Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799468 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4020 : Aralık 09, 2016, 19:11:09 »
yoo 020 maşallah devam. 2 . eneos 0w20 ile yola devam inşallah. fırsatım olursa bu aralar değişim yaparım nasipse

Ben arabayı devirli kullanıyorum, 5w30 kullanmaya karar verdim  :tamam:
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4020 : Aralık 09, 2016, 19:11:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4021 : Aralık 09, 2016, 19:19:26 »
Ben arabayı devirli kullanıyorum, 5w30 kullanmaya karar verdim  :tamam:

@Ümit Otansev (7007) abimizde devirli kullanıyormuş. Redline forever diyorlar ama 0w20 ile devam ediyor :islik:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4022 : Aralık 09, 2016, 19:22:21 »
Siz yaza durun ben Prison Break 2.sezon izlemeye devam edicem  :rofl:

Üçüncü kez hatim ediyorum diziyi :asikadam: :asikadam:

Şaka bir yana bu konu adamın aklını duman eder.Ben artık girip okumayacağım bu başlığı.Çok değerli bilgiler var ancak kafam bulanıyor bazen!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4023 : Aralık 09, 2016, 19:32:14 »
@Ümit Otansev (7007) abimizde devirli kullanıyormuş. Redline forever diyorlar ama 0w20 ile devam ediyor :islik:

Kaan onun arabası hep onda birde tüpsüz  :rofl: benim araba hem tüplü hemde 2.el.  Şimdiye kadar da son sezon hariç hiç 0w20 kullanılmamıştır. Yağa en son fazla yağı aldığımda bakmıştım azaltma var mı yok mu bilmiyorum ama ne bileyim sanki yüksek sıcaklık vizkositesi yüksek olan VI indeksi de yüksek bir yağ arıyorum
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4024 : Aralık 09, 2016, 20:34:54 »
Daha önce bu tip bir konu tartışıldı mı bilmiyorum?

--Aynı yağ olmasına rağmen bu fiyatlar  neden bu kadar farklı? Motul 6100 10w-40
 
  Yağ çarşısında 77 lira olan yağ  burda http://www.hepsiburada.com/motul-6100-synergie-10w40-ultra-performance-motor-yagi-3386a-p-OTCTN3386A136 lira  fiyata Bu kadar uçuk farklılık tuhaf gerçekten. Bunun sebebi ne arkadaşlar?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4025 : Aralık 09, 2016, 20:51:35 »
Bende 200 km sonra bakıma girecegim ve tekrar eneos 0W20 koyacağım.

Tapatalkla gönderildi

Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 42 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4026 : Aralık 09, 2016, 21:10:10 »
Bende 5w/30 kullanıyordum 0w/20 ye geçtim kesinlikle sizde geçmelisiniz.
Neden ow30 veya 0w40 değilde direk 0w20?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4027 : Aralık 09, 2016, 22:43:10 »
Daha önce bu tip bir konu tartışıldı mı bilmiyorum?

--Aynı yağ olmasına rağmen bu fiyatlar  neden bu kadar farklı? Motul 6100 10w-40
 
  Yağ çarşısında 77 lira olan yağ  burda http://www.hepsiburada.com/motul-6100-synergie-10w40-ultra-performance-motor-yagi-3386a-p-OTCTN3386A136 lira  fiyata Bu kadar uçuk farklılık tuhaf gerçekten. Bunun sebebi ne arkadaşlar?
Hepsiburadayı bilmem de yagcarsisindan 2 seferdir motul alıyorum. İlkini vitaramda kullandım. İkincisini de yarın mazdamda kullanacağım inşallah.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4028 : Aralık 10, 2016, 10:13:26 »
Bildiğim kadarıyla Motorların aşınma olayı ilk çalıştırma esnasında daha yoğun olmaktadır.
Üst devirler veya dış ortamdaki sıcak hava bu kadar etki etmiyor.

Ancak forumdaki bu konunun içinde 0-20 ile 5-30 mukayese edilirken hep dış ortamdaki sıcak havalarda 0-20 iyi koruma yapmaz deniyor.
Peki yağ olayının motoru iyi koruması için tek bileşen yada faktör dış ortamdaki hava sıcaklığının derecesimidir?

