Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799438 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2720 : Mart 29, 2016, 21:16:26 »
.. 0-20 yağda inanın neredeyse elektrikli motora döndü.

Hybridlerde özellikle şehir içinde termik motorun çalışma süresi normal araçlara göre nerdeyse yarı yarıyadır.

Umarım 0W-20 ile aracınız 10 bin km sonunda aynı sessizlikte kalır.


Foruma ilk üyelik yıllarımda, avrupada bizimle aynı araçlarda 5W-30 kullanıldığı, bizlere 10W-40 gibi kötü ve yağlama yapmayan yağlar kullandırıldığı söylemleyerek serzenişte bulunuluyordu.

Son bir kaç yıldır Toyota Türkiye de 5W-30'a geçti ama insanımız hızını alamadı, şimdi Kuzey ülkelerinde Hybrid'te kullanılan 0W-20 yağı hedef aldı. Avrupa ilk defa Türkiyenin gerisinde, 5W-30'da kaldı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2720 : Mart 29, 2016, 21:16:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2721 : Mart 29, 2016, 21:48:29 »
https://www.youtube.com/watch?v=kR9LwkQxr4A

 Viskosite sıcaklıkta ters orantılı olmakla kalmayıp eksponansiyeldir. Sıcaklık azaldıkça viscosite daha da çok artacaktır.
Mutlu viskozite(akışkanlık) sıcaklık arttıkça azalıyor mu? Veya sıcaklık arttıkça birim alanda bulunan yağ molekülü sayısı mı azalıyor?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2722 : Mart 29, 2016, 21:57:02 »
Mutlu viskozite(akışkanlık) sıcaklık arttıkça azalıyor mu? Veya sıcaklık arttıkça birim alanda bulunan yağ molekülü sayısı mı azalıyor?

birim alanda bulunan yağ molekülü sayısı yoğunlukla alakalı. Sıcaklıkla her sıvı çok az bir miktar da olsa yoğunluğu azalır.

Viskozite ile akışkanlık ters orantılıdır. Sıcaklık arttıkça viskozite azalır, akışkanlık artar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2723 : Mart 29, 2016, 22:15:59 »
birim alanda bulunan yağ molekülü sayısı yoğunlukla alakalı. Sıcaklıkla her sıvı çok az bir miktar da olsa yoğunluğu azalır.

Viskozite ile akışkanlık ters orantılıdır. Sıcaklık arttıkça viskozite azalır, akışkanlık artar.

Doğru, Viskozite yani akışkanlık birim sayı azalır yani akışkanlık artar, ısınan 40.. soğuk 20 gibi akar,

Yoğunlukta çok büyük değişkenlik (düşüş) olmaz. Birim alanda molekül sayısı çok az düşer, yani ısınan yağ fazla genleşmez.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2724 : Mart 29, 2016, 22:22:49 »
Doğru, Viskozite yani akışkanlık birim sayı azalır yani akışkanlık artar, ısınan 40.. soğuk 20 gibi akar,

Yoğunlukta çok büyük değişkenlik (düşüş) olmaz. Birim alanda molekül sayısı çok az düşer, yani ısınan yağ fazla genleşmez.
Tekin Abi aslında vizkozite hakkında yanlış bilgimiz var.Akışkanlığa karşı direnç yani akmazlık olarak da tanımlayabiliriz vizkoziteyi.Doğru mu Mutlu?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2725 : Mart 29, 2016, 22:25:08 »
Doğru, Viskozite yani akışkanlık birim sayı azalır yani akışkanlık artar, ısınan 40.. soğuk 20 gibi akar,

Yoğunlukta çok büyük değişkenlik (düşüş) olmaz. Birim alanda molekül sayısı çok az düşer, yani ısınan yağ fazla genleşmez.

Aynı şeyleri söylemişiz zaten, niye tekrar ettin ki Tekin abi. :)
2 mesaj önceki dediklerime bir yorum alsam?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2726 : Mart 29, 2016, 22:28:14 »
Tekin Abi aslında vizkozite hakkında yanlış bilgimiz var.Akışkanlığa karşı direnç yani akmazlık olarak da tanımlayabiliriz vizkoziteyi.Doğru mu Mutlu?

