Gönderen Konu: Amortisör mevzusunda yardım  (Okunma sayısı 2703 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Amortisör mevzusunda yardım
« : Haziran 19, 2009, 22:39:20 »
Üstatlar, 2001 terra 1.4 aracımı yaklaşık 2 aydır sol arka patlak amortisörüne ve 70'i aşınca titremesine rağmen kullanıyorum.Kars'ta yaşıyorum ve malum servis yok.Ayrıca 1,5 ay sonra askerim.Bana şimdilik ne yapmamı önerirsiniz?Yani amortisör değişmeden ayar çekilebilir mi? Çekilemezse çok pahalıya kaçmadan hangi markıyı almalıyım? Yoksa 1,5 ay daha böyle kullanayım da , asker dönüşü sağlam mı yaptırayım?Bir de arabam ben askerdeyken 5,5 ay çalışmadan yatsa sorun olur mu?

Teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Amortisör mevzusunda yardım
« : Haziran 19, 2009, 22:39:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #1 : Haziran 20, 2009, 03:35:16 »
murat kardeş ilk önce şunu söyliyim beni burda tanıyanlar bilir ben 7 senedir amortisör sektörüründe çalışıyorum eger 70 gittiyinde seni rahatsız edecek kadar bir sorun varsa gercekten o amortisör ciddi bir zarar görmüştür ve o durum cok tehlikelidir ayar çekilirmi diyorsun bana sorarsan amortisöre kesinlikle ayar çekilmez deyişeçekse deyişir he sanayiye gidersin usta cekerim der halederiz der alır paranı sonra hop yine aynı sorun cıkar san tavsiyem da 1.5 ayın varmış sagalmca 2 amortisöründe deyiştir vede gönül rahatlıyla bin arabana zaten eninde sonuda yaptıracaksın bunu  yine diyorum amortisör kesinlikle tamir olmaz olur diyenlerle burda 3 gün tartışırım neden olamıycanı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2009, 04:20:11 »
Dogru demis Umit.

1/Tokico,
2/ KYB,
3/Monroe SensaTrac (ya da birlestirilmis hali ile Monroe Quick Struts)

En iyi tercih 1.si, en son tercih Monroe.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #3 : Haziran 21, 2009, 00:39:39 »
murat kardeş ilk önce şunu söyliyim beni burda tanıyanlar bilir ben 7 senedir amortisör sektörüründe çalışıyorum eger 70 gittiyinde seni rahatsız edecek kadar bir sorun varsa gercekten o amortisör ciddi bir zarar görmüştür ve o durum cok tehlikelidir ayar çekilirmi diyorsun bana sorarsan amortisöre kesinlikle ayar çekilmez deyişeçekse deyişir he sanayiye gidersin usta cekerim der halederiz der alır paranı sonra hop yine aynı sorun cıkar san tavsiyem da 1.5 ayın varmış sagalmca 2 amortisöründe deyiştir vede gönül rahatlıyla bin arabana zaten eninde sonuda yaptıracaksın bunu  yine diyorum amortisör kesinlikle tamir olmaz olur diyenlerle burda 3 gün tartışırım neden olamıycanı
bir rot balans ustası olarak sana gönülden katılıyorum amortisör tamir olmaz .......
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2009, 01:28:50 »
bence zaten yapacaksın askerden gelince emin ol bence daha fazla başka yerle masrafın çıkacak sen bence hallet bunları öyle askere git 5,5 ay arabana hiç bir şey olmaz ama yinede birisinin iki haftada bir arabayı çalıştırsa kötü olmaz benim önerim zamanın ve bence mali durumun iyiyken hallet
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2009, 22:28:21 »
bir rot balans ustası olarak sana gönülden katılıyorum amortisör tamir olmaz .......

eyvalha bir ustanın buna destek vermesi benim yorumumu dogrulugunu ortaya cıkarıyor

bu arda benim arac 120 gectimi direksiyonda hafif bir titireme oluyor kardeş nedendir senin ilgi alanın buda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2009, 22:32:21 »
Katiliyorum.
Amortisör saglikli tamir edilemez.
Yanlissam düzeltin:
Icindeki yagin kalitesi, doldurulma ortami, sizdirmazligi, basinc vs gibi faktörleri bir tamirhane saglayamaz.

Amortisörün icindeki bir pulun (Ince veya kalin pul takilmasi) bile tüm aracin yol tutusuna etkisini hissedebilirsiniz.

Arabalarin gelistirme safhalarindaki gelistirme süspansiyonlarini görmeniz lazim.
2 kademe yayli, cok ilginc sistemler. Daha sonra tek yay, düz veya progressive tipe geciyorlar.

