Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799498 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6340 : Aralık 12, 2021, 09:41:41 »
2014 model 1.6 lpg yok 40000 kmde

Motul Eco-Lite 0W20 veya Liqui Moly Special TEC AA 0W20

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6340 : Aralık 12, 2021, 09:41:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6341 : Aralık 19, 2021, 00:07:31 »
Eco lite demişsiniz ama motul sitesinde Eco clean 0w20 öneriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6342 : Aralık 19, 2021, 09:19:01 »
Arkadaşlar döviz çok arttı. Ülkemizde de üretim yapan yağ markaları var. Hatta ülkemiz çok markanın yağ üretim merkezi konumunda. Yaygın spekleri karşılıyorlar. Çok özel yağlar haricinde yeni standartları karşılıyor. Total, shell, mobil, lukoil, castrol, opet, PO gibi markalar var. Bu markaların distribütörlerinden perakende satış noktalarını öğrenip orijinal yağ alınabilir. Yağ testlerinde motorun ömrünü etkileyecek düzeyde hiçbir yağ öne çıkmamıştır. O yüzden konunun abartıldığını düşünüyorum. İnternetten yağ almada temkinli olmak lazım. Bilinen mağazalar hariç tabi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6343 : Aralık 19, 2021, 11:10:19 »
Arkadaşlar döviz çok arttı. Ülkemizde de üretim yapan yağ markaları var. Hatta ülkemiz çok markanın yağ üretim merkezi konumunda. Yaygın spekleri karşılıyorlar. Çok özel yağlar haricinde yeni standartları karşılıyor. Total, shell, mobil, lukoil, castrol, opet, PO gibi markalar var. Bu markaların distribütörlerinden perakende satış noktalarını öğrenip orijinal yağ alınabilir. Yağ testlerinde motorun ömrünü etkileyecek düzeyde hiçbir yağ öne çıkmamıştır. O yüzden konunun abartıldığını düşünüyorum. İnternetten yağ almada temkinli olmak lazım. Bilinen mağazalar hariç tabi
18 ağustosta 5 litre shell 5w30 ect yi 360 a benzinlikten değişim dahil almıştım. Dün mazot alırken öylesine sordum 600 dedi. İnternette 400 e falan var yetkili satıcı diyor fakat hiç güven vermedi. Şuan kendi online sitelerinde mobil-castrol-motul 480 civarı. Yakın zamanda bakım yaptıracaklar için fırsattır :D
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6344 : Aralık 19, 2021, 12:12:25 »
18 ağustosta 5 litre shell 5w30 ect yi 360 a benzinlikten değişim dahil almıştım. Dün mazot alırken öylesine sordum 600 dedi. İnternette 400 e falan var yetkili satıcı diyor fakat hiç güven vermedi. Şuan kendi online sitelerinde mobil-castrol-motul 480 civarı. Yakın zamanda bakım yaptıracaklar için fırsattır :D

Onlar bu fiyatsa liqui moly motul gibi meşhur ve direkt ithal yağlar kimbilir kaç paradır. İnternet rakamları güven vermiyor. Mağazanın yeri yurdu belli olmalı. Bu güvensizlikte bilinmezden yağ almak tehlikeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6345 : Aralık 19, 2021, 12:27:29 »
Eco lite demişsiniz ama motul sitesinde Eco clean 0w20 öneriyor

Sizin aracınızda kullanmanız gereken API SN ILSAC GF5 Onaylı 0W20'dir.
Bu da Eco-Lite 0W20 'de bulunmakta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6346 : Aralık 19, 2021, 23:55:26 »
Arkadaşlar döviz çok arttı. Ülkemizde de üretim yapan yağ markaları var. Hatta ülkemiz çok markanın yağ üretim merkezi konumunda. Yaygın spekleri karşılıyorlar. Çok özel yağlar haricinde yeni standartları karşılıyor. Total, shell, mobil, lukoil, castrol, opet, PO gibi markalar var. Bu markaların distribütörlerinden perakende satış noktalarını öğrenip orijinal yağ alınabilir. Yağ testlerinde motorun ömrünü etkileyecek düzeyde hiçbir yağ öne çıkmamıştır. O yüzden konunun abartıldığını düşünüyorum. İnternetten yağ almada temkinli olmak lazım. Bilinen mağazalar hariç tabi