Doğru, kelime anlamı olarak öyle..Sıvının hızla akıp gitmesi yerine yoğunlaşarak aynı hızda akmasını engelleyen x faktörü viskozite

Birim sayı arttıkça akışkanlığa direnç artmış demek oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2016, 22:31:43
Aynı şeyleri söylemişiz zaten, niye tekrar ettin ki Tekin abi. :)
2 mesaj önceki dediklerime bir yorum alsam?

Tabii yorum vereyim, :)

Bire bir aynı değil, bir iki kelimeyle daha detaylanmış oldu, sana ters bir şey söylemedim, onaylamış oldum, unutmaki bu yazıları binlerce insan okuyor ve iyi anlamlandırmak gerekiyor..

Sevgilerle.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2727 : Mart 29, 2016, 23:25:22 »
Zevkle takip ediyorum nokta nasıl koyulacak onuda merak ediyorum herkesin emeğine sağlık sayenizde bilgileniyoruz. 2008 125 bin d4d 5*30 şimdilik eksiltme yok.
Aldırma söylenenlere:
Varsın görenler seni bir ot sansın.
Sen gül ol da uğruna ötmeyen bülbül utansın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2728 : Mart 29, 2016, 23:44:20 »
Tuhaf, yağ yaktırmayalım deyip başka şeylerden mi feragat ediyoruz acaba :wacko:

[attach=1]
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2729 : Mart 29, 2016, 23:53:27 »
Zevkle takip ediyorum nokta nasıl koyulacak onuda merak ediyorum herkesin emeğine sağlık sayenizde bilgileniyoruz. 2008 125 bin d4d 5*30 şimdilik eksiltme yok.

Motordan motora değiştiği için ve subjektif yorumlar olduğundan bir karara varılması zor diye düşünüyorum. :) ama bu işin içinde olan yağ firmalarının önerilerinin daha dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.


Tekin abi soğuk motor, soğuk hava, toleranslar ve yağ kalınlığı hakkındaki olanaydı istediğim yorum. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • En iyi yol bildiğin yoldur.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2730 : Mart 30, 2016, 08:32:42 »
Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar. Konu da belirttiğim gibi 1.4 terra 2006 model aracım var yağ değişim zamanı geldi daha önceki ustam 10w 40 Elf mineral yağ koymuştum. Ama ondan hiç memnun kalmadım. Kullanım kılavuzunda 5w 30 yarı sentetik arabanın orjinal yağı gibi duruyor. Sizce bunumu katmalıyım yoksa tavsiye edeceğiniz bir yağ varmı.Bide bu araç ne kadar yağ alıyor. Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2731 : Mart 30, 2016, 09:19:40 »
Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar. Konu da belirttiğim gibi 1.4 terra 2006 model aracım var yağ değişim zamanı geldi daha önceki ustam 10w 40 Elf mineral yağ koymuştum. Ama ondan hiç memnun kalmadım. Kullanım kılavuzunda 5w 30 yarı sentetik arabanın orjinal yağı gibi duruyor. Sizce bunumu katmalıyım yoksa tavsiye edeceğiniz bir yağ varmı.Bide bu araç ne kadar yağ alıyor. Şimdiden teşekkürler.

Aracınızda lpg ve yakma sorunu yoksa 5/30 tam sentetik yağa geçebilirsiniz. Yağ konusu burada tartışılıyor inceleyebilirsiniz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2732 : Mart 30, 2016, 10:12:09 »
Motorların donma noktası -15, -25 olabilir. Fakat viskosite sıcaklıkta ters orantılı olmakla kalmayıp eksponansiyeldir. Sıcaklık azaldıkça viscosite daha da çok artacaktır.

0W olan yağların 40 derece viskozitesi 60-70 cSt, bu yağ ısınınca 100 derecede 8-11 cSt seviyesine geliyor.
10W yağın ise 40 derecede 85-100 cSt, 100 derecede de 13-16 cSt civarında oluyor. 

