0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Peki bu 5w/30 ile 0w40 yağın değişim kilometreleri aynı mı acaba?
.. ben kendi yaptığım uygulamayı söyleyeyim 3 yağ değişimidir motora 4 lt koyuyorum.
.. 200 ml. mevcut yağın niteliğini bozmayacak kadar önemsiz bir miktarsa eklenmese de olur demek ki.
Peki abiler teşekkür ederim.Mobil 1™ ESP 0W-40 API SM, SL,CFShell HELİX HX7 10W-40 API SN, CFİkisi de oldukça kaliteli yağlar sınıflandırmaları neredeyse aynı. 1) Ben önce elimdeki 10w/40 yağı kullansam sonra 0w-40 kullanabilir miyim? Bir video da kalın yağdan ince yağa dönüş olmaz diye izlemiştim.2) Diğer sorum iki yağ da kaliteli bire bir karışımda viskozite kaç olur. Kullanacağım için değil merak ettiğim için soruyorum.
Peki abiler teşekkür ederim.Mobil 1™ ESP 0W-40 API SM, SL,CF Bunu tercih edinizShell HELİX HX7 10W-40 API SN, CFİkisi de oldukça kaliteli yağlar sınıflandırmaları neredeyse aynı. 1) Ben önce elimdeki 10w/40 yağı kullansam sonra 0w-40 kullanabilir miyim? Bir video da kalın yağdan ince yağa dönüş olmaz diye izlemiştim. Kullanabilirsin. Fakat motor aşınmanı bilmediğimiz için eğer eksiltme yaşarsan 5W-30 veya 10W-40'a dönmen gerekir.2) Diğer sorum iki yağ da kaliteli bire bir karışımda viskozite kaç olur. Kullanacağım için değil merak ettiğim için soruyorum.Elinizde muhtemelen 5W-200 gibi bir şey olur ki motor ısındığında yağlama gerçekleşmeyebilir, çok riskli.
10W40'ın yapıldığı teknoloji ile 0W40'ın yapıldığı teknoloji testler sence bir mi abi ? Bahsettiğin o eskiler sence neden bagajında yağ tenekesi ile geziyor acaba ? Yanlış viskozite seçimi yanlış yağ eklenmesinden dolayı. 60,70 ₺ 1 LT yağa para vermemek için bu tür riskleri göze almak tamamen saçmalık.
herkes görüşlerini söylemiş ben doğru olmadığını düşündüm Anıl beyde, Tekin bey bir sorun olmayacağını söyledi. şimdi Mustafa bey karar verecek karar ve risk kendine ait. ben kendi yaptığım uygulamayı söyleyeyim 3 yağ değişimidir motora 4 lt koyuyorum. ama dediğim gibi karar Mustafa beyin. iyi günler.
Yeni nesil motorlar eski karbüratörlü motorlar gibi ne koysan gider mantığında değil aslında onlarada yapılmamalı, yeni nesil üretilen motorlar motor sıvı ürünlerinde fazlasıyla seçicidir. Her Oil firmasının labaratuar çalışmaları çok farklıdır eğer ısıl değerleri karşılaştırırsanız misal 5w30 Motul ile 5w30 castrol karşılaştırdığımda parlama ve yoğunluk dereceleri bile farklı ikisi de 5w30 olmasına rağmen.
Araç 55.000 km ve şimdiye kadar hep 5w30 yağ konulmuş servis bakımlı. Şimdi lpg takıldı 5w30 dan 0w40'a geçilebilir mi? Anladığım kadarıyla 5w daha kalın 0w den. Bir videoda kalın yağdan daha ince yağa geçilmez diye kalmış aklımda.
Çok ilginç, bir önceki sınıf API SM, en son nesil API SN'den çamurlaşma ve piston üstü zararlı birikim konusunda daha iyi çıkarken aşınma önleyiciliği ve yağın eskimesi konularında eşit çıkmış.API SN sadece faydalı aralık doldurmada başarılı çıkmış. Demek ki doğru viskozite ile periyodlarında aksatmadan değişim yaparak motoru koruyabilmek hala en önemli etken.
Arkadaşlar bu motor yağı nasıl acaba?https://www.yedekparcasehri.com/urun/motor-yagi-843000101-0w40-4litre-sentetik-supreme-plus-api-sm-cf-acea-a3-b4
Bu tabloya bakarak bence Wear ayni, yani asinmada da daha iyi degil.
aşınma önleyiciliği ve yağın eskimesi konularında eşit çıkmış.
@Ufuk Sönmez (16363) Abi artık motul internet sayfasında 0w20 eco lite için hem apı sn hemde apı sn plus özelliklerini karşıladığı yazıyor daha önceden yoktu sanırım bununla alakalı bilgin varmı? Youtube ve yabancı forumlardada konuşuluyor sn plus. Ayriyetten parlama derecesi ve hths değerlerinde değişiklik varmı hatırlayamadım. Birde eskiden Motul yağ seçiçi sisteminde 3-4 seçenek veriyordu 1.6 valvematic için artık 150.000 km aşağısı diyince direk olarak 0w20 eco lite tek öneri bulunuyor. 150.000 km üzerisinde 5w30 öneriyorlar.
Ben de eşit yani aynı olduklarını söylemiştim
2015 Corolla 1.33 benzinli aracım için Mobil 1 Esp 5w-30 ile Mobil Super 3000 5w-30 (her ikisi de tam sentetik) yağlar arasında kalite olarak çok fark var mıdır?