Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 481962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1020 : Ocak 26, 2011, 13:00:21 »
yapılan işlem ve servis hakkında detaylı bilgi verirseniz daha net cevaplar alırsınız diye düşünüyorum
Benim babam toyota gibi adam ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1020 : Ocak 26, 2011, 13:00:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1021 : Ocak 26, 2011, 13:07:14 »
Bu hesapça abi 8 saat makinaya bağlayacağız sen bugün yaya git, yarın gel arabanı al deselerdi 250 lirayı zevkle verecek miydiniz?

Arabanızı soktukları makinenin bedelini siz ödeyeceksiniz.
O işi yapmak için emre amade tuttukları elemanın maaşını siz ödeyeceksiniz.
O işi yapmak için tuttukları yerin kirasını ve diğer masraflarını siz ödeyeceksiniz.
Ayrıca bir de patronun kâr hakkını ödeyeceksiniz.

Şimdi söyleyin bakalım, 50 lira fazla mı? :-\
Engin kardeş siz hiç 5 dakikada 50 tl kazandınız mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1022 : Ocak 26, 2011, 13:08:27 »
Yapılan işlem hakkında bilgi vermediler mi?
Fatura gibi birşey vermiyorlar mı?
ahmet bey yazarkasa fişi verdiler ve üzerinde sadece işçilik bedeli yazıyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1023 : Ocak 26, 2011, 13:10:35 »
arkadaşlar arbamı efi makinasına bağladılar ve 5 dakika sonra yakıt ayarını biraz kıstık deiler ve geri verdiler
banim sormak istediğim böyle bir şey varmı?
birde arabanın performansı sanki biraz düştü gibi
bunu 15 mperlik efi sigortasını resetleyerek yakıt girdi değerlerini eski haline getirebilirmiyiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1024 : Ocak 26, 2011, 13:22:10 »
Engin kardeş siz hiç 5 dakikada 50 tl kazandınız mı?

(Engin Bey deseniz daha isabetli olur zira kendisi üstattır.)
servislerde yapılan her işlem kayıt altına alımak zorundadır.Sizin gittiğiniz yer yetkili servis değilse öncelikle oranın illaki bir yetkilisi vardır.Usta ile konuşunm şayet çözüm alamaz iseniz he rilde olan Tüketici Hakem Heyet leri vardır başvurailbirisniz.Ancak öncelikle sizin net olmanız lazım... Ne yapıldı, neden yapıldı, gerçekten böyle bir faydası varmı,  var ise bu fayda sağlandı mı ?
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1025 : Ocak 26, 2011, 13:25:12 »
Engin kardeş siz hiç 5 dakikada 50 tl kazandınız mı?

Elbette kazandım bekir bey. Bütün mesele çerçeveyi doğru belirlemektir. Yazdıklarımı anlamak için çaba harcarsanız belki siz de kazanabilirsiniz. Kazanamasanız da, bu sizin haklı benim haksız olduğumu göstermez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1026 : Ocak 26, 2011, 13:28:58 »
(Engin Bey deseniz daha isabetli olur zira kendisi üstattır.)

