Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1577780 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5280 : Mart 30, 2019, 19:39:41 »
merhaba,
Ufuk beye sorum var (Tem Toyota)
Aracım 2018 1.6 benzinli toyota corolla, yakında 1000 km lik ucrestisiz bakımım var, her ne kadar rodaj olayı eskisi gibi kalmadı dıyenler olsa da ben yağımı degistirecegim ( serviste ) 2 sorum var

1. bosuna mı masraf yapmıs olacagım yagımı henuz 1000 km de değiştirmekle ?
2. kesinlikle 0w20 koyacam ama hangisi, mobil1 in yenisi cıkmıs 5 litre olan 350 fiyat cektiler, motul (5 lt) var 250 civarı, birde 170e eneos var, anladıgım kadarıyla eneos japon ve bana en uygunu o geliyor, sizin fikriniz nedir ?

Not:bu arada servis tututrmus 5w30 koyuyoruz dıye, garanti bozuluyormus kendim yag getirirsem, ma kesin kararlıyım onlar 5w30 u stokladılar varıllerle dıye ( daha ucuz oldugundan ve daha cok tıp arabaya konuldugundan ) 5w30 arabama koyduracak degılım, bakım gunu yagımı koymazlarsa dısarıda degıstırırım bende, zaten orjınal filtrem vardı, orjinal yag vede faturalı ustelık marka oldugu halde neden garantıden cıkacakmıs anlamadım, garanti derken sadece yag konusunda tabi yatak sararsa falan filan, cok sukur uzun arastırmalar sonucu 0w20 de ıkna oldum, sıra hangi markayı tercıh edecegım seklinde. Rodaj olayına gelirsek eger metallerın bırbılrerıne alışması olayı varsa ( sıfır araclarda ) kı var bence, o halde ufak da olsayaga karısan metaller vardır, bence yag degıstırsem mantıklı gıbı, ilerde keşke diyecegıme, yani kafamda duracagına karttan cıksın misali :)

teşekkürler

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5280 : Mart 30, 2019, 19:39:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5281 : Mart 30, 2019, 20:45:09 »
merhaba,
Ufuk beye sorum var (Tem Toyota)
Aracım 2018 1.6 benzinli toyota corolla, yakında 1000 km lik ucrestisiz bakımım var, her ne kadar rodaj olayı eskisi gibi kalmadı dıyenler olsa da ben yağımı degistirecegim ( serviste ) 2 sorum var

1. bosuna mı masraf yapmıs olacagım yagımı henuz 1000 km de değiştirmekle ?
2. kesinlikle 0w20 koyacam ama hangisi, mobil1 in yenisi cıkmıs 5 litre olan 350 fiyat cektiler, motul (5 lt) var 250 civarı, birde 170e eneos var, anladıgım kadarıyla eneos japon ve bana en uygunu o geliyor, sizin fikriniz nedir ?

Not:bu arada servis tututrmus 5w30 koyuyoruz dıye, garanti bozuluyormus kendim yag getirirsem, ma kesin kararlıyım onlar 5w30 u stokladılar varıllerle dıye ( daha ucuz oldugundan ve daha cok tıp arabaya konuldugundan ) 5w30 arabama koyduracak degılım, bakım gunu yagımı koymazlarsa dısarıda degıstırırım bende, zaten orjınal filtrem vardı, orjinal yag vede faturalı ustelık marka oldugu halde neden garantıden cıkacakmıs anlamadım, garanti derken sadece yag konusunda tabi yatak sararsa falan filan, cok sukur uzun arastırmalar sonucu 0w20 de ıkna oldum, sıra hangi markayı tercıh edecegım seklinde. Rodaj olayına gelirsek eger metallerın bırbılrerıne alışması olayı varsa ( sıfır araclarda ) kı var bence, o halde ufak da olsayaga karısan metaller vardır, bence yag degıstırsem mantıklı gıbı, ilerde keşke diyecegıme, yani kafamda duracagına karttan cıksın misali :)

teşekkürler
Bence hiç gerek yok içerisindeki yağı değiştirmeye hiç bir sıkıntı yasamazsınız.
Boşuna masraf etmenize gerek yok. 
Marka olarak Eneos Premium Ultra 0w20 veya Motul 8100 Eco-lite 0w20 tavsiye ederim eğer aracınız da LPG varsa  Mobil 1 FS 0W40 veya Motul X-max 0W40 kullanmanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5282 : Mart 31, 2019, 09:28:07 »
cevabınız için teşekkürler, arabam lpg li değil, yani 0w20 kullanabilirim, ama hangi yag karar veremedim, eneos'a gonlum kayıyor ama 4 litre ambalajı var, 5 degıl yani, benim arabam filtre ile beraber 4.2 litre alıyor, buyuk ıhtımal 4 litre yeter ama 5 olsa sanki daha mantıklı bana da kalsın yedekte yarım litre falan ne olur ne olmaz, eneosun dezavantajı 4 litre olması, ikincisi TBN denen degerinin 5.1 olması, diger yaglarda motul veya mobilde birinde 7.1 digerinde 8.3 civariydı dogru hatırlıyorsam, yani bu degerin (TBN) yuksek olması daha iyimiş, kalın bir tabaka olusturmada dıyorlar,

gelelim MOTUL'e 3 tane buldum 0w20, hepsinin ambalajı farklı, görseli yani, bunlardan ikisi benzer, diğeri specifik, specifik daha pahalı ve daha iyi dedi satıcı, bense iyi ama volvolara gore değilmi ? dediğimde, yok sende kullanabılırsın dedı, ama bence kullanmam lazım ( İLSAC,APİ, yoktu )
hepsinin linkini veriyorum asagıda, acaba eger motul alırsam bana en uygunu hangisi, spesifik dısında iki tane benzer ya var dedim ya, birinde dexo1 var digerinde yok, acaba arabam benzinli oldugundan dexos olmayanı alsam daha mı ıyı olur ? gerci dexos olanlar daha cok dizeller için se de benzinliler de kullanabılıyor, ama sanki dexos1 yazmayan bir tık daha ıyı olabılır, sizlerin dusuncesi nedir ?

