0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir yağ ne kadar ince olursa olsun (soğukta), sıcaktaki en kalın yağdan daha kalın bir akışkanlıktadır. O nedenle ilk rakamın mümkün olduğunca ince olması taraftarıyım. Yağ kalınlığı sıcaklıkla değiştiği için zaten multi-grade yağlar üretildi, ve gün geçtikçe rakamları arasındaki farkı çok yağlar üretiliyor. (Bakınız Motul 0w-50) Maksat soğuk akışkanlığı da, sıcak akışkanlığı da mümkün olduğu kadar birbirine yakın olsun istenmektedir. Bunu da Viscosity Index belirler. Ne kadar yüksekse yağ o kadar kaliteli ve pahalı demektir.Ve tekrardan son olarak her 0-40 yağ soğukta 5-30 dan ince değildir.
Mutlu bu acea c1, c2 onayı felan nedir? Motul eco clean kullandım bakımda ama iki tane motul eco clean varmış. Benim guzuya c1 olanı gerekiyormuş ama ben c2 onaylı olanı koymuşum değiştirmek gerekir mi?
http://www.oilspecifications.org/acea.phpC: Catalyst compatibility oilsACEA C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low friction, low viscosity, low SAPS oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils have the lowest SAPS limits and are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.ACEA C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.C1 düşük sürtünme, düşük viskozite, düşük saps yağı.... gerektiren derken C2 bu kapasitelere sahip olarak tasarlanmış deniyor. Dizel motorum olmadığı için bir şey diyemeyeceğim Demirhan abi. Birdahaki değişimde uyumlusuna geçersin.
Arkadaşlar serviste orj. toyota ambalajında 1lt 0w20 yağ 90 T.LBilgilerinize
İş zaten 5w30 5w40 değil,servisin yağı pahalı satması
Kaan, benim araba için Mobil 0/30 Fuel Economy öneriyor.. Ben 5/30 Esp Mobil kullanıyorum. Benim araba için 0/30 ince olmaz mı ??2009 Auris D4D Düz vites 125000km^de arabam.. Güncellesem 0/40 Mobil ESP New life olur mu veya ne ile devam etmek lazım...
Viskozite seçiminde Dikkat etmemiz gereken en önemli konulardan biride, yağ muhteviyatındaki sülfatlanmış kül ağırlığıdır, Örneğin; Mobil1 ESP Formula 5W-30Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık = 0.6 (çok düşük)Bu nedir? Bu rakam ne kadar küçükse, yağ, mikron aralıklara o kadar rahat girebilir demek oluyor.Bu örnek bağlamında... Mobil1 ESP Formula 5W-30, Mobil1 0W-20'den daha iyidir.
Demirhan kullandığın yağ bu değil mi?8100 ECO-CLEAN+ 5W30
Peki,Tekin Abi 130000 km'de 5/30 ESP ile devam mı, güncellemek,değiştirmek istersek0/40 Mobil Esp New Life veya 5/40 Mobil 1 tercih edilirse ne olur..
Ağırlık olarak yüzde vermiş hocam boyut olarak değil
Yağ kaybın yoksa aynen devam edebilirsin, güncellemeye gerek yok, doğru yağ ile 1 milyon km yapabilirsin."Alıntıdır"Sülfatlanmış Kül: Laboratuvar şartlarında motor yağının sülfürik asitte çözülerek yakılması sonucu kalan küldür. Yakılan motor yağı numunesinin yüzdesi olarak söylenir (% kül). Motor yağının içerdiği katıkların miktarı ve kalitesi konusunda bir ölçüdür, optimum değerde olması özellikle subap ve yuvaları için önemlidir.Bu sebeple yağ üreticilerinin yeni yağlarını tariflerinde "Yeni teknolojik motorlara uygun Düşük oranlı Sülfatlanmış Küllü" diye açıklamaları vardır.