Teveccühünüz mehmet ali bey. Etrafta bu kadar genç yaşta bu kadar çok üstat varken benim gibilerin esamesi okunmaz! ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1027 : Ocak 26, 2011, 13:31:01 »
yakıt ayarlarını kısmışlar sanırım. bunun aracınıza uzun vadede zararı olur diye düşünüyorum. çünkü yakıtın kısılması araçta vuruntuya, çekiş problemlerine neden olur diye biliyorum(yalnış ise düzeltin). bence aracın fazla yakmasının nedenlerini rutin bakım, temizlik (motor) işleri ile alakası var. sanırım aracınızın durumunu geri çevirme isteğiniz de aracınızda meydana gelen performans kaybı ile alakalı. sigorta ile olurmu bilmem ama sanırım aynı kişiye verecek bir 50 tl niz daha var gibi.maalesef..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1028 : Ocak 26, 2011, 13:34:42 »
Arabanızın yazılımını değiştirdiler anladığım kadarıyla.
O şekilde eski haline döner mi bilmiyorum.
Yapacakları işlemi anlatıp sizin onayınızı almaları gerekirdi.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1029 : Ocak 26, 2011, 13:41:48 »
Size katılıyorum murat bey. Fakir karışım söylediğiniz belirtilerin yanı sıra motorun aşırı ısınmasına da (eskiden pistonların üst kısmında erime olurdu, herhalde hâlâ oluyordur) yol açar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1030 : Ocak 26, 2011, 13:47:56 »
Adamın biri yolda eski bir yağ lambası bulur. Ovalayınca gerçekten de masaldaki gibi bir cin çıkar ve "Dile benden ne dilersen ama iyi düşün" der. Adam da "Kaynanamı bir daha görmek istemiyorum" diye dilekte bulunur.
Ve cin adamı kör eder.. :)
Fıkra böyle başlıyor ama devamı müstehcen (adam başka dileklerde de bulunuyor ve herşeyini kaybediyor)
Kısacası servisler maaşallah "cin gibi". :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1031 : Ocak 26, 2011, 14:09:16 »
siz yetkili toyota servisine götürdüğünüzden emin misiniz??
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1032 : Ocak 26, 2011, 15:41:03 »
Teveccühünüz mehmet ali bey. Etrafta bu kadar genç yaşta bu kadar çok üstat varken benim gibilerin esamesi okunmaz! ;)

+1 Kime göre neye göre üstad....


Yetkili servislerde fiyatların yüksek olduğunu hepimizi biliriz zaten ancak dostumuz öncelikle böyle bir makine ve işlem varmıdır diye bize danışmış burada zaten evet öyledir fiyatıda normaldir diye bir cevap almış olsa fiyat fazla demezdi heralde...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1033 : Ocak 27, 2011, 00:18:49 »
konu açmayı bilmiyorum o yüzden burda paylaşıyorum herkes bidigi gittigi işçiliginden memnun kaldıgı ustayı paylaşsada kimse ufak tefek sorunlar için büyük paralar ödemese yada gözü arkada kalmayıp içi rahat etse nasıl olur ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1034 : Ocak 27, 2011, 19:27:13 »
arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim
gittiğim servis yetkili bir servis. zaten ilk gittiğimde adamlar fazla bir alaka göstermediler bilgisayardan kayıtlara baktıklarında 2008 den bu yana servise gelmediğimi yapacak birşeyin olmadığını orjinal parça kullanmadığım için yakıtın artabileceğini gibisinden gayet ukalaca bir tavır sergileyipte söylediler.  >:(Ahmet Bey'in söylediği gibi servisler cin gibi maşallah. :o
tabi bendeniz işim görülsün diye bu ukalalıklarına fazlaca bir ses çıkarmadın. halbuki kardeşim ister gelirim ister gelmem size ne.......... gibisinden laflarda  diyebilirdim. birde sadece yazar kasa fişi vermeleri midemi bulandırdı.
neyse yapacak birşey yok. yarın tekrar gideceğim siz değerli arkadaşlarım böyle kullanmanın zararı olacağını söylediniz.  (Ki arabanın zorlandığı her halinden belli)inşallah kıllık yapıp bu seferde ayarı zengin karışım yapmazlar.  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1035 : Ocak 27, 2011, 19:51:43 »
Eğer çok ukala ve yersiz konuşmalar geçti ise Toyota Merkez Ana yere telefon edebilirsiniz. Ordan gerekli destek gelir merak etmeyin.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1036 : Ocak 28, 2011, 08:37:33 »
Bekir Bey, konunuzu ilgili başlık altına taşıyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1037 : Ocak 28, 2011, 09:39:07 »
Araç sahiplerine altın öneriler
Alıntı
Çünkü bu dert, sadece çıldırtan trafikten, uçuk vergilerden ibaret değildir. Derdin büyüğü, arabanın bakımında ya da parça değişiminde ödenen yüksek fiyatlardan doğar.

Çoğu zaman aracınızın sorunu, hiç anlamadığınız bir dille ve bilmediğiniz kelimelerle size anlatılır, karşınıza uzun bir parça listesi ve yüklü bir fatura çıkarılır. Arabanızı düşünüp ‘sorun çıkmasın’ diyerek liste ve faturayı kabul eder, cebinizin boşalmasına rıza gösterirsiniz.

