Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799458 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2700 : Mart 29, 2016, 12:12:54 »
Bir şey sorayım bizim lpg li avensise 0w 50 yerine 0w 40 40 koysak ne olur. Mobilin gördüm hem daha ucuz. 0w 20 den daha iyi olmaz mı 0w40 yağ?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2700 : Mart 29, 2016, 12:12:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2701 : Mart 29, 2016, 12:24:06 »
Bir şey sorayım bizim lpg li avensise 0w 50 yerine 0w 40 40 koysak ne olur. Mobilin gördüm hem daha ucuz. 0w 20 den daha iyi olmaz mı 0w40 yağ?

LPG'li, 710.000km'de bir araçta 0W-50 ile sorun yaşamıyorsanız, belki 0W-40'lada sorun olmaz, deneyin.

0W-20'den daha iyi olmaz mı? derken.. bu viskozitelere şaşırdım doğrusu..!

Motorunuz yeni rektifiyemi oldu?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2702 : Mart 29, 2016, 12:36:16 »
sevgili kardeşim, Tekinciğim bu işlerde bir problem var mobil kutusunun üstüne km cetveli koymuş hangi km de hangi yağı kullanmak gerektiğini göstermiş0/40, 5/50, 10/60  hep km ile ilgili çizelgede yer almış, ben kastamonu gibi soğuk bir yerde devamlı 10/60 mobil kullanıyorum, evvelki sene rav a ve sattığım bmw 2002 ye aynı ve çok soğuk bir kış günü yağ değiştirdim emin ol kutudan yağın motora boşalması 15-20 dakika sürdü sanki tahin pekmez kıvamı. kendime bile bozuntuya vermedim ama bayağı endişelendim, önce ravı çalıştırdım ışık hemen söndü ardından bmw yi çalıştırdım onunkide hemen söndü.motor zaten çalıştığı anda yağın akışkanlığını arttıracak sıcaklığa geliyor.fabrikaların hava sıcaklığı yağ viskoziteleri grafiğine hiç inanmıyorum bir motor hava sıcakta olsa soğukta olsa 80-90 santigrat derece aralığında çalışıyor. hava sıcaklığı çok mühim olsa bütün geliri yağın verdiği randımana bağlı olan yağ üreticileri kutularına km çizelgesi değil hava sıcaklığı çizelgesi koyarlardı. ben şimdiye kadar yüksek viskozite yağ kullanıp başı derde giren duymadım ama ince yağ kullanıp motor yakan çok duydum, gördüm ve yaşadım misal senin başına gelen misal benim başıma gelen.



1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2703 : Mart 29, 2016, 12:54:54 »
Ankarada yaşayan üyelerimizden 5w30 kullananlar kışın geç çalışmasından şikayetçi
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2704 : Mart 29, 2016, 12:57:36 »
LPG'li, 710.000km'de bir araçta 0W-50 ile sorun yaşamıyorsanız, belki 0W-40'lada sorun olmaz, deneyin.

0W-20'den daha iyi olmaz mı? derken.. bu viskozitelere şaşırdım doğrusu..!

Motorunuz yeni rektifiyemi oldu?
Araç 70 binde. 100 bin civarı 0w 20 lpg li araç kullanan arkadaşlar eksilttigini söyledi. Ben 0w 20 kullanıyorum ilk kez. daha 2 bin km oldu sorun yok. ama 0w 40 daha kalın eksiltme ihtimali az olur diye düşündüm
LPG'li, 710.000km'de bir araçta 0W-50 ile sorun yaşamıyorsanız, belki 0W-40'lada sorun olmaz, deneyin.

0W-20'den daha iyi olmaz mı? derken.. bu viskozitelere şaşırdım doğrusu..!

Motorunuz yeni rektifiyemi oldu?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2705 : Mart 29, 2016, 13:08:56 »
Ankarada yaşayan üyelerimizden 5w30 kullananlar kışın geç çalışmasından şikayetçi
Ben de bunu safranboluda deneyimledim Kaan.


Talat, tabiki daha iyi olur. ilk çalıştırmada ince yağ daha erken her yere gidecektir. Motor ısındıktan sonra da diğer yağlara göre nispeten daha kalın olan 40 ise daha iyi koruyacaktır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2706 : Mart 29, 2016, 13:48:26 »
fabrikaların hava sıcaklığı yağ viskoziteleri grafiğine hiç inanmıyorum

Evet, bende zaten senin gibi, ülkemizde çok ince yağa gerek olmadığını vurguluyorum.