Konunun abartıldığını düşünmekte haklısınız ancak naçizane fikrim bunun sebebi büyük bir kullanıcı çoğunluğu gibi konuya yüzeysel vakıf olmaktan mütevellit, zira bildiğim kadarıyla Almanya dışında hiç bir ülkede yağın baz elde edilme yönteminin belirtilme zorunluluğu bulunmuyor pao, pag, hc, ester vs. gibi bir çok baz olmak ile birlikte, bu baz'ın içerikteki oranı da ayrı bir konu.

Baz elde edilme metodu ve oranı konusunun önemi çoğu kullanım koşullarında kısa vadede büyük sorun yaratmasa dahi bazı sorunların gizli müsebbibi de olabiliyor, baz dışında içerikteki diğer katıkların oranı ve kalitesi de ayrı bir konu (örn. polimer içeriği), piyasada "bu araçlar böyle abi" cümlesinin genel sebebiyeti kullanılan sıvıların uygunluğu ve kalitesi oluyor maalesef.

Bu konuların toplamı yağın spesifikasyonlarını kullanım süresi içerisinde, hangi koşullar altında, kadar süre karşılayabileceğini de doğru orantılı olarak etkiliyor, dolayısı ile  "spekleri karşılamak" aslında yeterli bir kavram değil, spesifikasyonlarını hangi koşullar altında, ne kadar koruyabildiği de önemli bir konu.

Örnek vermiş olduğunuz markalardan PO içerisinde "aynı spesifikasyonları" karşılayan iki viskozite için farklı iki ürünün, ürün bilgi formu linklerini ekliyorum, aynı spesifikasyonları karşılamalarına rağmen teknik tablo farklılıklarının sebebi sadece spesifikasyonları olmadığından anlayabilirsiniz, fiyatlarını da araştırabilirsiniz, fiyatları arasındaki farkların sebebinin önemli bir bölümü yukarıda bahsettiğim konulardır.

https://www.petrolofisi.com.tr/assets/uploads/madeni-yaglar/tds-forms/tr/Maxima-0W-20_TR.pdf

https://www.petrolofisi.com.tr/assets/uploads/madeni-yaglar/tds-forms/tr/Maxima-Hybrid-0W-20-TR.pdf

https://www.petrolofisi.com.tr/assets/uploads/madeni-yaglar/tds-forms/tr/Maxima-K-5W-30_TR.pdf

https://www.petrolofisi.com.tr/assets/uploads/madeni-yaglar/tds-forms/tr/MAXIMA-CX-5W-30_TR.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6347 : Aralık 20, 2021, 00:35:18 »
Birkaç sene önce karşıla bi makale çıkmıştı. Bir üniversitede yapılan bir çalışmayı konu ediniyordu. Piyasada standart yağlar ile çok pahalı ünlü marka yağları karşılaştırıyorlar. Hatırladığım kadarıyla 10 civarı yeni arabaya farklı yağları koyup teste başlıyorlar. Benzer sürüş uygulanıyor hepsine. Yağ değişim periyodu geldiğinde çıkan yağların içindeki materyalleri inceliyorlar.

Bir yağın amaçlı hareketli metal parçaların sürtünmesi azaltmaktır. Bunu ne kadar iyi yaparsa o kadar iyi. Yani sürtünmeler sonucu aşınma az olmalı. Bunun yanında bir miktar temizleme görevi de var tabi.

Test sonucunda farklı yağların içeriğindeki metal kalıntılar karşılaştırıldığında bu farkın o kadar az olduğu görüşmüşki, binlerce km’de bile önemsenmeyecek olduğu tespit edilmiş.

