Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799425 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3080 : Nisan 07, 2016, 19:04:54 »
Günümüzde Japonyada LPG kullanan insan sayısıda neredeyse bizim ülkemiz kadar sayılara erişmiş durumda.

Benim merak ettiğim konu şu; Honda neden Japonyada ürettiği otomobillere LPG ön hazırlık yapmıyor?

Bizim ülkemizde ve Japonyada neden diğer Japon markaları LPG ön hazırlık yapmıyorlar?

Bu konuda internetten herhangi bir bilgiye ulaşamadım.

Ön hazırlık bir kenara Japonya'da fabrikasyon LPG ile çalışmak üzere üretilen modeller mevcut, benim ulaşabildiğim en eskisi 1984 yılına ait,






Mesaj Birleştirildi: Nisan 07, 2016, 19:08:09
Salıya kadar müsait değilim ama en kısa sürede deneyeyim ben de. Öyle bir durumda silindir içi sıcaklığı lpg nin daha fazla olabilir, ama yanma sıcaklıkları ısıl değerleri yakın. enteresan.

Bu arada volümetrik verimi de daha düşük overlap zamanında verilen yakıt hava karışımının bir kısmı çıkıyor egzostan çünkü. Bu da silindir içindeki yakıt miktarını azaltıyor.

Aslında lpg den maksimum verim alabilmek için sıkıştırma oranını artırmak lazım. Volümetrik verimi de kayıpsız olan wankel motorlar var, en uygunu da o aslında.

Sadece LPG ile kullanılacaksa aynen dediğiniz gibi, bazı kökten değişiklikler gerekir ancak bu sefer benzin ile kullanımı neredeyse imkansızlaşır.

Wankel motorun soğutma ve yağlama sorunlarını tam anlamıyla giderebilseler, LPG ile kullanımı için daha çok kafa yorulabilir :)

Benim asıl merak ettiğim atkinson çevrimli motorda LPG'nin etkileri ve sonucu.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3080 : Nisan 07, 2016, 19:04:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3081 : Nisan 07, 2016, 19:08:16 »
Ön hazırlık bir kenara Japonya'da fabrikasyon LPG ile çalışmak üzere üretilen modeller mevcut, benim ulaşabildiğim en eskisi 1984 yılına ait,

Ben de 2012 yılına kadar LNG Kiti verilmiş modeller buldum ama hali hazırda 2016 yılında devam edenler hangi markalar hangi modeller?

Not: Verilen LNG kiti evin duvarına gaz borusuna yakın monte edilmiş içindeki webasto ile motor suyunu sıcak tutmak için kullanılmış.

Vermiş olduğun LPG uygulama parçaları Karbüratörlüye göre?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3082 : Nisan 07, 2016, 19:16:16 »
Yeni wankel gümbür gümbür geliyor  :rofl: rx-vision konseptiyle emisyon standartlarını karşılayan turbolu wankelin müjdesini verdi. Malzeme değişikliğiyle de aşınmaların da önüne geçeceklerdir.

1.5 hibrid yarise lpg taktıranlar vardı. atkinsonun tek farkı mekanik olarak 13 genişleme oranı, emme subapını da silindir AÖN'yı geçtikten sonra kapatıyor ve sıkıştırma oranı değiştirilebiliyor. 13 olan mekanik sıkıştırma oranı, gerçek anlamda 9-10-11 olarak ayarlanabiliyor. Ek olarak da boğaz kelebeği sonuna kadar açık kaldığından emme zamanında vakum oluşmuyor ve güç kaybı yaşanmıyor. Bu nedenle lpg nin zararlı olacağını zannetmem. Hatta egzos zamanı daha uzun süreceğinden lpg açısından belki yararlı bile olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3083 : Nisan 07, 2016, 20:52:42 »
Siz baya derin konulara girdinizde arkadaşlar bizim birkaç kişi bir sorunumuz vardı arada kaynadı öneriniz varmı bu aracın yağını ölçerken yağ çubuğun her tarafına bulaşıyo ve yağ ölçümünü sağlıklı yapamıyorum aracımda eski aracımda böyle sıkıntım yoktu gördümkü başkalarıda aynı sıkıntıyı yaşıyor bizdemi sorun var acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3084 : Nisan 07, 2016, 21:04:05 »
Siz baya derin konulara girdinizde arkadaşlar bizim birkaç kişi bir sorunumuz vardı arada kaynadı öneriniz varmı bu aracın yağını ölçerken yağ çubuğun her tarafına bulaşıyo ve yağ ölçümünü sağlıklı yapamıyorum aracımda eski aracımda böyle sıkıntım yoktu gördümkü başkalarıda aynı sıkıntıyı yaşıyor bizdemi sorun var acaba ?