Tek faktör sıcak hava değilse o zaman sıcak havalarda yağın,motoru koruması için hangi faktörler etki etmektedir?
Birileri şunları bir sıralasada önem sırasına göre cidden bende merak ediyorum!


Motorun gücü, torku,lpg li olup olmaması, sürücünün kullanım özellikleri, aracın ağırlığı, kullandığı yolun eğimi, araçta bulunan yük, kullanılan yakıt kalitesi gibi pek çok etken var dış hava koşulları dışında.
İlk çalıştırma aşınması doğru, mesela bir dizel motora binen ilk aşınma değer, bir lpg li araca binen ilk aşınma, benzinli ile aynı olmaz. Benzinli araçlar hemen ısınır,  LPG li ve Dizel hemen ısınmaz . Bu yüzden zaten LPG li araçlar ısınana kadar benzin ile çalışır.

Soru şu,  0-20 ile 5-30 un ilk yağlamada ortaya çıkan fark hangi dış sıcaklıkta belirgin hale gelir. İlk çalıştırma aşınmasında temel konu, yağın motor aksamında bıraktığı film tabakası ve yağın viskositesi. Yani yağ kartere inse de , kaliteli yağlarda mumsu bir film tabakası kalır piston ve blok yüzeyinde , ve ilk aşınmayı önler. Cıvık bir yağ da , anında motor parçalarına yayılarak ilk aşınmayı önler.  0-20 ile 5-30 Mobil 1 ESP (her 5-30 aynı viskositede değil) ancak -15 gibi sıcaklıklarda fark yaratır.
Peki şöyle kafa karıştırayım, acaba çok cıvık yağ, 0-20 nin  motor piston ve blok yüzeyinde bıraktığı film tabakası , 5-30 veya daha kalın yağlardan iyi midir, yoksa daha ince bir film tabakası mı bırakmaktadır çok ince olduğu için, süzülüp kurumaktamıdır? Bunu da bir araştırın.

Dolayısıyla , ben fiyat/performans açısından her kriteri değerlendirmeye alınca, yakıt tasarrufundaki 0,1-0,2 lt lik farkı gözardı edince 0-20 yi bunun gibi soğuk kış dönemleri dışında kullanmamaya karar verdim ve deneyimlerime göre kaliteli 5-30 kullanmaya karar verdim. Yukarıda saydığım etmenler,aracın torku,gücü, ağırlığı, kullanım özelliği, kullanılan yolun eğimi , iklim gibi pek çok etmen buna neden oldu.
Mesela Mobil 1 5-30 ESP yi denedikten sonra, Motul'dan vazgeçtim, çünkü ilk çalıştırma kolaylığı açısından Mobil çok daha iyi 5-30 motul'a göre. Şimdi ENEOS deniyorum, o da en az Mobil 1 ESP kadar kaliteli ve sorunsuz. Kış boyunca deneyeceğim.
-30 dereceleri gördüm 5-30 ile (erciyeste) araç, 8 saat -30 derecede kaldı,  ilk çalıştırmada almazsa, boşaltır 0-20 koyarım. 
Şuan motorun vibrasyonu, jikleyi hemen indirmesi, yağın hemen ısınması çok güzel. Kolay kolay Mobil 1 ESP 5-30 veya ENEOS 5-30 u değiştirmem. Fakat kış döneminde göreceğiz, yine -20 , -30 lar görürüz.




Benzinli bir araç için durum böyle.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4029 : Aralık 10, 2016, 10:37:22 »
Neden ow30 veya 0w40 değilde direk 0w20?
Kullanım klavuzunda 0w/20 kullanın dediği için



@çağlar Demirdoğan (17136) hocam o kadar ikna edici konuşuyosunuzki 0w/20 yi boşaltıp 5w/30 değil 10w/40 koydurursunuz adama
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4030 : Aralık 10, 2016, 10:48:15 »
Kullanım klavuzunda 0w/20 kullanın dediği için



