mobil 0w 20 açıklaması:
Özellikleri ve Potansiyel Faydaları
Mobil 1 0W-20, hassas şekilde dengelenmiş bileşenlerden oluşan katık sistemiyle destekli yüksek performanslı sentetik baz yağların özel şekilde harmanlanmasıyla formüle edilmiştir. Düşük viskoziteli, geliştirilmiş tam sentetik formülasyon, motor verimliliğini artırmaya ve yakıt tasarrufunu iyileştirmeye yardımcı olur. Mobil 1 0W-20, Mobil 1 grubunda en iyi yakıt tasarrufunu sunarken, daha yüksek viskoziteli yağların yüksek sıcaklık korunmasını da sağlar. Önemli özellikleri ve başlıca potansiyel faydaları şunlardır:
Özellikleri Avantajları ve Sağlayabileceği Faydalar
Düşük viskozite, geliştirilmiş tam sentetik formül Daha yüksek viskoziteli yağlardan 0W-20 Sınıfı’na geçerek elde edilen %0,2-2,3’lük potansiyel yakıt tasarrufuna dayalı olarak yakıt tasarrufunu iyileştirmeye yardımcı olur. Gerçek tasarruflar, araç/motor türüne, dış hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve mevcut motor yağı viskozitenize bağlıdır.
Olağanüstü ısıl ve oksidasyon kararlılığı Yağ yaşlanmasını azaltmaya yardımcı olur ve uzun süreli koruma sağlar
Mükemmel düşük sıcaklık kabiliyetleri Motor soğukken, özellikle çok soğuk havalarda, çabuk ilk çalıştırma ve hızlı koruma motor ömrünü uzatmaya yardımcı olur
Hassas dengelenmiş katık bileşen sistemi Pek çok sürüş tarzında ve 5W-20 veya 0W-20'nin tavsiye edildiği hafiften şiddetliye kadarki koşullarda mükemmel genel yağlama ve aşınmaya karşı koruma performansına sahiptir
Bende 40000 ve 50000 bakiminda 0w20 kullandim. galiba 5w30 alacam bu sefer . fark oluyomu bakalim. Zaten sakinan goze cop batiyor amaaan 
Uğur sen 2 defa 0w20 hangi yağı kullandın?
eneos premium ultra 0w20
Daha öncesinde ne kullandın? Fark var mı anlamında sordum

birde ilk kullanımdan sonra 2. Kullanım arasında fark var mı? Bir de yağ değişiminde yağın rengine falan baktın mı?
Araya şu soruyu sıkıştırayım. Arabam çalışırken yağ lamba müşürünü sökünce yağ lambası niye yanmıyor,sebebini bilen?
Araya şu soruyu sıkıştırayım. Arabam çalışırken yağ lamba müşürünü sökünce yağ lambası niye yanmıyor,sebebini bilen?
Yağ müşiri çalışma mantığını bilmek lazım
Arkadaşlar yazılanları tek tek okuyorum güzel bilgiler için teşekkürler,
Bende bir bilgi vereyim araçta toyota 0w20 kullanıyorum araç her gün mübalasız her gün hiç görmezse 4-5 kez kesici görüyor.
Sürekli yağ kontrolü yaparım haftada bir.Yağda gram eksiltme ,terleme vs yok performans çok iyi (bu motora göre)
Serviste bakımda aracımın yanına girerim yağ boşalırken boşalan yağıda gözlemlerim.
Yazdıklarınızın bazılarını anlamakta zorlanıyorum yada hiç anlıyamıyorum bilgisizliğime verin lütfen.
Bu yazılanlara göre benim motorun sizlere göre takribi bitme km kaç km dir.
Sadece bu sorunun yanıtını verin bana lütfen başka yoruma gerek yok sadece benim motor sizce kaç km de biter???
Araç benzinli LPG yok.
Selam ve sevgilerimle
Arkadaşlar yazılanları tek tek okuyorum güzel bilgiler için teşekkürler,
Bende bir bilgi vereyim araçta toyota 0w20 kullanıyorum araç her gün mübalasız her gün hiç görmezse 4-5 kez kesici görüyor.
Sürekli yağ kontrolü yaparım haftada bir.Yağda gram eksiltme ,terleme vs yok performans çok iyi (bu motora göre)
Serviste bakımda aracımın yanına girerim yağ boşalırken boşalan yağıda gözlemlerim.
Yazdıklarınızın bazılarını anlamakta zorlanıyorum yada hiç anlıyamıyorum bilgisizliğime verin lütfen.
Bu yazılanlara göre benim motorun sizlere göre takribi bitme km kaç km dir.
