her yakıt aldığında yağ seviyesini kontrol eden kimseyi görmedim kusura bakmayın, ikincisi üretici konulması gereken miktarı laf olsun diye belirlemiyordur diye tahmin ediyorum, yani 4 lt yazıyorsa o kdar konur, 4,3 lt yazıyorsa o kadar konur, 300ml den ne çıkar diye saçma sapan laf mı olur, lütfen bilginiz varsa paylaşın
gereken cevap verilmiş, %100 katılıyorum.
her yakıt aldıgımda degil her haftasonu birkere fix kontrolederim yag çizgimi.
Dpf olmayan dizeller için yağ kapasitesi 4.1 litre mi acaba?
herkese merhabalar yaris 2010 manuel 1.33 aracımı servise götürdüm. 5w-30 yerine 10w 40 koymuşlar... hemen değiştirmem gerekir mi yoksa bi şey olmaz mı acaba...
herkese merhabalar yaris 2010 manuel 1.33 aracımı servise götürdüm. 5w-30 yerine 10w 40 koymuşlar... hemen değiştirmem gerekir mi yoksa bi şey olmaz mı acaba...
birşey olmaz merak etme bir dahaki sefer kendi yağını koyarsın.
merhaba,
yaris'imin 10bin bakımına 1 ay kaldı. kitapçıkta SAE 0W-20 yağ kullanılır yazıyor.
0W-20 yağı iki markada buldum.
1- eneos 0W20PRE4 PREMİUM ULTRA
2- petrol ofisi Maxima 0W-20
bakıma giderken bu iki yağdan hangisini alıp götürmemi önerirsiniz?
merhaba,
yaris'imin 10bin bakımına 1 ay kaldı. kitapçıkta SAE 0W-20 yağ kullanılır yazıyor.
0W-20 yağı iki markada buldum.
Auris için eneos kullanıyordum.1.6 valvematic
1- eneos 0W20PRE4 PREMİUM ULTRA
2- petrol ofisi Maxima 0W-20
bakıma giderken bu iki yağdan hangisini alıp götürmemi önerirsiniz?
Mesaj Birleştirildi: 05 Nis, 2014 21:49
Auris için eneos kullanıyordum.
merhaba,
yaris'imin 10bin bakımına 1 ay kaldı. kitapçıkta SAE 0W-20 yağ kullanılır yazıyor.
0W-20 yağı iki markada buldum.
1- eneos 0W20PRE4 PREMİUM ULTRA
2- petrol ofisi Maxima 0W-20
bakıma giderken bu iki yağdan hangisini alıp götürmemi önerirsiniz?
Eneos icin Ufuk beyden bilgi alabilirsiniz.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49953.0
merhaba,
yaris'imin 10bin bakımına 1 ay kaldı. kitapçıkta SAE 0W-20 yağ kullanılır yazıyor.
0W-20 yağı iki markada buldum.
1- eneos 0W20PRE4 PREMİUM ULTRA
2- petrol ofisi Maxima 0W-20
bakıma giderken bu iki yağdan hangisini alıp götürmemi önerirsiniz?
Mobil 5w-30 tam sentetik te kullanabilirsiniz.
merhaba,
yaris'imin 10bin bakımına 1 ay kaldı. kitapçıkta SAE 0W-20 yağ kullanılır yazıyor.
0W-20 yağı iki markada buldum.
1- eneos 0W20PRE4 PREMİUM ULTRA
2- petrol ofisi Maxima 0W-20
bakıma giderken bu iki yağdan hangisini alıp götürmemi önerirsiniz?
ikiside ince gelir motoru riske atarsın. Mobil1 esp 5w30 kullan, 100 bin km yi doldurunca mobil1 0w40 kullanırsın.
Atilla Abi, geçen gün ikinci el 1.5 lt Toyota motorlu bir arabaya bakıyordum. Yağ kapağını açınca buhar çıkmaya başladı. Yağ kontrol çubuğunu çıkardığımda oradan da buha çıkıyordu. Bu, yarım saatlik otoyol sürüşünden sonra. Normal mi acaba? Değilse sebebi ne olabilir?
Atilla Abi, geçen gün ikinci el 1.5 lt Toyota motorlu bir arabaya bakıyordum. Yağ kapağını açınca buhar çıkmaya başladı. Yağ kontrol çubuğunu çıkardığımda oradan da buha çıkıyordu. Bu, yarım saatlik otoyol sürüşünden sonra. Normal mi acaba? Değilse sebebi ne olabilir?