https://www.motul.com/tr/tr/products/8100-eco-lite-0w-20
https://www.hepsiburada.com/motul-8100-eco-lite-0w20-4-litre-uretim-tarihi-2018-pm-otyagcrsi582
https://www.motul.com/tr/tr/products/specific-rbs0-2ae

eger spescific olan bana uygun degılse ( 3uncu linkte olan ) o zman hangisini secmeliyim dexos1 yazan mı ( ilki) yoksa dexos1 yazmayan mı ( ikincisi) ? benzinli arabam icin


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5283 : Mart 31, 2019, 11:11:39 »
cevabınız için teşekkürler, arabam lpg li değil, yani 0w20 kullanabilirim, ama hangi yag karar veremedim, eneos'a gonlum kayıyor ama 4 litre ambalajı var, 5 degıl yani, benim arabam filtre ile beraber 4.2 litre alıyor, buyuk ıhtımal 4 litre yeter ama 5 olsa sanki daha mantıklı bana da kalsın yedekte yarım litre falan ne olur ne olmaz, eneosun dezavantajı 4 litre olması, ikincisi TBN denen degerinin 5.1 olması, diger yaglarda motul veya mobilde birinde 7.1 digerinde 8.3 civariydı dogru hatırlıyorsam, yani bu degerin (TBN) yuksek olması daha iyimiş, kalın bir tabaka olusturmada dıyorlar,

gelelim MOTUL'e 3 tane buldum 0w20, hepsinin ambalajı farklı, görseli yani, bunlardan ikisi benzer, diğeri specifik, specifik daha pahalı ve daha iyi dedi satıcı, bense iyi ama volvolara gore değilmi ? dediğimde, yok sende kullanabılırsın dedı, ama bence kullanmam lazım ( İLSAC,APİ, yoktu )
hepsinin linkini veriyorum asagıda, acaba eger motul alırsam bana en uygunu hangisi, spesifik dısında iki tane benzer ya var dedim ya, birinde dexo1 var digerinde yok, acaba arabam benzinli oldugundan dexos olmayanı alsam daha mı ıyı olur ? gerci dexos olanlar daha cok dizeller için se de benzinliler de kullanabılıyor, ama sanki dexos1 yazmayan bir tık daha ıyı olabılır, sizlerin dusuncesi nedir ?

https://www.motul.com/tr/tr/products/8100-eco-lite-0w-20
https://www.hepsiburada.com/motul-8100-eco-lite-0w20-4-litre-uretim-tarihi-2018-pm-otyagcrsi582
https://www.motul.com/tr/tr/products/specific-rbs0-2ae

eger spescific olan bana uygun degılse ( 3uncu linkte olan ) o zman hangisini secmeliyim dexos1 yazan mı ( ilki) yoksa dexos1 yazmayan mı ( ikincisi) ? benzinli arabam icin
Üç model arasında ne fark var bilmiyorum ama hocam Api sn Ilsac gf5 5 değerlerini karşılayan bir yağ kullanmanız yeterlidir. Üç model arasındaki farkı @Ufuk Sönmez (16363)  hocamız daha iyi bilir.
 Sizin kullanabileceğiniz yağlar
Motul 8100Eco-lite 0w20 api sn Ilsac gf5
Eneos premium ultra 0w20 api sn Ilsac gf5 5
Motul 8100 eco-lite  5w30 api sn Ilsac gf5
Eneos premium hyper 5w30 api sn

Ben Motul 0w20 kullandım motor sesinde hafif artış oldu ama çok iyi dinleyici olmak lazım fakat aracın ivmelenmesi arttı
 Eneos premium ultra 0w20 kullandım çok sessiz di ama bunda ivmelenmede fark yapmadı.

Şuan Eneos premium hyper 5w30 kullanıyorum.

Size tavsiyem 0w20 Eneos veya Motul


Ekleme-----

Ayrıca piyasada Motul sahtesi çok @Ufuk Sönmez (16363)  hocamızdan gönül rahatlığı ile alabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5284 : Mart 31, 2019, 11:41:39 »
zaten ıkısı arasında kaldım, eger ustadlar bana eneosun tbn degerının 5.1 olmasının cok da buyuk dezavantaj olmadıgını soylerlerse eneos tarftarıyım, motulde ise sahtesi coksa uzak durmak isterim, rikse girmeye deymez, ama motulun %100 sentetik olması yani full sentetik yazmaması bir avantaj, alırsam eger sadece bu sebepten alırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5285 : Mart 31, 2019, 12:36:01 »
zaten ıkısı arasında kaldım, eger ustadlar bana eneosun tbn degerının 5.1 olmasının cok da buyuk dezavantaj olmadıgını soylerlerse eneos tarftarıyım, motulde ise sahtesi coksa uzak durmak isterim, rikse girmeye deymez, ama motulun %100 sentetik olması yani full sentetik yazmaması bir avantaj, alırsam eger sadece bu sebepten alırım.

