4,5 senedir sonkar yenibosna ya gidiyorum çok memnunum.
O zaman sizi Tanışma bölümümüzde biraz tanıyabilir miyiz Mehmet Bey?
Ben de 2005 yılından beri Sonkar Çobançeşmeye gidiyorum. Ufak tefek sıkıntılar tabii ki olmuyor değil ama, bunlar beni başka bir servis aramaya yönlendirecek ciddiyette sıkıntılar asla olmadı, hele Toyotadan vazgeçmemi gerektirecek kadar hiç değil. Ama bu durum asla şikayet eden arkadaşların yalan söylediği anlamına gelmez. Onlarınkine kötü şans diyelim...
dün corollama bakım yaptırdım... gittim ustamın yanına , yağını değiştirdi (shell active plus 4lt) , fil filtre marka yağ filtresini taktı , hava filtresi tertemizdi havayla daha da temizledi geri taktı, suyunu antifirizini filan ekledi, motoru özel sipreyi ile su değdirmeden temizleyip sildi vs...
servisae gitsem muhtemelen 200 liralık bir bakım... ben 68 lira verdim çıktım...
Yetkili servislerin kalitesi çalışma sistemleri vs. diyecek birşeyim yok ama dün sadece antifiriz için 90TL istediler. Resmen iğrendim yetkili servislerden!!!
Ya yanlış anlamayın ama, çok özür dileyerek söylüyorum; yani bir antifriz için de servise gitmeyin artık... Bakın, servisler, kendi başınıza halledemeyeceğiniz şeyler için vardırlar.. Araba kullanan biri, en azından bazı basit işlemleri kendi halledebilmeli. Ben de bu yeni tip motorlardan, eski tip motorlardan anladığım kadar anlamıyorum,tamam.. Ama bazı belli başlı şeyleri de öğrenmek lazım..
Kullanma kitapçığında bile, bazı işlemler için ''Kendinizin halledebileceği bakımlar ve işlemler!'' adı altında bir bölüm var. Kusura bakmayın ama, benim fikrim bu.. Siz biraz merak, ilgi ve çaba göstermezseniz, servis size gerekli ilgiyi gösterir. Bu her sektörde, her markada ve de dünyanın her yerinde böyledir...
Ya yanlış anlamayın ama, çok özür dileyerek söylüyorum; yani bir antifriz için de servise gitmeyin artık... Bakın, servisler, kendi başınıza halledemeyeceğiniz şeyler için vardırlar.. Araba kullanan biri, en azından bazı basit işlemleri kendi halledebilmeli. Ben de bu yeni tip motorlardan, eski tip motorlardan anladığım kadar anlamıyorum,tamam.. Ama bazı belli başlı şeyleri de öğrenmek lazım..
Kullanma kitapçığında bile, bazı işlemler için ''Kendinizin halledebileceği bakımlar ve işlemler!'' adı altında bir bölüm var. Kusura bakmayın ama, benim fikrim bu.. Siz biraz merak, ilgi ve çaba göstermezseniz, servis size gerekli ilgiyi gösterir. Bu her sektörde, her markada ve de dünyanın her yerinde böyledir...
ama cüneyt abi iş öyle değil malesef..2009undkine bakmadım ama 98in kullanma klavuzunda kendinizin yapabilceği bakımlar altında yağ değişimi vs var..hadi yap yağ değişimini bakalım araç garanti altında oluyor mu
Cüneyt Bey :
Servise egzos emisyon pulu için gitmiştim. Gitmişken "havalar soğuk gidiyor, bi'de antifrizi kontrol ettireyim" dedim. 10-15 TL bişeyse koydurayım diye düşünürken 90 TL gibi bir rakam söylediler. Yoksa kapağı açıp antifriz ekleyemeyecek kadar aciz değilim.
İkincisi diyelim ki arabaya ilgim yok ta radyatör kapağıyla silecek suyu kapağını dahi karıştırıyorum. Bu hem servislere "kerizi bulduk abi öpmeyilim mi yani (bu sizin anlayışınızla örtüşüyor) deme hakkını, kısacası müşterisini enayi yerine koyma hakkını vermez.
Fahiş fiyattan servis ücreti alan müşteri de elbet bir yerde uyanır. Uynamazsa da sizin dediğiniz gibi "gerekli ilgiyi görmeye devam etsin" mi desek acaba?
Dün 2010 toyota corolla 1.4 d4-d aracımı 2.000 km bakımına soktum gerçi bakım sayılmıyormus genel kontrol dedıler.Serviste forumda bahsettiğim tas seslerını duymamak ıcın çamurluklara mumlama işlemı yapılmasını ıstedım bana boş boş baktılar ve bi yeri aradılar uzun bır süre bekledıkten sonra bu işlemi burda yapamadıklarını daha büyük servislerin yapabıleceğini söyledıler.Aydoğan plaza küçük servismiş meğerse çanakkalenin en büyük ve lüks plazasına sahip ama neyse sonra gene forumda bahsettıgım kılometre göstergesındeki cizikleri gösterdım kendım ayakkabı parlatıcısınla sılınce oldugunu ve ön konsolunda kötü bir renk aldıgını ama peceteyle düzeldiğini sadece göstergedekı cızıklerın kaldıgını söyledım bana ilk garantıye girmediğini ve değişmesının gerektıgını söyledıler tamam dedım ama parca ellerınde yokmus 1 hafta sonra gelirmiş içimden haydaaa demek geldi...Ama sonra serviste onarmaya calısacakalarını söyledıler konsol ıcınde ozonlama diye bı yontem varmıs koltuklarada uygulanıyormus onu tavsıye ettıler ve konsolda gozumden kacan 4 yerde 5-6 cmlık parlatıcı ızı gösterdıler bende tamam yapın dedım
birde fren balatalarından ses geldıgını söyledım denemek ıcın yola cıktık araba bana ınat ne frende ses yaptı nede camurluklarda ve arka tampondan ses özellıkle taslı yolldan gecırdım genede ses yapmadı hayret ettım.Artık süren kısının maharetımı bılmıyorum

sonrasında arabam yaklasık 2 saat servıste kaldı bende merkezde ıslerımı hallettim sagolsunlar.Plazanın muduru beni kendı arabasıyla merkeze bıraktı sonra aldı tabi arkadasım oldugu ıcındır orası ayrı

sonucta aracımı teslım aldıgımda zaten tertemız olan aracımı yeniden yıkayıp koltuklarını konsolunu ozonlayıp
ve kılometre göstergesındekı cızıklerı kısmen(gece gene 1-2 tane ufak cızık bellı oluyor) ama eskısınden cok cok iyi bir sekılde bana teslım ettıler gercekten gerek mısafırperverlıklerı gerek ıkramları olsun cok memnun kaldım.zaten aydoğan toyotanın sahipleri ve cogu calısanı hem hemserım hemde musterılerım oldugu ıcın tanıdık ve arkadaslarım bu ışlemlerden 5 kurus para almadılar sadece kasım 14 te aracı teslım alaırken ıstedıgım park sensörunun borcu kalmıstı 200 tl onu kredi kartımdan gecırdıler 20.000 km de gelmemı söyledıler..Tabi ben 20.000 km olmadan arabamı satmazsam

çünkü serviste beyaz 4*4 hılıux pıck up görunce aklım cıktı deyim yerındeyse.ama artık istanbula gıdınce mumlama işlemını yaptırdıktan sonra kesın ve net bır karar verırım tabii işlerimizin durumuna göre istanbulda mumlama işlemini yapan sizin bildiğinz hangi servis var ??
ilk bakımın 20 bin km değil taylan.10 bin km de.Toyota her 10 bin kmde bakıma alıyor.Zaten ilk 1000 km bakımı ücretsiz
Bana 2.000 km de gelmemı söylemıslerdi ve dunde 20.000 de getirmemı söyledıler ama 10.000 de gene götüreyim o zaman ne olur ne olmaz tesekkürler bilgilendırdıgınız için...
servısler genel olarak pahalı
ozel servısler tercıh sebebı bence
Bugün serviste Crafter'ın klima kontrol ünitesinin değişimine karar verildi (aydınlatma lambası bazen yanıp sönüyordu).İş emrini imzalarken fiyatı görünce elim titremeye başladı.Garanti kapsamında değişim olmasaymış 1.228 TL ödeme yapacaktım...deli bir rakam...
Bugün serviste Crafter'ın klima kontrol ünitesinin değişimine karar verildi (aydınlatma lambası bazen yanıp sönüyordu).İş emrini imzalarken fiyatı görünce elim titremeye başladı.Garanti kapsamında değişim olmasaymış 1.228 TL ödeme yapacaktım...deli bir rakam...
Özcan, bu mesajı yazarken de elin titremedi değil mi
Bugün serviste Crafter'ın klima kontrol ünitesinin değişimine karar verildi (aydınlatma lambası bazen yanıp sönüyordu).İş emrini imzalarken fiyatı görünce elim titremeye başladı.Garanti kapsamında değişim olmasaymış 1.228 TL ödeme yapacaktım...deli bir rakam...
Gecmis olsun Ozcan.Garanti kapsaminda cozulmesi guzel.
Iste VW ve elektrik/elektronik problemleri...
Gecmis olsun Ozcan.Garanti kapsaminda cozulmesi guzel.
Iste VW ve elektrik/elektronik problemleri...
Teşekkürler Ahmet.Sağolasın iyi niyetin için.VW'de elektrik/elektronikten çok mekanik problem çok çıkıyor.TSI motorlar ve ilk çıktığında DSG şanzımanlar çok baş ağırtmış.Ama genele baktığım zaman aracımda kat be kat memnunum.Rahatlığı ve konforu çok iyi.Hiç yormuyor.Geçen hafta kar nedeniyle 4 saat yolda kaldığımda hiç üzmedi beni.Yaşasın teknoloji
Korkmasam, biraz da param olsa gidip VW Golf TDI alacagim Ozcan

