0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Günümüzde Japonyada LPG kullanan insan sayısıda neredeyse bizim ülkemiz kadar sayılara erişmiş durumda.Benim merak ettiğim konu şu; Honda neden Japonyada ürettiği otomobillere LPG ön hazırlık yapmıyor?Bizim ülkemizde ve Japonyada neden diğer Japon markaları LPG ön hazırlık yapmıyorlar?Bu konuda internetten herhangi bir bilgiye ulaşamadım.
Salıya kadar müsait değilim ama en kısa sürede deneyeyim ben de. Öyle bir durumda silindir içi sıcaklığı lpg nin daha fazla olabilir, ama yanma sıcaklıkları ısıl değerleri yakın. enteresan. Bu arada volümetrik verimi de daha düşük overlap zamanında verilen yakıt hava karışımının bir kısmı çıkıyor egzostan çünkü. Bu da silindir içindeki yakıt miktarını azaltıyor.Aslında lpg den maksimum verim alabilmek için sıkıştırma oranını artırmak lazım. Volümetrik verimi de kayıpsız olan wankel motorlar var, en uygunu da o aslında.
Ön hazırlık bir kenara Japonya'da fabrikasyon LPG ile çalışmak üzere üretilen modeller mevcut, benim ulaşabildiğim en eskisi 1984 yılına ait,
Siz baya derin konulara girdinizde arkadaşlar bizim birkaç kişi bir sorunumuz vardı arada kaynadı öneriniz varmı bu aracın yağını ölçerken yağ çubuğun her tarafına bulaşıyo ve yağ ölçümünü sağlıklı yapamıyorum aracımda eski aracımda böyle sıkıntım yoktu gördümkü başkalarıda aynı sıkıntıyı yaşıyor bizdemi sorun var acaba ?
Uğur bey, araçlarımız aynı değil, fakat benim araçta şanzıman yağını kontrol ederken bulaşıyor ve en az 10-15 defa silme sonucunda doğru düzgün görebiliyorum. Yetkili serviste ustadan öğrendim onu da. Defalarca çıkartıp sildi, en sonuna doğru düzgün gözükmeye başlamıştı şanzıman yağı seviye göstergesi.Deneyim belki aynısı sizin motor yağı göstergesi için de geçerli olabilir.
Ben de 2012 yılına kadar LNG Kiti verilmiş modeller buldum ama hali hazırda 2016 yılında devam edenler hangi markalar hangi modeller?Not: Verilen LNG kiti evin duvarına gaz borusuna yakın monte edilmiş içindeki webasto ile motor suyunu sıcak tutmak için kullanılmış.Vermiş olduğun LPG uygulama parçaları Karbüratörlüye göre?
Yeni wankel gümbür gümbür geliyor rx-vision konseptiyle emisyon standartlarını karşılayan turbolu wankelin müjdesini verdi. Malzeme değişikliğiyle de aşınmaların da önüne geçeceklerdir.1.5 hibrid yarise lpg taktıranlar vardı. atkinsonun tek farkı mekanik olarak 13 genişleme oranı, emme subapını da silindir AÖN'yı geçtikten sonra kapatıyor ve sıkıştırma oranı değiştirilebiliyor. 13 olan mekanik sıkıştırma oranı, gerçek anlamda 9-10-11 olarak ayarlanabiliyor. Ek olarak da boğaz kelebeği sonuna kadar açık kaldığından emme zamanında vakum oluşmuyor ve güç kaybı yaşanmıyor. Bu nedenle lpg nin zararlı olacağını zannetmem. Hatta egzos zamanı daha uzun süreceğinden lpg açısından belki yararlı bile olabilir.
Ne bileyim Tekin bey, "niye bu kadar sorgulanıyorum?", "kitapçık değişince yinw sorgulayacak mısınız?" diyr çıkışınca sinirlendiniz sandım Bu arada evladınızı Allah bağışlasın.Parke, ahşap vs. konusunda bilgi veya tecrübe sahibi değilim, bilmediğim konular, bildiğim şey ise dediğim gibi içten yanmalı motorların genleşme şekşi ve süreci ile alakasız oldukları Ben 3 sınav ile 2000 kişi içinden seçilen 20 kişi ile iki sene boyunca toplam 20 kitaptan 24 sınav yapılan Toyota Teknik Eğitim Programını derece ile bitirdim, Yetkili Serviste 2 sene teknisyenlik yaptım 2 sınav sonunda "Toyota Pro Technician" belgesi aldım, bir çok defa motor söktüm taktım, yüzlerce hararet yapmış vs. motor gördüm, bunların hiç biri yetmezmiş gibi "belki" diyerek arama motorlarını talan ettim ama "Uzunlamasına Genleşen Silindir" konusunda bir tek şey bulamadım, affınıza sığınarak sizden bekliyorum.Estağfurullah hocam, herkes sizin gibi motor yağını, suyunu kontrol etmiyor.Servistir, yoğunlardır vs. deyin geçin, zaten servis bülteninden habersiz yada kaale almıyor olsalardı aracınıza 3.9 litre yerine 4.1 litre yağ kullanırlardı.