İşin sürekliliği de önemli.

Ben olsam motulden başlar devam ederdim.

Ama 1000 km de değişim bence de boşa masraf olur.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5286 : Mart 31, 2019, 15:23:38 »
bosuna masraf olur derken, bazen kullanıcılar, yagın daha omru oldugunu dusunup oyle bu lafı soyledıklerıne emınım, oysa benım derdım metallerın birbirlerinie alışına kadar olan surtunmelerınden dolayı yaga karısmıs bırseyler olabılır mı dıye, varsa da bır an once bu yagı degıstırmek ısabetlı olur gorusundeyım, ama yok eger hıc bır sey karısmıyorsa o zman bosuna amsraf tabı, ama ben yenı teknolojı kusursuz lazer kesımler puruzsuz falan fılan cok ınanmıyorum, illa ki eskisi gibi degıl teknoloji, ama eskisine gore olmasada yaga karısan ufak mıktarda da olsa metaller vardır dıye dusunuyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5287 : Mart 31, 2019, 15:29:39 »
bosuna masraf olur derken, bazen kullanıcılar, yagın daha omru oldugunu dusunup oyle bu lafı soyledıklerıne emınım, oysa benım derdım metallerın birbirlerinie alışına kadar olan surtunmelerınden dolayı yaga karısmıs bırseyler olabılır mı dıye, varsa da bır an once bu yagı degıstırmek ısabetlı olur gorusundeyım, ama yok eger hıc bır sey karısmıyorsa o zman bosuna amsraf tabı, ama ben yenı teknolojı kusursuz lazer kesımler puruzsuz falan fılan cok ınanmıyorum, illa ki eskisi gibi degıl teknoloji, ama eskisine gore olmasada yaga karısan ufak mıktarda da olsa metaller vardır dıye dusunuyorum
Lazer kesim olduğuna inanmayan bir insandan açıkçası en iyi yağ 10w40 demesini beklerim ama sizde tam tersi. İlla değiştirerek içim rahat edecek diyorsanız  yağınızı alıp yetkili servise gidebilirsiniz ama hiç gerek yok bu tür şeylere sonuçta yağların fiyatları da belli yüksek artış var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5288 : Mart 31, 2019, 15:30:30 »
aslında bizim gibi ekeonomisi iyi olan cokca arabanın satıldıgı bir ulkede insanlarımızı aptal yerine koyuyorlar, parası olan bile adam gibi hizmet alamiyor, Bulgaristan gibi bize gore geri olan bir ulke de bile inanılmaz bir kalite hizmeti var, toyota nın yagları bile var, ayrıca acıklama kısmında guzel ve detaylı bilgiler var, ahh ahhhh,

https://maslata.bg/product-category/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-toyota/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5289 : Mart 31, 2019, 15:35:11 »
aslında bizim gibi ekeonomisi iyi olan cokca arabanın satıldıgı bir ulkede insanlarımızı aptal yerine koyuyorlar, parası olan bile adam gibi hizmet alamiyor, Bulgaristan gibi bize gore geri olan bir ulke de bile inanılmaz bir kalite hizmeti var, toyota nın yagları bile var, ayrıca acıklama kısmında guzel ve detaylı bilgiler var, ahh ahhhh,

https://maslata.bg/product-category/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-toyota/

Bunlar toyota'nın anlaşmalı olduğu yağları içeriyor. Toyota'nın kendi ürettiği yağlar değil fakat turkiyede bu kutulu yağlar da mevcut. Hangi yağ firması ile anlaşmalılar bilgim yok ama fiyatları oldukça yüksek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5290 : Mart 31, 2019, 15:42:26 »
eneosun istnabul distributoru 4 el oto, dedimki anadolu yakasındayım orjınal urun almak ıstıyorum ve urunlerınızı sattıgınız bayı var mı dedımi var dediler, aradım bayıyı fiyat aldım her yerde oldugu gıbı 170 lira, 4 el otoda ise ( disributor ) eneos 4 lt 280 lira, dedimki 4 el otoya, anadolud yakasındakı o bayı sizden mı alıyor gercekten yagları ? evet dedıler, nıye bu kadar fark var dedım, onların da urunu sonucta orjinal, adam cok bir sey diyemedi, iyi satıyorlarmıs nerdeyse maaliyet fiyatına dedi, iyi tamam dedim de insan supheliniyor cok ucuz olunca, sizden alayım dedim daha guvenilir olur ama 280 lira  :kötü: tamam disributor uygun fiyata veriyordur bayılerıne ama bu kadar mı fark olur, o zman 4 el oto satıs yapmasın bireysel musterılere, sadece toptan satıs yapsın. ne deyım, bir arkadasım ise pıyasada elde kalan cok spot urun var dedı fıyatlar ondan dusuk olabılır dedı, bayıler su kadar adet satarız dıye alırlar ama satamayınca eldekılerı uygun fıyata satarlar dedı, ne kadar dogru bılemem tabı