Bulabilirsem tekrar eklerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6348 : Aralık 20, 2021, 00:51:45 »
Birkaç sene önce karşıla bi makale çıkmıştı. Bir üniversitede yapılan bir çalışmayı konu ediniyordu. Piyasada standart yağlar ile çok pahalı ünlü marka yağları karşılaştırıyorlar. Hatırladığım kadarıyla 10 civarı yeni arabaya farklı yağları koyup teste başlıyorlar. Benzer sürüş uygulanıyor hepsine. Yağ değişim periyodu geldiğinde çıkan yağların içindeki materyalleri inceliyorlar.

Bir yağın amaçlı hareketli metal parçaların sürtünmesi azaltmaktır. Bunu ne kadar iyi yaparsa o kadar iyi. Yani sürtünmeler sonucu aşınma az olmalı. Bunun yanında bir miktar temizleme görevi de var tabi.

Test sonucunda farklı yağların içeriğindeki metal kalıntılar karşılaştırıldığında bu farkın o kadar az olduğu görüşmüşki, binlerce km’de bile önemsenmeyecek olduğu tespit edilmiş.

Bulabilirsem tekrar eklerim.

Bahsettiğim şey yağın marka değeri değil Tansu bey,

Mesela Motul'den örnek verirsek 2100 10W40 Mineral baz'a sahip bir 10W40, 6100 10W40 Hydracarack sentetik baz'a (Motul Technosynthese şeklinde isimlendiriyor) sahip bir 10W40, 300V 10W40 Ester bazlı bir 10W40 viskozitesindeki yağ, aynı firmanın, aynı vizkozitedeki bu üç ürününü "aralarında çok da fark yoktur" şeklinde değerlendirebilir miyiz sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6349 : Aralık 20, 2021, 07:44:31 »
Bahsettiğim şey yağın marka değeri değil Tansu bey,

Mesela Motul'den örnek verirsek 2100 10W40 Mineral baz'a sahip bir 10W40, 6100 10W40 Hydracarack sentetik baz'a (Motul Technosynthese şeklinde isimlendiriyor) sahip bir 10W40, 300V 10W40 Ester bazlı bir 10W40 viskozitesindeki yağ, aynı firmanın, aynı vizkozitedeki bu üç ürününü "aralarında çok da fark yoktur" şeklinde değerlendirebilir miyiz sizce?

Yok, o farklı konu zaten :) ben sadece artan döviz kuru karşısında ülkemizde üretilen, araçlarımıza uygun kodlu yağlar olduğunu ve daha uygun fiyatlı olduğu için tercih edebileceğimizi belirttim. Aynı marka içinde elbette daha pahalı teknoloji ve ürünle ile üretilen yağlar vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6350 : Aralık 20, 2021, 13:48:36 »
luki moli alırsam litresi 110 tl , petrol ofisi alırsam litresi 80 tl

Hiç bakım yapmamak daha mantıklı gibi :)

https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-special-tec-aa-0w-16-5-litre-motor-yagi-uretim-yili-2021-p-HBV00000WQRX3

https://www.hepsiburada.com/petrol-ofisi-maxima-hybrid-0w-20-4-litre-motor-yagi-uretim-yili-2021-p-HBCV000001RTX9

Buarada yağların onay farkları varmış. Birisi gf5 iken diğeri gf6b imiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6351 : Aralık 20, 2021, 17:50:13 »
Yok, o farklı konu zaten :) ben sadece artan döviz kuru karşısında ülkemizde üretilen, araçlarımıza uygun kodlu yağlar olduğunu ve daha uygun fiyatlı olduğu için tercih edebileceğimizi belirttim. Aynı marka içinde elbette daha pahalı teknoloji ve ürünle ile üretilen yağlar vardır.