Uğur bey, araçlarımız aynı değil, fakat benim araçta şanzıman yağını kontrol ederken bulaşıyor ve en az 10-15 defa silme sonucunda doğru düzgün görebiliyorum. Yetkili serviste ustadan öğrendim onu da. :)
Defalarca çıkartıp sildi, en sonuna doğru düzgün gözükmeye başlamıştı şanzıman yağı seviye göstergesi.

Deneyim belki aynısı sizin motor yağı göstergesi için de geçerli olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3085 : Nisan 07, 2016, 21:27:19 »
Uğur bey, araçlarımız aynı değil, fakat benim araçta şanzıman yağını kontrol ederken bulaşıyor ve en az 10-15 defa silme sonucunda doğru düzgün görebiliyorum. Yetkili serviste ustadan öğrendim onu da. :)
Defalarca çıkartıp sildi, en sonuna doğru düzgün gözükmeye başlamıştı şanzıman yağı seviye göstergesi.

Deneyim belki aynısı sizin motor yağı göstergesi için de geçerli olabilir.
Vayy şanzıman yağı göstergesi çubuğu var   :asikadam:
Allahtan bizde o çubuk yok birde onla cebelleşirdik  :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3086 : Nisan 07, 2016, 21:33:38 »
Uğur bey, araçlarımız aynı değil, fakat benim araçta şanzıman yağını kontrol ederken bulaşıyor ve en az 10-15 defa silme sonucunda doğru düzgün görebiliyorum. Yetkili serviste ustadan öğrendim onu da. :)
Defalarca çıkartıp sildi, en sonuna doğru düzgün gözükmeye başlamıştı şanzıman yağı seviye göstergesi.

Deneyim belki aynısı sizin motor yağı göstergesi için de geçerli olabilir.

Ben 3 4 defa sildim ama anlamayınca bıraktım daha önce 3 5 çeşit arabada bakmıştım ilk defa böyle bi sıkıntı yaşadım çubuk girip çıkarken etrafa deyiyo deydirmeden girmiyo ondan oluyo heralde anlamadım motor soğukken denedim falan beceremedim daha fazla zorlamak gerek belkide :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3087 : Nisan 07, 2016, 21:41:52 »
Sokarken bile adam gibi girmiyor ki yağ çubuğu,  sanki iki kanal var içeride birine giriyor diğerine girmiyor gibi döne döne giriyor.  Ne saçmalık anlayamıyorum  :olu: neyse benden başka zorlananlarda varmış en azından yalnız değilim.  :P
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3088 : Nisan 07, 2016, 22:09:20 »
Siz yine de sabırlıca deneyin. :) Önüne arkasına da bakın her seferinde. Ama göstergenin üstündeki yağları tamamen silin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3089 : Nisan 07, 2016, 22:39:43 »
Ben de 2012 yılına kadar LNG Kiti verilmiş modeller buldum ama hali hazırda 2016 yılında devam edenler hangi markalar hangi modeller?

Not: Verilen LNG kiti evin duvarına gaz borusuna yakın monte edilmiş içindeki webasto ile motor suyunu sıcak tutmak için kullanılmış.

Vermiş olduğun LPG uygulama parçaları Karbüratörlüye göre?