@çağlar Demirdoğan (17136) hocam o kadar ikna edici konuşuyosunuzki 0w/20 yi boşaltıp 5w/30 değil 10w/40 koydurursunuz adama

Keşke Toyota mühendisleri böyle ikna edici konuşsa da, ben de acaba pazarlama stratejisi mi, manipulasyon mu?, bu sert rekabet yaşanan yağ pazarının işleri mi diye düşünmeden doğrudan servis ne diyorsa onu yapsam, hiç böyle polemiklere girmesem :)
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4031 : Aralık 10, 2016, 10:58:23 »
Keşke Toyota mühendisleri böyle ikna edici konuşsa da, ben de acaba pazarlama stratejisi mi, manipulasyon mu?, bu sert rekabet yaşanan yağ pazarının işleri mi diye düşünmeden doğrudan servis ne diyorsa onu yapsam, hiç böyle polemiklere girmesem :)
Bir yerde birçok mühendis bir araya gelip araca en uygun yağı seçiyolar diye duymuştum yalan mıymış kitapçıkta yazanlar duygularımla oynadılar. Motoru kucaklamadan 0w/20 yi boşaltıyım daha da koyalı 1000 km olmuştu
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 42 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4032 : Aralık 10, 2016, 11:17:24 »
Kullanım klavuzunda 0w/20 kullanın dediği için



@çağlar Demirdoğan (17136) hocam o kadar ikna edici konuşuyosunuzki 0w/20 yi boşaltıp 5w/30 değil 10w/40 koydurursunuz adama
     Forumda 0w20 ve mobil1 esp 5w30 üzerinde duruluyor genelde, benim demek istediğim bunların arasındaki yağları 0w30 falan tavsiye eden yok. 2012 öncesi DPF siz d4d  araçlarada  mobil 1 esp tavsiye ediliyor.Aslında dpfsiz araçlara kükürtlü, sülfürlü klasik yağlar daha koruyucu olabilir.
     Ayrıca söylemek istediğim aracı yeni aldığımda kullanma kılavuzuna uyarak bakımlara mobil 1  0w30 götürüyordum.Atilla abi gibi ustalar 0w40-5w40 gibi daha kalın yağları öneriyorlardı.Servis 10w40 koyuyordu 2011-2012 de. Sonra 2011 modellerdeki kronik yağ yakma sorunu baş gösterdi ve garantiden motor değiştirildi. Ben de beyhude çabalamış olduğumu anlayıp, bi daha yağ götürmedim.
     Arabayı yeni alan arkadaşların kullanım kılavuzundan ziyade tecrübeyi dikkate almalarını tavsiye ederim.Tecrübe sonuçta yenmiş kazıkların sonucudur :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4033 : Aralık 10, 2016, 11:45:05 »
     Forumda 0w20 ve mobil1 esp 5w30 üzerinde duruluyor genelde, benim demek istediğim bunların arasındaki yağları 0w30 falan tavsiye eden yok. 2012 öncesi DPF siz d4d  araçlarada  mobil 1 esp tavsiye ediliyor.Aslında dpfsiz araçlara kükürtlü, sülfürlü klasik yağlar daha koruyucu olabilir.
     Ayrıca söylemek istediğim aracı yeni aldığımda kullanma kılavuzuna uyarak bakımlara mobil 1  0w30 götürüyordum.Atilla abi gibi ustalar 0w40-5w40 gibi daha kalın yağları öneriyorlardı.Servis 10w40 koyuyordu 2011-2012 de. Sonra 2011 modellerdeki kronik yağ yakma sorunu baş gösterdi ve garantiden motor değiştirildi. Ben de beyhude çabalamış olduğumu anlayıp, bi daha yağ götürmedim.
     Arabayı yeni alan arkadaşların kullanım kılavuzundan ziyade tecrübeyi dikkate almalarını tavsiye ederim.Tecrübe sonuçta yenmiş kazıkların sonucudur :D
Anladığım kadarıyla sizin aracınız dizel. Biz 0w/20 yağı benzinli araçlar için konuşuyoruz dizele olmaz zaten
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4034 : Aralık 10, 2016, 11:46:17 »
Bir yerde birçok mühendis bir araya gelip araca en uygun yağı seçiyolar diye duymuştum yalan mıymış kitapçıkta yazanlar duygularımla oynadılar. Motoru kucaklamadan 0w/20 yi boşaltıyım daha da koyalı 1000 km olmuştu

O kadar da değil Seçkin bey. 0-20 tam sentetik veya 0-30 tam sentetik yağlar da koruyucudur.
Ama spor sürüş yapıyorsanız , spor sürüş yapanların yağ seçimlerini inceleyin derim. Yok ben, sakin, düzgün ve aracına 5 kişi alıp dağa tırmanan biri değilim diyorsanız, 0-20 ile hiçbir sorun yaşamazsınız. Hatta yakıt tasarrufu da sağlarsınız. Kullandığınız yağın sertifikaları önemli tabi.
Bu yağ sektörü çok fena, sahte yağlardan tutun, her türlü manipulasyona açık. Bu yüzden deneyimler önemli.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4035 : Aralık 10, 2016, 11:46:27 »
Eneosun premium ultra 0w20 yağının broşüründe şu yazıyor. Fabrika dolum yağı 0w20 olan araçlar için diye. Eğer değilse yüksek viskosite önerilen motorlarda kullanımı yetersiz yağlama, contalarda sızıntı vb vb gibi sorunlara yol açabilir.
Konuyu okuyupta 0w20 iyiymiş diye birşey düşünülmemesi lazım.  Motor teknolojisi ilerledi daha önemlisi kalıp işleri lazer vb ile artık milimetreden küçük açıklıklar oluyor. Bunun için düşük viskosite seçerken dikkatli olmak lazım. Mesela t27 avensis adamlar 20w50 yağı bile kullanabilir yazmış. 0w20 de kullanabilirsiniz demiş. Yükseğin sıkıntısı yok sadece yakıt ekonomisi ve emisyon olayı ile alakalı durumlar var.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4036 : Aralık 10, 2016, 11:58:27 »
O kadar da değil Seçkin bey. 0-20 tam sentetik veya 0-30 tam sentetik yağlar da koruyucudur.
Ama spor sürüş yapıyorsanız , spor sürüş yapanların yağ seçimlerini inceleyin derim. Yok ben, sakin, düzgün ve aracına 5 kişi alıp dağa tırmanan biri değilim diyorsanız, 0-20 ile hiçbir sorun yaşamazsınız. Hatta yakıt tasarrufu da sağlarsınız. Kullandığınız yağın sertifikaları önemli tabi.
Bu yağ sektörü çok fena, sahte yağlardan tutun, her türlü manipulasyona açık. Bu yüzden deneyimler önemli.
Ben vites değişiminde shift'e uyarım. Arada arabayı sağır etmemek için 5-10 km redline çeviririm. Zaten şehiriçi pek kullanmıyorum uzun yol yapıyorum ve her hafta elmadağ yokuşunu çıkıyorum burda benzine alıp yüksek devir çıkıyorum aynı şekilde zorlayacağım zamanda benzine alıyorum haricinde hep gazda. Bu aracımda 2 defa 5/30 esp kullandım ve 0w/20 ye geçeli 1000 km oldu çok ciddi farklar var arabada. Alt devirler çok canlandı ve motor sesi ciddi oranda azaldı özellikle sabah ilk çalıştırmada traktör gibi çalışmıyor artık. Valvematic'in yağı 0w/20 dir kullandım onaylıyorum aksini idda edene bunu gözlemlerimi söylerim kalın yağ kullanan arabaya hammallık yaptırır. Ayrıca sıcaklık değerleri 5w/30 ile aynı kitapçıkta dediğine göre.
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4037 : Aralık 10, 2016, 12:08:18 »
Eneosun premium ultra 0w20 yağının broşüründe şu yazıyor. Fabrika dolum yağı 0w20 olan araçlar için diye. Eğer değilse yüksek viskosite önerilen motorlarda kullanımı yetersiz yağlama, contalarda sızıntı vb vb gibi sorunlara yol açabilir.
Konuyu okuyupta 0w20 iyiymiş diye birşey düşünülmemesi lazım.  Motor teknolojisi ilerledi daha önemlisi kalıp işleri lazer vb ile artık milimetreden küçük açıklıklar oluyor. Bunun için düşük viskosite seçerken dikkatli olmak lazım. Mesela t27 avensis adamlar 20w50 yağı bile kullanabilir yazmış. 0w20 de kullanabilirsiniz demiş. Yükseğin sıkıntısı yok sadece yakıt ekonomisi ve emisyon olayı ile alakalı durumlar var.

