Gönderen Konu: NBA 2K10 (pc)  (Okunma sayısı 1620 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Mercedes CLA 180d AMG
    • Kendi Sitem
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
NBA 2K10 (pc)
« : Şubat 05, 2010, 09:43:05 »
2K Games yerinde durmuyor...

NBA 2K serisi konsollarda; başarılı oynanabilirliği, kaliteli grafikleri ve sesleri ile NBA atmosferini oyunculara yansıtmış ve büyük hayran kitlesi toplamıştı. 2K9 ile de ilk defa PC’lere konuk olmuştu. Her ne kadar başarılı optimizasyon olmasa da, konsoldaki kalitenin önümüze sunulması bile bizi fazlasıyla tatmin etmişti. 2K9 oyun içi bazı sorunlar ve yeteri düzeyde olmayan optimizasyonu ile yüz buruşturuyordu. Bunların yanında PC oyunculuğunun vazgeçilmezi olan online modun bulunmaması beklentileri 2K10’a bağlamıştı.

Başarılı çıkış

Yapımı bilgisayarımıza kurduktan sonra hemen kısa yola tıklayıp oyuna koyuluyoruz. Girişte bizi İnternet’ten güncellemelerle karşılıyor 2K10, NBA’de bir önceki gün yapılan maç skorlarını ve gün içinde yapılacak maçlar önümüze sunuluyor. İstersek maçları kendimiz aynı kadroyla, güncel takım içeriğiyle yönetebiliyoruz. Intro’dan çıkıp ana menüye göz attığımızda ise 2K10, her sene standart halinde olan modların dışında My Player ve Online modlarıyla dikkat çekiyor. My Player’ın , NBA 2K10’un oynanabilirliğini büyük ölçüde artırdığını söyleyebiliriz. Oluşturduğumuz ismini, cismini, ayarını yaptığımız karakteri, RPG’ye benzer sistemle geliştirmeye çalışıyoruz.

Maçlara Bench’de başlıyoruz ve zamanı geldiğinde oyuna giriyoruz. Maç içinde yaptığımız her şey bize artı ya da eksi yetenek puanı (Skill Point) olarak yansıyor. Maçtan önce bize bazı görevler veriliyor. Örneğin “Maç içinde 5 adet atışın başarılı olacak” gibi. Bu şekilde verilen görevler bizlere artı puan kazandırıyor. Ayrıca maç içindeki genel görüntümüz de oyunda üst sol köşede puanlandırılıyor (C, C+, B- sisteminde). Bu puanı da ne kadar yüksek tutarsak maçtan o kadar yüksek “Skill Point” alıyoruz. Bahsettiğimiz harf sistemi çok güzel bir şekilde inşa edilmiş. Maç içinde yaptığımız asist, top çalma, rebound alma ve atış tercihimiz gibi birçok detayla harf notumuz yükseliyor. Bunun tersi olarak yanlış yerde pas isteme, topu elde çok tutma, topu olumsuz yönde kullanma, tutmamız gereken oyuncuyu kaçırma gibi başarısızlıklarda harf notunun düşmesine neden oluyor. Eğer oyuncumuzun daha iyi gelişmesini, daha iyi takımlara yükselmesini istiyorsak, bu hareketlerimize dikkat etmemiz gerekiyor. My Player mod birkaç ufak bug dışında çok başarılı olmuş.


"Bu sene milli oyuncularımızdan Ersan İlyasova'nın Milwaukee Bucks kadrosunda bulunmaması üzücü, Hidayet Türkoğlu güzel çizilmiş."

Online arena

Yenilik olarak bir de multiplayer’dan bahsetmiştik. Çoklu oyunculu kısmında 2K Games, Crew adı altında sistem oluşturmuş. Bu sistemde siz online oyun üzerinden takımınızı oluşturuyorsunuz. Bu takıma istediğiniz kişiler giriyor ve giren oyuncuların tümüyle maça çıkabiliyorsunuz. Yapımda birçok rakip Crew oluyor ve online olarak mücadele edebiliyorsunuz. Bunun dışında “Pick up game” moduna girip 1v1 maçlarda yapabilirsiniz. Modlar güzel düşünülmüş, fakat gelin görün ki multiplayer’da büyük problemler yaşanıyor. Maç bulmakta güçlük çekiyorsunuz. Bulduğunuz oyunlarında çoğu aşırı derecede laglı geçiyor. Bu sorunların yamalarla düzeltileceğine inanıyorum.

