Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799395 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4180 : Aralık 15, 2016, 01:44:05 »
Denemekte fayda var abi :)

O an için imkan yoktu abi ama kısa zamanda denk gelebilir :)

abi bence Fuel Economy 0w30 yerine ESP 0w40 daha iyi olur gibi. Ama 0w20 de sıkıntı mı var abi? neden yükseltiyorsun?

Güvenemedim Kaan, devirli kullanmaya gelmeyecek gibi.  çünkü adı üstünde fuel economy yağı  :rofl: devirli hızlı vb kullanan adamın fuel economy ile değil engine economy ile uğraşması lazım  :foto: bu benim düşüncem HTHS si ortalama VI sı yüksek 100 derecede 10 ve üstü viskosite olması gerektiğini düşünüyorum.  API SN sınıfı ACEA A3B3 A3B4 olsun  :islik: buna göre 0w40 mobil 1 New life ideal gibi

Yağlar arasında fark var mı bilmiyorum ama sen sürat yapmayan birisin Bekir bey sürat yapıyor herhalde bu kullanıma göre senin motordan daha iyi ses gelmesi lazım diye düşünüyorum kaputu kaldırınca

Engine flush olayına da bence çok yanaşma senin araba taze ve bakımlı. Durduk yere masraf ve her hangi bir seste de kafana takacaksın boş yere
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4180 : Aralık 15, 2016, 01:44:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4181 : Aralık 15, 2016, 02:24:09 »
Murat bey eğer yağ numarasını kalınlaştırmak istiyorsanız terchiniz Mobil 1 Esp 0w-40 olsun.
Mobil 1 New Life 0w-40 olmasın.Bu yağ ile ilgili yurt dışı kaynaklara ve videoları incelemiştim 2 yıl önce.
Tercihinizi Esp serisinden yana kullanın.

Ben Mobil 1 0w-20 ile devam ediyorum.
Aracı Ümit bey kadar üst devirlerde kullanmasamda hızlı kullanırım.(Yasal Sınırları çoğu zaman aşmam)
Ancak benim motor 0-20 haricinde hiç yağ girmedi.
Eksiltme yok,çekişte düşme ve zayıflık yok.
Lpg'li halini dün bizzat Kaan,Bursa-Yenişehir yokuşlarında aracın içinde yaşayarak gördü.
Üst devirler veya yüksek hızlarda korumasa 0-20 ilk motoru arıza yapacak kişi Ümit bey olurdu.Ancak kendisi devamlı kontrol ediyor ve aracına bakıyor hala bir eksiltme veya sorun yok!
Benim görüşüme göre 0w-20 ile devam etmeniz yönünde olurdu.Bakımı yaptırdığım Zirve Oto'da aynı şeyi söyledi çünkü.

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4182 : Aralık 15, 2016, 10:37:16 »
2006 Corolla kullanıyorum 90 bin bakımında  10/40 yağdan  5/30 a geçtim mobil  5/30  kullandım gözlemlediğim şey aracın ilk yağlaması gayet hızlı oluyor motor daha çabuk yağlama yapıyor fakat yaz aylarında aracımın çok daha çabuk fan açtığını gördüm o sebepten hem de Lpg taktırdım aracıma  100 bin bakımında  mobil 5/40 koydurdum gene ilk yağlama hızlı fan açma olayı 10/40 a yakın yağı ilk koyduğunuzda araçta daha rahat gittiğini hissediyorsunuz sessizleşiyor araç .Yalnız bende şimdiye kadar olmayan bir şey oldu 300 gram kadar bir eksilme oldu 3000 km de tamamladım . Şu an 4500 km oldu bir daha eksilme olmadı sanırım eksik koyulmuşta olabilir .Bir sonraki yağ değişiminde  Mobil  esp Formula  5/30 kullanacağım kesinlikle  mobilin sayfasından değerlerine bakarak inceledim kesinlikle ısı direnci yağlama kül oranı felan inanılmaz bir yağ 10-15 tl fark için kesinlikle değmez size de bu ürünü öneririm
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4183 : Aralık 15, 2016, 11:20:49 »
Ne bu şiddet celal, aramizda bir problem mi var da kılıçlar çekildi ? Beni ne zamandır tanıyorsun, ne demek istediğini az çok anlamışsındır, anlayamadıysan da bu saatten sonra muhattap olmayız, çok büyük bir sıkıntı değil.