Motor yaşlandıkça Kışlık ve Yazlık viskozitelerin kalınlaştırlması gerektiği konusunada katılıyorum.

Bu konularda mutabıkız, Yağdan zarar gelmez.

Sanırım dış ortam sıcaklık değerleri konusunda aynı düşüncede buluşamadık.

Bu çizelgeler, yağ üreticileri tarafından hazırlanmış, hangi viskoziteyi seçmemiz gerektiğine kolayca karar vermemiz açısından açıklanmıştır.

Sekman yanındaki sıcaklıklar dış ortam sıcaklığına bağlı olarak artış yada düşüş göstermektedir.

Yani kabaca dış ortamda yükselen her 1 derecede sekman 2.1 C fazla ısınıyor gibi. (-30da 200C / 40C'de 350C gibi örneklenebilir)
İç patlama ısısı sabittir ama ısınan yüzeylerin ısısını atma süreleri, dış ortamın ısısına göre farklı sürelerde gerçekleşir.
Kışın motor daha hızlı ısı kaybettiği için daha geç ısınır, yada sibiryada ısınmaz örneği açıklayıcı olacaktır.
İşte dış ortama bağlı, sekman çevresinde oluşan sıcaklığa dayanım süresi uzun olan yağ, kalın viskoziteli olandır.

Sibiryada, sekman çevresinde oluşan ısı, hava ve soğutma suyu ile çok hızlı emildiği için Yazlık viskozitesinin çok kalın olmasına gerek yoktur. O nedenle sibiryada 0W-60 kullanmazlar.

Bizim bölgemizdede tam tersine çok düşük viskozite zarar verici olur çünkü 10W-60  0W-60'dan daha dayanıklıdır.


Araç 70 binde. 100 bin civarı 0w 20 lpg li araç kullanan arkadaşlar eksilttigini söyledi. Ben 0w 20 kullanıyorum ilk kez. daha 2 bin km oldu sorun yok. ama 0w 40 daha kalın eksiltme ihtimali az olur diye düşündüm

Profilindeki km bilgisini düzeltmelisin.
0W-20 elbette eksilecektir. 5W-50 kullanmalısın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2707 : Mart 29, 2016, 14:31:00 »
Evet, bende zaten senin gibi, ülkemizde çok ince yağa gerek olmadığını vurguluyorum.

Motor yaşlandıkça Kışlık ve Yazlık viskozitelerin kalınlaştırlması gerektiği konusunada katılıyorum.

Bu konularda mutabıkız, Yağdan zarar gelmez.

Sanırım dış ortam sıcaklık değerleri konusunda aynı düşüncede buluşamadık.

Bu çizelgeler, yağ üreticileri tarafından hazırlanmış, hangi viskoziteyi seçmemiz gerektiğine kolayca karar vermemiz açısından açıklanmıştır.

Sekman yanındaki sıcaklıklar dış ortam sıcaklığına bağlı olarak artış yada düşüş göstermektedir.

Yani kabaca dış ortamda yükselen her 1 derecede sekman 2.1 C fazla ısınıyor gibi. (-30da 200C / 40C'de 350C gibi örneklenebilir)
İç patlama ısısı sabittir ama ısınan yüzeylerin ısısını atma süreleri, dış ortamın ısısına göre farklı sürelerde gerçekleşir.
Kışın motor daha hızlı ısı kaybettiği için daha geç ısınır, yada sibiryada ısınmaz örneği açıklayıcı olacaktır.
İşte dış ortama bağlı, sekman çevresinde oluşan sıcaklığa dayanım süresi uzun olan yağ, kalın viskoziteli olandır.

Sibiryada, sekman çevresinde oluşan ısı, hava ve soğutma suyu ile çok hızlı emildiği için Yazlık viskozitesinin çok kalın olmasına gerek yoktur. O nedenle sibiryada 0W-60 kullanmazlar.

Bizim bölgemizdede tam tersine çok düşük viskozite zarar verici olur çünkü 10W-60  0W-60'dan daha dayanıklıdır.


