0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Atilla Abi corollam için mobil 5w50 yi önerdi. Bende Mobil 5w40 düşünüyordum. Ancak muhtemelen Atilla Abinin dediğini yapacağım. Ancak 5w50 yi corolla için kullanan arkadaşlar varsa yorum yapabilirlerse memnun olurum.
Sizin aracın km'si düşük, yağ da yakmıyorsa 50 fazla olur 40 kullanabilirsiniz gibi.
Normalde Atilla abi 0w40 önermişti ancak Lpg taktırdıktan sonra benim fikrimde değişti Atilla abininde. Birazda kızdırdım Atilla abiyi ama en sonunda lpg taktırmak durumunda kaldım. O yüzden ben 5w40 düşünüyordum Atilla abi de mobil 5w50 yi önerdi. Ancak bu yağı daha önce hiç kullanmadım. O yüzden kullanan arkadaşların fikrini de almak istedim.
ben kullandım , motor sıcakken 20 50 den bir farkı yok. kışın kullanmıştım marş hızı yönünden 5 40 dan biraz daha kötü gibi geldi. ama asla soğuk performansı 20 50 değil.. siz 5 50 yi koyunca hiçbir fark hissetmeyeceksiniz. yazın ısınıncaya kadar biraz eksiltme yapabilir. uzun ömür için tasarlanmış bir yağ olduğundan güvenle kullanın. yazın eksilmesin kışın hızlı çalışsın çabuk yağlasın ve sıcağa zor durumlara dayansın derseniz kullanılır. motorunda ömrüne ömür katar, ben inanıyorum. çok sıcak bir yerde değilseniz , yada kışın negatif değerleri görmezseniz , yağı zamanında değiştiriyor ve motora dikkatli bakıyorsanız bence bu km de ki motor için yağ fark etmez kızmayın, buda benim görüşüm...
Cevabınız için teşekkür ederim Anıl Bey, bende dizel motor teknisyeniyim ancak binde bilsen bir bilenden sor hesabı sormaktan kocunmam. Bu yüzden değerli arkadaşlarımında fikirlerini almak istedim. Tabi efsane corolla üzerine ihtisas yapmış bir usta olan Atilla abinin sözü kesinlikle yabana atılmaz. Biz tanklara 20w50 mineral yağ koyardık, galon hesabı. Diğer arazi araçlarıda aynı şekilde. Fakat her aracın özellikleri farklı. Bu yüzden yağ konusu çok hassas bir konu. Bir aracın motor ömrüne direkt etki eden en büyük faktör. Bu yüzden elimden geldiğince en iyisini kullanmaya özen gösteriyorum. Toyota servisi 10w40 koymuştu ancak ben tam sentetik kullanmanın daha faydalı olacağına inanıyorum. Burada önemli olan faktör aracın lpg ye dönüştürülmüş olması. Silindir içi hararet daha yüksek olacağından mobil 5w50 yağı kullanmak istiyorum. Ancak tecrübe eden arkadaşlarımında fikirlerine açığım.
O zaman 5w-50 yi deneyin Mustafa Bey. Sonuçta bu yağ da iyi, memnun kalmazsanız tekrar eskiye dönüş yapabilirsiniz. Sizin efsane maşallah kaç araba gömer.
şöyle söyleyim ben sizdeki arabadan daha eski bir araba kullanıyorum. 91 model. yada 92 .. onu bile bilmiyorum. motor 4af diye bişey. karbüratörlü. bende çok düşündüm , acaba mineral yağı özellikle kullanmak mı lazım diye düşündüm ama şimdiye kadar zararını görmedim. aksine faydası var. bide motor yaptırdım. motorun içi tertemizdi.. eksantrik tarafını açınca yağın mil üzerinden akmadan kaldığını gördüm. bunlar hoşuma gitti. şuan 5 40 kullanıyorum. yatak sesidir, vuruntudur , subap sesidir bişey duymuyorum. ilk aldığımda 10 15 saniye kadar biraz gürültülü çalışırdı. şimdi o bile yok.. ben uzun zaman bozulmaması için olabilecek en kaliteli yağı koydum. SN sınıfı olduğu için tercih ettim. uzun zaman kullanmak istedim. yoksa 5 50 SM sınıfıda motorun ihtiyaçlarını kat kat karşılar. yağ eksiltir diye 1 litre civarında yağım bagajda duruyor. 5 40 yağı koyallı 1000km oldu. 200gr eksildi. bu durum hoşuma gitmesede benim için problem değil. yeni kullanılmamış bir yağı motora koyuyorum, tamamlıyorum. böylece içindeki yağ bir süre daha temiz olabiliyor. hastası yazın enazından çok ince yağı koymasa iyi olur. motora zararından değil ama eksiltir. belki keçeden atar belki vakumdan çeker. bizde tanka 20 50 koymuştuk, modelini bilmiyorum ama 15 litre yağ değişiminde konuluyormuş. kışın çalışmadı
Sağolun Aytaç Bey Efsane hakikaten nadir bir efsane . Aracımı çok kullanıyorum ancak satmakta istemediğim için lpg takdırmak durumunda kaldım. mobil 5w50 yi birde Kayseri'de bulunan yetkili mobil bayisinden öğrendikten sonra almayı düşünüyorum ancak aklımın bir tarafında da 5w40 var. Aslında yağın türünü sık değiştirmekte iyi bir şey olmadığı için uzun müddet kullanabileceğim bir yağa geçiş yapmak istiyorum. Bu aracın orjinal yağı 20w50 mineral yağ. O zamanın teknolojisi. Servis benim inisiyatifime bırakıyor. O yüzden iyi karar verip onda devam etmeyi düşünüyorum.Mesaj Birleştirildi: Mayıs 29, 2014, 11:48:39Kayseri iklimi bilindik yazları sıcak kışları soğuk w50 vizikositesi bu yüzden biraz içime şüphe düşürüyor. Yağın soğuk havalarda nasıl bir performans sergileyeceğini tahmin etmeye çalışıyorum. Fiyat olarak 5w50 yağ 0w40 ile aynı fiyat. Fiyatınında hiç bir önemi yok aracımı iyi korusun gerisi hikaye açıkçası.
