0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
merhaba,Ufuk beye sorum var (Tem Toyota)Aracım 2018 1.6 benzinli toyota corolla, yakında 1000 km lik ucrestisiz bakımım var, her ne kadar rodaj olayı eskisi gibi kalmadı dıyenler olsa da ben yağımı degistirecegim ( serviste ) 2 sorum var1. bosuna mı masraf yapmıs olacagım yagımı henuz 1000 km de değiştirmekle ?2. kesinlikle 0w20 koyacam ama hangisi, mobil1 in yenisi cıkmıs 5 litre olan 350 fiyat cektiler, motul (5 lt) var 250 civarı, birde 170e eneos var, anladıgım kadarıyla eneos japon ve bana en uygunu o geliyor, sizin fikriniz nedir ?Not:bu arada servis tututrmus 5w30 koyuyoruz dıye, garanti bozuluyormus kendim yag getirirsem, ma kesin kararlıyım onlar 5w30 u stokladılar varıllerle dıye ( daha ucuz oldugundan ve daha cok tıp arabaya konuldugundan ) 5w30 arabama koyduracak degılım, bakım gunu yagımı koymazlarsa dısarıda degıstırırım bende, zaten orjınal filtrem vardı, orjinal yag vede faturalı ustelık marka oldugu halde neden garantıden cıkacakmıs anlamadım, garanti derken sadece yag konusunda tabi yatak sararsa falan filan, cok sukur uzun arastırmalar sonucu 0w20 de ıkna oldum, sıra hangi markayı tercıh edecegım seklinde. Rodaj olayına gelirsek eger metallerın bırbılrerıne alışması olayı varsa ( sıfır araclarda ) kı var bence, o halde ufak da olsayaga karısan metaller vardır, bence yag degıstırsem mantıklı gıbı, ilerde keşke diyecegıme, yani kafamda duracagına karttan cıksın misali teşekkürler
cevabınız için teşekkürler, arabam lpg li değil, yani 0w20 kullanabilirim, ama hangi yag karar veremedim, eneos'a gonlum kayıyor ama 4 litre ambalajı var, 5 degıl yani, benim arabam filtre ile beraber 4.2 litre alıyor, buyuk ıhtımal 4 litre yeter ama 5 olsa sanki daha mantıklı bana da kalsın yedekte yarım litre falan ne olur ne olmaz, eneosun dezavantajı 4 litre olması, ikincisi TBN denen degerinin 5.1 olması, diger yaglarda motul veya mobilde birinde 7.1 digerinde 8.3 civariydı dogru hatırlıyorsam, yani bu degerin (TBN) yuksek olması daha iyimiş, kalın bir tabaka olusturmada dıyorlar,gelelim MOTUL'e 3 tane buldum 0w20, hepsinin ambalajı farklı, görseli yani, bunlardan ikisi benzer, diğeri specifik, specifik daha pahalı ve daha iyi dedi satıcı, bense iyi ama volvolara gore değilmi ? dediğimde, yok sende kullanabılırsın dedı, ama bence kullanmam lazım ( İLSAC,APİ, yoktu )hepsinin linkini veriyorum asagıda, acaba eger motul alırsam bana en uygunu hangisi, spesifik dısında iki tane benzer ya var dedim ya, birinde dexo1 var digerinde yok, acaba arabam benzinli oldugundan dexos olmayanı alsam daha mı ıyı olur ? gerci dexos olanlar daha cok dizeller için se de benzinliler de kullanabılıyor, ama sanki dexos1 yazmayan bir tık daha ıyı olabılır, sizlerin dusuncesi nedir ?https://www.motul.com/tr/tr/products/8100-eco-lite-0w-20https://www.hepsiburada.com/motul-8100-eco-lite-0w20-4-litre-uretim-tarihi-2018-pm-otyagcrsi582https://www.motul.com/tr/tr/products/specific-rbs0-2aeeger spescific olan bana uygun degılse ( 3uncu linkte olan ) o zman hangisini secmeliyim dexos1 yazan mı ( ilki) yoksa dexos1 yazmayan mı ( ikincisi) ? benzinli arabam icin
zaten ıkısı arasında kaldım, eger ustadlar bana eneosun tbn degerının 5.1 olmasının cok da buyuk dezavantaj olmadıgını soylerlerse eneos tarftarıyım, motulde ise sahtesi coksa uzak durmak isterim, rikse girmeye deymez, ama motulun %100 sentetik olması yani full sentetik yazmaması bir avantaj, alırsam eger sadece bu sebepten alırım.
