Gönderen Konu: Turbo uygulaması  (Okunma sayısı 9575 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #40 : Aralık 21, 2009, 23:12:09 »
mesut abi 33hp turbodan almak için o kadar motorun içine girmeye gerek yok sonuçta oraya yüksek basınç basılmicak .5bar civarında hafiften üflencek yani :) 1.5-2 bar bascak olsa dediklerinde haklısın
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Toyota Club Türkiye

Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #40 : Aralık 21, 2009, 23:12:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #41 : Aralık 21, 2009, 23:23:16 »
Bence bunlar hem riskli hemde gereksiz o kadar parayla gidip daha güçlü bir araç almak daha mantıklı. Ha amaç tuning se AE86 yada benzeri efsane bir araç alıp onu modlamak çok daha özel bir çalışma olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #42 : Aralık 21, 2009, 23:41:20 »
mesut abi 33hp turbodan almak için o kadar motorun içine girmeye gerek yok sonuçta oraya yüksek basınç basılmicak .5bar civarında hafiften üflencek yani :) 1.5-2 bar bascak olsa dediklerinde haklısın
adaşım ben turbosuz 33 bg alabilir miyiz acaba onu soruyorum yazılımla felan acık filitre ve eksoz mevcut daha ne yapabilirim onu soruyorum.yazılımların birde zararı olur mu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #43 : Aralık 22, 2009, 00:05:29 »
turbosuz alırsın adaş ama çok para harcaman lazım yapılması gerekenleri kısaca şöle özletiyim sana
emme manifoldunu büyütüp gaz kelebeğeni büyütmek enjektör egzost sistemi headers tan sona kadar egzantrik subap yüksek sıkıştırmalı piston kol....yazılımın zararı yok çünkü araçlar fabrikadan çıkarken emisyon motor ömrü yakıt tüketimi gibi koşullardan geçerek yazılımları yapılır bu yüzden motorun güç potansiyelinde %10 gibi bi düşüş olur belkide daha fazlası sen yazılımla bu gücü geri alırsın yani pek bi zararı yok
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #44 : Aralık 22, 2009, 11:42:47 »
turbosuz alırsın adaş ama çok para harcaman lazım yapılması gerekenleri kısaca şöle özletiyim sana
emme manifoldunu büyütüp gaz kelebeğeni büyütmek enjektör egzost sistemi headers tan sona kadar egzantrik subap yüksek sıkıştırmalı piston kol....yazılımın zararı yok çünkü araçlar fabrikadan çıkarken emisyon motor ömrü yakıt tüketimi gibi koşullardan geçerek yazılımları yapılır bu yüzden motorun güç potansiyelinde %10 gibi bi düşüş olur belkide daha fazlası sen yazılımla bu gücü geri alırsın yani pek bi zararı yok
ufuk motorada el vurmak istemiyorum benim aracada headers olmuyo plastik manifolt ne ise ben bunu satar bi 4 kasa gti golf alırım işe başlayınca o paraları vermeye gerek yok ziyan olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #45 : Aralık 22, 2009, 12:59:33 »
çok para harcarsın arabanı seviyorsan değer ama yok satarım dersen 1.6 e101 yada e11 al....olmuyor diye bişey yok 350 lira header 50 100 fazla verip custom yaptırırsın plastik emmeyi metalden yaptırmak daha basit bir işlem yaza kadar kaynak makinamı alırsam zaten hepsini kendim elde imal etcem yani biraz arabayı sevmek ve cesaret gerek :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #46 : Aralık 22, 2009, 18:00:20 »
çok para harcarsın arabanı seviyorsan değer ama yok satarım dersen 1.6 e101 yada e11 al....olmuyor diye bişey yok 350 lira header 50 100 fazla verip custom yaptırırsın plastik emmeyi metalden yaptırmak daha basit bir işlem yaza kadar kaynak makinamı alırsam zaten hepsini kendim elde imal etcem yani biraz arabayı sevmek ve cesaret gerek :)
ufuk arabamı cok seviyorum ama biliyorum ki sonradan motoruna turbo atanları cok gördüm ankarada adam kendisi usta o bile bıkmıs draglara götürüyomus arabayı ikide bi tamir ediyorum diyordu ve orjinalini bozunca soradan problem oluyo adas sen gel ankaraya bizim mustakil ev var babam montajcı kendisi onda her türlü alet var kalırsın bizde hem headers yaparız yazın birazda oynarız bakalım babam kule gergisi yaptı omp nin aynısı oldu.ben farlarını kararttım acık hava filitre yaptım kendim benimde elimden geliyo öyle şeyler evde her türlü alet var ama hiç headers görmedim nasıl bi şey ne işe yarıyo bilmiyorum gel ostimden malzemeyi alır yaparız ben hayatta arabaya para vermeyi sevmiyorum kendin yapınca daha sağlam ve güzel oluyo işi bilirsen tabi yoksa ustaya veriyosun sağını enliyo solunu enliyo bi baktım benim eski arabaya bütün kablolarını kesmis gıcık oldum adama boğacaktım 86 model golfum vardı araba değişen yoktu orjinal boyasıydı motorda bir tane bant yoktu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #47 : Aralık 22, 2009, 18:48:54 »
mesut abi 33hp turbodan almak için o kadar motorun içine girmeye gerek yok sonuçta oraya yüksek basınç basılmicak .5bar civarında hafiften üflencek yani :) 1.5-2 bar bascak olsa dediklerinde haklısın

