0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba. Dizel aracımın yağ değişimi yaklaşıyor. Mobil marka motor yağı kullanmak istiyorum lakin 2 çeşit olduğundan hangisini tercih etsem bilemedim. Biri 'Mobil 1 esp formula' öteki 'Mobil 3000' tabi bu farklılıklar viskoziteye göre belirleniyor ancak detaylı bilgim yok. Araç dizel 140500'de şu an 142'de değişim olacak. Kitapçıkta 5w30 ideal diyor. Muhtemelen bunu seçerim ancak yağın marka ve türünü belirlemek daha önemli. Tavsiyenizi bekliyorum. Önerilere de açık olduğumu belirtmek isterim.
Aklımdaki soruyu sormussunuz? benimde 1500km sonra yağ bakımı yapmam gerekli. Şuan mobil1 esp 5w30 kullanıyorum yağ seviyesi alt cizgiye yaklaştığı için 1lt alıp eklemek istedim, mobil1 esp 5w30 lt yağa 45lira istedi satıcı çok pahalı geldi dedim, arac bilgilerini sordu, senin arabaya bu yağ konmaz mobil süper fe 3000 alacaksın boş yere fazla para veriyorsunuz dedi. kafam allak bullak şu an aracım 2008 d4d 128.000 km de
eksiltme yağ yakmadansa yağınızı kalınlaştırın hemen.
Mutlu bey; 4lt yağ koymuşlardı, 8000 km de 0.5 litre ekledim iki çizginin arasına geldi. yağ kalınlaştırmam gerekirse; 0w40 mı 5w40 mı? hangi yağı tavsiye edersiniz?
Hybrid Motor kullanıcılarının dikkatini çekecek ve merak ettiği ve çok tartıştığımız yanıt geldi.Sayın Müşterimiz,Başvurunuz ile ilgili teknik birimlerimizin açıklaması aşağıdaki gibidir.Bizim ülkemiz için de en uygun yağ 5W-30 olarak belirlenmiştir.
İyi günler arkadaşlar. Yaklaşık 4bin km önce aracımın motor yağını değiştirdim. Değişimden önce motor temizleyici katkıda eklemiştim sanırım onunda etkisiyle bayağı bir eksilme fark ettim. En son koyduğum yağ 5-30 Eneos premium hyper marka yağdı. Şimdi üzerine ekleme yapmak istiyorum ancak eneos yerine başka bir 5 30 koymamın bir sakıncası olur mu? Bunu öğrenmek istedim. İlginize teşekkür ederim.
Ufuk abi önce demiş zaten Selman abi.
Selman bey, motor iç temizleyici yağ değişimi öncesi kullanılır, siz yeni aldığınız motor yağının içerisine koyarak kullanmadınız değil mi? yani motor iç temizlyici kattığınız eski yağı boşalttınız ve yeni motor yağını koydunuz?Motor iç temizleme işlemi sonrasındaki ilk kullanımda motorun aşıntı durumuna göre %5-10 arası eksiltme görülebilir, aracınız benzinli (LPG'li) olduğu için API SN standartlarında (ACEA Cx onayı olması yada olmaması önemli değil) aynı viskozite bir yağ ile motor yağınızı tamamlayabilirsiniz, eksiltme kritik seviyede değil ise ve kontrol edebilme şansına sahipseniz bir sonraki yağ değişimine kadar yağ eklemeden gözlemleyebilirsiniz de, motor iç temizliği sebebi ile bir eksiltme söz konusu ise, belli bir seviyeden sonra eksiltmenin durması gerekir, durmuyorsa bir sonraki yağ değişiminde API SN standartlarında 0W40/5W40 tercih edilebilir.
"Teknik Birim" in hiç bir standart belirtmeden sadece viskozite belirtmesi gerçekten çok teknik bir yaklaşım olmuş
Zaten "Toyota Teknik Birim" hangi viskoziteyi kullanacağına bi karar verebilse, karşılaması gereken özellikler kısmı kolay olacak."Müşteriye ayrı servise ayrı" viskozite açıklaması kısmını sorması için servis müdürüme bu konuyu araştırmasını rica ettim.Konuyu sizlerle paylaştım, bana dönüş yapıldığında sonucu paylaşırım.Garanti sürem bitti, Toyota ister 0W-20'ye isterse 5W-30'a takılı kalsın, bir sonraki bakımda deneyeceğim yağ: Mobil 1 ESP, 0W-40 API: SMMobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20, Sülfatlanmış kül oranı 0.8Mobil 1 ESP 0W-40 (Emission System Protection) (EGR ve Katalizatör Korumalı)'nin çamurlaşma yapacağını sanmıyorum zira Sülfatlanmış kül oranı 0W-20 ile aynı 0.8Fakat Mobil 1 New Life 0W-40 API: SN olduğu halde çamurlaşma yapabilir, Sülfatlanmış kül oranı 1.3, zaten yağın açıklamasında da eski motorlara da uygundur denmiş.