Sorun şu ki ülkemizde motor yağı üretilmiyor :) baz yağların tamamı, katkıların %90'dan fazlası ithal, maliyet unsuru olan kalemlerin ambalaj, nakliye vb. etkileri fiyat rekabetini arttırıcı unsurlar olsa da ambalaj için kullanılan ürün de petrol ürünü, nakliye için de petrol kullanılıyor, dolayısı ile aynı kalite düzeyindeki "yerli" ve ithal ürünler arasında fiyat farkı yüzdesel bazda çok yüksek olmamalı, olduğunda işin içinde kesin bir bit yeniği vardır muhakkak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6352 : Aralık 20, 2021, 22:22:44 »
Sorun şu ki ülkemizde motor yağı üretilmiyor :) baz yağların tamamı, katkıların %90'dan fazlası ithal, maliyet unsuru olan kalemlerin ambalaj, nakliye vb. etkileri fiyat rekabetini arttırıcı unsurlar olsa da ambalaj için kullanılan ürün de petrol ürünü, nakliye için de petrol kullanılıyor, dolayısı ile aynı kalite düzeyindeki "yerli" ve ithal ürünler arasında fiyat farkı yüzdesel bazda çok yüksek olmamalı, olduğunda işin içinde kesin bir bit yeniği vardır muhakkak :)

İşte o üretiliyor olur. Yoksa almanya’da petrol çıkmıyor ama yağ üretiliyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6353 : Aralık 20, 2021, 22:34:48 »
İşte o üretiliyor olur. Yoksa almanya’da petrol çıkmıyor ama yağ üretiliyor :)

Motor yağının en değerli kısmı baz, baz'ın elde ediliş metoduna göre yağın kalite ve maliyetlendiğini bir önceki iletimde belirtmiştim.

Almanya'da petrol çıkmıyor ama tahmin edin bakalım endüstriyel sıvıların en kaliteli baz üretimi hangi ülke labaratuvarlarında yapılıyor? :)

Siz hiç Suudi Arabistan, Irak, İran vb. ülke menşeli kaliteli bir endüstriyel sıvı üreticisi duydunuz mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6354 : Aralık 20, 2021, 22:58:31 »
Motor yağının en değerli kısmı baz, baz'ın elde ediliş metoduna göre yağın kalite ve maliyetlendiğini bir önceki iletimde belirtmiştim.

Almanya'da petrol çıkmıyor ama tahmin edin bakalım endüstriyel sıvıların en kaliteli baz üretimi hangi ülke labaratuvarlarında yapılıyor? :)

Siz hiç Suudi Arabistan, Irak, İran vb. ülke menşeli kaliteli bir endüstriyel sıvı üreticisi duydunuz mu?

Ben anlatamadım sanırım. Teknoloji olarak yarıştığımızdan bahsetmedim. Bu yağlar Türkiye’de üretilip dolumu yapılıyor ve ihraç ediliyor. Direkt ithal edilen yağ yerine ülkemizde üretilen kullanılırsa hem kendi cebimize hem ülkeye faydası olur. Motorlar için de bir sakıncısı yok. Hepsi iyi yağ.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6355 : Aralık 20, 2021, 23:30:53 »
Ben anlatamadım sanırım. Teknoloji olarak yarıştığımızdan bahsetmedim. Bu yağlar Türkiye’de üretilip dolumu yapılıyor ve ihraç ediliyor. Direkt ithal edilen yağ yerine ülkemizde üretilen kullanılırsa hem kendi cebimize hem ülkeye faydası olur. Motorlar için de bir sakıncısı yok. Hepsi iyi yağ.
O üretilen yağların en önemli üretim kalemi kullanılan baz,burada üretilen yağda kullanılan baz çok kaliteli olmadığını anlatıyor ufuk bey,
Bu durumu en iyi şekilde po maxima serisinde aynı vizkozite de bir kaç değişken fiyat olduğundan anlayabilirsiniz,neden aynı vizkozite de değişken fiyat uyguluyor,yada po nun yağı ile liqui moly nin yağı arasında neden uçurum sayılacak fiyat skalası var,sırf liqui moly yurt dışından geldiği için nakliye mi o kadar fiyat farkına neden oluyor yada gümrük vergisi mi bunlar çokta fiyat fark ettirmez,fiyatı fark ettiren üretimde kullanılan baz yağ miktarı ve kaltesi,
Daha açık bir örnekle açıklamak gerekirse ipeğin çok değişik fiyatını bulabilirsiniz ama kalitelisini isterseniz yüksek para ödemek zorunda kalırsınız,
Dediğiniz gibi piyasadaki yağların kullanılması belki ilk etapta motora zarar vermeyebilir ama amaç kullandığımız araçlarımızı en uzun süre sorunsuz kullanmak,sonuçta bu aracın arızalanması demek yedek parça,işçilik ve dışarıya gidecek döviz demek oluyor,kısacası milli servet eriyor o yüzden en iyi şekilde tasarruf etmemiz gerekiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6356 : Aralık 20, 2021, 23:34:21 »
Ben anlatamadım sanırım. Teknoloji olarak yarıştığımızdan bahsetmedim. Bu yağlar Türkiye’de üretilip dolumu yapılıyor ve ihraç ediliyor. Direkt ithal edilen yağ yerine ülkemizde üretilen kullanılırsa hem kendi cebimize hem ülkeye faydası olur. Motorlar için de bir sakıncısı yok. Hepsi iyi yağ.

