Gönderen Konu: Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı  (Okunma sayısı 7391 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« : Aralık 07, 2006, 19:02:25 »
Bisan'ın Çin'den yarı mamul getireceği Lifan marka araçlar, Türkiye'de geliştirilerek piyasaya sürülecek. Ancak çarpma testler arabaların kalitesini ortaya koydu. İşte ayrıntılar:

 

Bisan'ın Çin'den yarı mamul getireceği Lifan marka araçlar, Türkiye'de geliştirilerek piyasaya sürülecek.
İki Çinli otomotiv şirketi ile anlaşma imzalayan Bisan şirketinin Genel Müdürü Abidin Dursun Kaleli de, aynı durumdan şikâyetçi. Dayanıksız Çin arabalarının Türkiye piyasasına sürülmesi halinde korkunç sonuçlar doğabileceğini ifade eden Kaleli, araçları yarı mamul olarak getirip, kendi fabrikalarında geliştirmek istediklerini belirtiyor. Kaleli, "Mercedes otomobillerin kaportasını matkapla bile delemezken Çin otomobiline sıradan bir çivi bile giriyor. Duvara çarpma testlerinde Çin araçları bagajına kadar duvara yapışıyor" diyor.

Şu anda Avrupa standartlarını yakalayamadığı ve otomotiv firmalarının çıkarına ters düştüğü için ithalatına izin verilmeyen Çin otomobillerinin 2008 başında Türkiye'de satışa sunulması bekleniyor. Bu çerçevede Türkiye'den bazı firmalar Çinlilerle anlaşma imzalarken, 50 kadar şirketin de imza aşamasında olduğu belirtiliyor. İki firma ile ithalat için el sıkışan Bisan'ın genel müdürü Abidin Dursun Kaleli, bu ülkede üretilen bütün malların kalitesiz olmadığını, standartları yakaladığı takdirde Avrupa'nın baskılara dayanamayacağını ve AB'nin standartlarına uygunluğunu gösteren Euro-4 belgesi vereceğini ifade ediyor. Kaleli'nin verdiği bilgiye göre, Çinli firmalar belge almak için Avrupa'ya gittiklerinde her seferinde 'Crash' denen dayanıklılık testine takılıyor. Testte, Mercedes ve BMW 80 kilometre hızla bir duvara çarptırılarak içindeki insanı temsil eden maketin ne kadar zarar göreceği ölçülüyor. Bu iki marka testleri çok hafif hasarlarla atlatıyor. Aynı teste katılan Çin arabaları her seferinde bagajıyla birlikte duvara yapışıyor, içindeki maketin de adeta 'pestili' çıkıyor. Matkapla yapılan testte ise belirli bir basınçla kaportalar delinmeye çalışılıyor. Yukarıdaki iki markanın kaportası çok zor delinirken, Çinli arabada çivi bile kaportayı delmeye yeterli oluyor. Dursun Kaleli, testi her seferinde geçemeyen Çinlilerin kaporta kalınlığını artırmasının ve kullandığı malzemeyi kaliteli hale getirmesinin şart olduğuna işaret ederek, "Arabalar bu haliyle trafiğe çıksa ve bir ciple ya da kamyonla çarpışsa üzerinden silindir geçmiş gibi olur. İçerisindeki insanları da kurtarmanız imkansız hale gelir." diyor.

Prensip olarak direkt ithalat yerine yarı mamul ithal etmeyi ve yüzde 40-50 oranında yerli mamul kullanmayı tercih ettiklerini anlatan Kaleli, şu bilgileri veriyor: "Kore, Tayvan veya Çin'den daha önce de mal getirdik. Her seferinde yarı mamul olarak getirip kendi yan sanayimizde geliştirdik. İçindeki parçaların önemli bir kısmı Türk yan sanayiinden alınıyor. Otomotivde de bu aynı şekilde olacak. 3-4 bin dolara Çin'den ithal etmek yerine kendi montaj fabrikalarımızda geliştirip yerli esnafa da iş imkanı sunacağız." Firma, Türkiye'de geliştirdiği araçları Bisan-Li Fan ve Bisan-Cyile markalarıyla piyasaya sürmeyi planlıyor. Dünya Ticaret Örgütü kurallarına göre hiçbir ülkenin malının gümrük duvarlarıyla engellenemeyeceğine dikkat çeken Kaleli, AB'nin belge vermesi halinde Gümrük Birliği anlaşmaları gereği Türkiye'nin de bunu kabul edeceğini vurguluyor. Kaleli, "Hindistan Euro-4 belgesini aldı. Çin de alacaktır." diyor.

