Ford'un internetteki sitesinden yapılan açıklamada, bazı sürücülerden fren sistemiyle ilgili şikayet alındığı, araçlarda fren kapasitesinin bir sorun olmadığını bununla birlikte sürücülerin frenlerinin boşaldığı hissine kapılabilecekleri belirtildi.
Bu sorunun Fusion ve Milan model
hibrid araçlarda saptandığı belirtilen açıklamada, ''Açık olalım: her ne kadar sürücüler bir uyarı sinyali duysalar ya da göstergeler yansa da Fusion ve Milan'ların fren sistemi konvansiyonel frenle ve ABS kapasitesini korumaktadır'' ifadesine yer verildi ve müşterilere ücretsiz olarak gereken yardımın sağlanacağı vurgulandı.
Bir tüketici haklarını koruma derneği ise mühendislerinden birinin bir Ford hibrid araçta fren pedalının durmadan önce olması gerektiğinden daha fazla içeri girdiğini ve aracın da zor yavaşladığını şaşırarak saptadığını duyurdu.
Ford'dan yapılan bu açıklama, Japon otomobil üreticisi Toyota'nın 8 milyon aracı geri çekme kararı aldığı ve dün de hibrid Prius modelinin fren sisteminde sorun olduğunu duyurduğu zamana rastlıyor.
Kaynak:
http://www.haber7.com/haber/20100205/Fordda-da-Toyota-gibi-fren-sorunu-var.php
Artık yavaş yavaş elektro-mekanik fren sistemlerine geçmeleri gerekiyor demekki.
Arkadaslar bu Ford'daki fren sorunu Ahmet adasimin da dedigi gibi hibrid araclarda var yalnizca, bu Toyota'nin gaz pedali sorunundan farkli. Hibridlerde fren yapilinca ortaya cikan enerji pilleri doldurmakta kullaniliyor.Farkli bir fren sistemi var. Ford'un normak araclarinda gaz ya frenle ilgili bir problem yok, CTS sirketinin Ford'un da tedarikcisi olmasina ragmen. Yine belirtelim, Toyota'nin basina gelen planli programli bir sabotaj...
evet toyotanın ki sabotaj gibi geliyor banada
sabotajı kim yaptı acaba...?
Ford+GM (ABD hukumeti)+UAW&CAW(Sendikal birlikler)
Arkadaşlar Sabotaj iddalarına pek katılmıyorum. Her fabrikanın giriş kalite kontol alanları var. İmalatçılardan gelen parçalar % 100 kontrol edilmesede random (rasgele) kontrol yapılıyor. Bunun dışında İmalatçılardan gelen sevkiyatta bir numuneye 3 boyutlu ölçümsel kontroller yapılıyor. Tasarımda hata olmadıkça İmatatçı kaynaklı her türlü problem bu kadar büyümeden yakalanırdı. Bu yüzden bu problem tasarım problemidir. Tasarım FMAE (Hata analizi) çalışmalarınıda yapanda Toyota mühendisleridir. Bu Toyota'nın hatasıdır. Bunu böyle kabullenmek gerekiyor.
bencede sabotaj ve medyaya baskıya olayı daha büyük gösterip toyotayı sarsmak