Mesajı özellikle alıntı yapmadım. Kaldı ki sen de 0W-20 kullanıyorsun.

O zaman bana yada Tekin bey'e dedin Yüksel :). Ben anladım, bana söylediysen .

0-20 yeni bir teknoloji ve hala pek çok yağ deneysel aşamada. 0-20 yüksek devirde kullanılmaz diyemeyiz, her 0-20 yüksek devirde ve yük altında kullanılmamalı diyebiliriz. Dayanıklılığı daha az diyebiliriz.
Yağın özelliğini kaybetmesini, 'kararması' olarak görüyoruz. Ama asıl mesele öyle değil, yağın içerisindeki özel katkılar, yağ filmi oluşturan maddeler ne kadar dayanıyor bunu ancak 10.000 km sonunda yağı labaratuvar ortamında analiz ettirerek bilebiliriz.

Dolayısıyla 0-20 https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/300v-high-rpm-0w20--2?f%5Brange%5D=25  böyle bir yağ da var.
Bu yağı Motul drag yarışları için öneriyor. Kısa zamanda yüksek tork almayı gerektiren, alt devir performansı iyi olması gerektiği için.

Mesela 300v 5-30 un değerlerini  Mobil 1 esp 5-30  ve Eneos 5-30 ile karşılaştırın.  Farklı olduğunu görürsünüz. Markadan markaya aynı özellikte yağ fark ediyor.

Motor titreşimi ve ses konusunu da , çay bardağı içinde kaşığın çıkardığı ses ve zeytin yağı dolu bir bardakta kaşığın çıkardığı ses olarak düşünmek lazım.
Yağ ne kadar kalın olursa, özellikle subap ve küçük parçalardan çıkan titreşim o kadar azalıyor.
Yani 0-20  yağ  5-30 dan daha sessiz demek için somut veri lazım. Test lazım. Fiziksel olarak biraz daha kalın olan yağın daha tok motor parça sesleri vermesi doğal olur. İlk çalıştırmada, motor -20 derecedeyken de 0-20 yağ motorun daha sessiz ve titreşimsiz çalışmasını sağlar. Şimdi Ankara -8 derece. Motor çalışmasında, ilk çalıştırmada en ufak sorun yok.  Ancak -20 yi görürsek bu fark hissedilir.  -20 de motorun çalışacağı zaman dilimini motorum tüm ömrüne yayarsak, önemsenmeyecek değerlere ulaşırız. Yani aslında önemsiz şeyleri takıyoruz kafaya.
Aracını sık kullananların önceliği yakıt tasarrufu ise, viskositesi yüksek yağlardan uzak durmak mantıklı geliyor bana. 0-20 yağların da biraz daha geliştirilmesi ve standart kullanıcı seviyelerine gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Motul 300v kullandığım yağın 2,5 katı olmasa veya aracım pahalı, özel bir araç olsa hiç düşünmeden Motul 300v 0-20 kullanırdım.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4184 : Aralık 15, 2016, 11:37:12 »
Şu 0-20 ve 5-30 olayını ikisinin aritmetik ortalaması bir yağ bulsak da kapatsak bu mevzuyu. Mesela 2.5-25 olsa :)
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4185 : Aralık 15, 2016, 12:30:25 »
Yıllardır var olan viskosite yağları sanki asrın icadı gibi sunanlara , zaten buralarda anlayamayanlara anlatmaya çalışmak beyhude.

Yağ firmalarıda zaten gereksiz işlerle uğraşıyorlar, yap en düşüğünden bir tane yağ sat, ne gerek var çeşit çeşit viskosite yağlar üretmeye :rofl: :rofl: :rofl: Ne vereyim müdürüme, çek oğlum ordan en düşüğünü yesin müdürüm  8-)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4186 : Aralık 15, 2016, 12:43:51 »
Özellikle dolunay zamanı, araçlarda olmasa bile buradaki ilişkilerde yağ sorun yaratmasın. Herkes, farklı bilgiler ile konuyu geliştiriyor. Nazik, bilgili, farklı ve yapıcı paylaşımlar herkese yakışan.