Profilindeki km bilgisini düzeltmelisin.
0W-20 elbette eksilecektir. 5W-50 kullanmalısın.
Bu aracın eksiltecegini neye dayanarak söylediniz?  Önerdiğiniz yağı ne göre önerdiniz? 2000km geçtim şu an milim eksiltme yok mesela
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2708 : Mart 29, 2016, 14:49:38 »
Ankarada yaşayan üyelerimizden 5w30 kullananlar kışın geç çalışmasından şikayetçi
Kaancığım motorun geç veya erken çalışmasının yağın viskozitesiyle ilgisi bence yoktur ancak yağ çok inceyse kompresyon bir miktar düşebilir o da motorun geç almasına bir nebzede olsa sebep olabilir yoksa 40-50-60 yağlarda sorun olmaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2709 : Mart 29, 2016, 14:58:28 »
0 20 yağ ile 5 30 yağ arasında ne kadar fark var ki motoru zor çalıştırdınız arkadaşlar ?

etmeyin eylemeyin , kış şartlarında motoru bir tek motor yağı mı zorluyor ? zor çalıştıran varsa öncelikle kaliteli bir akü almasını tavsiye ederim.

yazdım ve tekrar yazıyorum. 10 60 yağ ile hiçbir sorun olmadan çalıştırdım. ki ikinci numarası 60.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2710 : Mart 29, 2016, 18:32:38 »
Bu aracın eksiltecegini neye dayanarak söylediniz?  Önerdiğiniz yağı ne göre önerdiniz? 2000km geçtim şu an milim eksiltme yok mesela

100 bin civarı 0w 20 lpg li araç kullanan arkadaşlar eksilttigini söyledi.

O arkadaşların çok soğuk ülkelerde yaşasalardı, 100 bin civarlarında 0W-20 belki eksiltmezdi ama bizim buralar sıcak.

Zaten 0W-20 bizim ülkemize bu motor teknolojisiyle kombine edilmemeli. Motorlara yazık oluyor.

2 bin km'de yağ eksilirse zaten 20W-60 kullansanda eksilecektir, demek anlamına gelir. En az 5.000km'de kontrol edilmelidir.

Aracın LPG'li olduğu için 0W viskoziteyi hiç düşünmemelisin, sibiryada yaşıyor olsan belki..!
Bizim ülkemizde LPG'li yeni motorlar en düşük 5W ile başlamalı, kayıp başlarsa 10W 15W 20W
Sıcak viskozitesi 40, 50 veya 60 olmalı.

Bu durumu anlatamamak üzücü..

Arkadaşlar, hiç biriniz düzenli ve sürekli olarak yılın 3 ayı -10'larda bile yaşamıyorsunuz ama 0W kullanmak istiyorsunuz.!?

10W beğenmiyorsunuz, 5W yetersiz buluyorsunuz, -30C için kullanılan 0W kullanma isteği duyuyorsunuz.!?

LPG'li motora dahi 0W koyabiliyorsunuz... anlamakta zorlanıyorum.

Ben yağ üreticisi olsam, bu ülkede 10W-40 üretip üstüne Tam sentetik 0W-20 LPG'li motorlar için bile uygundur etiketi yapıştırıp, ucuza satıp köşeyi dönebilirim. Kullanıcı mutlu, motorlar mutlu ve zengin olarak bende mutlu bir şekilde yaşayıp giderdik.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2711 : Mart 29, 2016, 18:39:04 »
Valla ben soğuk başlamada yağ eksiltse bile koruduğunu düşünüyorum düşük ilk rakamın.
5-30 dan her türlü sıcakta da soğukta da viskozitesi daha yüksek olduğundan gönül rahatlığıyla kullanıyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2712 : Mart 29, 2016, 18:59:33 »
motoru uygunsa ilk numarası düşük seçmek bence de iyidir. 
daha doğru ifade etmek gerekirse iyinin de en iyisi :)

@Tekin Bozbey (21136) Tekin abim. sen yağlamanın derhal başladığını savunuyorsun. bu yüzden çelişiyoruz.
bence yağın filtreden geçmesi açısından bile ilk numaranın küçük seçilmesi gerekir. Ülkemiz açısından söylediklerine ben de katılıyorum. şuan en kalın 20 60 yağını bile kullansa yaz kış sorun olmayacak insanlar 0 numara kullanıyor. fakat o baştaki rakam motorun saniyelerle ölçülecek kadar daha hızlı yağlanmayı başlatacağını savunuyorum. malesef yağ lambası söndükten sonra yağın alacağı bir sürü yol var. yataklar nozullar eksantrik ve belki yağ basıncı ile çalışan parçalar hatta turbo.. 
araba yıllarca yatsa bile motor yataklarından yağ çekilmez. fakat basınç olmadan motoru çalıştırmak her seferinde daha çok aşınma demek.