Mesaj Birleştirildi: Mart 31, 2019, 15:51:49
bilgili oldugunu dusundugum bir ustadın biraz uzunca bır yazısını paylasıyorum, ilk kısmı beni ilgilendiriyor ozellikle ( yeni arabalarda yağ olayı )

diyelim ki sıfır km araba aldınız hayırlı olsun. öncelikle aracı ilk 1000 km asla ama asla yüksek devire çıkarmayın. benzinlide 4000 d/dk üstü, dizellerde 3000 d/dk üstünü ilk 1000 km içerisinde asla çevirmeyin. ilk 1000 km bittiğinde kullanım kitapçığı ne derse desin motor yağınızı ve yağ filtrenizi mutlaka yeniletin. hatta maddi imkanlarınız yetiyorsa aracın yağ kapasitesinin 2/3'ü kadar aynı yağdan doldurup çalkalatıp, boşaltın. bakın bunu ucuza geliyor diye 10 numara yağ ile yapmayın. aracınızda kullanılan marka ve tür aynı yağ ile yapın. metal döküm, kesim teknolojisi inanılmaz hassaslaşsa da araç hareket etmiyorken bile dakikada minumum 800 devir çeviren, bunu yüksek ısı ve basınç altında yapan, birbirinin içine girip çıkan metaller yeniyken mutlaka çapak bırakır. çapaklar da oluşturacağı kılcal çiziklerle bile kompresyon kaçağına sebep olarak motor gücünüzü kalıcı olarak azaltır ve motor ömürünü kısaltır.

diyelim ki beni dinlememekte ısrar ettiniz. aracı satan firma: "artık rodaj olayı bitti. cinnah p....e inanmayın. o adam yağ lobisinin karanlık bir adamı. erken yağ değişimine gerek yok, ayrıca istediğiniz gibi sürebilirsiniz" dedi. tamam, yağ değiştirmeyeceğim diye ısrar etseniz bile, bari aracı ilk 3000 km üst devirlere çıkarmayın ve her gün yağ çubuğunu kontrol edin. yeni araçlar silindirlerin yoluna alışmalarından dolayı ve koruma amaçlı fabrikada bazen kalın yağ koyulmasından dolayı yağ eksiltmeye meyillidirler. yağ çubuğunu ilk 3000 km sürekli kontrol edin. madem yağı değiştirmeyeceksiniz yeni ekleyeceğiniz yağ, içerideki yağın aynısı olsun. olsun da değil, olmak zorunda hatta.

yeni araçları geçtik gelelim genel kullanıma.

downsizing modası artık yayıldı. turbo eskiden benzinlilerde bir semt adıyken şimdi neredeyse hepsinde kullanılan bir parça. bu paragraf her kullanıcı için geçerli ama turbo benzinli motora sahip olanlar daha dikkatli okusun. eğer aracınızı üst devirlerde kullanmayı seven biriyseniz, yağ ve yağ filtresi değişimlerini servisin söylediği periyotlardan daha erken yapın. turbo benzinli araçlar yüksek devirli kullanımlarda yağı çok erken öldürür. turbo benzinli araç sahipleri yağ ve yağ filtrelerini 5000 km'de bir değiştirsinler. turbo dizelciler 8000 km'de bir, atmosferik, supercharged (kompressor) benzinliler 10000 km'de bir yağ, yağ filtresi değişimi yapmalılar yüksek devirde kullanım yapıyorlarsa.

maddi imkanlar el veriyorsa her değişimde 2/3 miktarda yağ doldurarak çalkalama yapılması taraftarıyım.

ülkemiz yaz mevsiminde oldukça yüksek sıcaklıklara sahip. yağın en büyük düşmanı sıcaklık. yaz günü yükset sürate çıkıp, radyatöre yeterli havayı çarptıramayacaksınız asla ama asla yüksek devir çevirmeyin. özetle şehir içinde apaçilik yapmayın. hatta mümkünse yüksek süratli kullanımda bile sıcak havalarda asla yüksek devir çevirmeyin. yazın ülkemizin büyük kısmı 35 derece civarında. asla yüksek devir çevirmeyin. çevirdiniz mi? gidin yağ ve yağ filtresini yenileyin.

araçlarda hiç kullanmayacağınız, ya da bir boka bile yaramayan donanımlara servet ödüyorsunuz ama can alıcı noktalardan kaçıyorsunuz sinir oluyorum. bunlar güvenlik açısından lastik, araç ömrü açısından motor yağıdır. arabanızın marka modeli fark etmez lastiğin ve motor yağının en kalitelisini alın.

insanlara güvenmeyin. yanlış yağ koyar, fazla koyar, az koyar, karter tapasını düzgün takmaz. bu yüzden kendiniz yapmıyorsanız yağ değişimini mutlaka izleyin. sanayide izlersiniz de yetkili servis sizi o bölüme almaz. o zaman servis danışmanıyla güzel diyalog tutturun ya da harry potter'ın görünmezlik pelerinini giyin mutlaka yağ değişim işi bitene kadar aracınızın yanında olun. kalan işler fasa fiso, hata yapılsa da telafisi kolay. ama motor yağı değişiminde süreç kesinlikle doğru ve kurusuz işlesin.

hala okuyorsanız yazmaya bile gerek yok da yine de yazayım aspiratörle yağ değiştirenler varikosel olsun inşallah. öyle bir yöntem asla yok. karterden akıtın, günahlarınızdan arınırmış gibi eski yağ aksın gitsin.

biraz konu dışı olacak ama ufak bağlantı var yazayım. fabrika çıkış karter koruması olmayan bir araç aldıysanız mutlaka taktırın.