ilk numara kışın önemli olduğundan 5 numara çok işinizi görür. yazında 50 numara olduğu için fazla incelmez gayet iyi olur. bu yağ aslında tam karasal iklim için
Bende bu mantıkla hareket ediyorum. Ancak kısa mesafe sürüş özelliği taşıyan kullanımlarda yani soğuk kullanımlarda biraz sıkıntılı olabilir.
eksiltme gibi bir sıkıntı mı ? eksiltme bir sıkıntı mı bana göre motorun çalışması gereken özel yerleri yağ nedeniyle işlevini yitirirse sorun olur. mesela buji yağlanır. mesela hava filtresi yağlanır.. böyle bişeyin sağlıklı motorda olma ihtimali yok. oyüzden eksiltmesi hiç problem değil. bakın bazı arkadaşlar subap yağlama sistemi kullanıyormuş. işte size bedava yağlama sistemi
Eksiltme konusu değil sadece yağın soğuk motorda hemen korumaya geçmesi ve tüm motora ve yataklarında üst düzey korumayı sağlaması için. 5w50 yağ koydurmayı düşünüyorum. Atilla abinin bir bildiği vardır elbet. Ben 5w40 düşünüyordum. Sonuçta her iki yağında 10w40'dan daha iyi bir koruma sağlayacağını biliyorum.Mesaj Birleştirildi: Mayıs 30, 2014, 08:46:34Aslına bakarsanız Ankara, Kayseri, Sivas, Konya, Nevşehir, Yozgat, Kırşehir, Kırıkkale vb. iç anadolu illerinde kışın 10w40 vizikositesi yanlış bir tercih. Buralar kışın eksi dereceleri çok rahat gören iller. Bu tip yerlerde 0w ya da 5w vizikositesinin daha doğru olacağını düşünüyorum. Ancak galiba maddi açıdan 30-40tl daha düşük olduğu için 10w40 tercih ediliyor. Toyota servisi bile benim aracıma 10w40 ı öneriyor. İlginç...
Piyasada 10-w40 alışılmışlığı var.Bu genelde araştırmayan, sorgulamayan insanlarda görülüyor. İSTANBUL ve BANDIRMA dahil aradığım tüm servisler, aracıma 10-w40 öneriyordu. MOBIL Extented Life 10-w60 tam senteti koyacağım zaman BANDIRMA servis müdürü, "Sakın koymayın, çok zararlı olabilir" diyordu. Hep alışılmışlığın getirdiği şeyler bunlar.Ben de rodaj döneminde 10-w40 koydurdum. Rodaj bitsin, yağı direkt 5-w30 ile değiştireceğim.
aslında fark etmez. -7 dereceye kadar 20 50 bile kullansanız olur sabah çalıştırınca biraz fazla beklersiniz. 20 50 kullanıp motoru bozabilen insanlar hakkaten ilgilenmedikleri için bozarlar. gerçekten soğuk olan yerlerde 20 50 kullanılan araba zaten bu yağı kullanma der diyorda.. bilinçli tüketici en iyisini ister. şuan mobilin en iyi yağları 3 seri. 0 40 , 5 50 , 10 60.. ama hakkaten bu yağa ihtiyacınız var mı ? unutmayın yağın ömrü ne kadar uzun olursa olsun 10 bin de değiştirmeniz gerekecek. motorunu sabah yormayan , sıcakken trafiğe fazla girmeyen, uzun yol yapıp fazla gazlamayan birisi için belki biraz pahalı olabilir. 10 40 normal bir kullanıcı için yeterli. 2000 öncesi araçlar için ideal..
Anıl Bey farkeden şey o biraz fazla bekleme esnasında motora en az zararı vermek ya da hiç zarar vermemeye çalışmak. Amaç bu o yüzden bulunulan iklime ve motor özelliklerine göre en iyi ve uygun yağı koymamız gerekir. Bu arada mobil 5w50 fiyat olarak bayide 4lt. sini 110tl ye bıraktılar.Mesaj Birleştirildi: Mayıs 30, 2014, 11:22:31Şuan mevcut 10w40 ı bile yaklaşık 8000km oldu ve değiştirmeyi düşünüyorum. 5w50 yi de tam 10.000km de değiştirirsem sorun olmaz. Efsaneye iyi bakmam gerekiyor. O bize hizmet ediyor ve çok saygılı.