Gönderen Konu: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ  (Okunma sayısı 1594 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« : Haziran 26, 2009, 09:24:06 »
Merhaba;
Bilgili abilerimiz oto motorlarının nasıl çalıştığını "halk dili" ile anlatırlarsa çok makbüle geçer..
Kontağı çevirdikten sonra meydana gelen işlemler,
Gaz pedalına basıldığında motor içerisindeki işlemler gibi...

Şimdiden teşekkürler..
Bu dünyada herşey paraysa üstü kalsın....

Toyota Club Türkiye

OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« : Haziran 26, 2009, 09:24:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #1 : Haziran 26, 2009, 09:33:12 »
birkaç bir şey söyleyim bari;
siz kontağı çalıştırdığınızda marş motoruna ilk hareketi veriyorsunuzi bu motor volan dişlisini döndürüyor bu da motora ilk hareketi veriyor bu sırada enjektörlerden benzin gönderiliyor silindirlere bujiler yardımıyla ateşleniyor, silindir içinde pistonlar yukarı aşağı hareket ediyor, bu hareket de benzinin yanmasıyla oluşuyor, şöyle; piston yukarıya çıktığında benzin enjekte edilip ateşleniyor, oluşan güç pistonu aşağıya doğru ittiriyor..neyse sonra en basit şekilde devam ediyorum kayış mayış karıştırmadan, bu motorun gücü şanzımana iletiliyor, şanzımanda sizin seçtiğiniz dişli(oran) ile (yani 1-2-3-4-5-R gibi vitesler ile) o güç şafta ordan difransiyele ordan da tekerleklere iletiliyor..bizim toyotaların genelinde şanzımandan sonraki kısım direk tekerlekler oluyor, çünkü difransiyel şanzımanla aynıymış..

hatam, eksiğim, yanlışım varsa lütfen düzeltin, yanlış biliyor olma ihtimalim gayet yüksek  :-[
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sağlıklı Yaşayalım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #2 : Haziran 26, 2009, 11:09:56 »
çok güzel anlatmışsınız ..kısa ve öz tebrikler:))
2001 corolla vvt-i 1.4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #3 : Haziran 26, 2009, 13:25:55 »
bizim toyotaların genelinde şanzımandan sonraki kısım direk tekerlekler oluyor, çünkü difransiyel şanzımanla aynıymış..


Türkay ben bu kısmı kavrayamadım abi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #4 : Haziran 26, 2009, 13:33:15 »
bizde difransiyel yokmuş, şanzımandan direk akslara bağlanıyor, önden çekiş zaten, şanzıman da önde, motor gücü şanzımana iletiyor, şanzımandan da tekerleklere gidiyor serviste liftteyken denemiştim hatta, araba vitesteyken bir taraftaki lastiği çevirince diğer taraftaki de dönüyordu, boştayken çevirince çevirdiğin dönüyor diğer taraftaki dönmüyordu..bizi arabanın difransiyeli şanzıman yani ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #5 : Haziran 26, 2009, 13:44:07 »
Aaa gerçekten bundan haberim yoktu çok teşekkürler Türkay paylaşım için..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #6 : Haziran 26, 2009, 13:50:51 »
önemli değil, inşallah yanlış-eksik bilgi yoktur :) bir servis çalışanı, usta falan olsa da yorumlara, ergüüün nerdesin :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #7 : Haziran 26, 2009, 13:59:22 »
böyle bir soru sormaya çekinmiştim ne kadar güzel anlatmışsın türkay...
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #8 : Haziran 26, 2009, 22:41:58 »
Eğer you tube'a girebiliyorsan (Eğer giremiyorsan çözümü burada http://www.pclabs.com.tr/2008/10/24/youtubea-hosts-dosyasi-degisikligi-ile-basitce-erisin/ ) motorların çalısması ile ilgili çok güzel bir animasyon var. İşte link :'' youtube.com/watch?v=sZF6BZeWvUw '' (Baş tarafına http://www. ekleyip girebilirsin)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #9 : Haziran 27, 2009, 01:37:04 »
Yeni motorları değil de temel çalışma prensibini anlatırsak daha yararlı olur arkadaşlar. (aramızdaki makine mühendislerine ve teknisyenlere sesleniyorum :) )

Ben şöyle bir benzetme yapayım.. Kendi kendini sürekli doldurup ateşleyen çok namlulu bir top gibi.. :) Barut yerine benzin kullanıyor. Patlama enerjisini de pistonlar yardımıyla yakalayıp bir kısmını kendi çalışmasında kullanıyor. Hareketi ilk başlatan bir güç lazım.. o iş için de elektrik motoru ve akü var.. en kısa özet bu işte :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #10 : Haziran 27, 2009, 13:55:31 »
Gökhan link yok ben göremiyorum :(
Bu dünyada herşey paraysa üstü kalsın....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #11 : Haziran 27, 2009, 13:55:56 »
mesajı attıktan sonra gözüktü olaya bak:)
Bu dünyada herşey paraysa üstü kalsın....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #12 : Haziran 27, 2009, 13:57:59 »
Ahmete katılıyorum resimli yada videolu anlatım çok hoş olurdu. Site içerik yöneticilerinin kulağı çınlamıştır galiba :)
Bu dünyada herşey paraysa üstü kalsın....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #13 : Haziran 27, 2009, 14:29:28 »
çok basit olarak bisiklet gibi düşünün.
bacaklarınız pistonlar (sağ ve sol bacak 2 piston), pedal sistemi krank mili, vites dişlileri şanzıman vazifesi görecektir.
(bu aracın km de ne yaktığı tamamen şoföre bağlı :D bu espiriyi de araya sıkıştıralım)

bisiklet sürerken her zaman tek bacakta itme yükü vardır. bir bacağınız itme yaparken diğeri dinlenmededir. benzin yanma odasında bujideki ateşleme ile patlar ve basınç oluşur o da pistonun iter. ve krank milinde dönme hareketi oluşur. dönme hareketi şanzımandaki dişlileri döndürür hangi dişli aktifse o oranda çıkış dönüşü alınır. defransiyel üzerinden tekerlere iletilir ve hareket sağlanır.

video da harikaydı bu arada. teşekkürler gökhan
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #14 : Haziran 27, 2009, 15:33:10 »
türkay dif olmadan olmaz :) kilit olunca diğer tarafta döner (terse) yoksa dönmez....dif önden çekişli arabaların şanzımanının içinde olur...benim bildiğim bu :)
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #15 : Temmuz 04, 2009, 18:15:33 »
diferansiyel vites kutusu ile birlikte aynı kutu içerisindedir
diferansiyeli olmayan otomobil yoktur
obitet.gazi.edu.tr adresinden  konu ile ilgili bir çok resim ve video bulabilirsin
anlatması çok uzun sürer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • RacingCorolla Loading....
    • TcT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: OTO MOTORLARININ ÇALIŞMA ŞEKLİ
« Yanıtla #16 : Temmuz 04, 2009, 23:04:18 »
Güzel paylaşım cidden ögrendigimiz iyi oldu bu bilgileri
RaCingCorolla LoaDing..
06 VmN 22
ToFu-X