0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar servislerin kullandığı hani şu kutusundaToyota amblemli yağ eneos marka mi?
bir vakitler texaco idi nereden hesaplı bulurlarsa oradan alıyorlar.
Shell
Tekin Bey motor ısındıktan sonra dış ortamın sıcaklığının ne önemi var?Bu konu oldukça genişledi ama bu sorunuzun cevabı önlerde var.Motorun hızlı ısınmasını sağlayan yağ, motoru koruyamaz mantığı nerden çıktı anlamadım.Motor yağı yakıt değildir ısı üretmez fakat motorun hızlı ısınmasına sebep veriyorsa sürtünmeyi gerektiği kadar azaltamamış demektir.
//www.youtube.com/watch?v=ZcIuQ1EAKzM//www.youtube.com/watch?v=WsPl1HFug4E
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 23:24:44
bu testte yağ numaralarından daha çok marka daha çok önemli bence!toyotanın yağı diğer testlerde aynı numaradaki diğer markalardan kötü sonuçlar almış ! toyotanın 0-20 yağı ile aynı marka toyotanın 0-40 yağını test etseydiniz o zaman tamam idi..!! ama bu test sağlıklı değil!Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 23:45:22bu iki yağda hangisi daha üstün ?Mobil 1 0W-40 katalizör, EGR ve/veya DPF olmayan eski nesil benzinli/diesel motorlar içindir,Mobil 1 ESP 0W-40 bugünki yeni nesil benzinli/diesel motorlar için.Birbirlerine üstünlük söz konusu değil.
Merhaba forumda Benim 2016 corolla advance multidrive s aracım var LPGli 30.000 bakımı için hangi yağı önerirsiniz. Adanada yaşıyorum ama iklim Kaseri iklimi Adanayla alakası yok kışın -30C leri görüyor yazın 35 C civarı. Servise hiç güvenemiyorum 0w-20 olayıda kafamı karıştırdı iyice teşekkürler iyi akşamlar.
1.33 Dual vvti sanki calisma sesinde farklilik var gibi sizlere sormak istedim
Egzantrik Milinin Subap Fincanlarına vurduğunda çıkan ses çok ince yağ kullanıldığını söylüyor.
Bakimi ma 4.000 km kaldi acaba o zamana kadar bir sorun olur mu bir de bugun toyotronici aradim 0w20 de kullanabilirsiniz ama biz 5w30 tercih ediyoruz diye denildi. Bende 50 bin bakimindan sonra 5w30 a gecis yapacagim bu herhangi bir sorun yaratmaz degil mi ? 5w30 kullanmadan once motor ic temizleyicisi de kullanacagim
Uzun yol, yüksek sürat yapmıyorsan 4.000km daha kullanabilirsin, benim de tavsiyem 5W-30 veya Mobil 1 ESP 0W-40'dır.
Peki tekin hocam 0w30 ile 5w30 arasindaki fark nedir
0W-30 neden atlıyorum? çok soğuk bir ülkede yaşamadığımız için bu yağın kül oranı yani kararması 5W-30 ve 0W-40'a göre daha fazla oluşuyor.Çok soğuk bölgelerde kullanılan bu yağın API ısıl değeri SL oysa 5W-30 ve 0W-40'ın API SM'dir ve bizim gibi ılık ve sıcak ülkelerde olması gerekendir.
Sanki o 0W20 yada ne konuluyorsa ilk km den son 15bin yada 10bin km ye kadar aynı viskositede mi kalıyor.
Doğru, bizim gibi ılık ve sıcak bir ülkede, 0W-20 ilk 5.000km'de özelliğini kaybetmeye başlıyor muhtemelen 10.000km'yi 0W-8 olarak bitiriyordur. Şaka yapıyorum tabii ama bu doğru, sıcak ülkelerde viskoziteler yağ eskidikçe zaten düşmektedir ve olması gerekenden daha düşük viskoziteler bugünün motorlarının aşınmasına sebep verir.
Motor yağı değişiminde su gibi akan yağ görmedim hiç, viskositesi düşer mi yükselir mi?
Motorda 20W-50 kullanılmış ve 30.000km boyunca değişim yapılmamışsa tapayı açtığınızda bu yağ akmayacaktır muhtemelen kazıyarak çıkarmanız gerekir yani viskozitesi yükselmiş olur. Sebebi, her seferinde faydalı molekülleri yanar ve kayganlığını kaybetmeye başlar önce su gibi akmaya başlar sonra grese yada zifte dönüşür. Bu sebeple 10 bin km'de değiştirilmesi gerekmektedir. Fakat 5W-30 veya 0W-40 10.000km sonra su gibi akar yani viskozitesi düşer. Eğer artsaydı ne güzel olurdu, 1 milyon km boyunca yağ değiştirmek zorunda kalmazdık.Bu sebeple abartarak verdiğim 0W-20 örneği doğrudur. Soğudukça yükselir ısındıkça düşer.