Çinli iki büyük otomotiv üreticisiyle ön distribütörlük anlaşması imzaladıklarını belirten Abidin Dursun Kaleli, BMW motoru taşıyan numune araçları İzmir'e getirdiklerini, ancak bu firmalara Avrupa ve Türkiye'ye otomobil giriş vizesi verilmesinden sonra piyasaya girebileceklerini ifade ediyor: "Çinlilerle binek ve ticari araçlar konusunda anlaştık. Li Fan ve Cyile otomotiv şirketleriyle ön distribütörlük anlaşmalarımızı yaptık. Çin arabalarının Türkiye'ye girebilmesi için önce Avrupa'da dolaşması ve Euro 4 belgesini almaları lazım. Aldıktan sonra da Türkiye'nin onu tasdik etmesi şart. Yani Avrupa normları ve standartlarını tamamlamaları gerekiyor. Türkiye'de ortalama 20 bin dolara satılan bir arabanın Çin'deki fiyatı 3 bin 500 dolar. 4 bin dolar verdiğiniz zaman şahane lüks arabalar alabiliyorsunuz. Siz buna ne kadar, nasıl dayanabilirsiniz? Türkiye'de bütün vergileri üzerine koyunca bu arabaya 12 bin dolara binmek mümkün. Bence 2-3 seneden daha fazla dayanamazlar."

Tedbir alınmazsa Türkiye motosiklet çöplüğü haline gelir

İzmir'de bisiklet ve motosiklet üretimi yapan Bisan'ın Genel Müdürü Abidin Dursun Kaleli, eğer tedbir alınmazsa Türkiye'nin motosiklet çöplüğüne döneceği endişesini taşıyor. Geçen yıl 400 bin motosiklet satıldığına işaret eden Kaleli, bunun 350 bininin Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerinden getirildiğini ifade ediyor. Kaleli, "2005'te 105 firma dışarıdan motor getirdi. 50'si satıp kaçtı. Vatandaş, elindeki bozuk motoruyla kaldı. Hiç kimse, 'İthalat yapan firmanın garantisi var mı?' diye sormuyor." diyor. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın Uzakdoğu'dan mal ithalatına yeni sınırlamalar getirilmesi yönünde çalışmalar yaptığını vurgulayan Kaleli, ocak ayı itibarıyla yeni müeyyideler beklediklerini kaydediyor. Bisan olarak Çin ve Uzakdoğu'dan etkilenmediklerini anlatan Genel Müdür Kaleli; kalite, servis hizmetleriyle ve yaygın bayi ağıyla AB standartlarında üretim yaptıklarını vurguluyor.

 

 

Alıntıdır.


