre yapmıştım  ve fanın normalde açtığı noktadan 2-3 derece üstünde ses verecek  şekilde ayarladım , test için fanı devre dışına alınca kısa bir süre sonra,   ibre tehlikeli kırmızı bölgeye gelmeden çok önce ötüyordu,   Prototip yapıp çalıştırdım. Sorun yoktu.  Fakat o araç eski tip elektroniği pek olmayan analog göstergeli bir araçtı.  Bu araçta tüm bunlar elektronik , istenirse toyota bu 20 satırlık programı yapar ve araca bir servis girişinde yüklenir  , ama tabii hiç olmayacak bir hayalden bahsediyorum. 

Benzer şekilde , aracı ilk 1000 bakımda götürdüğümde , gördüğüm iki eksikliği söylemiştim.
-  birincisi geceleyin panel aydınlatmasındaki ilk 4 kademenin sönük , son 5. kademenin birden parlak yandığıydı , Kademe geçişlerinin düzeltilmesi gerekiyor , ilk 4 kademe neredeyse kullanışsız. 
-   İkincisi yolcu tarafındaki silecek altında su tahliye delikleri açılmamış ,galiba unutulmuş , burada çamurlu yağmur suları birikiyor. Buralara tahliye delikleri açılmalı. Tabii ki , bu modeller böyle  -_- türünden bir yanıtla , bunlar gibi değerli müşteri geri dönüş bilgileri umursanmadı. illaki Amerikadaki gibi bir kaza olacak , o zaman metazoru düzeltme yapıyorlar. bazı firmalarda biraz kibir oluşmuş, her şeyin en doğrusu bizim yaptığımızdır anlayışı var ne yazık ki.
Umarım müşteri geri dönüşlerine değer verir ve düzeltme yaparlar.