İdeal tip yağ olsa idi üretim de tek tip olurdu. Yağ sadece hareketli parçalar arası tampon görevi görmüyor, ısıyı bertaraf etmesi, farklı sıcaklıklarda akışkanlığı, dayanıklılığı vs bir sürü etmen var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4187 : Aralık 16, 2016, 11:28:55 »
Bence 0-20 mi 5-30 mu diye bir başlık açılsın en azından burası temiz kalır.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4188 : Aralık 16, 2016, 12:19:45 »
0w/20 de kalın aslında en iyisi 10 numara yağ
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4189 : Aralık 16, 2016, 15:51:03 »
t27 avensis kullanıcı el kitabı sayfa 599:

Yağ vikozitesi
---Yağ viskozite sınıflamasındaki 0W bölümü, yağın soğukta çalışma
özelliğini gösterir. W harfinden önceki rakam ne kadar küçük
olursa, soğuk hava şartlarında motoru çalıştırmanız o kadar kolay
olacaktır.
---Yağ viskozite sınıflamasındaki 0W-20’deki, 20 bölümü yağın
çalışma şartlarındaki viskozitesini gösterir. Yüksek hızlarda veya
aşırı yük altında çalışma durumlarında yüksek viskoziteli yağ
kullanımı daha uygun olabilir.


Buradan hareketle 0W20 iyidir candır lakin yüksek hızlarda veya aşırı yük altında 5W30 / 5W40 / 0W50 olabilir.
mobil kendi sitesinde t27 avensis 2.0 (3ZR-FAE) için ilk sırada Mobil 1™ ESP 0W-30 ikinci olarak ta Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 önermiş.
aracımda sıfır alındığından itibaren 100.000 km'dir yetkili serviste Toyota 5W30 yağ kullanılıyor. LPG yok

konu gayet faydalı güzel bilgiler yorumlar var
herkese katkılarından dolayı teşekkürler


5W litresi 60TL iken 0W 90TL Yani %50 daha pahalı.
Yaşadığınız bölge -20 olmuyorsa, -25.C'ye kadar güvenle kullanabileceğiniz 5W'ye daha az ödemek varken neden ihtiyacınız olmayan 0W'ye %50 daha fazla para ödeyesiniz?
5W sizin koşullarınızı çok rahatlıkla desteklediğine göre, neden motorunuz ilk çalıştırmada hasar görsün?

Yazlık 40 viskozite, her türlü bahsettiğiniz yada aklınıza gelmeyen ağır şartta motorunuzu rahatlıkla ve fazlasıyla koruyabildiğine göre, neden bu şartlarda motorunuz hasar görsün.

Ülkemiz koşullarında 0W-40 ve 5W-40 en geniş koşul aralığına sahip viskozitelerdir. Bu sebeple bu viskozitelerin altına inilmemesi gerekiyor.

0W-20 bizim ülkemizde korur deniyor ya, evet soğuklarda.! Fakat Yazın, aynı 1.33 motor bu ülkede görev görür demek gibi oluyor. Evet görüyor ama zorlanıyor. 1.33'de vites küçülteceksiniz ve 20 viskozite ile Yaz sıcaklarında fazla sıkıştırmayacaksınız.