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2009, 22:34:11 »
eyvalha bir ustanın buna destek vermesi benim yorumumu dogrulugunu ortaya cıkarıyor

bu arda benim arac 120 gectimi direksiyonda hafif bir titireme oluyor kardeş nedendir senin ilgi alanın buda :)

ön jantlarınızın ya balansları kaçmış yada janta darbe var , daha önce benimde başıma geldi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #8 : Haziran 22, 2009, 22:38:28 »
Makina üstünde balans yapildiktan sonra ben lastikler araca takildiginda da balanslarini kontrol ettiriyorum.
Onun icin ayri bir makina da var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #9 : Haziran 22, 2009, 22:54:49 »
Evet Murat Abi o cihaz ilgimi çekmişti benim de. Sorunca da orjinal olmayan jantlarda kullanıyoruz demişti. 
Canımızı emanet ettiğimiz bir şeye gerekli özeni gösterelim derim. Tamir edilse bile ben yenisini almaktan yanayım. Bedelini canımızla ödemekten daha ucuzdur zannedersem.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #10 : Haziran 22, 2009, 23:00:49 »
Eger yanlis degilsem, o cihaz cok düzgün bir balans yapmiyor.
Ama onunla kontrol ettirmemin sebebi aks'da bir problem varsa makinada hemen görünüyor.
Zaten normal balans makinasi düzgün kalibre edildi ise gayet iyi balans oluyor.

Aslinda bazi lastikciler balans yaparken minimum agirlik kullanmak icin, balansizlik durumunda direk agirlik takmak yerine lastigi jant üstünde oynatarak düzgün bir nokta bulmaya calisiyor. Ondan sonra agirlik takiliyor. O lastikciler bence isini biliyor. Ama pek bulunmuyorlar.

Lastikleri degistirdiginizde lastik subaplarini da degistirtmeyi unutmayin. Devamli otoban vs kullaniyorsaniz kaliteli markalar secmenizi tavsiye ederim. Cin mali malzeme kullanmamaya dikkat edin.

Ben kendi aracimda motorsiklet subaplari kullaniyorum. Daha kisa oldugu icin cok yüksek süratte subapin egilip, janta carpip kesilme riski daha düsük. (subap kesme olayi).
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #11 : Haziran 22, 2009, 23:07:25 »
Katiliyorum.
Amortisör saglikli tamir edilemez.
Yanlissam düzeltin:
Icindeki yagin kalitesi, doldurulma ortami, sizdirmazligi, basinc vs gibi faktörleri bir tamirhane saglayamaz.

Amortisörün icindeki bir pulun (Ince veya kalin pul takilmasi) bile tüm aracin yol tutusuna etkisini hissedebilirsiniz.

Arabalarin gelistirme safhalarindaki gelistirme süspansiyonlarini görmeniz lazim.
2 kademe yayli, cok ilginc sistemler. Daha sonra tek yay, düz veya progressive tipe geciyorlar.



kesinlikle saglıyamaz bizim amortisörler ekoydugumuz yag almanyadan geliyor hangi usta almanyadan yag getirir
 murat abini basetigi bular 1 milimlik 0.5 milimlik pular  :) vede murat abini dedgibi ben hergün kendi elimden 4 bin amortisör test ediyorum ondan bukdar net konuşuyorum vede yanlışın yok abiçim fazlan var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2009, 23:14:58 »
Tesekkürler.

Kullanilan yag nasil bir yag? Onu merak ediyorum. KW sistemlerde hatirladigim kadari ile cok ince bir yag idi.
Silikon bazli mi?

Benim arabada süspansiyon sistemi adaptif. Amortisörün ortasinda switch ile kontrol edilen mekanik bir gecit var. Sertlesmesi icin geciti kapatiyor ve yag akisini azaltiyor. Yumusamasi icin geciti aciyor ve yag akisi artiyor.

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #13 : Haziran 23, 2009, 00:16:41 »
öncelikle iyi geceler eğer aracınızın lastiklerinde,jantlarında,hava basınçlarında ön düzen parçalarında (rot,rotil,rot mili,amortisör,denge kol cubukları,salıncak takozları) vs vs sorun yok ise sikayetiniz balans ayarsızlığı balans ayarınıda murat abinin izah ettigi gibi yaptırmanı tavsiye ederim çünkü sadece lastik&jant balansı da olmaz aracın altında dönen şaft veya akis porya bilyası akis bilyası fren diski ve kampananında balansı olur unutma önce makinada sonra aracının üstünde......saygılar  ;)
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #14 : Haziran 23, 2009, 00:22:55 »
murat abi maşaallah bizim sektörden de iyi anlıyon ya on numara bilgiler tebrikler abi en kaliteli sibob markalarınıda verelim lastik değiştirecek arkadaşlara lazım olabilir bu bilgiler  1:schrader  made ın france  2:eha  made ın germany 3: fonder  made ın ıtaly   bu saydıgım markalar mercedes bmw peugeot cıtroen renault fıat alfa romeo gibi araçların fabrikada takılan siboblarıdır 4 adet fiyatı 15 veya 20 tl civarındadır oto lastik malzemesı satılan yerlerden temın edıleblır oto lastikçi sibobu değistirir ama ucuz diye %99 çin malı oluyor iyi biliyorum tane 25 kuruş falan genelde böyle saygılarımla............
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Amortisör mevzusunda yardım
« Yanıtla #15 : Haziran 23, 2009, 16:51:27 »
Günlerdir bağlantım yoktu,tavsiyelerinizi yeni okuyorum ve yarın ilk iş gidip amortisörleri değiştiriyorum.İlginiz için teşekkür ederim.