Katalogda fabrikasyon üretim ile LPG için hazırlanan son modeli 2002 yılına kadar bulabildim. Sprinter, Chaser, Hilux vs. bir çok model var

Katalogda görüntü o şekilde ama hangi yıldan itibaren olduğunu bilmediğim bir şekilde, benzin için ayrı bir pompa, LPG için ayr bir karbüratör kullanılmış,



Yeni wankel gümbür gümbür geliyor  :rofl: rx-vision konseptiyle emisyon standartlarını karşılayan turbolu wankelin müjdesini verdi. Malzeme değişikliğiyle de aşınmaların da önüne geçeceklerdir.

1.5 hibrid yarise lpg taktıranlar vardı. atkinsonun tek farkı mekanik olarak 13 genişleme oranı, emme subapını da silindir AÖN'yı geçtikten sonra kapatıyor ve sıkıştırma oranı değiştirilebiliyor. 13 olan mekanik sıkıştırma oranı, gerçek anlamda 9-10-11 olarak ayarlanabiliyor. Ek olarak da boğaz kelebeği sonuna kadar açık kaldığından emme zamanında vakum oluşmuyor ve güç kaybı yaşanmıyor.
Bu nedenle lpg nin zararlı olacağını zannetmem. Hatta egzos zamanı daha uzun süreceğinden lpg açısından belki yararlı bile olabilir.

Wankel Mazda mühendisliği ile çok değişim gösterdi gerçekten, benim düşüncem Mazda'nın aslında Wankel'i sorunsuz olarak kullanılabilecek şekilde geliştirdiği ancak kullanıma sunmadığı yönünde, bakalım RX Vision bize neler gösterecek.

Atkinson çevrimli motorda LPG ile kullanımında toplam etkinin fazla değişeceğini sanmıyorum ancak LPG'nin verimliliğinin arttırılabileceğini sanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3090 : Nisan 07, 2016, 22:46:23 »

Ne bileyim Tekin bey, "niye bu kadar sorgulanıyorum?", "kitapçık değişince yinw sorgulayacak mısınız?" diyr çıkışınca sinirlendiniz sandım :) Bu arada evladınızı Allah bağışlasın.

Parke, ahşap vs. konusunda bilgi veya tecrübe sahibi değilim, bilmediğim konular, bildiğim şey ise dediğim gibi içten yanmalı motorların genleşme şekşi ve süreci ile alakasız oldukları :)

Ben 3 sınav ile 2000 kişi içinden seçilen 20 kişi ile iki sene boyunca toplam 20 kitaptan 24 sınav yapılan Toyota Teknik Eğitim Programını derece ile bitirdim, Yetkili Serviste 2 sene teknisyenlik yaptım 2 sınav sonunda "Toyota Pro Technician" belgesi aldım, bir çok defa motor söktüm taktım, yüzlerce hararet yapmış vs. motor gördüm, bunların hiç biri yetmezmiş gibi "belki" diyerek arama motorlarını talan ettim ama "Uzunlamasına Genleşen Silindir" konusunda bir tek şey bulamadım, affınıza sığınarak sizden bekliyorum.

Estağfurullah hocam, herkes sizin gibi motor yağını, suyunu kontrol etmiyor.Servistir, yoğunlardır vs. deyin geçin, zaten servis bülteninden habersiz yada kaale almıyor olsalardı aracınıza 3.9 litre yerine 4.1 litre yağ kullanırlardı.
Ufuk hocam, bugün bu yağ çubuğunun revizyonu hakkında, hem bakım yaptırdığım bakırcıları hem de tokullar izmiri aradım, böyle bir şey bize iletilmedi cevabı verdi 2 servis de, zaten öyle bir şey olsaydı ekranda bizi uyarırdı dediler. Hatta bana sordular siz nerden bu blgiye ulaştınız diye. Bunu uygulayan herhangi bir yetkili servis varmı acaba bildiğiniz örnek olarak vereceğim. Bu arada bugün sabah motor soğukkende baktım yağ çubuğu eksik duruyor.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3091 : Nisan 07, 2016, 22:51:16 »
Çubuk revizyonu herhalde metali üstten parça ekleyip sarı şeye tekrardan monte etmek.  :D Maksimum seviyeyi aşağıya çekmek herhalde maksat.  Yada çizgileri değiştirmek.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3092 : Nisan 07, 2016, 23:03:25 »
Çubuk revizyonu herhalde metali üstten parça ekleyip sarı şeye tekrardan monte etmek.  :D Maksimum seviyeyi aşağıya çekmek herhalde maksat.  Yada çizgileri değiştirmek.
Olabilir abi, bu toyoda dan herşey beklenir  [emoji1]
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3093 : Nisan 08, 2016, 00:13:48 »
Katalogda fabrikasyon üretim ile LPG için hazırlanan son modeli 2002 yılına kadar bulabildim. Sprinter, Chaser, Hilux vs. bir çok model var