yağ değiştirme işini kendisi yapan tayfanın en büyük hatası: az yağa çözüm kolay diye ekleme yapar ama fazla yağa "aman nolacak sanki. motor iyice yağlanır, fazlasını egzostan atarız" yaklaşımıdır. fazla yağ yanma odasına sızdıysa ve o ölümcül sonuca henüz gelmese bile diyelim egzostan attınız. eğer araç turboluysa yanma odasından çıkan yağlı gaz turbo pallerine yapışır. paller kolayca kurum tutar. gelelim ölümcül sonuca. fazla koyduğunuz yağ miktarı, yanma odasına aşırı sızacak seviyeye geldiyse arabanız ambale kalkar. "ambale ne be?" diyene kadar hayatınızın en çaresiz dakikalarına girmiş olursunuz. biz genç iken söküp toplamayı, aracın bakımını yapmayı çok seven bir tayfaydık. acemilik günlerimizde bir motoru ambaleye kaldırdık. hayatımda yaşadığım o çaresizliği sünnetçi baskınında kirvem kollarımı bastırdığımda hissetmiştim sadece. araç yanma odasına giren aşırı miktardaki yağı yakınca devir yükseltir, fazla yağ yeniden girer onu da yakar, onu da onu da... kontağı kapatsanız da motor maksimum devirde çalışmaya devam eder. artık yakacak yağ kalmadığında zaten motor bitmiş olur geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5291 : Mart 31, 2019, 16:00:04 »
eneosun istnabul distributoru 4 el oto, dedimki anadolu yakasındayım orjınal urun almak ıstıyorum ve urunlerınızı sattıgınız bayı var mı dedımi var dediler, aradım bayıyı fiyat aldım her yerde oldugu gıbı 170 lira, 4 el otoda ise ( disributor ) eneos 4 lt 280 lira, dedimki 4 el otoya, anadolud yakasındakı o bayı sizden mı alıyor gercekten yagları ? evet dedıler, nıye bu kadar fark var dedım, onların da urunu sonucta orjinal, adam cok bir sey diyemedi, iyi satıyorlarmıs nerdeyse maaliyet fiyatına dedi, iyi tamam dedim de insan supheliniyor cok ucuz olunca, sizden alayım dedim daha guvenilir olur ama 280 lira  :kötü: tamam disributor uygun fiyata veriyordur bayılerıne ama bu kadar mı fark olur, o zman 4 el oto satıs yapmasın bireysel musterılere, sadece toptan satıs yapsın. ne deyım, bir arkadasım ise pıyasada elde kalan cok spot urun var dedı fıyatlar ondan dusuk olabılır dedı, bayıler su kadar adet satarız dıye alırlar ama satamayınca eldekılerı uygun fıyata satarlar dedı, ne kadar dogru bılemem tabı

Mesaj Birleştirildi: Mart 31, 2019, 15:51:49
bilgili oldugunu dusundugum bir ustadın biraz uzunca bır yazısını paylasıyorum, ilk kısmı beni ilgilendiriyor ozellikle ( yeni arabalarda yağ olayı )

diyelim ki sıfır km araba aldınız hayırlı olsun. öncelikle aracı ilk 1000 km asla ama asla yüksek devire çıkarmayın. benzinlide 4000 d/dk üstü, dizellerde 3000 d/dk üstünü ilk 1000 km içerisinde asla çevirmeyin. ilk 1000 km bittiğinde kullanım kitapçığı ne derse desin motor yağınızı ve yağ filtrenizi mutlaka yeniletin. hatta maddi imkanlarınız yetiyorsa aracın yağ kapasitesinin 2/3'ü kadar aynı yağdan doldurup çalkalatıp, boşaltın. bakın bunu ucuza geliyor diye 10 numara yağ ile yapmayın. aracınızda kullanılan marka ve tür aynı yağ ile yapın. metal döküm, kesim teknolojisi inanılmaz hassaslaşsa da araç hareket etmiyorken bile dakikada minumum 800 devir çeviren, bunu yüksek ısı ve basınç altında yapan, birbirinin içine girip çıkan metaller yeniyken mutlaka çapak bırakır. çapaklar da oluşturacağı kılcal çiziklerle bile kompresyon kaçağına sebep olarak motor gücünüzü kalıcı olarak azaltır ve motor ömürünü kısaltır.

diyelim ki beni dinlememekte ısrar ettiniz. aracı satan firma: "artık rodaj olayı bitti. cinnah p....e inanmayın. o adam yağ lobisinin karanlık bir adamı. erken yağ değişimine gerek yok, ayrıca istediğiniz gibi sürebilirsiniz" dedi. tamam, yağ değiştirmeyeceğim diye ısrar etseniz bile, bari aracı ilk 3000 km üst devirlere çıkarmayın ve her gün yağ çubuğunu kontrol edin. yeni araçlar silindirlerin yoluna alışmalarından dolayı ve koruma amaçlı fabrikada bazen kalın yağ koyulmasından dolayı yağ eksiltmeye meyillidirler. yağ çubuğunu ilk 3000 km sürekli kontrol edin. madem yağı değiştirmeyeceksiniz yeni ekleyeceğiniz yağ, içerideki yağın aynısı olsun. olsun da değil, olmak zorunda hatta.

yeni araçları geçtik gelelim genel kullanıma.

downsizing modası artık yayıldı. turbo eskiden benzinlilerde bir semt adıyken şimdi neredeyse hepsinde kullanılan bir parça. bu paragraf her kullanıcı için geçerli ama turbo benzinli motora sahip olanlar daha dikkatli okusun. eğer aracınızı üst devirlerde kullanmayı seven biriyseniz, yağ ve yağ filtresi değişimlerini servisin söylediği periyotlardan daha erken yapın. turbo benzinli araçlar yüksek devirli kullanımlarda yağı çok erken öldürür. turbo benzinli araç sahipleri yağ ve yağ filtrelerini 5000 km'de bir değiştirsinler. turbo dizelciler 8000 km'de bir, atmosferik, supercharged (kompressor) benzinliler 10000 km'de bir yağ, yağ filtresi değişimi yapmalılar yüksek devirde kullanım yapıyorlarsa.

maddi imkanlar el veriyorsa her değişimde 2/3 miktarda yağ doldurarak çalkalama yapılması taraftarıyım.

