Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799426 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3960 : Aralık 07, 2016, 19:49:20 »
Bu yağ, Hybrid ve Valvematic motorlara 5w30 koyanlara gelsin :rofl:


bu hızar motoru yağı mı [emoji23]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3960 : Aralık 07, 2016, 19:49:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3961 : Aralık 07, 2016, 19:51:46 »
Fake fotoğraf, inanmayın :)

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3963 : Aralık 07, 2016, 23:00:40 »
bu hızar motoru yağı mı [emoji23]
Hızar motorunda yakıtın içine eklenen  yağ bence bu :)
Şaka bir yana alaska da felan kullanılıyor herhalde
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3964 : Aralık 07, 2016, 23:54:52 »
sponsor olacak olan varsa  avensise denerim  2000 bin km kullanır üzerine 20w 50 çeker devam ederim ;)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3965 : Aralık 08, 2016, 09:04:35 »
Yağların üzerinde direkt kalınlıklarını belirten değerler yok.Sıcaklığa karşı gösterdikleri cst değerleri var bi takım başka şeylerde var.

Şimdi ben 5w30 mu 0w40 mı kullanmalıyım bununla ilgili net bi şey söyleyebilirmiyiz.Yukarıdaki mesajımda araç bilgilerimi belirtmiştim ama tekrar belirteyim.

2004 model 1.6 Astra H
Benzin/LPG
65.000km
Son kullanılan yağ" motül 5w30 xlcelan fe"
Yaşadığım yer Konya.Kışları yağış çok olmasada sert geçer.Yazları ise sıcak ve kurak.

Her iki yağı da kullandım. Karasal iklim için Mobil 1 Esp daha iyi. Motul daha sportif bir yağ, yüksek devirlerde koruyucu özelliği daha güçlü. Ama yakıt tüketimi ve kolay çalışmada Mobil 1 benim deneyimlerime göre daha iyi.

Japon tavsiylerini dinleyerek bu sefer ENEOS 5-30 aldım. İlk izlenimlerim gayet olumlu. -8 dereceyi gördük , ilk çalışmada anında alıyor. Motor titreşimi yok gibi. Hemen ısınıyor , yani aracı çıkarıp 200 m ışıklara gidene kadar jikleyi indiriyor.
Aslında 0-20 yi bu kış denemek istiyordum, fakat girdiğim dükkanda yoktu, sonra da aramadım.

Aracı dağa taşa sürmeyenler , sürekli sakin kullananlar için 0-20 daha ekonomik ve düşük devirlerde daha performanslı olacaktır.
Benim gibi, dağ taş gezen, Ankara gibi yokuşlu yerlerde yaşayanlar için 5-30 mantıklıdır. Yüksek devirlerde daha koruyucu. 0-40 ile 0-20 arasında 5-30 tam sentetiklerin değerleri.
Ayrıca motor titreşimi , sessizlik ve ekonomin en optimum birleştiği seçenek 5-30 tam sentetik sertifikaları tam olan yağlar. Mobil 1 ESP de bunu tam olarak karşılıyor.  ENEOS 5-30 da ilk izlenimlerime göre gayet güzel uyum sağladı motora. Değişime yakın ENEOS hakkında tekrar yorum yaparım.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3966 : Aralık 08, 2016, 09:35:43 »
Bu yağ, Hybrid ve Valvematic motorlara 5w30 koyanlara gelsin :rofl:



Singer dikiş makinasına olur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3967 : Aralık 08, 2016, 11:08:24 »
Her iki yağı da kullandım. Karasal iklim için Mobil 1 Esp daha iyi. Motul daha sportif bir yağ, yüksek devirlerde koruyucu özelliği daha güçlü. Ama yakıt tüketimi ve kolay çalışmada Mobil 1 benim deneyimlerime göre daha iyi.

Japon tavsiylerini dinleyerek bu sefer ENEOS 5-30 aldım. İlk izlenimlerim gayet olumlu. -8 dereceyi gördük , ilk çalışmada anında alıyor. Motor titreşimi yok gibi. Hemen ısınıyor , yani aracı çıkarıp 200 m ışıklara gidene kadar jikleyi indiriyor.
Aslında 0-20 yi bu kış denemek istiyordum, fakat girdiğim dükkanda yoktu, sonra da aramadım.