Aşağıda örneklediğim yağ 5W-30'dur.

Viskozite: Akışkanlığa karşı olan direnç birimi. Yağın kalınlığını/inceliğini tarif ediyor.
Density: Yağın yoğunluğunu tarif ediyor. Gerçek yağ miktarı yada moleküler sayı gibi düşünün.
Kinematic Viscosity: cSt (centi-Stoke): Yağın farklı ısılardaki akışkanlık hızını tarif ediyor.


Soğuk yağın cSt'si yüksek ise motor nasıl yağlanacak?
O yağın ilk ana viskozitesi sayesinde elbette, 5W zaten çok düşük cSt değerine sahiptir ve çok hızlı bir şekilde akar.
Dış ortam 40C olduğunda polimerler yağın viskozitesini 30 seviyesine yükseltir yani molekül yapıyı sıkılaştırır, dolayısiyle cSt artar.
Fakat motorun 100C'ye çıkardığı yağın bu kez akışkanlığı hızlandığı için yani cSt değeri düşeceği için çok rahat ve hızlı biçimde yağlama yaparken bağ yapıda da yırtılma olmayacaktır.

Soğuk motorda piston gömlek arasındaki tolerans daha fazladır, fakat bu aradaki boşluğa göre kalın yağ koymak gerekiyorsa, bu bakış açısıyla soğuk iklimlerdekilerde aradaki tolerans daha fazla olacaktır sıcaklık düşük olduğundan ve bu mentaliteyle aradaki toleransı doldurması için daha kalın bir yağ koymak gerekir.

Sanırım son tartışma noktamızı bu konu oluşturuyor,

Soğuk motorun hangi soğuk bölgede yaşadığı konusu, doğru viskoziteyi seçmemize yardımcı olması gerekiyor.

Bizler min -5.C kışlık bir bölgede yaşıyorsak ve üretici 5W öneriyorsa zaten bu yağın cSt değeri -5.C de motoru çok hızlı yağlayacak değerdedir çünkü donma noktası -25.C'dir.

Peki dış ortam 0.C'de ki motora 0W koyarsak ne olur?
İşte o gömlek-piston toleransının geniş olduğu aralıktan içeri yanmış yakıt molekülleri girer ve molekül yapıyı bozar, yağ kaybı yaşanır (litre bazında olması gerekmiyor), sekman piston arasında sert karbon oluşur ve gömlek çizilmeye başlar.

0W-30'un molekül yapısı (yoğunluğu) 5W-30'dan daha azdır, her ikisininde sıcak viskozitesi aynı olsada 0W'de ki az molekül yapı nedeniyle yüksek sıcaklıklarda molekül bağda yırtılmalar kaçınılmaz olur.

İlk 100 bin km'de sorun yaşanmaz, 150 bin km sonra her an motor biter.

Bu arada LPG kullanıcılarının motor yeni ise 5W-50'den daha düşük viskozite kullanmamalarını tavsiye ediyorum.

İlerki km'de 10W-40, 10W-60 kullanmaları gerekmektedir.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2733 : Mart 30, 2016, 11:00:18 »
Tekin bey 100 binde bir şey olmayan hiç bir tepki göstermeyen bir motor 150 binde pat diye nasıl biter anlamak güç. 0w 20 den memnunum bir dahakine 0w 50 koyarım belki eksiltme yok. Tabi herkesin kendi kararıdır lakin ben böyle mutluyum. Eğer yağ eksiltmiyirsa bence korkulacak bir durum yoktur
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2734 : Mart 30, 2016, 11:15:02 »
Talat Bey kilometre 700 bin mi 70 bin mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2735 : Mart 30, 2016, 11:24:32 »
Tekin bey 100 binde bir şey olmayan hiç bir tepki göstermeyen bir motor 150 binde pat diye nasıl biter anlamak güç. 0w 20 den memnunum bir dahakine 0w 50 koyarım belki eksiltme yok. Tabi herkesin kendi kararıdır lakin ben böyle mutluyum. Eğer yağ eksiltmiyirsa bence korkulacak bir durum yoktur