Katalogda görüntü o şekilde ama hangi yıldan itibaren olduğunu bilmediğim bir şekilde, benzin için ayrı bir pompa, LPG için ayr bir karbüratör kullanılmış,

Anlaşılan Türk Acura haricinde dünyada 2002 yılından sonra bu işlerle uğraşan yok..? Zaten Türk Acura'da tamamen düşük olan satışını yükseltebilmek amacıyla çırpınıyor. LPG donanımını BRC firması yüklenmiş, Hondanın kendi orjinal ürünü değil.

Dünyada birçok yansanayi aksesuar/donanım gibi LPG sisteminide yansanayi yüklenmiş durumda. Güncellenmesi gereken yatırım maliyetleri yüksek olduğundan, geleceğin yakıtı olarak görülmemesi ve rezerv yetersizliği gibi sebeplerle karışım sisteminde ilerleme kaydedilememekte.

Hal böyleyken olan, mevcut karışım sistemiyle ve software ile kullanılması zorunlu bırakılan motorlara oluyor.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3094 : Nisan 08, 2016, 00:25:49 »
Bu sabah sitenin otoparkında çok ilginç bir olay yaşadım.
Normalde oturduğum sitede kimsede T27 Avensis yok.
Sabah 07:30 da aracıma binicekken baktımki yanımda Ankara Plakalı başka bir beyaz tenk T27 Avensis var ve sahibide yan bloktan çıkmış araca binecekti.

Beyefendiye seslendim ve dedimki (İçimden tam zamanı karşılaştırma yapmak için)
-Kusura bakmayın sanırım Misafirsiniz!
-Evet beyefendi dedi kendisi.
-Sizden bir ricam olucak dedim.
-Mümkünse araçları 2 dakika boyunca aynı anda çalıştırıp rölantide bırakabilirmiyiz dedim!
-Tabiki ana neye bakacaksınız anlamadım dedi.
-Model yılı 2013 Avensis.43780 km.Servis devamlı 5-30 koymuş yap olarak.
-Benimki 2014 Avensis.Km 27000 oldu.
Devamlı 0-20 konuyor.
Dış hava sıcaklığı 11 derece civarındaydı.

-Sonuç--> 2 dk sonunda benim araç ısınma çizgisi toplam 3 çizgi yükselmişti.
          --> Diğer avensis hala ilk çizgide duruyordu.
          --> Diğer olay araç sahibi Ankarada karlı havada ilk çalıştırmada aracın motorunun sesli çalıştığından dert yandı.Sizinki sanki çalışmıyor gibi dedi.