bosuna masraf olur derken, bazen kullanıcılar, yagın daha omru oldugunu dusunup oyle bu lafı soyledıklerıne emınım, oysa benım derdım metallerın birbirlerinie alışına kadar olan surtunmelerınden dolayı yaga karısmıs bırseyler olabılır mı dıye, varsa da bır an once bu yagı degıstırmek ısabetlı olur gorusundeyım, ama yok eger hıc bır sey karısmıyorsa o zman bosuna amsraf tabı, ama ben yenı teknolojı kusursuz lazer kesımler puruzsuz falan fılan cok ınanmıyorum, illa ki eskisi gibi degıl teknoloji, ama eskisine gore olmasada yaga karısan ufak mıktarda da olsa metaller vardır dıye dusunuyorum
aslında bizim gibi ekeonomisi iyi olan cokca arabanın satıldıgı bir ulkede insanlarımızı aptal yerine koyuyorlar, parası olan bile adam gibi hizmet alamiyor, Bulgaristan gibi bize gore geri olan bir ulke de bile inanılmaz bir kalite hizmeti var, toyota nın yagları bile var, ayrıca acıklama kısmında guzel ve detaylı bilgiler var, ahh ahhhh,https://maslata.bg/product-category/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-toyota/
eneosun istnabul distributoru 4 el oto, dedimki anadolu yakasındayım orjınal urun almak ıstıyorum ve urunlerınızı sattıgınız bayı var mı dedımi var dediler, aradım bayıyı fiyat aldım her yerde oldugu gıbı 170 lira, 4 el otoda ise ( disributor ) eneos 4 lt 280 lira, dedimki 4 el otoya, anadolud yakasındakı o bayı sizden mı alıyor gercekten yagları ? evet dedıler, nıye bu kadar fark var dedım, onların da urunu sonucta orjinal, adam cok bir sey diyemedi, iyi satıyorlarmıs nerdeyse maaliyet fiyatına dedi, iyi tamam dedim de insan supheliniyor cok ucuz olunca, sizden alayım dedim daha guvenilir olur ama 280 lira tamam disributor uygun fiyata veriyordur bayılerıne ama bu kadar mı fark olur, o zman 4 el oto satıs yapmasın bireysel musterılere, sadece toptan satıs yapsın. ne deyım, bir arkadasım ise pıyasada elde kalan cok spot urun var dedı fıyatlar ondan dusuk olabılır dedı, bayıler su kadar adet satarız dıye alırlar ama satamayınca eldekılerı uygun fıyata satarlar dedı, ne kadar dogru bılemem tabıMesaj Birleştirildi: Mart 31, 2019, 15:51:49bilgili oldugunu dusundugum bir ustadın biraz uzunca bır yazısını paylasıyorum, ilk kısmı beni ilgilendiriyor ozellikle ( yeni arabalarda yağ olayı )diyelim ki sıfır km araba aldınız hayırlı olsun. öncelikle aracı ilk 1000 km asla ama asla yüksek devire çıkarmayın. benzinlide 4000 d/dk üstü, dizellerde 3000 d/dk üstünü ilk 1000 km içerisinde asla çevirmeyin. ilk 1000 km bittiğinde kullanım kitapçığı ne derse desin motor yağınızı ve yağ filtrenizi mutlaka yeniletin. hatta maddi imkanlarınız yetiyorsa aracın yağ kapasitesinin 2/3'ü kadar aynı yağdan doldurup çalkalatıp, boşaltın. bakın bunu ucuza geliyor diye 10 numara yağ ile yapmayın. aracınızda kullanılan marka ve tür aynı yağ ile yapın. metal döküm, kesim teknolojisi inanılmaz hassaslaşsa da araç hareket etmiyorken bile dakikada minumum 800 devir çeviren, bunu yüksek ısı ve basınç altında yapan, birbirinin içine girip çıkan metaller yeniyken mutlaka çapak bırakır. çapaklar da oluşturacağı kılcal çiziklerle bile kompresyon kaçağına sebep olarak motor gücünüzü kalıcı olarak azaltır ve motor ömürünü kısaltır.diyelim ki beni dinlememekte ısrar ettiniz. aracı satan firma: "artık rodaj olayı bitti. cinnah p....e inanmayın. o adam yağ lobisinin karanlık bir adamı. erken yağ değişimine gerek yok, ayrıca istediğiniz gibi sürebilirsiniz" dedi. tamam, yağ değiştirmeyeceğim diye ısrar etseniz bile, bari aracı ilk 3000 km üst devirlere çıkarmayın ve her gün yağ çubuğunu kontrol edin. yeni araçlar silindirlerin yoluna alışmalarından dolayı ve koruma amaçlı fabrikada bazen kalın yağ koyulmasından dolayı yağ eksiltmeye meyillidirler. yağ çubuğunu ilk 3000 km sürekli kontrol edin. madem yağı değiştirmeyeceksiniz yeni ekleyeceğiniz yağ, içerideki yağın aynısı olsun. olsun da değil, olmak zorunda hatta.yeni araçları geçtik gelelim genel kullanıma.downsizing modası