Ahmet yağ kapağını açınca elini kapağın çıktığı deliğe hafifçe bastır, eline çok fazla tazyik yani üfleme yapmaması lazım, buhar dediğin sanıyorum üfleme , bir çok arabada yeni motorlarda bile üfleme olabilir. en iyisi kompresyonunu ölçtürmektir.
Mesaj Birleştirildi: 06 Nis, 2014 23:02
Sebebi silindirlerin kartere kompresyon kaçırmasıdır. bunun kaçırma miktarı önemli , motor sekman ve silindirleri aşındıkça kaçırma yani üfleme artar.
Abi, motor çalışmıyorken sanki kaynatılmış su beklerken buhar çıkarır ya, onun gibi tütüyordu. Verdiğim teklifi kabul etmedi zaten, ama aynısına rastlarsam bileyim diye soruyorum.
Bir de egzos borusunun içi siyahımsı ve kaygan ise bu yağ yakmasına işaret olabilir mi? Parmağımla dokununca sanki oradaki kurum yağlı bir şekilde yapıştı parmağıma, bir yıkamayla da geçmedi.
Son bir-iki haftadır Scion XB ve XA ikinci el araba bakıyorum. Motor 1.5 lt. Çoğu da yüzaltmış bin km.yi devirmiş arabalar.
Dün 100 km mesafede bir yere araba bakmaya gittim, onda da birbaşka problem vardı. İçeriye ön taraftan bir yerden rüzgar sesi alıyordu. Ya camın gövdeyle temas ettiği yer açık, ya fitiller bozulmuş, anlayamadım.
Merhaba; 2003 mod. 210000. 1.4 benzinli corollam var 1500 km sonra 1000 bakimim var sizce kaç numara yağ kullanmaliyim. Teşekkür ederim şimdiden vereceğiniz yanitlar için....
Ahmet sanıyorum yağın ömrü dolmuş veya kalitesi çok kötü, Amerikada biliyorsun yağ değiştirme kültürleri biraz zayıf benzincide yağı tamamlamayı tercih ediyorlar onun için olabilir sanıyorum. eksozun siyah olmasına gelince elektronik motorlarda yakıt karışımı ideal olduğundan zengin karışım olduğu düşünülemez yegane sebebi kurşunsuz benzin, kurşunsuz eksozu siyah yapıyor. ancak çok uzun yol yapılırsa eksozun hararetinden siyahlık kaybolur. Benim arabanında eksozu siyah. camcaki açıklığa gelince, cam çatlamış ve değişmiştir, takanda ehil deyilse boşluk oluşmuştur.
her yakıt aldığında yağ seviyesini kontrol eden kimseyi görmedim kusura bakmayın, ikincisi üretici konulması gereken miktarı laf olsun diye belirlemiyordur diye tahmin ediyorum, yani 4 lt yazıyorsa o kdar konur, 4,3 lt yazıyorsa o kadar konur, 300ml den ne çıkar diye saçma sapan laf mı olur, lütfen bilginiz varsa paylaşın
olaya bak , adama doğrusunu diyoruz bide laf yiyoruz

çok iyisiniz ya

bildiğiniz gibi yapınız sayın beyefendi
Büyük ihtimal 0w-20,0w-30, veya 5w-30 dur.Kullanma kılavuzunda da yazar zaten. Ancak yetkili servisler tam sentetik yağ talep etmediğiniz müddetçe 10w-40 koyarlar. Çünkü servis bu yağı toplu alıyor. Bir sonraki yağ değişiminde 5w-30 tam sentetik öneririm. Şu anda 10w-40 olmasında çok sakınca da yok.
Kitapçığa biraz geç de olsa baktım. 0w-20,0w-30, 5w-30 kullanılabilir diye yazmış. 10W-40 yazmıyor bile ama servis bu yağı kullanıyor. Çok garip geldi bana şahsen. İlk değişimde 5w-30 tam sentetiğe geçeceğim. Araca yeni LPG taktırdığımdan dolayı inşallah bir eksiltme vs. problemi yaşamam.
Kitapçığa biraz geç de olsa baktım. 0w-20,0w-30, 5w-30 kullanılabilir diye yazmış. 10W-40 yazmıyor bile ama servis bu yağı kullanıyor. Çok garip geldi bana şahsen. İlk değişimde 5w-30 tam sentetiğe geçeceğim. Araca yeni LPG taktırdığımdan dolayı inşallah bir eksiltme vs. problemi yaşamam.
Benzinli araçta kolay kolay yağ eksiltme sorunu yaşamazsınız, içiniz rahat olsun.
Arkadaşlar 2010 model corolla dizel aracım var.Bildiğim kadarıyla bizde DPF yok bu durumda yağ tavsiyenizi bekliyorum....