Estağfurullah, ben anlayamıyorum sanırım. Teknolojik olarak yarışamadığımız bir alanda nasıl üretimi yapılıp, teknolojik ve ekonomik anlamda daha iyi olan bir ülkeye ihraç edilebiliyor?

Açıkçası ben Batı Avrupa'da, Amerika'da, Avusturalya'da, Güney Asya'da, Rusya'da PO veya benzeri bir yerli üretici ürünü görmedim, iyidir veya kötüdür de demiyorum ama kalite farkı olmadığını söyleyebilmek için bir kullanıcı/satıcı olmaktan fazlası gerekli diye düşünüyorum.

Bu arada önceki iletimde de belirttiğim gibi baz yağların neredeyse tamamı ithal ve maliyetin en önemli kısmı, yani "yerli dolum motor yağı aldığımızda da paramız dışarı gidiyor", velev ki baz yağı da biz üretiyoruz, baz yağ elde etmek için gerekli petrol ve kimyasalları da yurt dışından almamız gerekecek.

Kısacası "yerli dolum" bir yağ da ülke ekonomisine katkımız ambalaj, etiket ve belki yerli nakliye firmasından öteye gidemez maalesef, bu da total maliyetin en fazla %35'ine denk gelse %65 oranında maliyet yine yurt dışına çıkmış olur, biz de manevi tatmin duygusu içerisinde "paramın %35i ülkemde kaldı" diyebilmek için uluslararası bağımsız kuruluşların test ve sertifikasyonunun muallak olduğu bir ürünü yine maliyetinin en az yarısı yurtdışına giden aracımıza koyar, oluşan herhangi bir sorunda da yine maliyetinin en az yarısının yurtdışına gideceği masrafı öderiz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6357 : Aralık 21, 2021, 16:12:08 »
Corolla türkiye’de üretiliyor. Binlerce parçası ithal. Ama burada birleştiriliyor. Ülkeye, çalışana faydası var. Bakın en ucuz otomatik benzinli c segment 530.000 tl iken corolla 360.000 tl. Hadi bilemedin galeride sıfırı 410.000 tl. Adi diyebilir miyiz? Kötü diyebilir miyiz?

İçeriği ithal olabilir. Burada dolum yapılıyor, buraya faydası var ve vergi ile birlikte diğerlerinden daha ucuz.

Ben shell, mobil, total, castrol kullanan arabaların yağ kaynaklı sorun yaşayacağını asla düşünmüyorum. Bu yağlarla arabalar sorun yaşar diyen de ispatlamadan söylemesin bence. Hukuken de böyledir. Hepsi api veya ilsac’dan sertifika alıyor bunların.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6358 : Aralık 21, 2021, 17:27:30 »
Corolla türkiye’de üretiliyor. Binlerce parçası ithal. Ama burada birleştiriliyor. Ülkeye, çalışana faydası var. Bakın en ucuz otomatik benzinli c segment 530.000 tl iken corolla 360.000 tl. Hadi bilemedin galeride sıfırı 410.000 tl. Adi diyebilir miyiz? Kötü diyebilir miyiz?

