Gönderen Konu: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım  (Okunma sayısı 2509 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« : Haziran 30, 2009, 17:42:20 »
 merhaba  Arkadaşlar iki konuda sorum olacak görüşleriniz benim için önemli
1-Buji değiştirmem kerekiyor araba 2005 corolla sol otomatik çift tırnak side tek tırnaklı buji seçeneklerinden bahsediliyor  sizce  hangisi  kulanışlı  avantaj  ve dezavantaşlarını  öğrenmek istiyorum ?
2-1 ay önce soğutma suyu  seviyesini fulledim  şuan yarısı  bitmiş  durumda  bu normalmi ?
 
  Teşekürler

Toyota Club Türkiye

Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« : Haziran 30, 2009, 17:42:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #1 : Haziran 30, 2009, 17:52:41 »
orj. neyse o bujiden al bence .silindir kapak contasından olabilir mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #2 : Haziran 30, 2009, 18:25:09 »
Toyotalar'da uzun ömürlü bujiler tavsiye ediliyor diye duydum.
Mümkünse iridyum, yoksa platin kaplı olanlar..
Tek/çift tırnak meselesi o kadar önemli değil (tartışmalı)..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #3 : Haziran 30, 2009, 20:01:48 »
BOSH 4 tırnaklı tavsiye ediyorum. Türkayımda bilir. Alttaki konuda biraz bahsetmiştik. İstersen bir göz at...

http://www.toyotaclubtr.com/yakit/sizce-normalmi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #4 : Haziran 30, 2009, 20:03:50 »
2. -Soğutma suyu dediğin radyatör suyumu? Eğer öyleyse ya radyatör borularında kaçak delik vs. gibi problem vardır yada kapağını sıkı kapamamışsındır.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #5 : Haziran 30, 2009, 21:26:07 »
ben de bi iki şey söylemek istiyorum..
ilk konu bujiler..
eğer orjinali çift tırnak değil ise kesinlikle tek tırnak tercih etmelisin..sebebini kısaca açıklayayım;
12V olarak gelen elektrik,bi bobinden geçtikten sonra 5000-13000 V gibi değerlere ulaşır..Marka ve modele göre değişir.
bujiler çakarken bu yüksek gerilimle çakarlar..Ve bu kıvılcımın ateşlemeyi tam olarak yapabilmesi için (mükemmel yanma yani) minumum enerji gerektirir.bu da yaklaşık 1,7 mwatt civarındadır. Eğer bobin tek ark (buji ateşlediğinde oluşan kıvılcım) için tasarlanmışsa ve sen çift tırnak buji takarsan bu enerji çoğu zaman ikiye bölünür ve yanmayı bozar..Tabi kıvılcımın hangi tırnakta oluşacağı tamamen kısmet işi..her zaman da çift ark oluşacak diye bişey yok ama oluşursa çiğ yakıt atarsın ve çekiş düşer..

ikinci konu:soğutma suyu..
ilk dikkat etmen gereken daha doğrusu sorulacak ilk soru ; soğutma suyunu motor sıcakken mi tamamladın??
motor sıcakken tamamladıysan eksilmiş gibi gözükmesi normal..motor soğukken tamamla ve bi de öyle kontrol et bakalım noolacak..eğer yine eksiliyosa tekrar konuşalım,problem ciddi olabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #6 : Haziran 30, 2009, 22:24:48 »
BOSH 4 tırnaklı tavsiye ediyorum. Türkayımda bilir. Alttaki konuda biraz bahsetmiştik. İstersen bir göz at...

http://www.toyotaclubtr.com/yakit/sizce-normalmi/

Aman uzak dur Bosch 4 tirnaklidan. Mumkunse Bosch markasindan uzak dur.
ben de bi iki şey söylemek istiyorum..
ilk konu bujiler..
eğer orjinali çift tırnak değil ise kesinlikle tek tırnak tercih etmelisin..sebebini kısaca açıklayayım;
12V olarak gelen elektrik,bi bobinden geçtikten sonra 5000-13000 V gibi değerlere ulaşır..Marka ve modele göre değişir.
bujiler çakarken bu yüksek gerilimle çakarlar..Ve bu kıvılcımın ateşlemeyi tam olarak yapabilmesi için (mükemmel yanma yani) minumum enerji gerektirir.bu da yaklaşık 1,7 mwatt civarındadır. Eğer bobin tek ark (buji ateşlediğinde oluşan kıvılcım) için tasarlanmışsa ve sen çift tırnak buji takarsan bu enerji çoğu zaman ikiye bölünür ve yanmayı bozar..Tabi kıvılcımın hangi tırnakta oluşacağı tamamen kısmet işi..her zaman da çift ark oluşacak diye bişey yok ama oluşursa çiğ yakıt atarsın ve çekiş düşer..


Aynen, Ender. Bosch Platinum 4 bujileri (en fazla 5bin km kullandiktan sonra) NGK tek tirnakli orijinal bujilerle degistirir degistirmez yakit tuketimim yari yariya azaldi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #7 : Temmuz 01, 2009, 07:51:12 »
.
Radyatör suyu motor soğukken ekledim yalnız sade su ekledim  hiç antifiriz ilave etmedim  hava sıcak diye  Olmasa bu gün bidaha  fulleyip bakacam

Buji meselesi  kafamı karıştırdı  ben 2 tırnak  biliyordum  birde  4  mü var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #8 : Temmuz 01, 2009, 09:06:24 »
arabanın üzerindekiler denso dur büyük ihtimalle. ozaman orjinalinden şaşmamak lazım. bosch da olabilir. mesela ben değiştirirken arkadaş bosch takmıştı. bende değiştirmedim öyle kaldı. ama aslında denso olsa daha iyi olurdu tabi. çünkü orijinali densoydu.
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji seçimimi nasıl yapmalıyım
« Yanıtla #9 : Temmuz 02, 2009, 00:41:34 »
Orijinal buji denso k16-ru11