0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Otomobil motorlarının tüm bileşenlerinin yüzeyleri artık gözenekli değildir, aksine, ayna pürüzsüzlüğüne sahiptir.
? "Gözenek boyutları küçülmüştür" dense anlarım, diğeri metal bilimine pek uygun değil. Sonuçta mikro yüzey pürüzlülükleri vardır. Dikey kuvvet oranında ve yüzey şekillerine bağlı olarak sürtünme katsayısını belirlenir. Eğer metal biliminde önemli bir gelişme olur ve insan eklemi gibi olursa o zaman çok daha farklı yağlar kullanılabilir. Yağ, konudaki iki metalin arasını kaplayarak (basınç ile) bu metallerin yüzeylerinde yer alan tepelerin temasını engellemeye çalışır.Aslında yine rodajın önemi açığa çıkmaktadır.
Bilgi için teşekkürler Hakan abi,Sürtünme katsayısını bazı metal ile organik maddelerin sentezi ile elde edilebiliyor, Mazda 90'lı yıllarda Cast Iron/Ceramic alaşımı denedi, sonuç çok başarılı maliyet inanılmaz olduğu için rafa kalktı, lakin bazı Xedos modellerinin bazı parçalarında bu alaşımı kullandı.Ancak günümüzde kullanılan motorlarda motor yağının "wearing" özelliği en önemli etkenlerden biridir, HTHS ve Kinematic Viscosity değerleri, yağın görevini yerine getirdikten sonra sabit ısıda tutarak toléré edilebilirken, sabit doğal kaplama özelliğinin günümüz koşullarında yetersiz kalması sebebi ile "wearing" özelliği neredeyse sadece yağın içerisindeki sentetik katkılar ile sağlanabilmektedir, bu da motor üreticisinin kullanılmasını istediği standartların (ACEA, API, ILSAC vs.) önemini ortaya koymaktadır.
@Ufuk Sönmez (16363) bey bu mazdanın denediği ve maliyeti olduğu için rafa kaldırdığı ceramic uygulamasının benzerini Mercedes ürettiği araçların motorlarında hareketli parçalarda elmas kaplama kullandığını ve motor ömürlerinin onun için uzun olduğunu duymuştum şehir efsanesi midir yoksa hakikaten böyle bir durum varmıdır fiyat olarak pahalı olmasını birazda bundan kaynaklandığı söylenmişti siz ne dersiniz bu konuda tabiki konuyla pek alakası yok ama konu ceramic kaplama örneği olunca sormak istedim sizin bilgi tecrübe ve konuyla ilgili oluşunuz açısından.
Ufuk bey bahsettiğiniz mazdanın yaptığı ve bir kısmında kullandığı ceramic döküm olan Xedos 9 modelimiydi ekte resim var
Evet Ümit bey, Xedos 9'da KJ-ZEM engine 2.3lt miller cycle modelinde kullanılan bazı parçalar bahsettiğim alaşıma sahipti,https://www.wikiwand.com/en/Mazda_Milleniahttps://www.wikiwand.com/en/Mazda_K_engine#/KJ-ZEM
Ufuk Bey Merhaba,Birkaç sayfa önce paylaşmış olduğunuz yağ testlerinden sonra 0w 20 ısrarımızı sürdürmeli miyiz yoksa rafa mı kaldırmalıyız?
Merhaba Alper bey,Benim herhangi bir motor yağı konusunda ısrarım yok, isteyen istediği ürünü kullanabilir Benim tavsiyem aracın standartlarının bozulmaması (lpg, turbo, supercharger vs. gibi) ve standart kullanım (aşırı trafik, aşırı rampa, sürekli redline vs. haricinde) için üreticinin tavsiye ettiği standart ve vsikozite de ürünün kullanımıdır.
Ufuk Bey yanlış anlaşılmak istmem; ısrardan kastım sizin özelinizde değildi ki ben de 0w 20 tercih ediyorum. Sizin de hala benzinli araçlara 0w 20 önerip önermediğinizi öğrenmek istemiştim.
Liqui Moly Molygen kullanan var mı?
Bi tanıdık kullanıyordu abi sonra aracını sattı. Yeşil yağ olarak satıyorlar