0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mutlu bey araç bilinenin aksine karbüratörlü değil tam enjeksiyonlu 3 s fe motora sahip gli modeli ve yakıt sistemi ecu tarafından denetlenmekte
Yücel aydoğan bey benim emektarda(93 model corona 2.0 cc) akl sıralı sistem var bende sabahları ilk marşta ve lpg ye geçinceye kadar baya benzin kokusu duyuyorum ama ısındıktan sonra geçiyor lpgcilere derdimi anlatamıyorum acaba benim aracın ayaridami bozuk acaba Gerçi yakıttan memnunum aracın çalışmasında hiçbir sıkıntı yok çok şükür
Open loop da zaten uzun süreli yakıt trim ortalamasına göre yakıtı ayarlar. Aracın genel haritası düzgün ayarlandıysa ve tam gaz durumunda da subap yanmasını uzatmak amacıyla olması gerekenden daha zengin bırakarak zaten bu ayarlanmış oluyor. Ha aracın oksijen sensöründen gelen bilgilerin motorun beyninin işlemesiyle sunduğu yakıt trimleri üzerinden ayar yapılmış, ha egzos ucuna konulan wideband oksijen sensörüyle ayar yapılmış. Mantık aynı zaten. Öte yandan egzos ucuna konulan bu aparatın doğru sonuç verip vermeyeceği ile ilgili tartışmalar mevcut. Araçlarda oksijen sensörünün konumu belli. Egzos ucuna konulan sensör ancak CO, CO2, su oranlarını okuyabilir. Halbuki aracın kendi sensörünün okuduğu veriler daha güvenli görüşündeyim.
sizin dediğiniz gibi bir sürü ayar yaptık. sonuç hüsran open loopta veriler abuk subuk. genelde araç fakirde kalıyor.egzoz ucuna takılanı eleştirenler var evet ama mantıklı açıklamaları bir türlü yok. wide band sensör egzoz ucunada takılsa delinip takılsada referans noktası kabul edeceğimiz için yeri önemli değil. yani open loopta benzinde araç afr'yi 12:1 veriyorsa bu lpg'dede 12:1 oranındaysa biz işimizi doğru yapmış sayılırız.bence ayardaki en önemli kısım open loop kısmı. uzun yolda sollamalar falan genelde open loopa düşürüyor. araba kalkarken seri kalkarken open loopa kaçıyor. openloop ayarsızsa bence lpg sağlıklı değildir.
Benzin ile lpg nin stokyometrik afr si aynı olmadığı gibi bu zengin karışım afr si de aynı olamaz. Dediğinizde haklısınız ama, daha doğru düzgün ayar yapmayı bilen yokken bir de afr ayarıyla mı uğraşacaklar 1 saat 2 saat. Sonuçta hepsi bir gün subap yakacak, ha 70bin km, ha 100bin km.
Arkadaşlar yakın zamanda Mobil 1 0w-20 aadvanced Fuel Economy yağdan satın alanlar fiyat bilgisi paylaşabilir mi? Alışveriş sitesinde 52 Tl fiyatı var
bindigimiz arabalar 1.3 veya 1.6 benzinli - tuplu yada 1.4 dizel performansli veya hizli kullanima uygun araclar degil 0 10 koysan ne olcak 5 30 servis koyuyor devam et gitsin
Servis onu kullanıyor diye onu kullanmak zorunda değil insanlar sonuçta kitapçıkta belirtmiş toyota bakımlarda 0w20 kullanın diye onu yazmış ki bir bildiği var demek ki bu araba 0w20 ile yürüyor.
Hocam 0w20 yağı da 5w30 yağıda ülkenin her bölgesinde kullanırsın. Sonuçta ne afrikayız ne sibiryayız, adamlar yağ yapıyorlar aynı yağın içine başka kimyasallar koyarak daha kullanışlı hale getiriyorlar. ben onca yabancı yerli site araştırdım ne 0w20 den bozulan motor(Şartları deli gibi zorlamadan) Nede 5w30dan bozulan motor duydum. Ama 15 yaşındaki benzinli aracada 5w30 koyan ayrıca dizelede lpg liyede 5w30 koyan gördüm. O zaman niye 5w30 koyun diyorlarki 10w40 koyuyordu servis 2003 corollaya şimdide onu koysun bişey olacağı yok nasıl olsa. Parası olan benzinli aracına serviste 0w20 koyar keyfine bakar. Hiç bir serviste sen 0w20 koydun sorun oldu kabul etmiyorum diyemez. O zaman kaç yıldır kitaptaki ifade neden değişmiyor 0w20 yerine 5w30 olmuyor.
abi ulkenin her yerinde bence kullanamazsin karsin kisinda sabah mars yapsin o arac goreyim ben. yada adananin yaz sicaginda ayni sekilde calissin aksama kadar bakalim ne oluyor belli bir sure sonra. yagdan motor bozulmaz ama her yag her hava kosulunda kullanilmaz kullanilirsa eger yag gorevini yerine getirmez asindirmalara sebeb olur motor omru kisalir. bende merak ediyorum kitapcikta 0 20 yaziyor neden servis 5 30 koyuyor gecen hafta bu konuyu okusaydim aracim servisteyken sorardim.
Merhaba arkadaşlar.. 2015 toyota corolla ( 1.33 life ) kullanıcısıyım araç yeni aldım bakıma sokacağım 40.000 km araç benzin+lpg hangi yağı önerirsiniz... motul ve eneos arasında kaldım...
5/30 önerdiler serviste sordum orada da 5/30 olarak değişiyormuşMesaj Birleştirildi: Mayıs 08, 2018, 14:09:195/30 önerdiler serviste sordum orada da 5/30 olarak değişiyormuş
Atladığınız nokta akışkanlık direnci düşük sıvıların ısı transfer hızınında aynı oranda yüksek olduğu.Sıvının kullanıldığı mekanizmada soğutmaya yönelik ekipman mevcut ise, akışkanlık direnci düşük sıvının ısı transferi daha hızlı olacağından, sıvının daha az ısınma/soğuma döngüsü geçireceğinden dolayı etkisini daha uzun koruyabileceğini de unutmamak gerekli.Bu açıdan değerlendirildiğinde sıvıların ısıl transfer değerleri önem kazanır, yüksek viskoziteli yağlar ile yüksek koruma sağlanacağı düşünülürken, bu yağların soğuma direnci ve ısıl koşullar altındaki koruma özellikleri sorgulanmamaktadır.Kullandığımız araçlarda yağ soğutması için mekanizmalar mevcut, mevcut olmayanlarda da bu görevi karter üstleniyor,bu durumda en önemli nokta yanma odası sıcaklığı haline geliyor, yanma odası sıcaklığını değiştirici bir etken söz konusu değil ise düşük viskoziteli yağın, standartları ve özellikleri dahilinde koruma sağlayabileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.