Gönderen Konu: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...  (Okunma sayısı 38975 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 VVT-I Corolla Elegant
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #100 : Ocak 17, 2011, 21:22:01 »
2011 corollamızda (benzinli düz) aynı sorun mevcut. ilk çalışınca 1200 devirde ısındıkdan sonra 1000'in altına düşüyo ve titreme yapıyo. araç daha 62. km'sinde

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #100 : Ocak 17, 2011, 21:22:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #101 : Ocak 17, 2011, 21:53:41 »
2011 corollamızda (benzinli düz) aynı sorun mevcut. ilk çalışınca 1200 devirde ısındıkdan sonra 1000'in altına düşüyo ve titreme yapıyo. araç daha 62. km'sinde

Yav Erencim normal yahu :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #102 : Ocak 17, 2011, 22:47:12 »
Hakan senden önce birşey istiyorum.akünün eksi yani şase kafasını sök,bir iki dakika bekle yerine tak.sonra arabayı çalıştır bir fark varmı paylaş.
Hakan servisten bir takım buji ve birde hava filtresi al bunları değiştir.öncelikle bunlar şart.motor yine teklerse buji kablolarının ohm değerini kontrol et veya bir tv ciye kontrol ettir.direnç kablonun boyuna göre orantılıdır.distribitör kapağı ve tevzi makarasını da kontrol et,aşınma ve oksit varsa japon malı yan sanayisi ile değiştir serviste pahalı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #103 : Ocak 17, 2011, 23:58:33 »
abi benim arabada tekleme yok.rolanti 550 lere düşüyor ve titreme oluyor.hava filtresini 15 gün önce servisten alıp değiştirdim.e12 kasa corollalarda distribitör kapağı sanırım yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #104 : Ocak 18, 2011, 11:51:33 »
Hakan benim bildiğim rölantiyi isc sensörü ayarlıyor,elektronik olarak.senin ayarladığın vida otomatik jigle devir ayar vidası olması lazım.birde bu işin uzmanları isc sensöre el veya b aşka bir şey dokunmayın yanlız yağsız kontak sprey sıkın diyor.bizim arabalardada servistekiler isc sensorunu yerinden sökmeyin diyorlar.o boruların bağlandığı parçayla komple geliyormuş.kendileri temizleyecek arkadaşlara uyarı için yazıyorum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #106 : Şubat 10, 2011, 16:50:35 »
Ve şimdi çektim çoğu kişide büyük ihtimalle rölanti böyle oluyordur.




Düşüncede sabit olarak 700-650 oluyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #107 : Şubat 10, 2011, 17:45:21 »
Arkadaşlar benim aracımda titreme falan yok ama ben bu ilk çalıştırmadaki yüksek devire taktım ya.Bence ne akla hizmet olursa olsun ilk çalıştırmadaki devrin sesi Toyota'ya hiç ama hiç yakışmıyor.Normal devrine inene kadar yaktığı benzinde küçümsenemez herhalde.Bu arada arabanın bir şeyini açık bıraktığımdan alarm çalmaya başladı.Ve ben farkına varana kadar akü sizlere ömür.Şimdi kontağı çeviriyorum;kimse yok.Bu ne iş ya!!!! ;)

  hemşerim arabanın ilk çalışmadaki yüksek devri otomatik jikle olayıdır ve dünyadaki elektrikliler hariç her vasıtanın (otomobil,kamyon,otobüs ne aklınagelirse)en normal durumudur.yani kafayı takılacak durum değildir,aksi bir arıza durumudur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #108 : Şubat 10, 2011, 21:06:56 »
Dün Denizli Yarımca yetkili servisinde bu rolanti sorununu belirterek 100.000 bakımına girdim (2005 sedan terra). Boğaz kelebeği temizlendi sorun yok dediler ama sorun hala devam etmekte. Yani aracımda rolanti 600 hatta 500 devire düşüp kırmızı ışıklarda titreyerek beklemekteyiz... Yarımca macerasını burada detaylı olarak paylaşacağım...
2005 Corolla 1.6 Terra + OMVL - Ortalama Tüketim=8.6
R1 3 5
╚╬╬╬      2011 Auris 1.6 Comf.Extra + Prins -Tüketim= ?
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122500
  • Model Yılı: '12
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #109 : Şubat 11, 2011, 14:23:02 »
Bildiğim kadarıyla  vvt- i motorlu  toyotalarda rölanti ayarı yok.Benim aracımda 2000 model vvti 1,6 corolla.Serviste aynı şeyi söyledi.Titreme olayı(hafif bir işekilde) ben dede var.Sagılarımla,
not: rölantiyi etkileyen faktörlere  dikkat etmek lazım, mesela klima, kalorifer gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #110 : Şubat 11, 2011, 15:02:35 »
Bildiğim kadarıyla  vvt- i motorlu  toyotalarda rölanti ayarı yok.Benim aracımda 2000 model vvti 1,6 corolla.Serviste aynı şeyi söyledi.Titreme olayı(hafif bir işekilde) ben dede var.Sagılarımla,
not: rölantiyi etkileyen faktörlere  dikkat etmek lazım, mesela klima, kalorifer gibi...


Evet ayar yok :)

Ve çok titreme,sürekli oynama sensör ve boğazın kirlenmesi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122500
  • Model Yılı: '12
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #111 : Şubat 14, 2011, 09:19:39 »
Boğaz kirlliliği ve sensör kirliliği ben de de çok oluyo.İki defa sensör değiştirdim, iki defa da boğazı temizlettim.Çok sık hava filtresi değiştirmeme rağmen.Herhalde bu motorların özeelliği...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122500
  • Model Yılı: '12
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #112 : Şubat 14, 2011, 09:29:23 »
Bence resimdeki rölanti seviyesi normal, aynen bende de  öyle oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #113 : Şubat 14, 2011, 13:31:48 »
Boğaz kirlliliği ve sensör kirliliği ben de de çok oluyo.İki defa sensör değiştirdim, iki defa da boğazı temizlettim.Çok sık hava filtresi değiştirmeme rağmen.Herhalde bu motorların özeelliği...

Sensör değiştirmeyi neden yaptınız ki ? Bide hava filtresi orjinalmi ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #114 : Şubat 14, 2011, 17:39:09 »
Arkadaşlar senaryo şöyle olabilir: motor rölantideken ecu yakıtı kısıyor, kısıyor.. ta ki silindirlerden biri veya ikisi ateşleme problemi yaşayana kadar..
Peki neden?
Muhtemelen yakıt pompası, enjektör veya yakıt filtresindeki normal yıpranma ve tıkanıklıklar nedeniyle yeterince ince bir ayar yapamıyor.
Motorun bir bütün olarak eskiye nazaran daha fazla sürtünmeye sahip olması ve onu taşıyan takozların eskimiş olması da sorunu körükleyen faktörler.
Kanımca buji ve kabloların yenilenmesi ve bu arada buji tırnak aralığının biraz daraltılması sorunu çözebilir. Yani sorunun kaynağı çok boyutlu olsa da ortaya çıktığı nokta bence ateşleme sistemi. Dolayısıyla kıvılcımın güçlendirilmesi ile çoğu kişinin mutlu olabileceğini düşünüyorum.
Sonraki adımda avansın az bişey ileri alınması da düşünülebilir.. (Kararında, torku arttırır; fazlası vuruntu yapar)
(sorunu tecrübe etmedim. Bilgilerimin erdiği kadar yaptığım yorumdur. inş. işe yarar)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #115 : Şubat 14, 2011, 18:01:31 »
sizin arabalarda isc sensor ve valfı varmı bilmiyorum ae101 de rölantiyi ayarlayan bu sensor.kirlenince devir geziyor.bu sensora hiçbir şekilde dokunmamak gerekiyor ancak yağsız kontak spreyle temizleniyor.bizim boğazın alt tarafında delik var üçgen şeklinde onun içine çok ,çok sprey sıkmak lazım hemde 4-5 sefer .kurumasını bekleyip arabayı çalıştırın.ertesi gün bir daha.4-5 kere bu böyle yapılacak.motordaki soketleri sökerseniz ecü yü resetlemek gerekir yoksa motor düzen tutmaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #116 : Şubat 15, 2011, 18:56:10 »
Sensörden bahsedildiğini duymadım ama Kablolar gidiyor oraya.. avometre (pardon) falan kullanarak sağlık durumu kontrol edilen ve eskimişse değiştirilen ISC valfi var. Ama ECU valfden gelen elektriksel geri bildirimleri izliyorsa prensipte ona da sensör diyebiliriz.   (Throttle position sensor ayrıca var tabi) Sensör olsun veya olmasın elektronik parça olunca dediğiniz biçimde hassas temizlik gerekir. Kelebek temizliği yaptırdım falan diyenlerde acaba oraya ulaşmamış olabilir mi temizlik?
MAF sensörü varsa zaten o iyice hassas bişey. Hiç dokunmadan veya kulak çubuğu ile falan hassas temizlik lazım. İnternette detaylı anlatımları var.

