0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sağol Ufukcum.Senin çok bilgili olduğunu ve belgeli teknik bilgilerin olduğunu biliyorum. Aferin, başarılarının devamını dilerim.
@Ufuk Sönmez (16363) bey 2015 d4d lerde yağ miktarının 3.7 lt olması dpf temizliği sebebiyle yağ seviyesinin yükselmesimidir acaba? Çünkü bakım zamanına doğru nerdeyse yarım lt miktarı artıyor yağın.
Yağ çubukları genelde hep aynı tasarımdir 2 çizgisi ya da noktası olur. En azından kullandığım japon kore fransız araçlarında öyleydi. ALLAHTAN Toyota yalın üretimle tek çizgi koymamış
Genleşme her yöne olur. Genleşmenin birimi mm/santigrat derece katsayıdır. Bu katsayı ile o sıcaklıkta malzemenin hangi yöne referans sıcaklıktaki haline göre Kaç katı uzadığını gösterir. Verdiğin örnekler de yine manipüle edilen çok uç örnekler Tekin abi. Bir rayın boyuna uzaması göz çarpıcıdır. Boyunun termal genleşme katsayısı ile çarpımı boyuna uzanayı verir. Ama aynı şekilde enine ve boyuna da genişler bu, fakat boyuna göre daha kısa olduğundan daha az göze çarpar. Ama her made her yönden aynı ORANDA uzar.
Mutlu bey, ben metalürji mühendisi değilim, sizin gibi termodinamik mühendisi de değilim, siz de motor teknolojisi uzmanı değilsiniz.Sizin bahsettiğiniz teknik bilgilere sonuna kadar katılıyorum ancak bahsettiğiniz her yöne eşit genleşme saf elementler (alüminyum, bakır vs.) ve/veya ideal ısıda eşit oranda son şekilleri verilmiş metaller için olmalı.Motor üretim teknolojisinde nasıl bir alaşım kullanılıyor yada alaşımda kullanılan element yoğunluğu bölgesel değişiklik mi gösteriyor? Sanırım bu şekilde olmalı ki konik silindir yapısı ideal çalışma sıcaklığında silindirik yapı haline gelirken silindir boyunda değişim olmuyor? Şayet silindir boyunda değişiklik olsa silindir kapak contasının kaçırması, silindir kapak saplamalarının eğilmesi, uzaması hatta kırılması, silindir bloğu ile silindir kapağı arasında yüzeysel boşluk farkı gibi konular meydana gelmesi lazım.Hatta daha da ileri gidersek, hararet yapmış bir motorun silindir içi gripaj yaparak etek vurması sorunu ortaya çıktığında aynı oranda genleşme meydana geldiyse silindir kapağı ile silindir bloğu arası boşluğu miktarının değişiklik göstererek kompresyon kaçağı meydana getirmesi gerekir.Bundan 12 sene önce yaptığım bilinçsiz işlem sonucu ovalleşen silindire sahip aracımı, sadece vuruntu ile yaklaşık 10.000km. kompresyon oranı, yağ eksiltme vs. hiç bir sorun olmadan kullandım.Şimdi sizden ricam bana silindiri uzunlamasına genleşen bir motor yada araç gösterin lütfen, çünkü gerçekten görmedim.
Uzunlamasına ya da enine genleşir demiyorum ki topyekün olur bu. 3 boyutlu uzay ortamında büyütülmüş gibi düşünebilirsiniz. Bu dediğim Tekin abiyeydi. Motor daha kompleks bir yapı. Sıcaklık farklılıkları olan bir yapı ve haliyle yanma odası etrafı daha fazla genleşiyor.Silindirin üst kısmının da soğukta konik olup sıcakta düz bir hale gelmesi de bundandır. Uzunlamasına genleşiyor ya da enlemesine genleşiyor tartışması saçma, katsayısı oranınca her tarafa o uzunluğunun çarpımı oranında uzar.Sıcaklık farkı arttıkça daha da fazla olur.