Yok abi plus olmayanı yani 5-30 eco-clean kullandım. Motulun kendi sitesinde bunu önerdi benim araca. Ama eco-clean plus olanı bizim araçla tam uyumlu olanıymış sonradan öğrendim. Ustama sordum 10 bin sonra bakıma girince değiştiririz dedi. Muhteviyatına baktım. Tekin abinin dediği gibi sülfat oranı plus olmayan modeline göre biraz daha düşük.
Demirhan sen arabayı SIFIR mı aldın? Sıfır almadınsa bu zamana kadar ilk sahibi yada sahipleri ne kullamış biliyormusun? Yağ filtresi var yahu, işi ne temizlesin takılma bu tip şeylere derim ben, he ona bakarsan c1 mi c2 mi neydi birbiri üstüne kullanmayın diye de uyarı vardı motulda. Sen bu işe gireceksen öncelikle motoru karteri vb yerlerini komple temizlemelisin Boş ver kafana takma bunları, adamlar toplanmış organizasyon kurmuşlar şu olsun bu olmasın diyorlar tıpkı bizim memlekette ki meslek odaları gibi herşeye maydanoz olup para koparmaya çalışıyorlar
Abi haklısın önceki sahibi mazdanın totale ürettirdiği orjinal dexelias mıdır nedir ondan kullanmış yetkili serviste. Normal adı da total quartz ecs 5w30. Kıl bir herif olduğumdan takılıyorum biraz sinir olduğum şey ise aracımın butun özelliklerini motul resmi sayfasındaki ürün bulma motoruna girince bana kullanılması gereken yağı değil de diğerini verip beni yanıltmış olması.Aklımda bir dahaki bakımda 130 ₺ pahalı bir yağa vermek yerine 60₺ ye total alıp 5 bin km de bir yağ değiştirmek var. Daha mantıklı geldi bana. Değerleri de motul ve mobil'e çok yakın.
Demirhan sen arabayı SIFIR mı aldın? Sıfır almadınsa bu zamana kadar ilk sahibi yada sahipleri ne kullamış biliyormusun? Yağ filtresi var yahu, işi ne temizlesin takılma bu tip şeylere derim ben, he ona bakarsan c1 mi c2 mi neydi birbiri üstüne kullanmayın diye de uyarı vardı motulda. Sen bu işe gireceksen öncelikle motoru karteri vb yerlerini komple temizlemelisin Boş ver kafana takma bunları, adamlar toplanmış organizasyon kurmuşlar şu olsun bu olmasın diyorlar tıpkı bizim memlekette ki meslek odaları gibi herşeye maydanoz olup para koparmaya çalışıyorlar [emoji38]
Tekin abi yeni değiştirdiğim yağın sulfatlanmış kül oranı (sulphated ash) %0.8, benim araç için onerilen c1 onaylı olanların %0.5, %0.69 gibi olanları da var. Aradaki fark yağı değiştirmeyi gerektirecek seviyede mi sence?
Aradaki fark, acil değiştirmeyi gerekecek oran kesinlikle değil, sorun çıkmaz.1'e kadar yolu var, 1'in üstü olanlar bir önceki nesil motorlar ve ağır iş makinalarında olma zorunluluğu teşkil ediyor. 50.000km'de bir oil flush uygularsın, sorunsuz devam edersin.Bu arada oil flush ile ilgili bir video seyrettim,Bakım zamanı geldiğinde, önce sadece yağ filtresini değiştirip eksilen yağı tamamlayıp oil flush ürününü kattılar.10 - 15dk rölantide çalıştırıldı Sonra yağ ve yağ filtresi yenilendi.Bu ürünlerin üzerinde her yağ değişiminde uygulanmalı diye yazıyor ama bence sık yapılması gerekmiyor.
Tekin abi oil flush dediğin motor iç temizleyici mi?
Evet, motor yağının, motorun içinde dolaştığı tüm mekanlarda oluşan tortuları temizliyor.Piyasada bir çok marka var.