Aracı dağa taşa sürmeyenler , sürekli sakin kullananlar için 0-20 daha ekonomik ve düşük devirlerde daha performanslı olacaktır.
Benim gibi, dağ taş gezen, Ankara gibi yokuşlu yerlerde yaşayanlar için 5-30 mantıklıdır. Yüksek devirlerde daha koruyucu. 0-40 ile 0-20 arasında 5-30 tam sentetiklerin değerleri.
Ayrıca motor titreşimi , sessizlik ve ekonomin en optimum birleştiği seçenek 5-30 tam sentetik sertifikaları tam olan yağlar. Mobil 1 ESP de bunu tam olarak karşılıyor.  ENEOS 5-30 da ilk izlenimlerime göre gayet güzel uyum sağladı motora. Değişime yakın ENEOS hakkında tekrar yorum yaparım.
yüksek devirlerde 5 30 un 0 20 den koruyucu olduğunu neye dayanarak iddia ediyorsunuz merakımı mazur görün?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3968 : Aralık 08, 2016, 11:33:08 »
yüksek devirlerde 5 30 un 0 20 den koruyucu olduğunu neye dayanarak iddia ediyorsunuz merakımı mazur görün?

Vizkositesi biraz daha yüksek.
Redline yaptığınızda 0-20 motoru, 5-30 gibi koruyamaz. 5-30 da 0-40 veya 10-40 gibi koruyamaz. Devirli kullanımda yağ eksiltmeye de neden olabilir.
0-20 sakin kullanım için ilk çalıştırmada 5-30 dan daha hızlı yayılacağı için, düşük sıcaklıkta daha iyi iş görür. Ama yüksek devirlerde koruyuculuğu 5-30 dan azdır.
 Spor yağları incelerseniz, spor araçlarda, yarış araçlarının yağlarını incelerseniz, yüksek devirlerde Pistonların motor bloğuna , subaplara ve diğer parçalara zarar vermemesi için daha kalın yağlar olduğunu görürsünüz. BU yakıt tüketimini artıran , fakat genel anlamda, uzun dönemde motoru koruyan özelliktir. Motorun torku, beygir gücüne göre, kullanım alışkanlıklarına ve şartlara göre yağ seçilir.

Daha teknik konuşacak olursak  bir yağın viskositesi 40c ve 100 c de ölçülür. Aldığınız yağın 40 ve 100c viskositelerine bakmanız lazım. Yarışlarda, yarışın özelliğine göre yağ seçer yarış takımları. Bu konuda piyasada en bilindik Motul v300 serileridir. Zorlu yarışlarda seçilen yağlara baktığınızda, tırmanış yarışlarında seçilen yağlara bakarsanız kalın yağlar  görürsünüz.
Biz elbette yarış yapmıyoruz. Fakat benim aracımla , rampalarda veya bazı durumlarda 5000 veya üstü devirleri gördüğüm oluyor. Bu noktalarda 5-30 optimum koruma sağlıyor.
Zaten Mobil 1 5-30 ESP nin karşıladığı speclere bakarsanız , hemen hemen her standardı sağladığını görürsünüz. 0-20 yakıt ekonomisine yönelik ve aracını sürekli kısa mesafe kullananlar için ideal.
Yine tekrarlıyorum, kullandığınız iklime, yol şartlarına , araca göre , kullanım alışkanlıklarınıza göre yağ seçmeli. 5-30 ülkemizde baya geniş bir alanı kapsadığı için piyasa da artık 5-30 hakimiyetine geçti.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3969 : Aralık 08, 2016, 11:50:50 »
Vizkositesi biraz daha yüksek.
Redline yaptığınızda 0-20 motoru, 5-30 gibi koruyamaz. 5-30 da 0-40 veya 10-40 gibi koruyamaz. Devirli kullanımda yağ eksiltmeye de neden olabilir.
0-20 sakin kullanım için ilk çalıştırmada 5-30 dan daha hızlı yayılacağı için, düşük sıcaklıkta daha iyi iş görür. Ama yüksek devirlerde koruyuculuğu 5-30 dan azdır.
 Spor yağları incelerseniz, spor araçlarda, yarış araçlarının yağlarını incelerseniz, yüksek devirlerde Pistonların motor bloğuna , subaplara ve diğer parçalara zarar vermemesi için daha kalın yağlar olduğunu görürsünüz. BU yakıt tüketimini artıran , fakat genel anlamda, uzun dönemde motoru koruyan özelliktir. Motorun torku, beygir gücüne göre, kullanım alışkanlıklarına ve şartlara göre yağ seçilir.

Daha teknik konuşacak olursak  bir yağın viskositesi 40c ve 100 c de ölçülür. Aldığınız yağın 40 ve 100c viskositelerine bakmanız lazım. Yarışlarda, yarışın özelliğine göre yağ seçer yarış takımları. Bu konuda piyasada en bilindik Motul v300 serileridir. Zorlu yarışlarda seçilen yağlara baktığınızda, tırmanış yarışlarında seçilen yağlara bakarsanız kalın yağlar  görürsünüz.
Biz elbette yarış yapmıyoruz. Fakat benim aracımla , rampalarda veya bazı durumlarda 5000 veya üstü devirleri gördüğüm oluyor. Bu noktalarda 5-30 optimum koruma sağlıyor.
Zaten Mobil 1 5-30 ESP nin karşıladığı speclere bakarsanız , hemen hemen her standardı sağladığını görürsünüz. 0-20 yakıt ekonomisine yönelik ve aracını sürekli kısa mesafe kullananlar için ideal.
Yine tekrarlıyorum, kullandığınız iklime, yol şartlarına , araca göre , kullanım alışkanlıklarınıza göre yağ seçmeli. 5-30 ülkemizde baya geniş bir alanı kapsadığı için piyasa da artık 5-30 hakimiyetine geçti.

yüksek devirlerde 5 30 un 0 20 den koruyucu olduğunu neye dayanarak iddia ediyorsunuz merakımı mazur görün?

Boşuna Motul 0w-50 çıkarmadı. Hem daha düşük sıcaklıklarda daha çok akışkan olsun, hem de sıcakta daha az akışkan olsun isteniyor. Yağın akışkanlığı sıcakla arttığı için...  Viskozite endeksini artırmaya çalışıyor firmalar yani yağın soğuk ve sıcak akışkanlığını birbirine yaklaştırmaya çalışıyorlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3970 : Aralık 08, 2016, 11:52:31 »
Vizkositesi biraz daha yüksek.
Redline yaptığınızda 0-20 motoru, 5-30 gibi koruyamaz. 5-30 da 0-40 veya 10-40 gibi koruyamaz. Devirli kullanımda yağ eksiltmeye de neden olabilir.
0-20 sakin kullanım için ilk çalıştırmada 5-30 dan daha hızlı yayılacağı için, düşük sıcaklıkta daha iyi iş görür. Ama yüksek devirlerde koruyuculuğu 5-30 dan azdır.
 Spor yağları incelerseniz, spor araçlarda, yarış araçlarının yağlarını incelerseniz, yüksek devirlerde Pistonların motor bloğuna , subaplara ve diğer parçalara zarar vermemesi için daha kalın yağlar olduğunu görürsünüz. BU yakıt tüketimini artıran , fakat genel anlamda, uzun dönemde motoru koruyan özelliktir. Motorun torku, beygir gücüne göre, kullanım alışkanlıklarına ve şartlara göre yağ seçilir.

Daha teknik konuşacak olursak  bir yağın viskositesi 40c ve 100 c de ölçülür. Aldığınız yağın 40 ve 100c viskositelerine bakmanız lazım. Yarışlarda, yarışın özelliğine göre yağ seçer yarış takımları. Bu konuda piyasada en bilindik Motul v300 serileridir. Zorlu yarışlarda seçilen yağlara baktığınızda, tırmanış yarışlarında seçilen yağlara bakarsanız kalın yağlar  görürsünüz.
Biz elbette yarış yapmıyoruz. Fakat benim aracımla , rampalarda veya bazı durumlarda 5000 veya üstü devirleri gördüğüm oluyor. Bu noktalarda 5-30 optimum koruma sağlıyor.
Zaten Mobil 1 5-30 ESP nin karşıladığı speclere bakarsanız , hemen hemen her standardı sağladığını görürsünüz. 0-20 yakıt ekonomisine yönelik ve aracını sürekli kısa mesafe kullananlar için ideal.
Yine tekrarlıyorum, kullandığınız iklime, yol şartlarına , araca göre , kullanım alışkanlıklarınıza göre yağ seçmeli. 5-30 ülkemizde baya geniş bir alanı kapsadığı için piyasa da artık 5-30 hakimiyetine geçti.

Daha da teknik konuşacaksak yarış araçlarında supap zamanlama sistemi bulunmaz :)

Aracınızdaki supap zamanlama kontrol sisteminde yer yer 0.3mm ebadında yağlama kanalı bulunur, yüksek viskoziteli yağın supap zamanlama sistemine erişerek koruma sağlamaya başlaması çok daha uzun sürer bu da en çok aşınmanın yaşandığı "ilk marş" anında koruma kaybı anlamı taşır.

Motor yağı seçiminde günlük kullanım araçları ile yarış araçlarını karşılaştıramazsınız, günlük kullanım araçlarında motorun yağlanma sürecinde ısınan parçaların materyali ısındıkça sürtünme katsayısı düşen elementlerden oluşurken, yarış araçlarında daha çok anlık (peak) dayanıklılık ön planda olduğundan "sürtünme katsayısı" gibi ekonomik konular göz ardı edilir.

Ayrıca yarış araçlarında red line ile maksimum motor iç sıcaklığı ile günlük kullanım araçlarında red line anında maksimum motor iç sıcaklığı da aynı olmaz, çoğu yarış aracında düşük hacimlerden yüksek güç amaçlanırken, günlük kullanım araçlarında optimum güç amaçlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3971 : Aralık 08, 2016, 11:58:06 »
Daha da teknik konuşacaksak yarış araçlarında supap zamanlama sistemi bulunmaz :)

Aracınızdaki supap zamanlama kontrol sisteminde yer yer 0.3mm ebadında yağlama kanalı bulunur, yüksek viskoziteli yağın supap zamanlama sistemine erişerek koruma sağlamaya başlaması çok daha uzun sürer bu da en çok aşınmanın yaşandığı "ilk marş" anında koruma kaybı anlamı taşır.

Motor yağı seçiminde günlük kullanım araçları ile yarış araçlarını karşılaştıramazsınız, günlük kullanım araçlarında motorun yağlanma sürecinde ısınan parçaların materyali ısındıkça sürtünme katsayısı düşen elementlerden oluşurken, yarış araçlarında daha çok anlık (peak) dayanıklılık ön planda olduğundan "sürtünme katsayısı" gibi ekonomik konular göz ardı edilir.

Ayrıca yarış araçlarında red line ile maksimum motor iç sıcaklığı ile günlük kullanım araçlarında red line anında maksimum motor iç sıcaklığı da aynı olmaz, çoğu yarış aracında düşük hacimlerden yüksek güç amaçlanırken, günlük kullanım araçlarında optimum güç amaçlanır.

0-20 mi doldurayım Ufuk bey :).

Şaka bir yana, demek istediklerinizi anlıyorum. 0-20 ci arkadaşları da anlıyorum. Fakat sanki  5-30 kalın bir yağmış gibi bir algı da oluşmamalı.
0-20 ile 5-30 un ilk yağlama farkı ancak -15 derecelerin altındaki sıcaklıklarda fark eder. Evet dışarısı -20 olduğunda  0-20  çok iyi ilk yağlama yapar.
Zaten bu yüzden, sadece kışın kullanmak için 0-20 baktım bu bakımda, Eneos bayisinde olmadığı için yine 5-30 aldım. Fakat ben yazın 0-20 yine kullanmazdım yine 5-30 a dönerdim.  Burada bir yanlışım var mı Ufuk bey ?

Motorsporları örneğini de yağ özelliklerini anlatabilmek için verdim. İş makinalarını da örnek verebilirdim. Yük çeken, dolu giden bir araçla, hafif , içi boş kullanılan bir aracın tork ihtiyacı aynı olmayacağı için 0-20  5-30 tercihinde fikir verebilir diye düşündüm. Bagajı doldurup, 4 kişi uzun yola, dağa bayıra giden bir Anadolu insanı neden 0-20 yağ kullanmalı yaz-kış? Ben soruyu böyle sorayım.
Veya aracını sürekli sakin kullanan, yokuş bayır gitmeyen biri neden 5-30 kullansın? Sanırım tanımlayamadığımız yer burası.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3972 : Aralık 08, 2016, 12:10:51 »
0-20 mi doldurayım Ufuk bey :).

Şaka bir yana, demek istediklerinizi anlıyorum. 0-20 ci arkadaşları da anlıyorum. Fakat sanki  5-30 kalın bir yağmış gibi bir algı da oluşmamalı.
0-20 ile 5-30 un ilk yağlama farkı ancak -15 derecelerin altındaki sıcaklıklarda fark eder. Evet dışarısı -20 olduğunda  0-20  çok iyi ilk yağlama yapar.
Zaten bu yüzden, sadece kışın kullanmak için 0-20 baktım bu bakımda, Eneos bayisinde olmadığı için yine 5-30 aldım. Fakat ben yazın 0-20 yine kullanmazdım yine 5-30 a dönerdim.  Burada bir yanlışım var mı Ufuk bey ?

Sizin kararınızı yargılamak benim haddime değil :)

0W20'ci arkadaşlar değil Çağlar bey, çoğu kez de söylendiği gibi "bu yağ kullanılmalı" diyen bir kitleymiş gibi görülüyor ancak bunu söyleyen motorun üreticisi :) kullanıp kullanmamak ise tamamen kullanıcının tercihi, kimse gece kaputunuzu açıp 0W20 doldurmaz :)

İklim / Vizkozite ilişkisi tek bir neden değildir, şifahi örnek olarak 10 derece hava sıcaklığında 5W30 motor yağı en son (yada en zor) noktaya 0W20'den 1 saniye geç ulaşıyorsa (ki bununda etkenleri çok fazla ve değişkendir, ayrı bir tartışma konusudur) -15 derecede bu süre 3 saniye olması bize 10 derecede yaşanan 1 saniyelik yağlama gecikmesini görmezden gelmemizi mi düşündürmeli?

Yazdığım gibi, "yanlış yapmışsınız" demek benim haddim değil, 5W30 viskoziteli yağa "kullanılamaz" muamelesi de yapılmamalı tabi ancak mümkün olduğunca "ÜRETİCİ" talimatlarına uymak gerektiğini düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2016, 12:18:56
Motorsporları örneğini de yağ özelliklerini anlatabilmek için verdim. İş makinalarını da örnek verebilirdim. Yük çeken, dolu giden bir araçla, hafif , içi boş kullanılan bir aracın tork ihtiyacı aynı olmayacağı için 0-20  5-30 tercihinde fikir verebilir diye düşündüm.
Bagajı doldurup, 4 kişi uzun yola, dağa bayıra giden bir Anadolu insanı neden 0-20 yağ kullanmalı yaz-kış? Ben soruyu böyle sorayım.
Veya aracını sürekli sakin kullanan, yokuş bayır gitmeyen biri neden 5-30 kullansın? Sanırım tanımlayamadığımız yer burası.

Ben sizin ne demek istediğinizi anladım, zaten iş makinesi örneği de yanlış olurdu, kıyas yaparken aynı kullanım amacına uygun üretilen araçları kıyaslamak gerekir.

Motorun yüke binmesi ayrı bir konu, yük için üretilen motor ayrı bir konu, sizce bu motoru üreten mühendis kullanılması gereken yağı yazarken maksimum yükleme limitini göz önünde bulundurmamış mıdır? He siz yük limitinin üzerinde kullanıyorum derseniz, o zaman motor yağından önce dikkat etmeniz gereken daha önemli konular var.

xWxx motor yağını kullanan kişinin Anadolu yada Batı yöresinde yaşaması durumu değiştirmez, önemli olan mühendisliktir, şayet mühendis "Anadolu İnsanı xWxx yağı kullansın" deseydi o zaman sorunuzun mantıklı bir cevabı olabilirdi :)

Biz mühendis değiliz Çağlar bey, bu motorları da biz tasarlamadık, eğer tasarlayan ve üreten mühendisliğin öenrilerine güvenmeyecekseniz sakin sakin kullanan ile yokuş bayır giden şeklinde bir ayrım yapılacaksa bu sadece Motor yağı için geçerli olmaz, madem sürekli dağ bayır gidiyorsunuz A/T yada M/T özelliğinde bir lastik mi kullanıyorsunuz? aşırı yük taşıyorsunuz XL özellikli lastik mi kullanıyorsunuz? gibi sorular geliyor aklıma :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3973 : Aralık 08, 2016, 12:23:27 »
ben hala *0w20 yüksek devirde aracı koruyamaz * a taktım.
üretici bu yağı önerirken aracın 6700 devirde kesiciye girdiğini bilmiyor mu acaba?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3974 : Aralık 08, 2016, 12:32:41 »
ben hala *0w20 yüksek devirde aracı koruyamaz * a taktım.
üretici bu yağı önerirken aracın 6700 devirde kesiciye girdiğini bilmiyor mu acaba?

yahu  Talat karıştırma şimdi Redline filan  :asikadam:
Sen devam et işte 0w-20'ye  :tamam:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3975 : Aralık 08, 2016, 12:54:55 »
yahu  Talat karıştırma şimdi Redline filan  :asikadam:
Sen devam et işte 0w-20'ye  :tamam:
hayır edemem.  idare edemem abi idare edemem...  benim aklımı karıştırmasın kimse [emoji1]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3976 : Aralık 08, 2016, 12:59:14 »
hayır edemem.  idare edemem abi idare edemem...  benim aklımı karıştırmasın kimse [emoji1]

Ama bak Bekir Bey 0w-20 kullanmıyor artık  :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3977 : Aralık 08, 2016, 13:11:44 »
Ama bak Bekir Bey 0w-20 kullanmıyor artık  :islik:

hadi al bakalım burdan yak şimdi! :islik:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3978 : Aralık 08, 2016, 13:11:44 »
Ama bak Bekir Bey 0w-20 kullanmıyor artık  :islik:
uleeen?  bi tek ben mi kaldım :S sana geliyorum Ufuk Sönmez motor yaptırmayaaaa... [emoji14]  tövbe ya
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3979 : Aralık 08, 2016, 13:13:22 »
hayır edemem.  idare edemem abi idare edemem...  benim aklımı karıştırmasın kimse [emoji1]

Aracınızı  'shift' e göre kullanıyorsanız, yani vites değiştir dediği anda değiştiriyorsanız 0-20 öneriyorum ben de.
Kafa karışıklığına gerek yok. Ama aracını zaman zaman sportif kullananlara 5-30 öneriyorum. Bu katalog falan değil, tamamen benim deneyimlerim sonucu.
Ayrıca Toyota kitapçığında da 5-30  0-20 den hemen sonra öneriliyor ve çevre sıcaklığı olarak önerilen koşullar 0-20 ile aynı. Ama tabiki yakıt tasarrufuna yönelik hassas çalışan valvematic için 2000 devirlerde kullanılan bir motor için 0-20 yi önermesinden daha doğal bir durum yok.
Bir teknoloji geliştiriyor ve bu teknolojinin 'valvematic' hybrid vs.  özelliğinin en üst seviyede olmasını istiyor. Yakıt tüketimini benzinli bir araçta gerçekten olabildiğince düşürebilmek istiyor.

Fakat mühendislikte %100 kazanç olmaz. Birşey kazanıyorsanız, birşeylerden taviz veriyorsunuzdur. Ben de mühendis değilim ama  iyi mühendislerle çalışıyorum, mühendislik yaklaşımına aşinayımdır. Bunu hiç unutmayın %100 kazanç olmaz. Bir kazanım varsa, bir taviz vardır. Mühendislik bu verilen tavizi en aza indirmek için uğraşır. Pazarlama 'da mühendisliği 'talep edilen' yönde zorla.  Belki de toyota , bu motorun 300-400-500 bin yapmasına gerek yok, 250bin yapsın ama az yakıt tüketsin, müşteri buna yönelsin diye düşünmüş olabilir.
Mühendislerin düşüncesini okumaya çalışırken, onları zorlayan pazarlamacıları da düşünmemiz gerekir.
born to ride