Düzenli Yanlış bakım sonrasında artan iç hararet nedeniyle uzunlamasına genleşen silindirlerde düzensiz ve kötü aşınmalar meydana gelir. Daha kötüsü emme ve egzost sübap delikleri arasını çatlatır/kırar.
wankel motorlarda hangi yağ kullanılıyor-tavsiye ediliyor. wankel motorlar daha mı az ısı üretiyor daha mı çok ısı üretiyor.meesela toyota gt 86 hangi yağı kullanıyor. mobil1 0w-20 ve 5w-20 tavsiye ediyor.toyota sitesinden alıntı :*** API: SL / CFSentetik Motor Yağı SAE 5W-30 Toyota sentetik motor yağı, sürücülerin ihtiyaç duyduğu en üst seviyede yağlamayı ve daha fazlasını karşılayacak niteliktedir. Sabit viskozite kontrolü, termal denge ve düşük sıcaklıkta mükemmel akışkanlık sağlar. Toyota sentetik motor yağı '''Antalya’nın sıcağında da Erzurum’un dondurucu soğuğunda''' da aynı korumayı sağlar. ACEA:A5/B5 A1/B1 ***API: SL/CFDüşük Sürtünmeli Motor Yağı SAE 0w-20 Formula xs Toyota SAE 0w-20 motor yağı hibrit motorlar ve diğer yakıt verimli motorda kullanılabilmektedir. Sentetik formülü sayesinde motor aşınmasını önlerken, yakıt ekonomisini de sağlamaktadır. Düşük viskozitesi sayesinde sık dur kalklarda kritik motor parçalarının korunmasını sağlar. ACEA:SM/SLBAŞKA BİR SİTEDEN ALINTI : nette gezerken faydalı olacağını düşündüğüm ve geride kalan 140 sayfada da aynı bilgilerin olduğunu düşündüğüm bir yazı : Yağlara verilen ve asıl önemli olan ACEA ve API diye bir spesifikasyon var.API SL-SM-SN diye yükselir, yükseldikçe yağın kalitesi artar (oksidasyona dayanıklılık, enerji verimliliği, yakıt ekonomisi, turbo koruma verimliliği, emisyon kontrol, LPG'ye karşı koruma (SN)) vs.S ile başlıyorsa benzinliler içindir. Dizeller için ise API değeri C ile başlar ve şu an piyasadaki çoğu yağ CF değerini karşılar. Bunun da daha yüksek standartları bulunmakta (CF2, CG4,CH4,CI4,CI4 Plus, CJ4) fakat nedense piyasada CF'den yüksek dizel API spesifikasyonunda yağ görmedim. Bu harf de yükseldikçe yağın kalitesi artar. Piyasadaki çoğu yağ hem dizel hem benzinliler için ugun olduğundan da SM-CF şeklinde ikisi de yazar.Bir de ACEA değeri vardır, ACEA da A B C ve 1 2 3 4 5 diye sınıflandırılır. A'lar benzinli, B'ler dizel araçlar için geçerli iken, hem dizel hem DPF'li araçlar için ise C önemlidir. Örneğin ACEA A5/B5 şeklinde yazıyorsa, hem benzinli için, hem DPF'si olmayan dizel araçlar için en yüksek ACEA spesifikasyonuna sahip bir yağdır. Fakat C olmadığı için DPF'li araçlar için sağlıklı değildir.DPF'siz bir araçta API SM-CF ve ACEA A5/B5 spesifikasyonları birlikte fazlasıyla yeterli gelecek iken, aynı aracın DPF'li versyonunda ise API SM-CF ve ACEA C3 (C1 veya C2 de olur, hiç yoktan iyidir) gerekecektir.C harfinin yanındaki rakam 1'den 3'e doğru yükseldikçe, motor yağının HTHS (High temperature - high shear) viskozitesi yükselir, dolaylı olarak da motor yağının yüksek sıcaklıklara karşı mukavemeti ve gene dolaylı olarak da fiyatı yükselir.Bir de viskozite