Otomobile parça parça servet ödüyoruz

Peki, aracınızın servisteki bakım ve yedek parça maliyetinin gerçekte bu kadar yüksek olmadığını biliyor musunuz? Aracınızdaki problemin büyütülerek size gereksiz yere parça aldırıldığını ve fazla ödediğinizi?... ‘Yetkili servis’ dışındaki özel servislere gittiğinizde aracınızın garanti kapsamından çıkmayacağını?... Yerli ya da yan sanayi değil, aynı yedek parçanın, biri diğerinden iki kat fazla fiyata nasıl satıldığını?... Mesela, bir parçası değiştirilirken araca gerçekten uygulandığından emin misiniz? Yedek parçaların fiyatlarının, araç sahibinin ekonomik durumuna göre belirlendiğini söylesek, ne dersiniz? Araç sahibinin eğitim seviyesi yükseldikçe araba ile ilgili bilgisizliğinin arttığını ve daha çok ödediğini de ekleyelim buna.

Tamircilerden servislere, ithalatçı firmalardan yedek parçacılara kadar sektörde bir araştırma yaptık; nasıl ve neden fazla para ödediğimizi hayretle gördük. Otomobiliniz kadar cebinizi de düşünüyorsanız, bu haber sizi ‘uyandıracak’.

Tamirciler, servisler, büyük ithalatçı firmalar ve yedek parça satışı yapanlar ile görüştük ve servislere yedek parçacılara nasıl yok yere fazla para ödediğimizi başlıklar halinde, ayrıntılı bir biçimde çıkardık. Bununla da kalmayıp işin ehlinden ne yapılması gerektiği konusunda da tüyolar aldık. Aracınız kadar cüzdanınızı da düşünüyorsanız...

Ürünün uygulandığından emin misiniz?

Aracınızın bir parçasının değiştirilmesi durumunda serviste ürünün araca gerçekten uygulanıp uygulanmadığını bilemiyorsunuz. Bu, kuşkusuz genele teşmil edilebilecek bir durum değil. Örneğin arabanızın debriyaj setinin değiştirilmesi gerekiyor. Ancak bu setin içinde baskı, balata ve rulmandan biri henüz kullanılabilir durumda olduğu için değiştirilmemiş olabilir.

Aracınızdaki problem, büyük olmayabilir

Aracınızda ortaya çıkan bir arıza sonrasında ya da yaptırdığınız bir ‘check-up’ta, sorun söylendiği kadar büyük olmayabilir. Çünkü sorun büyütülerek haksız bir gelir elde edildiği sektörde bilinen bir gerçek. Araba sahipleri sorunun derecesini anlamadığı için hiç gerekmediği halde pek çok parça değiştiriliyor ve araç sahibi, ya da kasko şirketi yok yere para ödüyor. Bir araç sahibinin aktardığı anekdot, size de tanıdık gelebilir: “Servise gittik, arabanın önünden ses geldiğini ve bakılmasını söyledik. Usta saymaya başladı çırağa: ‘İki rot başı, iki rotil, salıncak, aks…’ Ve daha bir sürü parça söyledi. ‘Bunları temin edip gelelim.’ dedik ve çıktık. Tanıdık bir ustaya gittik. ‘Hiçbir şeye gerek yok, on bin km yaptıktan sonra gel, iki aksı değiştiririz, sorun kalmaz.’ dedi.

Kavram kargaşası cebinizden çalıyor

Araç sahiplerinin cebinden çalan bir diğer faktör de sektörde yaşanan kavram kargaşası. Yeni araç sahibi iseniz servisinizden duyduğunuz bir cümledir: “Yetkili olmayan bir servise götürdüğünüzde araç, garanti kapsamından çıkar.” Ancak aracınızın hangi şartlarda garanti kapsamında olup olmadığı size pek söylenmez. Çünkü arabada sorun çıkartabilecek pek çok parça garanti kapsamında değildir. Çoğunlukla sadece motor, şanzıman ve bunların yan ekipmanları garanti kapsamındadır. Bu ekipmanlarda bir fabrikasyon hatası olduğunda gerçekten ücretsiz olarak tamir edilir ya da değiştirilir. Ancak bunlarda da zaten verilen garanti süresi içinde genelde hiçbir sorun çıkmaz. Öte yandan servisin ‘eğer bunların dışındaki bir parçayı da yetkili servis dışında bir yere değiştirtirseniz, garanti altında olan bu aksamın garantisi de kalkar.’ cümlesinin de doğruluk payı yok. Bu, kötü niyetle söylenmiş bir cümle değilse bile en azından size verilmiş yanlış bir bilgi. Dolayısıyla ‘aracınız garanti kapsamından çıkar’ korkutmacası, aslında sizi servise bağlamaktan ve sizi daha fazla ödemeye mecbur kılmaktan öte bir işlev görmüyor.