Teknik detaylar

Yapımda teknik özelliklere dikkat ettiğimizde grafiklerin oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Grafiklerdeki detayların ileri düzeyde olmasının yanı sıra oyuncuların mimikleri, el kol hareketleri, oyun içi atmosfer, her şey günümüz teknolojisinde olması gerektiği gibi olmuş. Seyirciler önceki senelere nazaran daha işlevsel olmuş. Birbirleriyle konuşuyorlar, maçı farklı tepkilerle izliyorlar. Yani gözünüz seyircilere kaydığında onların bir şeylerle meşgul olduğunu gözlemleyebiliyorsunuz. Önceki seriye nazaran yapımda birkaç değişiklik dikkat çekici olmuş. Sanki oyuncuların hareketlenmeleri, müdahaleleri daha gerçekçi olmuş gibi. Uzanmalar, tepkiler daha detaylı. Seslere dikkat ettiğimizde seyirci tepkilerinin önceki seriye nazaran daha başarılı olduğu kesin. Artık sadece atışlara, maç skoruna değil oyuncuların hareketlerine de tepki gösteriyorlar. Pota sesinin ve özellikle My Player modundaki cılız atmosferdeki arka plan seslerinin çok başarılı olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. Yapım Soundtrack listesi de güzel şarkılar içeriyor NBA atmosferini size hissettiriyor.

Fizik konusunda konuşmak gerekirse topun ve oyuncularının fiziğinin yeterince başarılı olduğunu, formaların hoş şekilde hareket ettiğini uzak kamera açılarından göze çok hoş geldiğini söylemeliyim; fakat hâlâ beklediğimiz kumaşın hareket hissini bize hissettirmediği düşüncesindeyim. Teknik özelliklerin geçen seneye göre biraz daha başarılı olduğu aşikâr ve bu teknik özelliklerle yapım geçen seneye göre daha iyi optimize edilmiş. Her ne kadar yavaşlama sorunu yaşanlar olsa da, 2K10 bir önceki seneden daha iyi bir optimizeye sahip.

Oynanabilirlik

Oynanabilirliğe geçtiğimizde 2K10’un bir önceki seneye nazaran büyük bir değişme yaşadığını söyleyebilirim. Top çalma olayında eskisi gibi elinizi kürek gibi sallayamıyorsunuz. Oyuncumuz defans yaptığı sırada elini uzattığı vakit rakip oyuncuya boşluk veriyor ve sizi atlatması kolaylaşıyor. “intense-d” sistemini başarılı şekilde uygulamalı, rakibe hareket özgürlüğü vermememiz gerekiyor. Yeni yapımda savunma daha gelişmiş düzeyde daha teknik oynamanız gerekiyor. Oyuncunuzu iyi savunmadığınızda hemen ona pas atılıyor. İyi marke etmediğinizde rakip hemen boştaki oyuncuyu görüp değerlendiriyor. 2K Games rebound’larında üzerinden geçmiş, pota altında size heyecanlı dakikalar yaşatıyor. Bazı anlarda kalabalıkta topun 2-3 el havada sektiği anlara bile denk geldim.


"Mehmet Okur'un oyundaki modellemesinin aslına pek benzediği söylenemez."

Top sürme NBA 2K9’da da zaten çok başarılıydı, fakat gerçek dışı olan bir özelliği vardı ki, oyuncumuzun bir at gibi sürekli koşabilmesi özelliği… Bu da dikkatleri çekmiş olsa gerek, yeni yapımda oyuncumuzu fazla koşturamıyoruz. Oyuncunun altında bulunan “Stamina bar” değişik bir dengelemeye sahip. Oyuncumuzu sürekli koşturduğumuzda barda kırmızı bir kısım yanıp sönüyor ve oyun içinde dinlendirmemiz gerekiyor. Dinlendiği vakit tekrar dolan bar oyuncunun daha rahat koşmasını sağlıyor. Eğer bar kırmızı yanıp söndüğünde oyuncumuzu koşturursak, toplam dayanıklılık barı hızlı bir şekilde azalıyor.