şimdiye kadar söylediklerim yeni motorlar için geçerli . km yapmış toleransları artmış bir motorda ise mutlaka ilk numara büyütülmeli. ikinci numara ise yakıt verimliliği için çok fazla büyütülmese de olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2713 : Mart 29, 2016, 19:11:18 »
Mobil 1 in bu tablosunu nasıl açıklarsınız peki Anıl Bey ?200 binlik moyora dahi 0w40 ı tavsiye ediyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2714 : Mart 29, 2016, 19:12:33 »
Mobil 1 in bu tablosunu nasıl açıklarsınız peki Anıl Bey ?200 binlik moyora dahi 0w40 ı tavsiye ediyorlar.

Eksiltmiyorsa...
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2715 : Mart 29, 2016, 19:33:38 »
Mobil 1 in bu tablosunu nasıl açıklarsınız peki Anıl Bey ?200 binlik moyora dahi 0w40 ı tavsiye ediyorlar.

mobilin bu serisinin en güzel özelliği dış sıcaklıktan bağımsız olarak 3 yağ belirlemiş olması. bu tabloda sadece motor km ömürlerine göre değerlendirilme yapılmış.
bir de şu konu var . motorun ne şartlarda kullanıldığı önemli. siz hiç tam gaz yapmadan , üzmeden , bakımlarını yaparak bir motora bakarsanız o motora 500 binde bile 0 20 yağ koysanız yine bir şey olmaz. burada her şartı değerlendirerek rakamlar üzerinden yorum yapmaya çalışıyoruz.

mesela benim aracım aldığımda 220 binde idi. motor hararet görmüştü. tıkırtı vardı. ben bu şartlarda içini temizlemek için ince makine yağını koydurup çalıştırdım. 10 dakika sonra sesler artınca kapattım. motor sağlam olsa isterseniz içine kanola yağı koyar gezersiniz. ki youtube de örnekleri var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2716 : Mart 29, 2016, 19:36:42 »
herkes yağ eksilmesinden bahsetmiş..

yağı çoğalan olmadı mı hiç ?

benim başıma gelmişti. enjektör çatlayıp benzin işediği için yağa mazot karıştırarak yağ seviyemi çoğaltıp duruyordu...
allah düşmanımın başına vermesin :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2717 : Mart 29, 2016, 19:59:37 »
sen yağlamanın derhal başladığını savunuyorsun. bu yüzden çelişiyoruz.
.... malesef yağ lambası söndükten sonra yağın alacağı bir sürü yol var.

Evet yağlamanın hemen başlayacağını savunuyorum,

Çünkü:

Motor stop edildiğinde yağ enjektörlerindeki, filtrede yağ 1 damla bile geri kaçmaz, kaçamaz, check-valf diye bir icat var.

1- Beğenmediğiniz 15W viskozitenin bile donma noktası -15C'dir,
2- Kötü dediğiniz 10W viskozitenin donma noktası -20C'dir,
3- "Fena değil ama.." dediğiniz 5W viskozitenin donma noktası -25C'dir.

Bu yağların +1.C'lik Amasya Kışında motoru yağlamakta geciktiğini düşünüyorsanız söyleyecek başka bir şey kalmıyor.

Hybrid aracıma yetkili 5W-30 koyuyor oysa ben 5W-40 koymalarını isterdim.

Bundan önceki 2006 Corolla D-4D aracıma 120.000km boyunca yetkili 10W-40 koydu ve hiç bir sorun yaşamadım, -10C'lerde bile ilk saniyede çalıştı, motor içi kararmadı, yağ eksiltme olmadı. Güncelleme ihtiyacıda duymadım, eğer öyle bir ihtiyaç olsaydı 10W-50 yada 60 yapardım.