ülkemiz yaz mevsiminde oldukça yüksek sıcaklıklara sahip. yağın en büyük düşmanı sıcaklık. yaz günü yükset sürate çıkıp, radyatöre yeterli havayı çarptıramayacaksınız asla ama asla yüksek devir çevirmeyin. özetle şehir içinde apaçilik yapmayın. hatta mümkünse yüksek süratli kullanımda bile sıcak havalarda asla yüksek devir çevirmeyin. yazın ülkemizin büyük kısmı 35 derece civarında. asla yüksek devir çevirmeyin. çevirdiniz mi? gidin yağ ve yağ filtresini yenileyin.

araçlarda hiç kullanmayacağınız, ya da bir boka bile yaramayan donanımlara servet ödüyorsunuz ama can alıcı noktalardan kaçıyorsunuz sinir oluyorum. bunlar güvenlik açısından lastik, araç ömrü açısından motor yağıdır. arabanızın marka modeli fark etmez lastiğin ve motor yağının en kalitelisini alın.

insanlara güvenmeyin. yanlış yağ koyar, fazla koyar, az koyar, karter tapasını düzgün takmaz. bu yüzden kendiniz yapmıyorsanız yağ değişimini mutlaka izleyin. sanayide izlersiniz de yetkili servis sizi o bölüme almaz. o zaman servis danışmanıyla güzel diyalog tutturun ya da harry potter'ın görünmezlik pelerinini giyin mutlaka yağ değişim işi bitene kadar aracınızın yanında olun. kalan işler fasa fiso, hata yapılsa da telafisi kolay. ama motor yağı değişiminde süreç kesinlikle doğru ve kurusuz işlesin.

hala okuyorsanız yazmaya bile gerek yok da yine de yazayım aspiratörle yağ değiştirenler varikosel olsun inşallah. öyle bir yöntem asla yok. karterden akıtın, günahlarınızdan arınırmış gibi eski yağ aksın gitsin.

biraz konu dışı olacak ama ufak bağlantı var yazayım. fabrika çıkış karter koruması olmayan bir araç aldıysanız mutlaka taktırın.

yağ değiştirme işini kendisi yapan tayfanın en büyük hatası: az yağa çözüm kolay diye ekleme yapar ama fazla yağa "aman nolacak sanki. motor iyice yağlanır, fazlasını egzostan atarız" yaklaşımıdır. fazla yağ yanma odasına sızdıysa ve o ölümcül sonuca henüz gelmese bile diyelim egzostan attınız. eğer araç turboluysa yanma odasından çıkan yağlı gaz turbo pallerine yapışır. paller kolayca kurum tutar. gelelim ölümcül sonuca. fazla koyduğunuz yağ miktarı, yanma odasına aşırı sızacak seviyeye geldiyse arabanız ambale kalkar. "ambale ne be?" diyene kadar hayatınızın en çaresiz dakikalarına girmiş olursunuz. biz genç iken söküp toplamayı, aracın bakımını yapmayı çok seven bir tayfaydık. acemilik günlerimizde bir motoru ambaleye kaldırdık. hayatımda yaşadığım o çaresizliği sünnetçi baskınında kirvem kollarımı bastırdığımda hissetmiştim sadece. araç yanma odasına giren aşırı miktardaki yağı yakınca devir yükseltir, fazla yağ yeniden girer onu da yakar, onu da onu da... kontağı kapatsanız da motor maksimum devirde çalışmaya devam eder. artık yakacak yağ kalmadığında zaten motor bitmiş olur geçmiş olsun.
Valla hocam açıkçası sizin yorumunuzu okudum ama başka birinin yazdığı yazıyı sadece gözden geçirdim. Bugüne kadar 1000 km de yağ değişimi olmadı diye motor yiyen araba olmadı toyota bu korkmayın  bakin misal bu araba 585.xxx km de bu allah bilir kaç kere geç bakıma girmiştir kimbilir ne yağ  kullanılmıştır buna rağmen lpg ye rağmen 585.xxx km ye varmış yani size diyeceğim su ki değiştirseniz de değiştirmezseniz de size bir yararı olmaz.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-taksi-cikmasi-655377978/detay

İlla değişim istiyorsanız servise gidin ENEOS Premium Ultra 0W/20 4LT Motor Yağı -2019 Üretim 235,90 TL yerine 175,00 TL
https://urun.n11.com/motor-yagi/eneos-premium-ultra-0w20-4lt-motor-yagi-2019-uretim-P29349088
Bu mağazadan alin burası da güvenilir ben buradan alıyorum sürekli orjinal de

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5292 : Mart 31, 2019, 16:05:16 »
zaten anadolu yakasındakı bayı bu ( sizin de yaglarınızı almıs oldugunuz magaza ( yagburada ) ister degstirin ister degitirmeyin yararı olmaz demişsiniz saygı duyarım, ama bence kesinlikle faydası var, ha belki cok buyuk bır faydası olmaz, ama ufak da olsa mutlaka olur, ılerde zaten aracı erkek satarsam bır anlamı yok masraf yapmamın, ama ben uzun sure kullnmayı dusunuyorum Allah nasip ederse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5293 : Mart 31, 2019, 16:22:32 »
zaten anadolu yakasındakı bayı bu ( sizin de yaglarınızı almıs oldugunuz magaza ( yagburada ) ister degstirin ister degitirmeyin yararı olmaz demişsiniz saygı duyarım, ama bence kesinlikle faydası var, ha belki cok buyuk bır faydası olmaz, ama ufak da olsa mutlaka olur, ılerde zaten aracı erkek satarsam bır anlamı yok masraf yapmamın, ama ben uzun sure kullnmayı dusunuyorum Allah nasip ederse.