artık yayıldı. turbo eskiden benzinlilerde bir semt adıyken şimdi neredeyse hepsinde kullanılan bir parça. bu paragraf her kullanıcı için geçerli ama turbo benzinli motora sahip olanlar daha dikkatli okusun. eğer aracınızı üst devirlerde kullanmayı seven biriyseniz, yağ ve yağ filtresi değişimlerini servisin söylediği periyotlardan daha erken yapın. turbo benzinli araçlar yüksek devirli kullanımlarda yağı çok erken öldürür. turbo benzinli araç sahipleri yağ ve yağ filtrelerini 5000 km'de bir değiştirsinler. turbo dizelciler 8000 km'de bir, atmosferik, supercharged (kompressor) benzinliler 10000 km'de bir yağ, yağ filtresi değişimi yapmalılar yüksek devirde kullanım yapıyorlarsa.maddi imkanlar el veriyorsa her değişimde 2/3 miktarda yağ doldurarak çalkalama yapılması taraftarıyım.ülkemiz yaz mevsiminde oldukça yüksek sıcaklıklara sahip. yağın en büyük düşmanı sıcaklık. yaz günü yükset sürate çıkıp, radyatöre yeterli havayı çarptıramayacaksınız asla ama asla yüksek devir çevirmeyin. özetle şehir içinde apaçilik yapmayın. hatta mümkünse yüksek süratli kullanımda bile sıcak havalarda asla yüksek devir çevirmeyin. yazın ülkemizin büyük kısmı 35 derece civarında. asla yüksek devir çevirmeyin. çevirdiniz mi? gidin yağ ve yağ filtresini yenileyin.araçlarda hiç kullanmayacağınız, ya da bir boka bile yaramayan donanımlara servet ödüyorsunuz ama can alıcı noktalardan kaçıyorsunuz sinir oluyorum. bunlar güvenlik açısından lastik, araç ömrü açısından motor yağıdır. arabanızın marka modeli fark etmez lastiğin ve motor yağının en kalitelisini alın.insanlara güvenmeyin. yanlış yağ koyar, fazla koyar, az koyar, karter tapasını düzgün takmaz. bu yüzden kendiniz yapmıyorsanız yağ değişimini mutlaka izleyin. sanayide izlersiniz de yetkili servis sizi o bölüme almaz. o zaman servis danışmanıyla güzel diyalog tutturun ya da harry potter'ın görünmezlik pelerinini giyin mutlaka yağ değişim işi bitene kadar aracınızın yanında olun. kalan işler fasa fiso, hata yapılsa da telafisi kolay. ama motor yağı değişiminde süreç kesinlikle doğru ve kurusuz işlesin.hala okuyorsanız yazmaya bile gerek yok da yine de yazayım aspiratörle yağ değiştirenler varikosel olsun inşallah. öyle bir yöntem asla yok. karterden akıtın, günahlarınızdan arınırmış gibi eski yağ aksın gitsin.biraz konu dışı olacak ama ufak bağlantı var yazayım. fabrika çıkış karter koruması olmayan bir araç aldıysanız mutlaka taktırın.yağ değiştirme işini kendisi yapan tayfanın en büyük hatası: az yağa çözüm kolay diye ekleme yapar ama fazla yağa "aman nolacak sanki. motor iyice yağlanır, fazlasını egzostan atarız" yaklaşımıdır. fazla yağ yanma odasına sızdıysa ve o ölümcül sonuca henüz gelmese bile diyelim egzostan attınız. eğer araç turboluysa yanma odasından çıkan yağlı gaz turbo pallerine yapışır. paller kolayca kurum tutar. gelelim ölümcül sonuca. fazla koyduğunuz yağ miktarı, yanma odasına aşırı sızacak seviyeye geldiyse arabanız ambale kalkar. "ambale ne be?" diyene kadar hayatınızın en çaresiz dakikalarına girmiş olursunuz. biz genç iken söküp toplamayı, aracın bakımını yapmayı çok seven bir tayfaydık. acemilik günlerimizde bir motoru ambaleye kaldırdık. hayatımda yaşadığım o çaresizliği sünnetçi baskınında kirvem kollarımı bastırdığımda hissetmiştim sadece. araç yanma odasına giren aşırı miktardaki yağı yakınca devir yükseltir, fazla yağ yeniden girer onu da yakar, onu da onu da... kontağı kapatsanız da motor maksimum devirde çalışmaya devam eder. artık yakacak yağ kalmadığında zaten motor bitmiş olur geçmiş olsun.
zaten anadolu yakasındakı bayı bu ( sizin de yaglarınızı almıs oldugunuz magaza ( yagburada ) ister degstirin ister degitirmeyin yararı olmaz demişsiniz saygı duyarım, ama bence kesinlikle faydası var, ha belki cok buyuk bır faydası olmaz, ama ufak da olsa mutlaka olur, ılerde zaten aracı erkek satarsam bır anlamı yok masraf yapmamın, ama ben uzun sure kullnmayı dusunuyorum Allah nasip ederse.