0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Istediginizi yapabilirsiniz istediginiz kadar uyelikleri konulari kapatin umrumda bile degil. Sonucta biz burada kullaniciyiz. 0w20 diyen taraf hem bu isten ekmek yiyenler 5w30diyenlerse kullanici. Arada kalan kullanicilar ise aracini daha iyi korumak icin ugrasiyor.
Anıl, sorun yok, çok güzel bilgiler paylaşıyorsun. Eyüp'ün kastettiği muhtemelen, aynı soruları, geçmiş bazı sayfaları hiç okumadan, defalarca soran üyeler için. 0W20-5w30 konusu sayfalarca tekrarlandı, en son sanırım servis açıklama klavuzu da yayımlandı burada (bunu, bu sayfalarda defalarca ortaya koymuştuk hep birlikte), kullanım koşullarına göre hangisinin tercih edileceği tavsiyesi. İşin sadece bu değerlerden (soğuk ve sıcak viskozite) ibaret olmadığı, yağ sınıfı, sertifikasyonların da önemi vurgulandı.
İnan bu konunun 1. Sayfasından son sayfasına kadar Donanimhaberde motor yaglari konusuDonanimhaberde t27 avensis ve corolla kullanici konulariniÖzellikle yabanci toyota forumlarini defalarca gunlerce okudum.Malesef bizim forumda nasil celiski fikir anlasmazligi varsa oralarda da var. Yabanci forumlarda dahada cok var. Hepsini okumama ragmen olumlu sonuc malesef alamadim kimisi 0w20 diyor kimisi 0w40 kimisi 5w30 hatta bazilari 0w20 diyor 5w30 kullandiginizda gec yaglama yapacaktir ve daha da sikinti yaratacaktir diyor Bir kac kisiye danistigim mesajlar @Ümit ŞAHANTİMOR (39478) abi benim kullanimim yilda 20.000 km lpg yok yazlari 4 kisi full bagaj antalya 0w20 ile gittigimde herhangi bir sikinti yasamadim yasamayacagim anlamina gelmez diye dusunuyorum. Stres atmak amacli cevre yolunda sıka sıka gidiyorum. Bu yuzden dolayi 5w30 a gecis yapabilirim yapmayi dusunuyorum.
her yağın artısı eksisi var. start stop varsa , mühendisliği ince yağa göre yapılmışsa neden ince yağ kullanılmasın ? sizlere ufak bir gözlemimi aktarmak isterim. yaşadığım yerde dağ tırmanışı fazla. bende aracımda sürekli yağ sıcaklığı göstergesi ile yola gidiyorum. tırmanırken özellikle yağ ısısına bakıyorum. yazın tırmandıktan sonra zirveye ulaştığımda motor yağı 114 dereceye ulaşıyordu. bir defa 116 dereceyi gördüm. hava sıcaklığı zirvede 18 - 22 derece arasında iken yağ sıcaklığı bu derecelere kadar tırmanıyor. kışın ise hava -10 derece iken yağ sıcaklığı en çok 105 dereceye kadar çıktı. ki zaten normalde 90 lı derecelerde geziyor.yani yaz ile kış arasında fark var. iklime ve yaşadığımız yere göre yağ seçmeliyiz. trafikte kalmak , yük taşımak , turbolu arabaya sahip olmak seçtiğimiz yağı belirlemede rol oynamalı. bunlar dışında, ben küçük bir yerde yaşadığım için motor harareti 90 derece göstermesine rağmen yağ ısısının 50 derece bile olmadığını görüyorum. sabah işe gidip akşam markete gidiyorum. yağ sıcaklığı hiç 50 dereceyi görmüyor. yani yaşadığım yerde ince yağ bile kullansam sorun olmayacak gibi. hatta yağlamanın hızlı olması ve kıvam nedeniyle bir miktar daha motor ömrüne katkı sağlayacağı kesin.
ENEOS 0W-16 Tam Sentetik Motor Yağı, Asya otomobil üreticilerine fabrikada 0W-16 motor yağı tedarikçisi olan JX Nippon Oil & Energy'nin yeni nesil teknolojisi ile formüle edilmiş% 100 tamamen sentetik motor yağıdır. ENEOS 0W-16 Tam Sentetik Motor Yağı, 0W-16'nın belirtildiği hibrit ve ECO araçları için idealdir.