Her servis yetkili, daha fazla ödemeyin!

Araç sahiplerinin aleyhine işleyen kavram kargaşalarından bir diğeri ise ‘yetkili servis’ meselesi. Daha önceki yıllarda aracın garanti kapsamında olması için yetkili servise gitme zorunluluğu vardı. Ancak yapılan yasal düzenleme ile 1 Ocak 2007’den bu yana yetkili servisler dışındaki bağımsız servisler de eğitimli personel bulundurmak şartıyla ‘yetkili’ konumunda ve tamir-bakım yapma hakkına sahip. Yetkili servislerin tekelinde bulunan servis hizmetini tüketici lehinde genişleten bu yasal düzenleme, yetkili yetkisiz bütün servisleri daha iyi, kaliteli ve ucuz hizmet vermeye mecbur bıraktı. Fakat pek çok araç sahibi kendi lehine olan bu gelişmeden haberdar olmadığı için, hâlâ yetkili servise gitmek zorunda olduğunu düşünüyor ve bu haberdar olmamanın maliyetini cebinden ödüyor. Zaten tüketici araç alırken bu değişiklikten pek haberdar edilmiyor. Çünkü araç satışlarında kâr marjları, geçmişe oranla çok düşmüş durumda. Böyle olunca araç da satan servisler, asıl cirolarını servis hizmetinden ve yedek parçadan yapıyor.

‘Orijinal parça’ gerçekten pahalı mı?

Türkiye’de araç sahiplerinin cebini boşaltan bir diğer sebep de ‘orijinal parça’nın ne olduğu konusunda yaşanan kavram kargaşası… ‘Orijinal parça’ aracın markasının kutusunda satılan üründür. Ancak orijinal parçanın ne olduğu konusunda bir bilgi kirliliği yaşandığı için tüketici bu bilgi kirliliğinde yanıltılabiliyor ve daha fazla ödemek zorunda bırakılıyor. Bunu bir örnekle açıklayalım: Volkswagen bir model ürettiğinde aracın pek çok parçasını çeşitli firmalara sipariş eder. Örneğin farını orijinal ekipmana üretim yapan Visteon’dan alır ve arabaya monte eder. Bir miktar daha alıp onu Volkswagen yazılı kutuya koyar ve yedek parça olarak piyasaya verir. Bu kutudaki far, ‘orijinal yedek parça’dır. Visteon firması da ürettiği bu farı, yani aynı ürünü Visteon yazılı kutunun içine koyar ve piyasaya sürer. (Araştırdık, bu far, bugün Volkswagen kutusunda 297 YTL’ye ya da daha fazlasına, Visteon kutusunda 127 YTL’ye satılıyor.) Başka bir Alman firması Meyle de aynı farı üretir ve o da ürünü piyasaya sürer. Fiyat daha da aşağıya düşer. Ürünün üzerinde ‘made in Germany’ yazdığı için bu ürün de Türkiye’de tamirci ya parçacı tarafından ‘orijinal’ adıyla araç sahibine satılır. Hal böyle olunca, bu kargaşada ‘orijinal’ olmayan bir farı, yani 100 YTL’yi bulmayacak bir parçayı üç katı fiyatına, ya da gerçek fiyatından ‘orijinal’ adıyla almanız işten bile değil. Bu örnek, bütün markaların yedek parçalarının yaklaşık yüzde 80’i için geçerli.

Fiyat araç sahibine göre belirleniyor!