Toyota Club Türkiye

Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« : Aralık 07, 2006, 19:02:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2006, 20:01:05 »
ne lazım çinlilere güvenlik adamlar zaten nufus patlaması var. Arabalarda aynı motorlar gibi olacak 5 000 -10 000 km sonra araba mezarlığına yazık bu arabaya verilen paraya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2006, 22:08:12 »
Çinde bir sürü firma var ve gördüğüm kadarıyla eski Japon otomobillerinin altyapısını, parçalarını hatta motorlarını kullananları var. Bence bu kadar ön yargılı olmayalım, iyi arabalar geleceğine eminim ve fiyatları genel olarak aşşağıya çekecek bu firmalar. Bunların gelmesiyle diğer firmalarda ucuzlamak zorunda kalacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2006, 23:13:41 »
elbette murat abi rekabet olacahı kesin bir şey de motorlada iş bitmiyoki, kaportalardan şikayetçi zaten bir çok firmada fiyatı düşürebilmek için kar'ınla değil arabayla oynayacak yüksek iğtimalle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2006, 09:09:31 »
Ben bu çarpışma testlerine pek güvenmiyorum açıkcası, biraz baltalama çabası gibi geliyor. Özellikle Alman araçlarının bir çok parçası Çin'de üretilirken ve çok sağlam diye lanse edilirken Çin'de üretilen arabalar çok kötü demek doğru olmaz. Tabiki çok kötüleride vardır ama inanın Çin'de kaliteli mallarda üretiliyor. Bakıcaz görücez, Temsa, Otokoç gibi firmalar tek satıcılık almaya çalışıyorlarsa bu arabalar çok kötüdür demek doğru olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2006, 10:07:57 »
Çin arabaları ile ilgili haberleri ilgiyle takip ediyorum ve çok büyük endişelerim var.  Neticede bu iş kalem, oyuncak yapmaya benzemiyor. Belki birileri Çin'de parça üretimi yapıyor fakat hep şu göz ardı ediliyor. Oraya giden batılı şirketler sisteminide götürüyor yani yeni deyimle Know-How'ını. Bu bilgileri adamlar senelerce uğraştıktan sonra ulaşmışlar sonuçta işletmede yaşayan bir canlı gibi sürekli farklılıklar değişiklikler oluyor. Bunlarda neticede tecrübe oluşturuyor. Çinliler'in otomotiv ve sanayideki tecrübeleri daha çok yeni. Tamamen Çin tasarımı bir araca onun için karşıyım. Onun üretiminde oluşan prosesler, iş akışları her biri bir derya. Çinlilerin sistemini az çok biliyorum sistemi ancak tecrübeli birileri kurarsa kaliteli bir mal çıkıyor. Yani bugün VW olsun diğerleri olsun her birinin bir sistemi var. Sonuçta Almanyada üretilen parçada aynı marka makineden çıkıyor Alman mühendisin kurduğu. İşin sadece maraba kısmını Çinlilere yaptırıyorlar. Ve kalite kontrolden ve kaliteden taviz vermiyorlar neticede tek fark lokasyon farkı oluyor. Bundan dolayı tamamen Çin yapımı bir arabanın kaliteli olma sürece minimum 5-10 sene bence. Sistemlerini ancak o sürede oturturlar. Bunu G.Kore otomobilllerinde de yakınen görebilirsiniz.
2006 Corolla Sedan Terra 1.4 D-4D
15" CMS Scimitar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2006, 10:43:50 »
Güney Kore otomobilleri Dünya'nın her yerinde bir çok Avrupalı otomobile göre daha sağlam ve sorunsuz olduklarını kanıtladılar.

Çin tasarımı yada geliştirmesi yok zaten, Çin kopyalaması ve üretimi var.

Birkaç Çin markası linki vereyim. Çoğu Japon motorlarını kullanıyor.

http://www.zhonghuacar.com/english/model/index.asp

http://www.cheryglobal.com/ ( Amerika'da satılıyor burada da fuara katıldı ve yakın zamanda satışa başlayacak. )

http://www.geely.com/

http://www.landwind.com/

http://www.gwm.com.cn/eng/html/company/introduce.asp

http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=3502662

http://www.brillianceauto.com/main.html ( Bildiğim kadarıyla BMW için üretim yapıyor. Partnerleri ilgi çekici: http://www.brillianceauto.com/strategic/index.html)

http://www.dfmc.com.cn/

Görüldüğü gibi Çin malı otomobil kavramının pek küçümsenecek bir hali yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2006, 16:31:56 »
Ben korkuyorum açıkçası.
Firmalar araç satışlarından daha çok servislerden yedek parçalardan kazanıyorlar.Bu öyle büyük bir pazar ki,yan sanayileri say say bitmez...

Genel olarak Türk insanının fazla parası yoktur.Daha doğrusu araba gibi bir lükse sahip olmak istese bile buna çok büyük paralar vermek istemez.Ha BMW ha Çin malı ne farkeder.Ayağını yerden kesiyor mu kesiyor.Heh işte aynen böyle düşünür.Bu yüzden ucuz Çin araçları muhtemelen aracı olmayanlar için ilk tercih sebebi olacak.
Her ne kadar trafikten söz etsek de, ülke geneline baktığımızda (Yanlış hatırlamıyorsam) her 10 kişiye 1 araba düşüyordu.

Çin'den gelecek araçları tekelinde bulunduran firma muhtemelen aracın satışından gelecek karı değil, servisinden gelecek karı düşünerek parayı bastırıyordur.

Hea kendileri neden sorunlu bir araç üretmiyorlar?
Markaları zedelenmesin diye.
Ama bu şekilde suçu başkasının üstüne atmak kolay.Hele ki Türkiye gibi vatandaşların sesinin soluğunun çıkmadığı bir ülkede o bile olmaz.

