O yazıyı dikkatlice okursan tek nokta enjektör ibaresi vardır. O motordada oksijen sensörü, katalizör ve ECU vardır. Bugünki sistemde de gaz kelebeğinin bulunduğu yer bir çeşit karbüratördür, sadece enjektörler daha aşağıya çekilmiştir.
Normal çalışan motorla fakir karışımlı çalışan motor arasındaki fark, birinin ısıya daha az dayanıklı diğerinin daha fazla dayanıklı olması değildir, sadece üretmesi gereken emisyon farkı vardır.
Benzin 95 oktan, LPG 102-108 oktan ve daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi sebebi ile artan ısıl değer.
Peki, benzin yağlama yapmasın, sadece ısı alsın.
Ne güzel söyledin Tekin abi kendin. "daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi"
daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesiYakıtın götüreceği menzil, ısıl değeriyle orantılıdır. O nedenle zaten lpg %20 daha fazla yakar stokyometrik afr oranında.
daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesiBenzin ve lpg nin ısıl değerlerine bakarsan ve lpg ninkini 1.2 ile çarparsan arada çok fark olmayacağını görürsün. Aynı şekilde çeşitli kitaplardaki tablolarda da diğer verilerin de yakın olduğunu adyabatik yanma ve alev alma sıcaklıklarının da çok yakın olduğu görülebilir.
"Normal çalışan motorla fakir karışımlı çalışan motor arasındaki fark, birinin ısıya daha az dayanıklı diğerinin daha fazla dayanıklı olması değildir, sadece üretmesi gereken emisyon farkı vardır. "
Isıya dayanıklılık farklı konu, motor bloğu zaten aynı sıcaklıkta kalır, fakat subaplar ve silindir daha yüksek sıcaklığa maruz kalır. Daha yüksek sıcaklık da daha fazla aşınmaya neden olur, 15w-50 kullanılması da o nedenle öyle bir motorda çok normaldir.
Öteki fark emisyonlarının hiç de umulduğu gibi olmayacağıdır. Tek emisyon CO2 mi? NOx lere ne oldu? NOx canavarıdır fakir karışım ve yüksek silindir içi sıcaklık. Ayarsız lpg ile fakir halde gezinen bir sürü araba var, çok öncesinden aşınma sorunları görülüyor, yağ eksiltiyor, sonra ustalar lpg li araçlar yağ eksiltir abi normaldir diye bir şehir efsanesi uyduruyor.

Öteki bir durum da benzinin yanabileceği AFR aralığı 11-19 aralığıdır. Güç gereksiniminde 12.6, optimum koşullarda 14.7, yakıt ekonomisi durumları için de 15.4, bu değerler kullanılır.
http://4.bp.blogspot.com/-FyQJNKESSZ8/VlC3v5BaNZI/AAAAAAAAIss/hweaKQs2iDU/s320/1.jpgBu değerler dışında (yeni teknolojiler hariç) yakıtın yanma özellikleri de değişecektir.
TSI, GDI motorlarda düşük tork gereksinimi olduğu (düşük devir) durumlarda aşırı fakir yanma gerçekleştirilmektedir. Bölgesel olarak afr yi 13-18 arası tutarak başarırlar bunu da. Yeni nesil araçlarda da multihole injection ile başarırla. Bunun da sonucunda yanmamış hidrokarbon (kurum) oluşumunu artırmaktadır.
LPG nin emisyonu azalttığını görmek için egzos emisyonu testine girmek bile yeterli. Lpg nin emisyonu yüksek demene gülüyorum.
"Peki, benzin yağlama yapmasın, sadece ısı alsın."
Subap yanmasının sebebi yağlanmaması değil, püskürtülme sırasındaki benzin film tabakası subapdan bir miktar ISI alarak SICAKLIĞINI düşürür subapların. Lpgde ise bu durum olmadığından soğutacak bir film tabakası olmadığından yüksek devirlerde subap yanması denilen olgu hızlanmaktadır.
Yağlama özelliği olsaydı 2 zamanlı motorlarda benzin yağlarla karıştırılarak depoya konulmazdı.
Subap ve lpg etkisini inceleyen bir makale.
http://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082712/5000076912Varsa bir bildiğin paylaş Tekin abi, peki demekle olmuyor.