33 hp turboda alırsın gene motorun içi değişmesi lazım yoksa motorun çabuk yıpranır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #48 : Aralık 22, 2009, 22:03:42 »
ufuk(kendime yazar gibi oldum :) ) o draglara giden adamla konuşma fırsatın olursa sorsan abi kaç bar yada kaç psi basıyorsun diye :D bizim konuştuğumuz rakamlar ufak zararı en az olanlar tamam yine zararı var yok değil....bu ara pek ellerimi süremiyorum ama yaza doğru gelirim misafir ederim dersen istediğin parçaları yapana kadar yada sen gelirsin buraya bendede her nevi alet edavat var hatta yaza kadar sanayiye geçmeyi planlıyorum :) bende genelde parçalarımı kendim yaparım far ve tampon benim imalatım daha kimsedede yok :D yada adaş en güzeli swap yaparsın celica motorunu stock 180hp en rahat :D bakalım bi yaz olsun bende o arada kaynak işlerinde kendimi ilerletmem lazım daha yeni yeni başladım kaynağa çünkü....

turboadan alıncak gücün hesaplanması:atmosfer basıncı x atmosfer basınçtı+turbo basıncı \ atmosfer basıncı x orjinal güç
burdan turbo basıncını bulalım
atmosfer basıncı:1
orjinal güç:87
hedef:120

1.atmsofer basıncı+turbo basıncı(buna X diyelim):1.87=120
1.x:1=x
x.87=87x=120
x'i bulmak için her 2 tarafı 87ye bölersek
x=120\87
x=1.3 (atmosfer basıncı+turbo basıncı)
1.3=1+turbo
turbo=1.3-1
turbo=.3 bar yada 5psi....buda motorun emdiği havadan çok az miktar fazlasına tekabul eder ki zararlı değildir fazla...hee şu var yarisin motoru 1.0 buna etkisi ne olur onu bilemem....

yazın dediğim gibi turbodan sonraki hedefim 1barda 220 civarı tamamen orjinal motora sadece sıkıştırmayı arttırmak için conta değişir o kadar
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #49 : Aralık 23, 2009, 21:43:45 »
ufuk(kendime yazar gibi oldum :) ) o draglara giden adamla konuşma fırsatın olursa sorsan abi kaç bar yada kaç psi basıyorsun diye :D bizim konuştuğumuz rakamlar ufak zararı en az olanlar tamam yine zararı var yok değil....bu ara pek ellerimi süremiyorum ama yaza doğru gelirim misafir ederim dersen istediğin parçaları yapana kadar yada sen gelirsin buraya bendede her nevi alet edavat var hatta yaza kadar sanayiye geçmeyi planlıyorum :) bende genelde parçalarımı kendim yaparım far ve tampon benim imalatım daha kimsedede yok :D yada adaş en güzeli swap yaparsın celica motorunu stock 180hp en rahat :D bakalım bi yaz olsun bende o arada kaynak işlerinde kendimi ilerletmem lazım daha yeni yeni başladım kaynağa çünkü....

turboadan alıncak gücün hesaplanması:atmosfer basıncı x atmosfer basınçtı+turbo basıncı \ atmosfer basıncı x orjinal güç
burdan turbo basıncını bulalım
atmosfer basıncı:1
orjinal güç:87
hedef:120

1.atmsofer basıncı+turbo basıncı(buna X diyelim):1.87=120
1.x:1=x
x.87=87x=120
x'i bulmak için her 2 tarafı 87ye bölersek
x=120\87
x=1.3 (atmosfer basıncı+turbo basıncı)
1.3=1+turbo
turbo=1.3-1
turbo=.3 bar yada 5psi....buda motorun emdiği havadan çok az miktar fazlasına tekabul eder ki zararlı değildir fazla...hee şu var yarisin motoru 1.0 buna etkisi ne olur onu bilemem....