Pahalı bir arabaya binen ile ucuz bir arabaya binen iki tüketici aynı parçaya farklı fiyatlar öder. Bu farklılığın tek sebebi, pahalı arabaya binenin daha fazla ödeyebilme gücünün olmasıdır. Çünkü bir aracın modeli yükseldiğinde her parçası değişmez ve bu parçaların fiyatları da yükselmez. Arabada değişen, onun fiyatını artıran neden, aracın kullanım özelikleridir, konforudur, güvenliğinin artışıdır. Söz gelimi aynı marka otomobilin 1997’de üretilen bir modeli ile 2007’de üretilen bir modelinin balataları aynı olabilir. Çünkü balatanın takıldığı kaliper aynıdır. Ve bu balataların ürün numaraları da aynıdır. Bunun dışında, farklı marka arabaların belli parçaları da aynı olabilir. Söz gelimi Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne ve Audi Q7 4x4’lerin fren balataları aynıdır. Fakat tüketici bunu bilmediği ve ürünü numarası ile istemediği için yedek parçacıda aynı balataya, farklı modeller söylediği için farklı fiyat ödemek durumunda kalır. Ve bu fark diğerinin birkaç katı olacak kadar büyüktür.

Sektörde fiyat sistemi altüst oldu

Yedek parça fiyatlarını artıran bir sebep de sektördeki sistem. İthalatçı büyük firmaların elindeki ürün, önce tedarikçiye, oradan ana bayilere, oradan yedek parçacıya, oradan da servise dağıldığı ve her biri belli oranlarda kâr ile sattığı için fiyatlar inanılmaz ölçülerde yükseliyor, olan son tüketiciye oluyor. Bu durum ve internetin kullanımıyla son tüketicinin bilgiye ulaşması, sektörü yeni arayışlara soktu. Artık ithalatçı büyük firma, diğer aracıları kaldırarak yedek parçacıya direkt ulaşabileceği satış sistemleri geliştirmeye, ürünü neredeyse son kullanıcıya satmanın yollarını araştırmaya ve bunu örneğin internetten satış gibi alternatiflerle uygulamaya başladı. Son kullanıcının lehine olan bu durum sektörde rekabet şartlarını ağırlaştırdı, sektörü kaliteli ve ucuz hizmet vermeye yöneltti.

En çok zarar gören sigorta şirketleri

Araç kaskosu yapan sigorta şirketlerinin, kendilerini garanti altına almak ve zarar etmemek için her aracın her parçası için belirlediği bir fiyat var. Ve sigortalı araçta değişen parçalar için servislere bu fiyat üzerinden ödeme yapıyor. Ancak belirledikleri bu fiyat, parçacıdaki perakende satış fiyatı… Yani piyasadaki en yüksek fiyat… Bu durumda sigorta şirketinin maliyetleri arttığı ve bu maliyet kasko bedellerine yansıdığı için tüketici dolaylı olarak bundan da olumsuz yönde etkileniyor.

Araç sahiplerine işin uzmanından tüyolar

Otostart.com, büyük ithalatçı firmalardan alıp internet üzerinden son tüketiciye yedek parça satışı yapan bir site. Belli marka otomobillerin yedek parçalarının satışını yapan ve halen veri girişini sürdüren site ile, araştırmamız sonucu edindiğimiz bilgileri paylaştık ve araç sahiplerine verebilecekleri tüyolarının olup olmadığını sorduk. Otostart.com’un verdiği tavsiyeler şunlar:

Aracınızın kimliğini iyice öğrenin: Aracınızın modelini, menşeini, hangi ülkede üretildiğini, hangi yılda üretildiğini, motor hacmini, motor kodunu vb. gibi bilgilerini öğrenin. Bu bilgi, aracınızı parça uyumsuzluklarından korur, parça değişiminde ödediğiniz maliyeti düşürür.

Parçacıya numara ile gidin: Aracınızdaki bütün parçaların üzerinde bir numara vardır ve onun ürün kodudur. Bu kod, üniversaldır, yani numarayı söylediğinizde Almanya’da da, Türkiye’de de, Suudi Arabistan’da da size aynı parça verilir, orijinal ve yan sanayi tercihleri gösterilir. O yüzden servisten ya da tamirciden parçanın kodunu isteyin ve parçacıdan ürünü arabanın modelini markasını söyleyerek değil ürünün kodu ile isteyin. Bu bilgi size, ‘Bu numaraya ait başka ürünün var mı?’ sorusunu sorma yetkisi verir. Farklı alternatiflerin fiyatları arasında tercih yapma imkanı elde eder, daha fazla ödemek zorunda kalmazsınız.