O zaman değiştirin dediğim gibi eneos veya Motul ama hangisinden başlarsanız onunla devam edin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5294 : Mart 31, 2019, 16:28:07 »
evet haklısınız onunla devam etmek iyi fikir, tıpkı surekli shellden benzin aldıgım gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 195 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5295 : Mart 31, 2019, 22:35:23 »
ben yağ değişim periyotlarımı 12-13 bin km arasına çıkardım. mobil 1 fs 0w-40 kullanıyorum. değişimlerimi kendim yaparım. kaliteli ürün üzmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5296 : Nisan 01, 2019, 18:46:20 »
Devam için ben bir yönelndirme yapayım;
Eneos, Mobil, Motul konusunda bir çok bilgi paylaşılmasının yanında, Elf ve benzeri kimi yağlar için de detaylı bilgiler görmek iyi olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5297 : Nisan 02, 2019, 08:59:57 »
Ufuk beyle konustum, anladığım kadarıyla ILSAC, Api SN, GF5  destekliyorsa yağınız kullanılabilir, marka onemli degil dedi, ( ısrarıma ramen bir sey demedi, eneos mu motul mu dha iyi diye ) belki de cok abartmamak lazım, bu arada arabalar konusunda ustad degilim, ama 0w20 yagına su gibi diyenlerin de araba bilgisinden suphe ederim, su gibiyse sizin eski model arabalarınıza gore dir, bizim gibi yeni nesillere gore ise ideal yag dir, o kadarrrr.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5298 : Nisan 02, 2019, 16:16:52 »
Rodaj sonrasi ben kendi araclarimda her zaman yag degisimi yapiyorum.
Arti yag filtresini kesip kontrol ediyorum. Ama 1000km bence düsük 2000km civari bence daha uygun.
Ilk 1000km 4000d/d altinda kalip, sonrasi her 200km'de 500d/d artirarak rodaji tamamlarim. Ama bu rakamlar araca göre de degisiyor.
Araclarimin birinde ilk 1000km, 7000 d/d altinda kalin diyor. Redline 9000d/d. 1000km sonrasinda yavas yavas maksimum deviri artirmak gerekiyor.

Tabiki bu devirlerin hepsi yagin ~90 derece ulasmasindan sonra cevrilmesi gerekiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '18
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5299 : Nisan 02, 2019, 19:43:31 »
ben arac servise girmisken degıstırıyım diyorum, arac da 1000 km de girdiginden mecburen 1000 de degıstırecegım, 0w20 ya koyacam tekrardan (fabrikada da aynısı konmus ) sadece eneos mu motul mu karar veremedim, motulun 5 litrelik oldugundan daha agır basıyor, zaten iyi yağ, eneos cok ıyı yag olsa da 4 litrelik, ha 1 litreligini ayrı da alabılırım, ama dedim ya son asamadayım yag markası seciminde,  bu motul %100 sentetikmis, bir artısı olabilir full sentetiklere gore, sanırım ondan alacam gibi,

Mesaj Birleştirildi: Nisan 03, 2019, 11:15:45
Eneos Premium vede Eneos Sustina arasında fark varmıdır ? baska bir forumda arkadasın teki Sustina daha kaliteli demiş, hatta sustina ustune daha iyi yağ bulamazsın demıs. :wacko:

Mesaj Birleştirildi: Nisan 03, 2019, 12:27:25
0w20 yagına karı olan bir arkadasın yazısı :

yine bu konu altında tartışmıştık bu konuyu da. Fakat maalesef konu uzun olunca faydalı tartışmalar da unutulup gidiliyor, bulunamıyor. 0w-20 abddeki yakıt tüketimi yüksek araçların satılabilmesi için yakıt tüketimi düşük araçların tüketimini daha da azaltmak için geliştirilmiştir. Yakıt tüketimi az ne kadar araç satabilirsen o oranda yakıt tüketimi yüksek araç satabiliyorsun. Haliyle bu durum emisyonlar için geliştirildiği görülebiliyor. (Dengede tutmaya çalışmak amaçlı) Bu nedenle de 0w-20 yağ abddeki araçlar için kullanılıyor. Normalde aracı sıkıştırmazsan, sakin sakin kullanırsan bu yağ çok güzel. Tüketimi az, gücü daha güzel belli ediyor, sürtünme az olduğundan ses de az çünkü. Fakat bu yağı sürekli kullanabilir misin? Kesinlikle hayır. Yukarıda da söyledim esp 5w-30 ile 0w-20 viskozite özellikleri arasında bir yağ olan Super Formula Fe 5w-30 u kullandım. Dediklerinin aynısını da deneyimledim. Araç daha iyi hızlanıyor, daha az tüketiyor, daha az ses çıkarıyordu. Uzun yolda 90-120 arasında eksilme yoktu. Ama ne zamanki 5 km lik mesafede agresif kullanım ile karşılaşınca eksiltmeye başlamıştı. Mecburen esp 5w-30 a dönmüştüm. Gerek belirli bir km.den sonra, gerekse de ülkemizin sıcaklık koşulları gereği bizim ülkenin kitapçıklarında da 5w-30 yazıyor. Sakin ne kadar kullanabilirsin? O yağ ile belirli bir sınırı (sıcaklık ya da hız) aşınca aşınma da çok artacaktır. Bu aşınmaları en baştan yaşamamak için de 5w-30 ile başlanır, ardından new life 0w-40 ile devam edilir, vs. Şimdiki motorların toleransları da ona göre ayarlandığından şimdilik kullanabilirsin ama eksiltme yaptığı gibi eninde sonunda kalınlaştırmak zorunda kalacaksın. Dipnot: Benim 105bin km.ye gelmiş Mazdam 5w-30 yağda bile şehiriçinde hafiften eksiltmeye başladı. new life a geçeceğim. onda da eksiltmeye başladığı gibi 5w-50 mobil1 e geçerim.