1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10200
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4190 : Aralık 18, 2016, 18:59:21 »
Değerli arkadaşlar 7200 km.10000 bakımı yaptırdım ve üretici firmanın tavsiye ettiği yağı koydurdum (eneos 0w20) servis polen filtresinı,yağ filitre sini değiştirdi ve enjeksiyon katkısı koydu hava filitre sinirden temizledi.sorum şu bu işlemlerden sonra yakıt sarfiyatım yükseldi 40 litre ile 300 km yol yaptım hesabıma göre 13.5 litre gibi yanılmıyorsam sürekli kısa mesafe kullanıyorum sürüş tarzında ve güzergahında aynı masada 9 ve 10 lara seyrederken durum suanicin bu ayrıca egzoz dan şu atıyor normaldir saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4191 : Aralık 18, 2016, 20:00:51 »
Arada bazı yerleri anlayamadım.
Kısa mesafe ve şehir içi tüketim verisini karşılaştırmak çok sağlıklı olmaz. Lastik havalarını kontrol edebilirsiniz.
Egzoz içi ısı değişiminden nem oluşup, yoğuşuyor, sonra bunu atıyordur muhtemelen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4192 : Aralık 18, 2016, 21:15:07 »
Değerli arkadaşlar 7200 km.10000 bakımı yaptırdım ve üretici firmanın tavsiye ettiği yağı koydurdum (eneos 0w20) servis polen filtresinı,yağ filitre sini değiştirdi ve enjeksiyon katkısı koydu hava filitre sinirden temizledi.sorum şu bu işlemlerden sonra yakıt sarfiyatım yükseldi 40 litre ile 300 km yol yaptım hesabıma göre 13.5 litre gibi yanılmıyorsam sürekli kısa mesafe kullanıyorum sürüş tarzında ve güzergahında aynı masada 9 ve 10 lara seyrederken durum suanicin bu ayrıca egzoz dan şu atıyor normaldir saygılar
Kışın bol dur kalklı ve kısa mesafe sürüşlerinde 13.5 normal bence. Büyük ihtimalle motor ısınmadan stop ediyordunuz. Kışın egzozdan su damlaması da normal
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10200
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4193 : Aralık 18, 2016, 21:48:04 »
Teşekkür ederim Demirhan bey biraz içim rahatladı aslında 0w20 yerine 5w30 konulmuş olma ihtimali içimden geçti o yüzden yazdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4194 : Aralık 18, 2016, 22:37:01 »
Teşekkür ederim Demirhan bey biraz içim rahatladı aslında 0w20 yerine 5w30 konulmuş olma ihtimali içimden geçti o yüzden yazdım.

bende 4-5 ay önce bakıma girdim boğaz kelebeğini temizlemişlerdi yakıtım arttı hala düşüremedim :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10200
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4195 : Aralık 18, 2016, 23:55:10 »
Hakan bey tlf.azizliği kusura bakmayın birazda yeniyim af olarak saygılar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4196 : Aralık 19, 2016, 11:17:52 »
Merhaba
Hortlatiyorum ama gerçekten çok fazla karişik bilgi var suan 2006 corolla d4d icin kullanilmasi gereken yag hangisi. Ustamiz bize bir motor yagi koydu bu motor yagi turbodaki kacagi önlüyor yağ eksiltme sorunlarını bitiriyor  Yetkiki servislere degisiklik geldi onlarda bunu kuklanmaya basladi dedi ama hangisini koydu hatırlamıyorum. Doğrumu yaptı bilmiyorum. Orjinal yagini koymadi onu biliyorum. Sizler ne kullaniyorsunuz.. Yarin yag degisimine gidicem. Yanlis bisey yapmak istemiyorum.
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4197 : Aralık 19, 2016, 15:43:36 »
Merhaba
Hortlatiyorum ama gerçekten çok fazla karişik bilgi var suan 2006 corolla d4d icin kullanilmasi gereken yag hangisi. Ustamiz bize bir motor yagi koydu bu motor yagi turbodaki kacagi önlüyor yağ eksiltme sorunlarını bitiriyor  Yetkiki servislere degisiklik geldi onlarda bunu kuklanmaya basladi dedi ama hangisini koydu hatırlamıyorum. Doğrumu yaptı bilmiyorum. Orjinal yagini koymadi onu biliyorum. Sizler ne kullaniyorsunuz.. Yarin yag degisimine gidicem. Yanlis bisey yapmak istemiyorum.

benim kanaatim mobil 5-30 ESP bu ESP kısmının dizel partikül sistemiyle alakalı olduğunu duymuştum ustanın birinden
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4198 : Aralık 20, 2016, 00:30:13 »
Tesekkur ederim bakalim hangisini koyacak usta
DeSaNTe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4199 : Aralık 20, 2016, 00:38:36 »
Subaru da işi bilmiyor, performans aracı BRZ'ye hem de boxer motora 0W20 önermiş, bence 5w30 kullanılmalı.



SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi