0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu yağ, Hybrid ve Valvematic motorlara 5w30 koyanlara gelsin
bu hızar motoru yağı mı [emoji23]
Yağların üzerinde direkt kalınlıklarını belirten değerler yok.Sıcaklığa karşı gösterdikleri cst değerleri var bi takım başka şeylerde var.Şimdi ben 5w30 mu 0w40 mı kullanmalıyım bununla ilgili net bi şey söyleyebilirmiyiz.Yukarıdaki mesajımda araç bilgilerimi belirtmiştim ama tekrar belirteyim.2004 model 1.6 Astra H Benzin/LPG65.000km Son kullanılan yağ" motül 5w30 xlcelan fe"Yaşadığım yer Konya.Kışları yağış çok olmasada sert geçer.Yazları ise sıcak ve kurak.
Her iki yağı da kullandım. Karasal iklim için Mobil 1 Esp daha iyi. Motul daha sportif bir yağ, yüksek devirlerde koruyucu özelliği daha güçlü. Ama yakıt tüketimi ve kolay çalışmada Mobil 1 benim deneyimlerime göre daha iyi.Japon tavsiylerini dinleyerek bu sefer ENEOS 5-30 aldım. İlk izlenimlerim gayet olumlu. -8 dereceyi gördük , ilk çalışmada anında alıyor. Motor titreşimi yok gibi. Hemen ısınıyor , yani aracı çıkarıp 200 m ışıklara gidene kadar jikleyi indiriyor. Aslında 0-20 yi bu kış denemek istiyordum, fakat girdiğim dükkanda yoktu, sonra da aramadım. Aracı dağa taşa sürmeyenler , sürekli sakin kullananlar için 0-20 daha ekonomik ve düşük devirlerde daha performanslı olacaktır.Benim gibi, dağ taş gezen, Ankara gibi yokuşlu yerlerde yaşayanlar için 5-30 mantıklıdır. Yüksek devirlerde daha koruyucu. 0-40 ile 0-20 arasında 5-30 tam sentetiklerin değerleri.Ayrıca motor titreşimi , sessizlik ve ekonomin en optimum birleştiği seçenek 5-30 tam sentetik sertifikaları tam olan yağlar. Mobil 1 ESP de bunu tam olarak karşılıyor. ENEOS 5-30 da ilk izlenimlerime göre gayet güzel uyum sağladı motora. Değişime yakın ENEOS hakkında tekrar yorum yaparım.
yüksek devirlerde 5 30 un 0 20 den koruyucu olduğunu neye dayanarak iddia ediyorsunuz merakımı mazur görün?
Vizkositesi biraz daha yüksek.Redline yaptığınızda 0-20 motoru, 5-30 gibi koruyamaz. 5-30 da 0-40 veya 10-40 gibi koruyamaz. Devirli kullanımda yağ eksiltmeye de neden olabilir.0-20 sakin kullanım için ilk çalıştırmada 5-30 dan daha hızlı yayılacağı için, düşük sıcaklıkta daha iyi iş görür. Ama yüksek devirlerde koruyuculuğu 5-30 dan azdır. Spor yağları incelerseniz, spor araçlarda, yarış araçlarının yağlarını incelerseniz, yüksek devirlerde Pistonların motor bloğuna , subaplara ve diğer parçalara zarar vermemesi için daha kalın yağlar olduğunu görürsünüz. BU yakıt tüketimini artıran , fakat genel anlamda, uzun dönemde motoru koruyan özelliktir. Motorun torku, beygir gücüne göre, kullanım alışkanlıklarına ve şartlara göre yağ seçilir.Daha teknik konuşacak olursak bir yağın viskositesi 40c ve 100 c de ölçülür. Aldığınız yağın 40 ve 100c viskositelerine bakmanız lazım. Yarışlarda, yarışın özelliğine göre yağ seçer yarış takımları. Bu konuda piyasada en bilindik Motul v300 serileridir. Zorlu yarışlarda seçilen yağlara baktığınızda, tırmanış yarışlarında seçilen yağlara bakarsanız kalın yağlar görürsünüz.Biz elbette yarış yapmıyoruz. Fakat benim aracımla , rampalarda veya bazı durumlarda 5000 veya üstü devirleri gördüğüm oluyor. Bu noktalarda 5-30 optimum koruma sağlıyor.Zaten Mobil 1 5-30 ESP nin karşıladığı speclere bakarsanız , hemen hemen her standardı sağladığını görürsünüz. 0-20 yakıt ekonomisine yönelik ve aracını sürekli kısa mesafe kullananlar için ideal.Yine tekrarlıyorum, kullandığınız iklime, yol şartlarına , araca göre , kullanım alışkanlıklarınıza göre yağ seçmeli. 5-30 ülkemizde baya geniş bir alanı kapsadığı için piyasa da artık 5-30 hakimiyetine geçti.
Daha da teknik konuşacaksak yarış araçlarında supap zamanlama sistemi bulunmaz Aracınızdaki supap zamanlama kontrol sisteminde yer yer 0.3mm ebadında yağlama kanalı bulunur, yüksek viskoziteli yağın supap zamanlama sistemine erişerek koruma sağlamaya başlaması çok daha uzun sürer bu da en çok aşınmanın yaşandığı "ilk marş" anında koruma kaybı anlamı taşır.Motor yağı seçiminde günlük kullanım araçları ile yarış araçlarını karşılaştıramazsınız, günlük kullanım araçlarında motorun yağlanma sürecinde ısınan parçaların materyali ısındıkça sürtünme katsayısı düşen elementlerden oluşurken, yarış araçlarında daha çok anlık (peak) dayanıklılık ön planda olduğundan "sürtünme katsayısı" gibi ekonomik konular göz ardı edilir.Ayrıca yarış araçlarında red line ile maksimum motor iç sıcaklığı ile günlük kullanım araçlarında red line anında maksimum motor iç sıcaklığı da aynı olmaz, çoğu yarış aracında düşük hacimlerden yüksek güç amaçlanırken, günlük kullanım araçlarında optimum güç amaçlanır.
0-20 mi doldurayım Ufuk bey .Şaka bir yana, demek istediklerinizi anlıyorum. 0-20 ci arkadaşları da anlıyorum. Fakat sanki 5-30 kalın bir yağmış gibi bir algı da oluşmamalı.0-20 ile 5-30 un ilk yağlama farkı ancak -15 derecelerin altındaki sıcaklıklarda fark eder. Evet dışarısı -20 olduğunda 0-20 çok iyi ilk yağlama yapar.Zaten bu yüzden, sadece kışın kullanmak için 0-20 baktım bu bakımda, Eneos bayisinde olmadığı için yine 5-30 aldım. Fakat ben yazın 0-20 yine kullanmazdım yine 5-30 a dönerdim. Burada bir yanlışım var mı Ufuk bey ?
Motorsporları örneğini de yağ özelliklerini anlatabilmek için verdim. İş makinalarını da örnek verebilirdim. Yük çeken, dolu giden bir araçla, hafif , içi boş kullanılan bir aracın tork ihtiyacı aynı olmayacağı için 0-20 5-30 tercihinde fikir verebilir diye düşündüm. Bagajı doldurup, 4 kişi uzun yola, dağa bayıra giden bir Anadolu insanı neden 0-20 yağ kullanmalı yaz-kış? Ben soruyu böyle sorayım. Veya aracını sürekli sakin kullanan, yokuş bayır gitmeyen biri neden 5-30 kullansın? Sanırım tanımlayamadığımız yer burası.
ben hala *0w20 yüksek devirde aracı koruyamaz * a taktım. üretici bu yağı önerirken aracın 6700 devirde kesiciye girdiğini bilmiyor mu acaba?
yahu Talat karıştırma şimdi Redline filan Sen devam et işte 0w-20'ye
hayır edemem. idare edemem abi idare edemem... benim aklımı karıştırmasın kimse [emoji1]
Ama bak Bekir Bey 0w-20 kullanmıyor artık