Sizinle aynı fikirdeyim, umarım servis müdür konunun üzerinde durur ve açıklığa kavuşturur.Sülfatlanmış kül oranı çamurlaşmanın etmeni olsa dahi başlıca sebebi değildir, benzinli motorlarda seçilen yakıta göre (95ve üzeri oktan) sülfatlanmış kül oranı nispeten yüksek yağı kullanmak daha iyidir.Evet, sıcak motorlarda sülfatı yüksek yağ daha koruyucudur ama çamurlaşma yapar, Flush ile temizleyebilirsiniz. Ama fazla oranlı süftat buharı benzinli euro 4-5< özellikle Katalizöre zarar verir, tıkamaz ama katalizörün kimyasal yapısını bozarak zararlı gazları çevirmesini iptal eder. Sülfat oranı düşük yağa bu sebeple ESP yani sistemi koruyan denmiş ki aynı zamanda çamurlaşmasıda yok denecek kadar daha az olur. Şahsi fikrim siz yine de API SN / ILSAC GF5 (hatta ileri ki dönemlerde SAE30-40 viskozitesinde GF6) standartlarında bir yağ tercih edin.Sorun da burada, 0W-30/40 API: SN / ILSAC GF5/6 yok, 0W-40 ESP'yi kullandıktan sonra düşüncelerimi paylaşırım. Tabii bu yaklaşık 1 yıl zaman alacaktır zira henüz servisin koyduğu 0W-20 ile 1600km'deyim. Antalya Toyota Esay Servis müdürümüz Hüseyin bey'in konunun üzerinde duracağına inanıyorum da, Toyota cevap yazar mı? yada ne saçmalayacak? görücez
Sorun da burada, 0W-30/40 API: SN / ILSAC GF5/6 yok, 0W-40 ESP'yi kullandıktan sonra düşüncelerimi paylaşırım. Tabii bu yaklaşık 1 yıl zaman alacaktır zira henüz servisin koyduğu 0W-20 ile 1600km'deyim. Antalya Toyota Esay Servis müdürümüz Hüseyin bey'in konunun üzerinde duracağına inanıyorum da, Toyota cevap yazar mı? yada ne saçmalayacak? görücez
New Life 0W40 kullanın?
Dediğim gibi bunun kükürt oranı fazla..He, 10 bin km'de bir şey olmaz ama ben uzun kullanıcıyım, yıllar içinde bu motorda birikim artar, katalizöre zarar verir.
Tekin Abi, benim kardeşimin arabası için Mobil 1 ESP 5/30 kullandık, Peugeot 207 HDİ 2010 model. Bütün filtreler + yağ değişimi yapıldı.5000km'dir yakıtı bir türlü düşüremedik. Araba bakımlı, baskı balata yeni değişti,herhangi bir sorunu yok..Bu hafta sadece yağ filtresi (orjinal aldık) + Total Quartz 5/30 yağı ile değiştirdik. Şu an motor oldukça sessiz çalışıyor..Fakat diyor ki; 3000 devir civarında iken araba yine bağırıyor. Ustaya gittik egzost veya katalizör'ü mutlaka kontrol ettirin veya temizletin dedi..Bakalım onun için çare arıyor..
1- Peugeot 5W-30 için ne özellikleri karşılamasını istiyor? o özellikleri sağlayan markanın 5W-30'unu kullanın derim.2- O motorda MAF sensörü varsa muhakkak temizleyin.3- Engine Flush uygulayın.4- Arka susturucu orjinal değilse, tıkanmış olabilir.5- Shell Diesel Nitro ve Injector Cleaner6- Hava filtresi orjinal mi, kalitelimi?7- Geçenlerde çok kısa süreliğine İstanbuldaydım, o trafikte ve soğuk havada benim araba 6.6L yaktı. Soğuk İstanbul için yakıtın bu aralar yüksek çıkması normaldir.
.... katalizör temizliği kaldı abi..