Okudugum ariza hikayeleri cidden korkuttu beni.
Insallah VW'in seni uzmeden uzun yillar hizmet verir, gule gule kullanirsiniz.
Korkmasam, biraz da param olsa gidip VW Golf TDI alacagim Ozcan 
Okudugum ariza hikayeleri cidden korkuttu beni.
Insallah VW'in seni uzmeden uzun yillar hizmet verir, gule gule kullanirsiniz.
İnşallah kardeşim.Dediğin gibi olur.Zaten araba 60-80 bin gibi km'ye geldiğinde hemen yenilerim.Bu sefer kurşun gri düşünüyorum....
Amerika'daki Golf'lerde bulunan motor ne kadar farklı bilmiyorum ama temiz olanını bulabilirsen rahatlıkla alabilirsin....
Geçen hafta Derindere Kartal'da sol arka kapımın saç kısmı değiştirildi(küçük bir kaza nedeniyle hafif hasarlıydı) ve boyandı. Aracı teslim almaya gittiğimde boyanın tutmadığını gördüm. Bariz bi şekilde boyanan kapının boyası farklıydı. Ayrıca işçilik de çok kötüydü. Baştan savma bir iş yapılmış. Sağolsun Ergün kardeşim yardımcı oldu, ustayla konuştuk, hatalarını kabul ettiler. Servis müdürü de gayet yaptığı işin arkasında duran bir tavır sergileyerek siz beğeninceye kadar düzeltme yaparız diyerek beni rahatlattı.Tekrar getirin düzeltelim dediler. İkinci seferin sonucunda, boya tutturulmuş, insan gözüyle kapının boyalı olduğunu anlamak mümkün değil. İşçilik gayet iyi, kaliteli bir iş çıkarılmış. Şu anda çok memnunum.
Fakaaat, neden ilk yapıldığında baştan savma yapılıyor da, ben itiraz edip kızınca, bu olmamış deyince, hataları gösterince şak diye düzeltiliyor? Bunu anlamış değilim, madem bu işi düzgün yapabiliyorsun, madem bu boyayı isteyince tutturabiliyorsun, neden insanın ilk seferde midesini bulandırıyorsun? Derindere'nin bu yaklaşımını hiç beğenmedim. Eğer bir işi düzgün yapabiliyorsan, her seferinde aynı kaliteli işi çıkartmak zorundasın. Anlamayan, çok dikkat etmeyen biri olsa, ilk seferde arabasını alıp gidecekti belki.
Kusura bakma Ergüncüm ama, Derindere'ye olan güvenim sarsıldı. Sadece kaporta değil, diğer bakım işlerinde de ilk seferinde ciddiyetsiz bir iş çıkaracaklarından korkuyorum artık...
Bugün serviste Crafter'ın klima kontrol ünitesinin değişimine karar verildi (
Dün servisten gelen telefon üzerine arabayı götürdüm.Ustanın elindeki Transporter'ı beklerken Ticari servis müdürü ile biraz sohbet ettik.Aklımda olan bir kaç soru ve öneride bulundum.Sorularıma cevap aldım,verdiğim öneride hemen Toplantı ajandasına not alındı ve bugün yapılacak olan servis bölge toplantısında da dile getirilecek..
Gelelim değişim işine.Transporter'ın işi tahmin edilenden yarım saat uzadı.Neyse usta yedek parçaya değişecek parçanın yenisini getirmeye gitti.Ama eli boş döndü

Yedek parçamız sistem üzerinde Doğuş Etimesgut'un stoğunda görünüyor.Yani ürün kargo ile gelmiş ve teslim edilmiş.Ama ortada parça falan yok.İstanbul merkezin bir hatası 3 saate yakın bir zamanıma mal oldu.Keyfim kaçtı,sinirlerim gerildi...bu nu fark eden müdür gelip gönlümü aldı ve servis danışmanıma "40 bin bakımında filo indirimine ek olarak bir indirim yapın" talimatı verdi..Servisimi zaten seviyordum ve güveniyordum...Yola devam,durmak yok.Arkamda Doğuş Etimesgut gibi sağlam bir servis var...