Orijinal ambalajlı malzemenin delisi olmayın: Otomobillerin parçalarının büyük bir kısmı başka firmalar tarafından üretilir ve o firmalar ürünleri yedek parça olarak otomobilin markasının olduğu ambalajda satılır. Ancak bu firmalar kendileri de ürünlerini kendi markalarının yazılı olduğu ambalajlar içinde piyasaya, tüketicinin ilgisine sunar. Ve bu ürün aynı olmasına rağmen, otomobilin markasının olduğu ambalajda daha pahalıdır. O yüzden ikincisini tercih edip birkaç kat daha fazla bedel ödemeyin. Önem derecesi az olan parçalarda garanti şartlarını kontrol ederek, yerli ürünlere de şans tanıyın, fazla ödemeyin.

Araç check-up’ında birkaç yere gidin: Aracınızın sorununu öğrenmek için sadece bir yerde chek-up yaptırmayın, birkaç yere gidin. Sorun söylendiği kadar büyük olmayabilir. İşlemi tekrarlamaktan çekinmeyin, chek-up ücretsizdir. Bu işlemden ücret almak, emlakçının ev göstermekten para alması gibidir.

Az ödemek için aracı riske atmayın: Motor ve şanzıman gibi araçta önemli, bozulduğunda bütün sistemi bozabilecek sistemlerin parça değişiminde ucuza kaçıp aracınızı riske atmayın.

Usta parçadan önemlidir, iyi seçin: Parça orijinaldir; ancak usta montajda bir somunu bağlamaz, o da problem çıkarır. O yüzden güvendiğiniz, işini iyi yaptığına inandığınız bir ustayı ve hizmet genişliği olan kurumsallaşmış yetkili ya da özel servisi seçin.

Sorun ve araştırın: Aracınızın arızası için birkaç yetkili ve özel servise gitmekten, alacağınız yedek parçanın fiyatı için internetten ya da başka parçacılardan fiyat alın, yaptığınız her araştırma, öğrendiğiniz her artı bilgi, maliyeti düşürür

Geçenlerde okuduğum bir metin ,gayet yararlı ve faydalı bilgiler mevcut.

Görünüyor ki insanlarda haksız kazanç elde etme artık gelenek olmuş durumda.Bizlere düşen yegane görev ise '' bilinçli tüketici toplulukları '' oluşturmaktır. Bir yaparlar ,iki yaparlar..3'üncü de kendi itibarlarını sarsarlar.

En kötü ve iyi reklam toplum arasındaki dedikodudur.Adları 9 'a çıktı mı bir daha inmez.İnsanları aptal yerine koymanın çoğu seviyesiz bir çok noktada hesabını bir çok kez veriyor ,vermeye devam ediyordur.Kaybeden onlar olur; A servisi etik davranmıyorsa ,B servisi kazanır.Hakkınızın yenmesine müsade etmeyin ,göz açtırmayın.

Şikayetvar.com'a girseniz ne ilginçlikler var aslında..bu gibi sitelerin olmasını çok faydalı buluyorum.
''Özgürlüğün olmadığı yerde körü körüne itaat vardır ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Küçük Balık yoksa Büyük Balıkta yok!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1038 : Ocak 30, 2011, 11:25:46 »
Çorlu Köşkdere ye iki oldu parça almak için gidiyorum. Gerçekten çok iyi bir servis. Özellikle iki çalışanı Neşe VATANSEVER Hanım ve Ömer TOPARLAK Bey e ilgi ve alakalrından ötürü sonsuz teşekkürler.
Zeynel-Tekirdağ 1980 0 rh +
Yavaş beya... Arabada kızan var....:)
96 XLİ/ac Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #1039 : Şubat 01, 2011, 16:54:58 »
herkese selamlar..ben toyota servisi kardelen hakkında şikayetlerimi dile getirecem de acaba internette hangi siteye nereye yazmam gerekiyor?
2007 corolla 1,6 sol sedan granit gri