Çok kötü durumdaki bir motorun ilk startta ne kadar yağlama yaptığı ile ilgili bir video.

https://www.youtube.com/watch?v=KcyRlneDEGo

Motorlarınıza 0W ince yağ işkencesi yapmayın, eğer 150 - 200 binde bitiyorsa yanlış birşeyler yapıyorsunuz demektir. Bu motorların ömürleri 1 milyon km'dir.

Bundan ötesi sizlerin tercihidir. Yağların yetersizliği değil.




Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2718 : Mart 29, 2016, 20:17:04 »
Selam arkadaşlar,
Herkes motor yağında 5-30 gibi bir fikir belirtmiş sanırım 0-20 gereksiz yada çok ince gibi yorumlar okudum yada ben öyle anladım.
Şimdi gelelim benim deneyimime mühendisim ama mekanik müh değilim onun için yazıp çizipte ukalalık etmek istemem.
Aracım bilfiğiniz gibi 1.6 vvti avensis 2013 şu an 35.000+ km civarlarında araç şlk 10,000 km 0-20 fabrika yağı sonraki 10.000 ve 20.000km bakımlarında 5-30 ve en son 30.000 bakımında 0-20 toyota hybrid araç yağı konuldu.
İzlenimlerim şöyle 5-30 ile motor sesli çalışırken ( toyota motora göre sessiz belirtmek gerek) 0-20 yağda inanın neredeyse elektrikli motora döndü.Performans artışı +%10 net diyebilirim.Daha önceki konulardada yazmıştım araç kullanış stilim biraz agresiv modda (kahretsin gençlik işte :)  )Sık,sık araç 6.000 d/dakgörür acımam basarım.
Araca 4 kutu 1lt lik yağ toplamda tam 4lt yağ konuldu.Yağ çubuğunda üst noktanın hemen altında yaklaşık 1 mm kadar yağ seviyem.Ne zaman aklıma gelse aracın yağını suyunu kontrol ederim.Kontrol içinde araç stop ettikten yaklaşık 15-20 dakika sonra bakarım.Daha hiç bir eksilme görmedimki bu yağı koyarken en çok aşırı devirli kulanımdan dolayı eksiltme yapacağını düşünmüştüm hiç bir eksilme yok.40.000 bakımdada kesinlikle 0-20 koyacağım.İlk çalıştırmada kesinlikle marş almama vs gibi bir sorun yaşamadım.Araç Istanbul da ancak işim gereği sık sık bursa ve trakya ya çıkarım orada gecede kalırım kış günleri soğuktada bir problem yaşamadım.
Benimde kısaca deneyimlerim bunlar
Konuyu takip ediyorum ilginç geldi.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2719 : Mart 29, 2016, 20:55:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=kR9LwkQxr4A

Motorların donma noktası -15, -25 olabilir. Fakat viskosite sıcaklıkta ters orantılı olmakla kalmayıp eksponansiyeldir. Sıcaklık azaldıkça viscosite daha da çok artacaktır.
Ben şahsen kışı düşünüp aracımın akışkanlığı çok azalmış hatta topaklanma olasılığı olan yağla olmasına göz yumamam, şahsi görüşümdür.

İlk rakamı 0 olan yağların 40 derece viskozitesi 60-70 cSt, bu yağ ısınınca 100 derecede 8-11 cSt seviyesine geliyor.
10 yağın ise 40 derecede 85-100 cSt, 100 derecede de 13-16 cSt civarında oluyor. 

Soğuk motorda piston gömlek arasındaki tolerans daha fazladır, fakat bu aradaki boşluğa göre kalın yağ koymak gerekiyorsa, bu bakış açısıyla soğuk iklimlerdekilerde aradaki tolerans daha fazla olacaktır sıcaklık düşük olduğundan ve bu mentaliteyle aradaki toleransı doldurması için daha kalın bir yağ koymak gerekir.

Velhasıl kelam, herkes istediği yağı kullansın en az 10bin km.de 1 de izlenimlerini eksiltme, ses, motorun soğukta ilk çalıştırmadaki başlama hızını söylesinler.

10-40 orjinal toyota yağında yarisimde safranbolu kışında akü yeniyken 1 sn de başlıyordu motor ve 1 sn sonra sönüyordu yağ pompası.
mobil 1 5-30 esp ye geçince bu süre çok kısalmıştı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.