Yapımda dikkat ettiğim birkaç detayda topun ayağa çarptığı vakit rakibe verilmesi. Önceki yapımda olmayan bir özellikti. Spin ve Crossover özelliklerinin de eskisi kadar rahat kullanılamıyor olması, oynanabilirliği zorlaştıran faktör haline gelmiş. Eskiden top sürerken sıkıştığımız vakit Spin’e başvurup kolayca rakibi atlatırdık, fakat yeni yapımda savunma oyuncuları bu konuda daha dikkatli davranıp geçmenize olanak tanımıyorlar. Crossover yaparken de tuşu uygun şekilde kullanmazsak oyuncumuz topu elinden kaçırabiliyor. 2K10’da genel oynanabilirliğin zaten önceki oyunda da başarılı olduğunu biliyoruz, yeni yapımda önceki serideki eksikler düzeltilmiş ve daha dengeli bir oynanabilirlik önümüze sunulmuş. Fakat maç anında ufak hatalarda dikkatimden kaçmadı. Hatırladıklarımdan en dikkat çekenleri; hakeme top atarken bazen oyuncuların duraksaması ve hakemin top verirken uzun süre beklediği anlardı.

Dişli rakipler ve sonuç

Yapay zekânın önceki seriye göre daha iyi işlediği dikkat çekiyor. Özellikle sizin eksiklerinizden faydalanmaları etkileşimi güzel olmuş. Yani boş bıraktığınız oyuncuyu direk görmeleri pas vermeleri, müsait bulunduklarında hemen atış denemeleri, ara pasları, savunmaları, yapımda her şey rayında gidiyor. Kontrollere dikkat ettiğimizde ayarlanabilmesi kolay yapıma hakim olmamızı sağlayan bir kontrol sistemi mevcut. Fakat multiplayer’a girerken yaşanan klavye ve oyun kumandası karışması kullanıcıyı zor durumda bırakıyor. 2K10’a başlarken hangi kontrol aracımızla oyunu başlatırsak kontroller, klavyede veya gamepad ise onda oluyor. Kontrolde yaşanan bazı aksaklıklar yapımda eksik görülebilir.

Sonuç olarak 2K10’da genel manada güzel iyileştirilmelere gidilmiş. PC’ye daha iyi bir optimizasyon sağlanmış. Oyun için gerçek gayretin gösterildiğini hissediyorsunuz. Bazı yapımcılar gibi PC’ciler el tersiyle itilmiyor, PC’de daha rahat oynanabilirlik için detaylar üzerinde durulmuş. Önümüzdeki senelerde doyumsuz oyuncular olarak serinin daha da ilerletilmesi dileğiyle…

http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=57739
Alıntıdır: merlininkazani.com

 
Bir şey daha paylaşmak isitiyorum Bende xbox360 var bu makinede korsan oyun oynuyor olmama rağmen ben genede orjinal oyun almaya dikkat ederim neyse bir gün büyük bir AVM de oyun bakıyorum NBA 2K10 nun demosu ekranda video şeklinde dönüyor yani makine kendi kendine oynuyor neyse adamın biri geldi abi bugun basket maçımı vardı dedi kaç kaç maç durumu diye sordu tabiki ben gülmekten yerlere yatıyorum nitekim bende şöyle dikkatli incelediğimde oyunun grafiksel özelliklerinin fazlasıyla iyi olduğunu soylerim zaten ogunde oyunu aldım ve oynamaya koyuldum
www.envarencok.com
Lider dediğin...
ATATÜRK gibi OLmaLı......OLdu mu VATAN....ÖLdü mü EFSANE

Toyota Club Türkiye

NBA 2K10 (pc)
« : Şubat 05, 2010, 09:43:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: NBA 2K10 (pc)
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2010, 09:59:08 »
2K9'u çok oynadım geçen sene. 2K10'da yüklü bilgisayarımda ama çok fazla zaman bulamıyorum. Çok güzel ama.

Bu aralar PES10'da Legend'e sardım :)
Opel Astra GTC