değeri vardır. Aracınızı kullandığınız hava sıcaklığına uygun olarak seçilmelidir.Soğuk memleketlerde 0 veya 5 ile başlayan yağlar kullanılırken, çok sıcak memleketlerde de 40 veya 50 ile biten yağlar kullanılmalıdır. Kısaca anlatmak gerekirse, erzurumda oturan ve DPF'li dizel bir araç sahibi olan bir arkadaşımıza kış için önerim 0w30 hatta bulabilirse 0w20 API SM-CF ACEA C3 motor yağı olurken, Antalya'da oturan ve aynı araca sahip olan arkadaşımıza 5w40 API SM-CF ACEA C3 motor yağı öneririm.***** d4d dpf li araçlara servise gidince hangi yağ konuluyor? ---- toyota sitesinde bunu öneriyor : ***API: GF-4Premium Motor Yağı 0w-30 C2 Toyota Premium Motor Yağı, ilk çalışma anındaki sürtünmeyi ve sıcaklık gerilimini azaltarak, motorunuzu aşırı sürtünmeden kaynaklanan zararlı etkilere karşı korur. Özel formülü sayesinde, dizel partikül filtreli modern dizel motorlara çok uygun üstün kaliteli bir motor yağıdır.ACEA: C2 Ayrıca sülfat düşük olması tercihen daha iyiymiş. sülfirik asit oluşumunu azaltıyor. eneos sustina sülfat kullanmadığını beyan ediyor. mobil1 esp 5w-30 kendi yağları içindeki en düşük sülfat değerine sahip 0.6
Mutlu bey, bende bunu anlatmaya çalışıyorum, yanmanın/patlamanın olduğu (misal) 3cm alan yüksekliğinde, genleşmenin komple (misal) 10cm silindir yüksekliği içerisinde aynı oranda olması mümkün değildir.Zaten tartışmıyorum, silindirin uzunlamasına genleşmesi tabi ki saçma bir konu.Tekin bey, Silindir içerisindeki aşınma ayrı bir konu, bir çok sebebi olabilir,Bazı motorlarda subap yuvaları silindir kapağındadır, silindir kapağındaki çatlama ayrı bir konu, Bazı motorlarda subap yuvaları motor bloğundadır, motor bloğundaki çatlama ayrı bir konu, "silindirin uzunlamasına genleşmesi" ise sizin iddianız ve yukarıdaki konular ile alakasız apayrı bir konu,Aşıntıların, çatlakların vs. sebebi bir yana lütfen bana ve konuyu takip edenlere içten yanmalı bir motorda "uzunlamasına genleşen silindir" örneği, teknik dökümanı vs. gösterebilir misiniz ?
Yahu döne döne yağ çubuğu mu girer ya, çekerken de sanki G3 piyade tüfeğinden çeker gibi yivli setli mübarek Herkes kontrol edebiliyorken bir ben kontrol edemeyince acaba benim çubuktamı problem var ki diyorum. Bu arada hiç pütür tırtık falan yok ya, bence yağ çubuğu saçma
2013 sonrası avensislerde farklı yağ çubuğu kullanmışlar.Bende bir türlü kontrol edemiyorum çubuğun her tarafına bulaşıyor.
Tekin abi, o makaleden nasıl hiç genleşme olmadığı fikrine ulaştın hayretler içindeyim.
Genleşme her yönedir sıcaklık farkına da bağlıdır. Yanma odası etrafı daha çok genleşir, diğer kısımlar daha az genleşir. Segmanın genleşmesi ise daha az, ama yanma odasına göre genleşmeler de dikkate alınarak bu toleranslar oluşturulmuştur sonuç olarak. Bu konuya değinmemim sebebi motor soğukken de sıcakken de boşluklar aynı mesafede midiri öğrenmekti, burdan da yağın ilk rakamıyla ilgili varsayımda bulunmaktı