Çubuk revizyonu herhalde metali üstten parça ekleyip sarı şeye tekrardan monte etmek. Maksimum seviyeyi aşağıya çekmek herhalde maksat. Yada çizgileri değiştirmek.
Katalogda fabrikasyon üretim ile LPG için hazırlanan son modeli 2002 yılına kadar bulabildim. Sprinter, Chaser, Hilux vs. bir çok model varKatalogda görüntü o şekilde ama hangi yıldan itibaren olduğunu bilmediğim bir şekilde, benzin için ayrı bir pompa, LPG için ayr bir karbüratör kullanılmış,
Bu sabah sitenin otoparkında çok ilginç bir olay yaşadım.Normalde oturduğum sitede kimsede T27 Avensis yok.Sabah 07:30 da aracıma binicekken baktımki yanımda Ankara Plakalı başka bir beyaz tenk T27 Avensis var ve sahibide yan bloktan çıkmış araca binecekti.Beyefendiye seslendim ve dedimki (İçimden tam zamanı karşılaştırma yapmak için) -Kusura bakmayın sanırım Misafirsiniz!-Evet beyefendi dedi kendisi.-Sizden bir ricam olucak dedim.-Mümkünse araçları 2 dakika boyunca aynı anda çalıştırıp rölantide bırakabilirmiyiz dedim!-Tabiki ana neye bakacaksınız anlamadım dedi.-Model yılı 2013 Avensis.43780 km.Servis devamlı 5-30 koymuş yap olarak.-Benimki 2014 Avensis.Km 27000 oldu.Devamlı 0-20 konuyor.Dış hava sıcaklığı 11 derece civarındaydı.-Sonuç--> 2 dk sonunda benim araç ısınma çizgisi toplam 3 çizgi yükselmişti. --> Diğer avensis hala ilk çizgide duruyordu. --> Diğer olay araç sahibi Ankarada karlı havada ilk çalıştırmada aracın motorunun sesli çalıştığından dert yandı.Sizinki sanki çalışmıyor gibi dedi.Keşke bunu birde resimleyebilseydim size malesef adamı sabah sabah daha fazla tutmak istemedim.
yanlış anlamadıysam misafirin arabası 5w30 sizinki 0w20 kullanıyor. motorun çabuk ısınması sürtünmenin fazlalığından geç ısınması sürtünmenin azlığından olur yani 5w30 silindir cidarını daha iyi yağlıyarak kayganlaştırıyor, 0w20 yeteri kadar kayganlaştıramıyor sizin değerlendirmeniz tamamen aksi yönde çabuk ısınmayı yağın üstünlüğüne delil olarak gösteriyorsunuz ben ise tam aksini savunup çok ince yağın ne kadar mahzurlu olduğunun delili olarak görüyorum. bu konunun artık böyle lastik gibi uzamasına son verip dileyenin dilediği yağı kullanmasını tavsiye edip rahata kavuşalım yoksa on sene bu konuyu tartışsak bir neticeye varamayız. benim naçizane tavsiyem herkesin kendi mantığına göre değilde bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen ve deneyim sahibi olan motor uzmanlarından tavsiye alıp oto üreticisinin önerdiği ile bir sentez oluşturmak. Türkiyede iyi bir arabaya sahip olabilmek yurt dışına göre epeyce zor ve külfetli olduğundan mallarımıza sahip çıkarak üreticilerin muhtelif mülahazalarla yaptığı, kendi çıkarlarını ön plana çıkardıkları tavsiyeleri akıl süzgeçinden geçirmemiz gerekir. şunuda unutmayalım toyota 0/20 tercih edin diyor fakat en altada zorlu koşullarda ve performanslı kullanımda viskoziteyi arttırın diyor bunun bizim için yeterli ipucu olması lazım, yok böyle değildir diyenler varsa istedikleri yağı kullanmakta özgürdürler.
Atilla bey motorun ısınmasını aşırı sürtünmeye bağlamış.Birde şöyle düşünsek acaba motoru aşırı sürtünmemi yoksa motor rahatladığı için daha rahat çalışıp atıyorum bir kaç yüz yada bir kaç on devir daha fazla çalışarak yakıtın yanmasımı ısıttı ??Kanatimce bu arada cahilliğimi mazur görün lütfen eğer hakikaten bu kadar sıcaklık oluşturacak kadar sürtünme olsa idi motorun 30.000 km leri görmesi mümkün olabilirmiydi,motorlarımızın çok daha erken bitmesi gerekmezmiydi???Saygılarımla
Anlaşılan Türk Acura haricinde dünyada 2002 yılından sonra bu işlerle uğraşan yok..? Zaten Türk Acura'da tamamen düşük olan satışını yükseltebilmek amacıyla çırpınıyor. LPG donanımını BRC firması yüklenmiş, Hondanın kendi orjinal ürünü değil.Dünyada birçok yansanayi aksesuar/donanım gibi LPG sisteminide yansanayi yüklenmiş durumda. Güncellenmesi gereken yatırım maliyetleri yüksek olduğundan, geleceğin yakıtı olarak görülmemesi ve rezerv yetersizliği gibi sebeplerle karışım sisteminde ilerleme kaydedilememekte. Hal böyleyken olan, mevcut karışım sistemiyle ve software ile kullanılması zorunlu bırakılan motorlara oluyor.