Ben yine de şikayetçi olanların önemli bir bölümünde ateşleme problemi olabileceğini düşünüyorum. Özellikle LPG kullananlarda. Benzinde olmayan ateşleme yetersizliği LPGde kendini belli edebiliyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #117 : Şubat 15, 2011, 19:33:21 »
Ahmet hocam bu isc(iddle speed control) sensörü çok hassas bir parça hiçbir şekilde iç tarafta olan sensore hiçbir şeyle dokunmamak gerekiyor.motorun canı.delikten içeri sprey sıktığın an motor stop ediyor kuruyunca çalışıyor.ortamdaki benzin buharını ölçümleyen bir sensor herhalde.buna arada sırada delik dolana kadar yağsız sprey sıkıp temizlenmesini sağlamak faydalı oluyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #118 : Şubat 17, 2011, 10:38:23 »
Arkadaşlar bende 2000 model 1.4 VVT-İ Terra (Japon Göz) corolla var. ilk çalışmada 1200 devirde ısınınca 600 düşüyor rolantisini kendi ayarlıyor (Otomatik jikle) ama aracımda her hangi bir titreme yok. hatta 600 devir'deyken ön kaputu açtım ve baktım motor bile sarsılmıyor. Sizde nasıl böyle bir sorun var anlayamadım. Üstelik aracım 113.000 km de.  Yanlız klima açıkken bakıyorsanız motor güç yetiremediğinden sarsıntı yapabilir diye düşünüyorum. Çünkü benim aracımda klima yok. 8-)
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Bu rolanti işi gerçekten Kronik Bir Sorun...
« Yanıtla #119 : Şubat 17, 2011, 16:01:31 »
Arkadaşlar bende 2000 model 1.4 VVT-İ Terra (Japon Göz) corolla var. ilk çalışmada 1200 devirde ısınınca 600 düşüyor rolantisini kendi ayarlıyor (Otomatik jikle) ama aracımda her hangi bir titreme yok. hatta 600 devir'deyken ön kaputu açtım ve baktım motor bile sarsılmıyor. Sizde nasıl böyle bir sorun var anlayamadım. Üstelik aracım 113.000 km de.  Yanlız klima açıkken bakıyorsanız motor güç yetiremediğinden sarsıntı yapabilir diye düşünüyorum. Çünkü benim aracımda klima yok. 8-)

Aynı aracın 2001'i ve 1.6sı mevcut bizdede klimayı açtığınızda deviri yükseltiyor araç 600 yerine 700 750 civarına çıkartıyor ki hem güç yetsin hemde stop etmesin araba diye. Ama klima açmayıp sadece fan açarsanız rölantide biraz sapmalar oluyo hafif titreme yapıyor. 133 000 kmde...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)