Talat, yağ yakmaz eksiltmez diye bir durum yok. Boşver sen, kullanma kılavuzuna göre hareket et. 10W-60 koy yakıt sarfiyatın çok olsun  :islik: :islik: :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2736 : Mart 30, 2016, 11:31:00 »
Talat Bey kilometre 700 bin mi 70 bin mi?
70 bin. galiba yanlış yazmışım. Siteye girince düzeltirim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2737 : Mart 30, 2016, 11:32:04 »
Talat, yağ yakmaz eksiltmez diye bir durum yok. Boşver sen, kullanma kılavuzuna göre hareket et. 10W-60 koy yakıt sarfiyatın çok olsun  :islik: :islik: :islik:
Ya en kötü 5w 30 mobil koyarım. Ama 0w 20 hakkaten çok rahatlattı motoru ve yakitta çok iyi
Öyle sürekli yüksek devir de çevirmem sakın kullanırım
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2738 : Mart 30, 2016, 12:34:05 »
Aşağıda örneklediğim yağ 5W-30'dur.

Viskozite: Akışkanlığa karşı olan direnç birimi. Yağın kalınlığını/inceliğini tarif ediyor.
Density: Yağın yoğunluğunu tarif ediyor. Gerçek yağ miktarı yada moleküler sayı gibi düşünün.
Kinematic Viscosity: cSt (centi-Stoke): Yağın farklı ısılardaki akışkanlık hızını tarif ediyor.


Soğuk yağın cSt'si yüksek ise motor nasıl yağlanacak?
O yağın ilk ana viskozitesi sayesinde elbette, 5W zaten çok düşük cSt değerine sahiptir ve çok hızlı bir şekilde akar.
Dış ortam 40C olduğunda polimerler yağın viskozitesini 30 seviyesine yükseltir yani molekül yapıyı sıkılaştırır, dolayısiyle cSt artar.
Fakat motorun 100C'ye çıkardığı yağın bu kez akışkanlığı hızlandığı için yani cSt değeri düşeceği için çok rahat ve hızlı biçimde yağlama yaparken bağ yapıda da yırtılma olmayacaktır.

Sanırım son tartışma noktamızı bu konu oluşturuyor,

Soğuk motorun hangi soğuk bölgede yaşadığı konusu, doğru viskoziteyi seçmemize yardımcı olması gerekiyor.

Bizler min -5.C kışlık bir bölgede yaşıyorsak ve üretici 5W öneriyorsa zaten bu yağın cSt değeri -5.C de motoru çok hızlı yağlayacak değerdedir çünkü donma noktası -25.C'dir.

Peki dış ortam 0.C'de ki motora 0W koyarsak ne olur?
İşte o gömlek-piston toleransının geniş olduğu aralıktan içeri yanmış yakıt molekülleri girer ve molekül yapıyı bozar, yağ kaybı yaşanır (litre bazında olması gerekmiyor), sekman piston arasında sert karbon oluşur ve gömlek çizilmeye başlar.

0W-30'un molekül yapısı (yoğunluğu) 5W-30'dan daha azdır, her ikisininde sıcak viskozitesi aynı olsada 0W'de ki az molekül yapı nedeniyle yüksek sıcaklıklarda molekül bağda yırtılmalar kaçınılmaz olur.

İlk 100 bin km'de sorun yaşanmaz, 150 bin km sonra her an motor biter.

Bu arada LPG kullanıcılarının motor yeni ise 5W-50'den daha düşük viskozite kullanmamalarını tavsiye ediyorum.

İlerki km'de 10W-40, 10W-60 kullanmaları gerekmektedir.

Mantıklı bir yaklaşım. Fakat 5-30 kullandığımızda kışım akışkanlığını koruyabiliyor, yazın 40 derece sıcakta eksiltme problemiyle karşılaşma ihtimali olmaz mıydı öyle olsa?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '08
  • 26 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2739 : Mart 30, 2016, 13:00:28 »
Peki, sıcak bölgede olan ve lpg olmayan rav4 için, mobil 5 30 yada 5 40 arasında hangisini seçerdiniz.