İçeriği ithal olabilir. Burada dolum yapılıyor, buraya faydası var ve vergi ile birlikte diğerlerinden daha ucuz.

Ben shell, mobil, total, castrol kullanan arabaların yağ kaynaklı sorun yaşayacağını asla düşünmüyorum. Bu yağlarla arabalar sorun yaşar diyen de ispatlamadan söylemesin bence. Hukuken de böyledir. Hepsi api veya ilsac’dan sertifika alıyor bunların.

Bakın aşağıda iki aynı aracın yerli üretim ve ithal olan fiyatlarını görebiliyorsunuz, aradaki fark yukarıdan aşağı %25, aşağıdan yukarıya %34 civarında, benim önceki iletimde bahsettiğim ilgili kısmı da aşağıda kırmızı renk ile işaretliyorum,

Bir diğer konu da araç ile endüstriyel sıvıyı karşılaştırmak pek mümkün değil zira araçlar için belirli ve katı üretim standartları mevcut iken, endüstriyel sıvılar için bu standartlar çok daha mahfuzdur, araçların üretim standartlarının denetim koşulları ile endüstriyel sıvıların denetim koşulları bir değildir, mesela siz hiç piyasada taklit Toyota Corolla gördünüz mü? :) ama şu an ülkemizde üretilen PO ürünlerinin bile taklitleri var piyasada,

Bu arada iletinizde bahsettiğiniz markalar da yurtdışı kaynaklı ve ürünlerinin bir çoğu ithal olan firmalar, siz ise "ben sadece artan döviz kuru karşısında ülkemizde üretilen, araçlarımıza uygun kodlu yağlar olduğunu ve daha uygun fiyatlı olduğu için tercih edebileceğimizi belirttim" demiştiniz, bu tanımınıza uyan markalar bunlar değil, bu markaların da eş değer kalitedeki ürünleri de fiyat konusunda diğer markalardan "ucuz" değil.

Kısacası "yerli dolum" bir yağ da ülke ekonomisine katkımız ambalaj, etiket ve belki yerli nakliye firmasından öteye gidemez maalesef, bu da total maliyetin en fazla %35'ine denk gelse %65 oranında maliyet yine yurt dışına çıkmış olur, biz de manevi tatmin duygusu içerisinde "paramın %35i ülkemde kaldı" diyebilmek için uluslararası bağımsız kuruluşların test ve sertifikasyonunun muallak olduğu bir ürünü yine maliyetinin en az yarısı yurtdışına giden aracımıza koyar, oluşan herhangi bir sorunda da yine maliyetinin en az yarısının yurtdışına gideceği masrafı öderiz :)





Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6359 : Aralık 21, 2021, 18:56:33 »
Motul veya Liqui Moly'den bakacak olursak adamlar işini çok önemsediği bariz belli. Bu iki firma her marka ve her motora göre ayrı bir yağ üretmekte bunu yapmak ve yapabilmek büyük başarı ve maliyet ister. En son olarak motul eco-clean 0w20 çıktı yeni nesil dizel motorlar için.  Liqui moly special tec V 0W20 bu da misal yeni nesil dizel motorlar için.  Opeller yıllar önce  gm yağları ile piston kırarken motul gm den önce dexos 1 gen 2 onayına sahip olduda sorun ortadan kalktı gm bunu motulden yıllar sonra yapmaya başladı.
Castrol veya total shell bakacak olursak bu kadar arge yapan bir firma değiller.
Mobil 1 esp 5w30 a bakıyorsun api sn ilsac gf5 hemde de acea c2 c3 Onaylı nasıl oluyor bu iş?  Fazlasıyla garip...