Arkadaşlar @Sefa Emrehan Kahraman (45638) @Anıl Akca (35513) araçlarınız ikinizin de dual vvt-i bu 0/20 veya 5/30 ikisinide kullanabilirsiniz yalnız 0/20 sizin araçlara bir artısı veya eksisi olmaz bide Toyotanın isteklerini karşılayan bir yağ değilse ses yapar,yine devirli kullanımda yüksek hızlarda kullanımı uygun değildir heleki 100 bin üzerindeki kmler için yine uygun değil bu 0/20meselesini gözünüzde fazla büyütmenize gerek yok valfmatik motorlu olsa tamam fazlasıyla dikkat edin,ama sizinki için standartları karşılayan bir yağ kullanmanız yeterli daha düne kadar araçlarda 10/40 kullanılıyordu.
Merhabalar arkadaşlar,Sayfalarca okudum eneos moruk 5w30 derken başım döndü.Şimdi aracım 2007 hb otomatik 1.6 110bg benzin/LPG . 120 bin km oldu. Aracimda LPG var 40 bin km LPG ile yaptım. Her 10 binde buji leri sonkarda değişiyor.istek üzerine.Ama yağ olayını forumda gördüm her zaman servis tepsisi değişiyordu bu sefer dışarda kendi alacağım yağ ile değişim yaptirabilirim. Bana oneriniz ne olacak kaliteden ödün vermeyelim. Yıllık 20 bin km yapıyorum. Aylık ise git gel İstanbul içi 1 bin km gerisi yaz ve kış tatillerinde seyehatlerimde uzun yolda 8 bin yapıyorum.Sizden hassas yorumlarınızı bekliyorum.aracın km sine bakarak yağ yakma vs olmadığına göre ben olsam 5w/30 mobil 1 tam sentetik gibi bir motor yağı kullanırdım.(biz şu anda 10.700 km deyiz,100.000 km dahil 5/w30 ile devam edeceğiz.)evet 287 küsür sayfa yağ konusu var,siz aracınıza,bölgenize,farklı yolculuklara,sürüş tekniğinize göre karar vereceksiniz.resmi serviste tahmin ediyorum,bu durumun bir ortalamasını almış ,aksine durum olmadıkça 5w/30 diye devam ediyor.diğer taraftan arkadaşlarımızında bahsettiği gibi 10.000 km de buji değiştirmenin açıklaması nedir? 10 bin de buji sökülür,porselende çatlak,tırnakta aşırı incelme yoksa ,üzerinde tortu vs yoksa temizlenir ve takılır,yoksa yazıldığı gibi iridium bujiler 100 bin km gidiyor,eskiden 10.000 km de değişiyorduk,artık farklı bujiler var.
Ufuk abi bahsediyordu 0w16dan bir ara yurt dışında kullanılmaya başlanmış diye. Önümüzdeki yıllarda adı duyulmaya başlar diye düşünüyorum. yağ , motor herhangi bir aksam konusunda gayet bilgisiz olmama rağmen auris aldığımızdan beri bu konuda tartışmalardan özellikle (5w30 vs 0w20) çok önemli bilgiler edindik yorum yapan tüm abilere selam olsun @Anıl Akca (35513)
Birgün gelecek 0w20 10w40 olacak
e120 sedan 1.4 benzinli 214500 km . bir önceki cümlede arabamın özelliklerini belirttim . SHELL Helix HX8 Synthetic 5W-40 4L ekim ayının basında ( arabam 213000 deyken ) bu yağı kullandım . ama gözle görülür eksilme var . mayıs ayında periyodik olarak yağ filtresini ve yağını değiştiricem hangisini kullanmamı önerirsiniz . herkese iyi ve güvenli sürüşler dilerim.
Shell yağları eksiltme yapıyor 3 değişim periyodundada eksiltme yaptı Usta'nın tavsiyesiyle Castrol ile değişim yaptım yağ değişim süresince toplamda 2 litre eksiltti araç 93 Corona LPG'li 2.0 cc 365 binde daha önce bir sefer rektefiye gördü,sizin aracın motoru ne durumda üfleme varmı?veya başka yağ kaçakları varmı?Mesaj Birleştirildi: Aralık 23, 2018, 23:06:06Gözle görülür eksiltmeden kastınız nedir ,nekadar eksiltme var buda önemli.