yazın dediğim gibi turbodan sonraki hedefim 1barda 220 civarı tamamen orjinal motora sadece sıkıştırmayı arttırmak için conta değişir o kadar
ufuk 0.3 bar bişey değil ki ya dediğin gibi pek zararı olmaz ben ciddiyim gelirsen misafir ederim hatta sivasa gelirsen finallerden önce ben yanlız yasıyorum zaten oturur bi hafta yaparız burda sanayıde ankara ve istanbula oranla yarı fiyata kadar düşebiliyo benim araç 1300 cc 87 bg 1000 cc ler 65 bg felan oluyo ya o zaman ben turbo işine gireyim ya ebay dan baktım 400 dolara cit var benim yarise hemde bu tampondan emiyo ya kocaman bi şey var ondan ilk başta ufak basarız 0.3 bar sonra 150 bg e kadar yaparım ben onu sağol ufuk ve ben ciddiyim gel kal bende bi hafta okuyo musun sen veya biyerde çalısıyo musun ufuk şu turbo bar basıncının formülünü kaydedeyim ben malzeme mühendisliği okuyorum metalurji ve malzeme bakarsın bi maşzeme üretirim sonradan sırf bu işler için ben patentini alırım sen uygularsın araçlara :)hayırlısı bakalım adaş bana  bi şey söyle sivasta evimde garaj felan var musait anlıcan yada ankarada mustakil ev var onune kurulur yaparız.ufuk bizde bi küçük bide büyük iki tane kaynak makinası var onlarla yaparız senin aracada benimkinede sivasa gel seni balık tutmayada götürürüm istersen.nereye gelmek isresen gel yani anlıcan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #50 : Aralık 23, 2009, 21:55:25 »
ufuk ya ben düşündüm benim araç lpg li taş çatlasa 70 bg dir su an.ben onu yazılım felan headers felan yaparız beraber ondan sonra biraz oynarız o yaklasık 85 bg 90 bg olur sonra turboya geçerim ki onada gecene kadar benim okul biter Allah nasip ederse o zaman kendi paramla yaptırırım gerçi modifiyeyi j-kendi paramla yaptım hiç babamdan aldığım parayı harcamadım.ne ise hayırlısı bakalım.sen bana de ufuk sunu sunu yapalım de teker teker yaparız inş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #51 : Aralık 23, 2009, 22:17:29 »
En temizi direkt hacmi büyütmektir arkadaşlar. Ya swap yapmak ya da daha kolayı satıp başka bir arabaya geçmek. Hiç bişey hacmin yerini tutmaz..
 :) Ama kimisi turbonun sesini seviyor.. Onun da en temizi CD ye kaydedip bi hoparlörle dışarı vermek :) .. Yapılabilir bence. Neden olmasın?
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #52 : Aralık 23, 2009, 22:51:00 »
adaş okumuyorum ama seneye başlicam işallah kaynak makinası elektron olmaması lazım yani gaz altı kaynağı lazım çünkü kaynak yerlerindeki ısı zaman zaman 500-600 derecelere gelcek.....yer sorun değil bi şekilde yapılır dediğim gibi biraz daha geliştirmem lazım kendimi bu konuda....malzeme para tutmaz zaten 4 metre boru lazım bize bide turbo malzemeleri....intercooler dan bahsediyosun o zaten olmak zorunda çünkü turbonun gönderdiği hava sıcak olucak onun sağuması için tamponun içine o parça gerekli....

yazılımdan anlamam sölemem gerek bu konuda daha önce çalışmam olmadı ama yapcak kişileri bulurum o sorun değil:) 1.3 motor için işimiz kolay olur çıkma bi yeni nesil turbo dizellerin turbosundan alsak bize yeterli zaten 1.3 motor ancak doldurur onu hacimden dolayı....ebaydaki kitler çin malı wastgateleri düzgün çalışmaz genelde ki bu çok önemli basınçı ayarlayan parça odur onun arızalanması motoru kırmaya kadar gider o yüzden TRden teker teker toplamak en mantıklısı kitle uğraşmaya gerek yok....


ahmet abi haklısın ama bazı insanlar arabalarını aşırı sever kıyamaz o yüzden ayrılmamak için gözleri hiç bişi görmez :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #53 : Aralık 23, 2009, 23:04:56 »
Projeler bayağı büyük. Allah kolaylık versin.
Öyle bi takılayım dedimdi..
Ben hevesinizi hiç kırmayayım :) . Skor herşey değildir. Uğraşmak da zevkli. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #54 : Aralık 23, 2009, 23:21:06 »
sağol abi
yok öle deme fikrine saygımız var tabiki ama heves bizimkisi dediğin gibi :)
bakalım bi kaç ufak fikrimiz var sonu gelir umarım allahın izniyle :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo uygulaması
« Yanıtla #55 : Aralık 24, 2009, 15:53:37 »
sağol abi
yok öle deme fikrine saygımız var tabiki ama heves bizimkisi dediğin gibi :)
bakalım bi kaç ufak fikrimiz var sonu gelir umarım allahın izniyle :)
inşallah adaş babam montajcı eğer ben yapamam dersen babam söyleriz o lazer kaynak hariç hepsini yapıyo.bugun arkadaş baktı araca adaş dedi bu headers olur plastik manifolt değil hatta cok iyi olur borular cok ince dedi adaş ben sana msn i vereyim ordan şimdi fotolarını çekeyim akşam msn den yollayım bi bak benim plastik olan emme manifoltummuş