Zaten insana verilen değer burada bu.Tam da bize yakşacak bir olay gerçekleşiyor.Sapır sapır ölecek millet trafik kazalarında...

Benim kanaatimce böyledir bu olayın aslı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2006, 18:05:24 »
Yıllarca kuş serisine bindi bu millet, bu Çin malı dediğimiz arabalardan daha mı iyiler sizce? Hayır tabiki değil ayrıca güvenlik diyince eski Japonlar gerek Toyota Corolla gerekse Honda Civic gibi yaygın modelleri hiçde iyi sayılmaz. Frenleri, yol tutuşu, kaza anında girdiği şekil falan çok can sıkıcı, ama yinede biniyoruz bu arabalara.

Benim bu Çin otomobillerinin gelmesini istememdeki sebep diğer üreticilerin mecburen fiyat kırmalarını sağlayacak olmaları ve ikinci el fiyatlarının düzgün bir hale gelmesini sağlayacak olmaları.  

Çin sayesinde elektronik fiyatları düştü, yedek parça üreticileri kendilerine çeki düzen vermek zorunda kaldı, teknoloji ürünleri ulaşılabilir hale geldi, bu mallar kim ne derse desin tüketicinin faydasına oldu. Çin malı almasanızda alternatif ürünlere daha uygun fiyata sahip olabiliyorsunuz eskiye göre. Otomobilde de böyle olacak, fiyatlar gerileyecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.eymirim.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2006, 22:06:18 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
Yıllarca kuş serisine bindi bu millet, bu Çin malı dediğimiz arabalardan daha mı iyiler sizce? Hayır tabiki değil ayrıca güvenlik diyince eski Japonlar gerek Toyota Corolla gerekse Honda Civic gibi yaygın modelleri hiçde iyi sayılmaz. Frenleri, yol tutuşu, kaza anında girdiği şekil falan çok can sıkıcı, ama yinede biniyoruz bu arabalara.

Benim bu Çin otomobillerinin gelmesini istememdeki sebep diğer üreticilerin mecburen fiyat kırmalarını sağlayacak olmaları ve ikinci el fiyatlarının düzgün bir hale gelmesini sağlayacak olmaları.  

Çin sayesinde elektronik fiyatları düştü, yedek parça üreticileri kendilerine çeki düzen vermek zorunda kaldı, teknoloji ürünleri ulaşılabilir hale geldi, bu mallar kim ne derse desin tüketicinin faydasına oldu. Çin malı almasanızda alternatif ürünlere daha uygun fiyata sahip olabiliyorsunuz eskiye göre. Otomobilde de böyle olacak, fiyatlar gerileyecek.
[/quote]

Murat abi sana bu konuda katılıyorum ben zamanında zar zor taksitle Pioneer kaset çalar almıştım şimdi Alpine kullanıyorum yarın belki Eclipse yada Nacamichi olur
2005 Corolla Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2006, 22:18:16 »
işallah iyi olur örneklerini çok gürdükte yanı tedbirli olmakta fayda var arkadaşlar itallatçısı sağlam olması gerekiyor ki koç sabancı gibi köklü firmalar el atıpta yedek parca servis garantisi verirse o araç tutar arkadaşlar benim fikrim ce Motorsiklet olayındada aynısı oldu bildiğiniz gibi ekmek cisinden, manavından, yıkama yalamacısına kadar herkez motor getirdi şimdi çoğu italatçı ortada yok ne olacak o motorlar tornacıda parca uydurursan olacak uyduramazsan at çöpe arabada böyle olmazda illaki yaptıracan bir şekilde ama araba 2 ay kapının önünde yatarsa nabayım böyle işi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #11 : Aralık 08, 2006, 22:28:25 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
ayrıca güvenlik diyince eski Japonlar gerek Toyota Corolla gerekse Honda Civic gibi yaygın modelleri hiçde iyi sayılmaz. Frenleri, yol tutuşu, kaza anında girdiği şekil falan çok can sıkıcı, ama yinede biniyoruz bu arabalara.

[/quote]





 murat abi jaopn arabalarının bu ülkeye girişleri daha bi gurur la girdiler göğüslerini kabata kabarta girdiler direk orta sınıfa biz 1990 senesinde corollayı sıfır 50.000 000 getirtmiştik en iyi yerli kuş serisi 30. 000 000 du fiyatına kimse bakmadı arabanın alırken ama çin arabalarında direk fiyat la giriyorlar arkadaşlar bide çinliler 1 numaralı kopyacı japonlar sır arge usulu buralara kadar geldiler her sektürde tabi başarıyı yakaladılar Bize uyar bu arabalar arabalar eeeeeeeeeee orta asyadan gelmedikmi sonuçta...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #12 : Aralık 08, 2006, 23:32:30 »
Alıntı yapılan: Dağhan Baştuğ
Zaten insana verilen değer burada bu.Tam da bize yakşacak bir olay gerçekleşiyor.Sapır sapır ölecek millet trafik kazalarında...
Benim kanaatimce böyledir bu olayın aslı...
[/quote]

Araçların güvenlik problemi yaratacağına ben de inanıyorum.

Çinliler trafiği şöyle çözmüş, biz de onlar gibi yapıp kaza yapmazsak bak o başka

[url]http://www.youtube.com/watch?v=iLTPJhHh37Y[/url]
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #13 : Aralık 09, 2006, 08:36:35 »
Video Hindistan, Tayland yada Bangladeş v.s. tarzı bir ülkeye ait gördüğüm kadarıyla.

Çinlilerin teknoloji geliştirmedikleri aşikar, mühendislikleri kopyalama üstüne kurulu. Genelde Japonya'da artık eskimiş kalıplar Çin'e gidiyor. Motorlarının genelde Japon olmasının sebebi bu. Avrupadaki üreticilerde ellerinde kalmış eski otomobillere ait kalıpları bu tip üreticilere gönderirler. Mesela şu İran otomobili Khodro Samand tamamen Peugeot alt yapısı üstüne kurulu. Yıllarca Tofaş'a Maise gönderdiler eski kalıplarını. Aynı mantık şimdi Çinde üretim yapıyorlar. Ancak dikkat edin bu markalardan Amerika'da satış yapabilenler var ve BMW için üretim yapanlar var.

Tabiki fiyatla girecekler piyasaya, ellerindeki en geçerli silah düşük maliyet. Dünyanın en sağlam otomobilini üretseler ve en sağlam otomobil bu deseler hadee leeeen deriz. Adamların fiyat dışında bir seçenekleri yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #14 : Aralık 09, 2006, 13:41:40 »
ladwind'in çarpışma testleri çıkmıştı autoshow'da 2 ya da 3 yıldız alabildi kocaman bir cip teneke gibi yırtılmıştı direksiyonda hava yastığı vardı ama direksiyon kolonu olduğu gibi kırılmadan sürücünün içine ön teker sürücünün bacaklarını parçalamıştı arabayı geliştirmek için geri götürmüş elemanlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #15 : Aralık 09, 2006, 23:57:05 »
aynı aracın türkiyede satılan versiyonu ile amerikada satılan versiyonu arasında önemli farklar oluyor. Bu eskiden çok daha barizdi. Şimdi bizde de güvenliğe önem verilmesiyle bir şeeyler düzeldi. Örn. 1996 'da corolla türkiyede teneke üretirken, aynı corollanın amerikadaki versiyonu neredeyse gm ayarındaydı
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #16 : Aralık 12, 2006, 13:58:07 »
Arkadaşlar Çinde anadamlar bilim gücü ve müthiş bir devlet planlamasıyla kitlesel üretim yapıyorlar. Herşeyin EN KALİTELİsini de üretebiliyorlar. Onu unutmayalım. LCD/Plazma ekran, monitör ve bildiğiniz tüm Laptoplar ın %95 i çinde aynı fabrikadan çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #17 : Aralık 12, 2006, 13:59:19 »
Ben Çinde birçok Çin malı otomobile ve otobüse bindim.Ve Türkiyeye Çin malı  otomobiller geldiğinde almayı bile düşünüyorum.Yaza doğru gelen olursa yaz sonu alabilirim kredi ile fln.

Bunlar genelde zaten ortaklıkla üretilmiş ürünler.Adam sıfırdan araba üretmiyor.Ayrıca devletinde büyük desteği var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #18 : Aralık 12, 2006, 22:25:00 »
Biz Çinden nüfus planlamasına yardım etmeyen otomobiller istiyoruz, değil mi arkadaşlar ?
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: B+
Çin'li Otomobiller Çürük Çıktı
« Yanıtla #19 : Aralık 10, 2007, 16:03:23 »
erhan cevap çok geç olmadımı?
318