buda eneos distributorunun 0w20 ile ilgili soyledikleri :
 
Tüm dünyadaki otomotiv üreticileri tarafından güvenilen 0W20 motor yağlarının fabrikadan yeni çıkan araçlarda kullanım oranı giderek artıyor! Düşük viskoziteli ENEOS 0W20, motorun sabit açma/kapama işlemi nedeniyle bu sistemler için gereklidir. Honda Civic’deki dar rulman boşluğu pek çok motorda bulunların yaklaşık yarısı kadardır. Daha kalın yağlar, düzgün şekilde ısınmaz ve bunun yanı sıra soğuk çalıştırma esnasında rulman ve aksın arasını sıkıştırmak için uygun değildir. Doğru akışkan kullanılması şarttır. ENEOS 0W20 geleceğin motor yağıdır ve enerji tüketimi ve çevre konusunda duyarlı müşterilerin tüketimi için idealdir.
Sürtünme azaltıcı organik molibdenli katkı maddeleri ile karıştırılmıştır, motor sürtünmesini en aza indirir ve son derece düşük viskozitelidir. Yüksek performanslı sentetik baz yağları ve optimize edilmiş katkı maddesi karışımı, sıradan motor yağlarından çok daha iyi termal denge ve oksidasyon dengesi sağlar, sınırlı yağlama koşullarında bile metal yüzeylerde film tabakası oluşturarak motoru aşınma ve yıpranmaya karşı korur. Bu yağ, daha uzun ve daha temiz bir motor ömrü için tortu ve artık oluşumunu önler. Yenilikçi formülü sayesinde, mükemmel yakıt ekonomisi ve çevre koruması sağlar.

buda benim soylediklerim : Eneos demişki  : Honda Civic’deki dar rulman boşluğu pek çok motorda bulunların yaklaşık yarısı kadardır. Daha kalın yağlar, düzgün şekilde ısınmaz ve bunun yanı sıra soğuk çalıştırma esnasında rulman ve aksın arasını sıkıştırmak için uygun değildir. Doğru akışkan kullanılması şarttır.  Yani bu rulman boşluğu daha dar olduğundan o darlıktan ancak 0w20 ya gecer diyor, bu 1,

ikincisi : Yüksek performanslı sentetik baz yağları ve optimize edilmiş katkı maddesi karışımı, sıradan motor yağlarından çok daha iyi termal denge ve oksidasyon dengesi sağlar, sınırlı yağlama koşullarında bile metal yüzeylerde film tabakası oluşturarak motoru aşınma ve yıpranmaya karşı korur. Yani bu yağ yuksek sıcaklıkta da gereklı korumayı yapar dıyor. Çünkü Yüksek Performanslı yağlardan anlayacagımız yuksek devir yapan yarış arabalarda oluşan yuksek sıcaklık kast edilmiş. Yani bu 0w20 yağı hem imce hem dayanıklı. eski ince yaglar ise adı üstünde ince ama dayanıksız fark bu.

üç : Yenilikçi formülü sayesinde, mükemmel yakıt ekonomisi ve çevre koruması sağlar. Yani adamlar bu yeni bir teknoloji diyor, yanı yuksek performanslı sentetik baz yağları ile optimize edilmiş deniyor.  Amaç ince yağın yüksek sıcaklıkta yetersız gelmesini onlemek. Bunun için bir formul geliştirmişler, bu formulu test etmisler ve onaylamışlar ki piyasaya sunmuşlar.

SONUÇ:  benim için 0w20 muhabbeti bitmiştir. isteyen bu forumda tartışmaya devam eder. kıtapcık ne dıyor belli, eneos distributoru  0w20 yağ icin ne diyor belli, gidip te eski kafalı sanayi ustalarına danışıp eski teknoloji yag koymak isteyenler istediğini yapabilirler. Yok neymiş ben 5 w30 koydum soyle oldu boyle oldu, ona bakarsanız internetten 0w20 yag alanların yorumlarına bir bakın, hepsı olumlu, sadece su var ilerde arabınız LPG ye gecerse o zaman tekrar iyi bir arastırmayla 0w20 yeterli olur mu olmazmı arastırırsınız, degilse 0w30 veya 0w40 a yukseltirsiniz yagınızı. sonucta bu otomobiller LPG li satılmiyor. satılsaydı o rulman bosluğu daha geniş olurdu ve bu sekıl daha kalın yağ kullanılırdı ( kalın yaglar yuksek ısıda daha iyi koruma yaptıgından )

FINIS