1ZR FAE yani 1.6 valvematic motorda, 0-30 ve 0-20 koyup biraz yazın performanslı kullanın ve conta, karter conta kenarlarına dikkatlice bakın. Terleme yapar. Sıfır araç bile olsa.  Aynen öyle. Herkes kendi yağını öneri aralığında kendisi seçmeli. Sürüş özelliği, sürüş koşulları, iklim, motorun ömrü vs. ye göre.




Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:15:09
Ben vites değişiminde shift'e uyarım. Arada arabayı sağır etmemek için 5-10 km redline çeviririm. Zaten şehiriçi pek kullanmıyorum uzun yol yapıyorum ve her hafta elmadağ yokuşunu çıkıyorum burda benzine alıp yüksek devir çıkıyorum aynı şekilde zorlayacağım zamanda benzine alıyorum haricinde hep gazda. Bu aracımda 2 defa 5/30 esp kullandım ve 0w/20 ye geçeli 1000 km oldu çok ciddi farklar var arabada. Alt devirler çok canlandı ve motor sesi ciddi oranda azaldı özellikle sabah ilk çalıştırmada traktör gibi çalışmıyor artık. Valvematic'in yağı 0w/20 dir kullandım onaylıyorum aksini idda edene bunu gözlemlerimi söylerim kalın yağ kullanan arabaya hammallık yaptırır. Ayrıca sıcaklık değerleri 5w/30 ile aynı kitapçıkta dediğine göre.

Deneyimlere güvenirim.
Yani kesinlikle yakıt tasarrufu odaklı kullanmak isteyenler 0-20 denemeli derim ben de. Alt devirleri canlandıracağı ve 'shift' ile senkronizasyonu artıracağı kesin. İlk uyarıda shift'e uyanlar bence de 0-20 kullanmalı.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4038 : Aralık 10, 2016, 12:19:54 »
1ZR FAE yani 1.6 valvematic motorda, 0-30 ve 0-20 koyup biraz yazın performanslı kullanın ve conta, karter conta kenarlarına dikkatlice bakın. Terleme yapar. Sıfır araç bile olsa.  Aynen öyle. Herkes kendi yağını öneri aralığında kendisi seçmeli. Sürüş özelliği, sürüş koşulları, iklim, motorun ömrü vs. ye göre.



Benim bundan önceki aracım vtec2 idi ve ustam bu araba yağ yakar diye 10/60 yağ koyduk. Sonrasında yakmadığını anlayıp asıl ihtiyacı olan 5/40 yağa düştük. Bu aracımdada 5/30 kullanırken aynı civicte 10/60 kullanıyor gibi hissediyordum. Araçlarda aksi bir durum olmadığı sürece üreticinin önerdiği yağı kullanmak lazım
Bu kadar idda ediyorsanız o kadar mühendisin gözden kaçırdığı birşey olmalı. Bunu neyedayanarak söylediğinizi cidden merak ediyorum
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4039 : Aralık 10, 2016, 12:25:05 »
1ZR FAE yani 1.6 valvematic motorda, 0-30 ve 0-20 koyup biraz yazın performanslı kullanın ve conta, karter conta kenarlarına dikkatlice bakın. Terleme yapar. Sıfır araç bile olsa.  Aynen öyle. Herkes kendi yağını öneri aralığında kendisi seçmeli. Sürüş özelliği, sürüş koşulları, iklim, motorun ömrü vs. ye göre.

Terleme kullanılan yağın standartları ve motor üzerindeki keçelerin doğru ve ile ilgilidir, yağların bir çok özelliğinden biri de "sealing" (yalıtım) özelliğidir, bu viskozite ile alakasızdır.