Sadece bu sorunun yanıtını verin bana lütfen başka yoruma gerek yok sadece benim motor sizce kaç km de biter???
Araç benzinli LPG yok.
Selam ve sevgilerimle
50 binde terleme yapar 60 binde eksiltme yapar 100 bine kalmadan ise
[emoji56] [emoji56] [emoji56]
Araya şu soruyu sıkıştırayım. Arabam çalışırken yağ lamba müşürünü sökünce yağ lambası niye yanmıyor,sebebini bilen?
Yaşar kaç kablo gidiyor sendeki yağ müşürüne? Tek kablo gidiyorsa senin yağ müşürünü şaseye değdirirsen lamba yanardı.
Bu ne arkadaş burası 0-20 mi 5-30 mu tartışma platformu olmuş
Ben koyarım 5-30 motulumu keyfime bakarım. Allahtan toyotam yok dolayısıyla 0-20 derdim de yok
Castrol 5-30 ile castrol 5-40 arasinda (2009 dizel corolla icin ) ne gibi fark vardir. Hangisini kullanmak lazim. Yetkili servis bu zamana kadar hep 5-30 koydu. Ozel serviste castrol 5-40 da gordum ustaya sordum fark olmaz ikiside ayni dedi. (Klasik sanayi ustasi)..birdahaki degisimde 5-30 devam etmelimiyim? Km 160bin oldu.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Castrol 5-30 ile castrol 5-40 arasinda (2009 dizel corolla icin ) ne gibi fark vardir. Hangisini kullanmak lazim. Yetkili servis bu zamana kadar hep 5-30 koydu. Ozel serviste castrol 5-40 da gordum ustaya sordum fark olmaz ikiside ayni dedi. (Klasik sanayi ustasi)..birdahaki degisimde 5-30 devam etmelimiyim? Km 160bin oldu.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eksiltme yolsa niye daha kalın yağa geçiyorsunuz? Castrol kurum yapıyor diyorlar ama bilemiyorum. Birkaç kişiden duydum.
Yag konusunde teknik bilgim yok malesef. 5-40 in daha kalin oldugunu bilmiyorum. Ikinci hanenin sicaklik oldugunu biliyordum buna dayanarak 40 in yazin daha iyi koruma yapacagini dusundum icgudusel olarak. Eksiltme yok ozaman 5 30 ile devam edip maceraya gerek yok. Bu konu icinde kaliteli olarak enoes motul ve mobil geciyor. Bulundugum ilde mobil disindakileri bulmak imkansiz. Eger enoes mobilden iyi ise internetten siparis de edebilir.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yag konusunde teknik bilgim yok malesef. 5-40 in daha kalin oldugunu bilmiyorum. Ikinci hanenin sicaklik oldugunu biliyordum buna dayanarak 40 in yazin daha iyi koruma yapacagini dusundum icgudusel olarak. Eksiltme yok ozaman 5 30 ile devam edip maceraya gerek yok. Bu konu icinde kaliteli olarak enoes motul ve mobil geciyor. Bulundugum ilde mobil disindakileri bulmak imkansiz. Eger enoes mobilden iyi ise internetten siparis de edebilir.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İnternetten siparişle en geç 2 güne elinizde olur. Yagcarşısından motul 5-30 sipariş ettim, ertesi gün yağ elimdeydi (kargo bedava), yanına bir de 1 lt shell antifiriz koymuşlar hediye olarak.
Arkadaşlar çok güzel bilgiler paylaşıyorlar

Benim araç yağ eksiltiyor çeşitli yağlar denedim daha öncede yazmıştım en sessiz P.O. Yağında çalışıyor sürekli 10w40 kullanıyorum. Po'dan önce Ufuk beyden temin ettiğim Eneos kullandım. Po kullanma sebebim hem sessiz hemde heryerde kolay bulunuyor olması eksildikçe aynı yağdan tamamlıyorum. Geçen yağı değiştirdim ne kadar süzülsede yarım litre kadar kalıyor,bende kompresörle dolum yerinden ve yağ çubuğunun oradan hava üfledim baya yağ çıktı. 10w60 denesemmi yazın bilemiyorum.
Sıcaklık ve viskosite ilişki grafiği. 100 derecelerde neredeyse hiç fark yok, ama düşük sıcaklıklarda bariz fark var.
100 derecelerde neredeyse hiç fark yok...
30 ile 40 arasında %60 fark çıkmış.
30 ile 50 arasında ise %90
Birde bir yerde okudum Tekin abi, motor için minimum 10 cst olması lazım diye yırtılma olmaması için. Doğrumudur?
Yırtılma, sıcak motorda yağ moleküllerinin yetersiz yoğunluk nedeniyle (düşük viskozite) kopmalarına verilen anlam.