Keşke bunu birde resimleyebilseydim size malesef adamı sabah sabah daha fazla tutmak istemedim.
yanlış anlamadıysam misafirin arabası 5w30 sizinki 0w20 kullanıyor. motorun çabuk ısınması sürtünmenin fazlalığından geç ısınması sürtünmenin azlığından olur yani 5w30 silindir cidarını daha iyi yağlıyarak kayganlaştırıyor, 0w20 yeteri kadar kayganlaştıramıyor sizin değerlendirmeniz tamamen aksi yönde çabuk ısınmayı yağın üstünlüğüne delil olarak gösteriyorsunuz ben ise tam aksini savunup çok ince yağın ne kadar mahzurlu olduğunun delili olarak görüyorum. bu konunun artık böyle lastik gibi uzamasına son verip dileyenin dilediği yağı kullanmasını tavsiye edip rahata kavuşalım yoksa on sene bu konuyu tartışsak bir neticeye varamayız. benim naçizane tavsiyem herkesin kendi mantığına göre değilde bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen ve deneyim sahibi olan motor uzmanlarından tavsiye alıp oto üreticisinin önerdiği ile bir sentez oluşturmak. Türkiyede iyi bir arabaya sahip olabilmek yurt dışına göre epeyce zor ve külfetli olduğundan mallarımıza sahip çıkarak üreticilerin muhtelif mülahazalarla yaptığı, kendi çıkarlarını ön plana çıkardıkları tavsiyeleri akıl süzgeçinden geçirmemiz gerekir. şunuda unutmayalım toyota 0/20 tercih edin diyor fakat en altada zorlu koşullarda ve performanslı kullanımda viskoziteyi arttırın diyor bunun bizim için yeterli ipucu olması lazım, yok böyle değildir diyenler varsa istedikleri yağı kullanmakta özgürdürler.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3095 : Nisan 08, 2016, 00:44:06 »
Günümüzde Japonyada LPG kullanan insan sayısıda neredeyse bizim ülkemiz kadar sayılara erişmiş durumda.

Benim merak ettiğim konu şu; Honda neden Japonyada ürettiği otomobillere LPG ön hazırlık yapmıyor?

Bizim ülkemizde ve Japonyada neden diğer Japon markaları LPG ön hazırlık yapmıyorlar?

Bu konuda internetten herhangi bir bilgiye ulaşamadım.


Eğer bende yanlış araştırmadıysam E12 kasalardan E140-E160 kasalara kadar CNG sistemi ile satılıyor araçlar

Doğal gaza geçmiş yani adamlar
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3096 : Nisan 08, 2016, 08:29:46 »
Yag cubugu ve kanali ureticisi kim, ona ulasmak iyi olur.

Surekli yag cubugunu da silmek cok iyi degildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3097 : Nisan 08, 2016, 10:48:37 »
yanlış anlamadıysam misafirin arabası 5w30 sizinki 0w20 kullanıyor. motorun çabuk ısınması sürtünmenin fazlalığından geç ısınması sürtünmenin azlığından olur yani 5w30 silindir cidarını daha iyi yağlıyarak kayganlaştırıyor, 0w20 yeteri kadar kayganlaştıramıyor sizin değerlendirmeniz tamamen aksi yönde çabuk ısınmayı yağın üstünlüğüne delil olarak gösteriyorsunuz ben ise tam aksini savunup çok ince yağın ne kadar mahzurlu olduğunun delili olarak görüyorum. bu konunun artık böyle lastik gibi uzamasına son verip dileyenin dilediği yağı kullanmasını tavsiye edip rahata kavuşalım yoksa on sene bu konuyu tartışsak bir neticeye varamayız. benim naçizane tavsiyem herkesin kendi mantığına göre değilde bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen ve deneyim sahibi olan motor uzmanlarından tavsiye alıp oto üreticisinin önerdiği ile bir sentez oluşturmak. Türkiyede iyi bir arabaya sahip olabilmek yurt dışına göre epeyce zor ve külfetli olduğundan mallarımıza sahip çıkarak üreticilerin muhtelif mülahazalarla yaptığı, kendi çıkarlarını ön plana çıkardıkları tavsiyeleri akıl süzgeçinden geçirmemiz gerekir. şunuda unutmayalım toyota 0/20 tercih edin diyor fakat en altada zorlu koşullarda ve performanslı kullanımda viskoziteyi arttırın diyor bunun bizim için yeterli ipucu olması lazım, yok böyle değildir diyenler varsa istedikleri yağı kullanmakta özgürdürler.
Atilla bey motorun ısınmasını aşırı sürtünmeye bağlamış.
Birde şöyle düşünsek acaba motoru aşırı sürtünmemi yoksa motor rahatladığı için daha rahat çalışıp atıyorum bir kaç yüz yada bir kaç on devir daha fazla çalışarak yakıtın yanmasımı ısıttı ??
Kanatimce bu arada cahilliğimi mazur görün lütfen eğer hakikaten bu kadar sıcaklık oluşturacak kadar sürtünme olsa idi motorun 30.000 km leri görmesi mümkün olabilirmiydi,motorlarımızın çok daha erken bitmesi gerekmezmiydi???
Saygılarımla
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3098 : Nisan 08, 2016, 11:12:41 »
Atilla bey motorun ısınmasını aşırı sürtünmeye bağlamış.
Birde şöyle düşünsek acaba motoru aşırı sürtünmemi yoksa motor rahatladığı için daha rahat çalışıp atıyorum bir kaç yüz yada bir kaç on devir daha fazla çalışarak yakıtın yanmasımı ısıttı ??
Kanatimce bu arada cahilliğimi mazur görün lütfen eğer hakikaten bu kadar sıcaklık oluşturacak kadar sürtünme olsa idi motorun 30.000 km leri görmesi mümkün olabilirmiydi,motorlarımızın çok daha erken bitmesi gerekmezmiydi???
Saygılarımla

sevgili kardeşim önce nezaketin ve nezih ifadelerin için teşekkür ediyorum. sıcaklıkla ilgili söylediklerine katılmıyorum yağ ne kadar iyi ise motor o kadar geç ısınır, yağın motorun ateşleme kalitesiyle en ufak ilgisi yoktur, yağın vazifesi silindir yüzeyi ile sekmanların (bir çeşit yaydır ve silindir yüzeyine baskı yaparak kompresyon olmasınısağlar) arasındaki temas ı kayganlaştırır böylece hem ısının hemde aşınmanın olmasını engeller. size bunu şöyle izah edeyim elinize güzel bir eğe alın ve bir demiri eğelemeye başlayın ,daha sonra arasına singer makine yağı dökün eğelenmenin azaldığını göreceksiniz, daha sonra 10/40 veya 5/40 motor yağı koyup deneyin eğelenmenin sıfıra yaklaştığını göreceksiniz sonra araya gres yağı koyarak eğeleyin , bu sefer ne ısı olur ne de eğenmenin verdiği aşınma. üreticilerin ince yağ ince yağ demelerindeki maksadın 7-8 yüz bin km yapacak motorun 3-4 yüz binlerde ölüp yeni araba satışına olanak sağlamasıdır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3099 : Nisan 08, 2016, 11:21:17 »
Anlaşılan Türk Acura haricinde dünyada 2002 yılından sonra bu işlerle uğraşan yok..? Zaten Türk Acura'da tamamen düşük olan satışını yükseltebilmek amacıyla çırpınıyor. LPG donanımını BRC firması yüklenmiş, Hondanın kendi orjinal ürünü değil.

Dünyada birçok yansanayi aksesuar/donanım gibi LPG sisteminide yansanayi yüklenmiş durumda. Güncellenmesi gereken yatırım maliyetleri yüksek olduğundan, geleceğin yakıtı olarak görülmemesi ve rezerv yetersizliği gibi sebeplerle karışım sisteminde ilerleme kaydedilememekte.

Hal böyleyken olan, mevcut karışım sistemiyle ve software ile kullanılması zorunlu bırakılan motorlara oluyor.

Şuan çalıştığım resmi kurumda doğalgaz LNG ve benzinle çalışan Fiat doblolar var araçlar italyadan ithal fabrikasyon doğalgazlı

Ve araçları incelediğimde doğalgazı bile sıvı olarak motora veriliyor

Araçlarda regülatör yok o yüzden ısınmayı beklemeden çalıştıktan hemen sonra LNG ye geçiyor

motorda 1.4 Turbo
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas