Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799452 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2660 : Mart 27, 2016, 21:19:55 »
Günlük 30-40 km. altındaki kullanımlar da aslında ağır şartlarda kullanıma girmekte.

Soğuk motordan dolayı mı Mutlu?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2660 : Mart 27, 2016, 21:19:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2661 : Mart 27, 2016, 21:26:12 »
Soğuk motordan dolayı mı Mutlu?

Günlük tek yön 5km kullanmak bile motor yağı açısından "ağır şart"lara girmez ama egzost, katalizör veya DPF için ağır şart yaşanıyor diyebiliriz.

Günlük 2 defa soğuk start yapan araçlardan, 5km yapan ile 50km yapan, sekmanların aşınmaları aynı olur (sadece soğuk start bakımından).

Periyod olarak, 1 Yıl baz alınmalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2662 : Mart 27, 2016, 21:28:07 »
Aslında kullanım kitapçıklarında hiç dikkat etmediğimiz bir ekleme/not vardır. Ağır kullanım şartlarında 5bin km.de değiştirin yağınızı diye. Ama kimse dikkat etmez. :) Günlük 30-40 km. altındaki kullanımlar da aslında ağır şartlarda kullanıma girmekte.
Aynen söylediğiniz gibi, ben günlük toplamda 22-24km yol yapıyorum, her 5000km periyod ile (hatta fırsat olursa beklemiyorum bile) yağ ve filtre değiştiriyorum.

Halbu ki ben bütün gün sanayideyim, ben enayi miyim? Şahsen olmadığımı düşünüyorum zira 460.000km de silindir kapağı açılmamış 1.6 karbüratörlü Corolla aracımız var, merak eden gelip çalışmasını kontrol etsin.
Ben bu forumu anlamıyorum ! Üreticinin tavsiye ettiği yağa muhalefet olan insanlar var.
Benim gözümde basit bir sanayi ustasından farkınız yok.

2004 VVT-I'da 5W-30 CASTROL EDGE kullanmasam belki sizi anlayabilirdim.
Yüksel şu sözümü unutma lütfen, "bizim ülkenin yarısı mühendis diğer yarısı doktor" ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2663 : Mart 27, 2016, 21:33:06 »
Ben bu forumu anlamıyorum ! Üreticinin tavsiye ettiği yağa muhalefet olan insanlar var.
Benim gözümde basit bir sanayi ustasından farkınız yok.

2004 VVT-I'da 5W-30 CASTROL EDGE kullanmasam belki sizi anlayabilirdim.

İnsanlar saygı çerçevesinde tartışır, fikir alışverişi yapıyor. Standartlar ve viskozite konusunda yazılanlar ortada. İsteyen kendi süzgecinden geçirir uygular, isteyen üreticinin önerdiği yağı kullanır. İsteyen ilk vvti serisi için üreticinin 10bin km.de 1 lt yağ içmesini normal karşılar. İsteyen 0-20 kullanır mutlu olur, mutlu olmayan yağ eksilten de kalın yağa döner. 200-300bin km.de zamanla aşınmış bir motorda hala üreticinini ilk günkü tavsiyesi geçerli ise, isteyen uygular.

Benim kerata yağ değişimini kendi söylüyor Ufuk bey.  :D Sesi değişiyor çok hafifçe, benim yağı değiştir diyor. :)
Bu arada Ufuk bey, 0-40 0,85 yoğunluktan farklı yağ önerinizi bekliyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2664 : Mart 27, 2016, 21:35:19 »
Aynen söylediğiniz gibi, ben günlük toplamda 22-24km yol yapıyorum, her 5000km periyod ile (hatta fırsat olursa beklemiyorum bile) yağ ve filtre değiştiriyorum.

Halbu ki ben bütün gün sanayideyim, ben enayi miyim? Şahsen olmadığımı düşünüyorum zira 460.000km de silindir kapağı açılmamış 1.6 karbüratörlü Corolla aracımız var, merak eden gelip çalışmasını kontrol etsin.Yüksel şu sözümü unutma lütfen, "bizim ülkenin yarısı mühendis diğer yarısı doktor" ;)

sınamak için değil ama motorun çalışmasını videoya alabilirmisiniz ? sanırım aynı motor var arabamızda benim arabadaki motorun aşırı titrediğini düşünüyorum. subap ayarı , bujiler kablolar , gaz ayarı , avans ayarı her bir şeyi kontrol ediyorum ama vuruntu geçmiyor. karşılaştırmak istiyorum.
arabanın tvsv valfi kırılmış. vakum kaçırmasın diye kendimce vakum borularını bağladım. yada sadece motor sıcakken avans ayarı düzgün olacak şekilde ayar yapmak zorunda kaldım. bu kırılan parça bulunabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2665 : Mart 27, 2016, 21:39:16 »
İnsanlar saygı çerçevesinde tartışır, fikir alışverişi yapıyor. Standartlar ve viskozite konusunda yazılanlar ortada. İsteyen kendi süzgecinden geçirir uygular, isteyen üreticinin önerdiği yağı kullanır. İsteyen ilk vvti serisi için üreticinin 10bin km.de 1 lt yağ içmesini normal karşılar. İsteyen 0-20 kullanır mutlu olur, mutlu olmayan yağ eksilten de kalın yağa döner. 200-300bin km.de zamanla aşınmış bir motorda hala üreticinini ilk günkü tavsiyesi geçerli ise, isteyen uygular.

Benim kerata yağ değişimini kendi söylüyor Ufuk bey.  :D Sesi değişiyor çok hafifçe, benim yağı değiştir diyor. :)
Ben kendi süzgeçinden geçirip, yağ sekmanları kilitleyen bir VVT-I'a rektefiye sonrası 5W-30 koyan ve 10.000 KM yağ değiştirme periyodu sonrası bile yağ eksiltmeyen bir arabaya sahip olan bir insan olarak gayet mutluyum Mutlu abi.

Size göre katalogların bir değeri yok, aynı şekilde tecrüberin de bir değeri yok.

Bazen insanlar o kadar emin konuşuyor ki, kimi, kaçı, hangisi motor açıp bin liralarca para döktü diye merak ediyorum ????
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2666 : Mart 27, 2016, 21:43:20 »
Aynen söylediğiniz gibi, ben günlük toplamda 22-24km yol yapıyorum, her 5000km periyod ile (hatta fırsat olursa beklemiyorum bile) yağ ve filtre değiştiriyorum.

Halbu ki ben bütün gün sanayideyim, ben enayi miyim? Şahsen olmadığımı düşünüyorum zira 460.000km de silindir kapağı açılmamış 1.6 karbüratörlü Corolla aracımız var, merak eden gelip çalışmasını kontrol etsin.Yüksel şu sözümü unutma lütfen, "bizim ülkenin yarısı mühendis diğer yarısı doktor" ;)

-Bakın beni huylandırmayın yarın değiştiririm yağı 4 bin küsür oldu zaten. :)

-460 bin demek,Ufuk Bey nasıl bir bakım uyguluyorsunuz bu araçlara?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2667 : Mart 27, 2016, 21:44:31 »
Sevindim mutlu olmana Yüksel kardeşim. :) Rektefiye sonrası sekman gömlek değiştiğinden 5-30 kullanımında niye sıkıntı çıkarsın ki? Yaptığımız yorumlar hep yağ eksilten rektefiye aşamasını geciktirmek için öneriler.
Dediğim gibi 100bin km.ye yaklaşmış aracında 0-20 kullanıp 3-4bin km.de 1 lt yağ eksilten de var, hiç eksiltmeyen de.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2668 : Mart 27, 2016, 21:49:14 »


Benim kerata yağ değişimini kendi söylüyor Ufuk bey.  :D Sesi değişiyor çok hafifçe, benim yağı değiştir diyor. :)
Bu arada Ufuk bey, 0-40 0,85 yoğunluktan farklı yağ önerinizi bekliyorum.

Bende kerata çok Mutlu bey, hangisini dinleyeyim :D En son Subaru Forester EJ205 eklendi aileye, ona da bu hafta bakım yapacağım, motor yağını Sustina 0W50 düşünüyorum ama araştırmaya da devam ediyorum.

Densite oranı farklı 0W40 bulduğumda bizzati size göndereceğim Mutlu bey:)

sınamak için değil ama motorun çalışmasını videoya alabilirmisiniz ? sanırım aynı motor var arabamızda benim arabadaki motorun aşırı titrediğini düşünüyorum. subap ayarı , bujiler kablolar , gaz ayarı , avans ayarı her bir şeyi kontrol ediyorum ama vuruntu geçmiyor. karşılaştırmak istiyorum.
arabanın tvsv valfi kırılmış. vakum kaçırmasın diye kendimce vakum borularını bağladım. yada sadece motor sıcakken avans ayarı düzgün olacak şekilde ayar yapmak zorunda kaldım. bu kırılan parça bulunabilir mi ?

Estağfurullah, evet aynı 4A-F motora sahip, duayenimiz Vecih Usta (kayınpederim) kullanıyor müsait bir vakitte çekerim videoyu.

Kırık yada çalışmayan TVSV valfi sorunun kaynağı olabilir, avans diyaframınında doğru çalıştığı kontrol edilmeli.4A-F için şu ana kadar temin edilemeyen bir parça ile karşılaşmadım hatta mecburen bir çok parçasını stokta tutuyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2669 : Mart 27, 2016, 21:51:39 »
Sevindim mutlu olmana Yüksel kardeşim. :) Rektefiye sonrası sekman gömlek değiştiğinden 5-30 kullanımında niye sıkıntı çıkarsın ki? Yaptığımız yorumlar hep yağ eksilten rektefiye aşamasını geciktirmek için öneriler.
Dediğim gibi 100bin km.ye yaklaşmış aracında 0-20 kullanıp 3-4bin km.de 1 lt yağ eksilten de var, hiç eksiltmeyen de.
VVT-I'larda gömlek değişmiyor. Milletin kafasında her daim, sizin 0W-20 tezleriniz gibi ne olursa olsun yağ yakmayan E12'lerin hakkı 10W40 görüşü var. Benim gözümde büyüttüğüm bir usta bile bu tezi savunuyor. Sorun 5W-30 kullandığım için bende mi acaba ? Yıkalım tabuları...  İşi gerçekten ve gerçekten tecrübeye bırakalım, klavyeden sahip olmadığımız arabalar hakkında yazmak gerçekten kolay.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2670 : Mart 27, 2016, 21:54:06 »


-Bakın beni huylandırmayın yarın değiştiririm yağı 4 bin küsür oldu zaten. :)

-460 bin demek,Ufuk Bey nasıl bir bakım uyguluyorsunuz bu araçlara?

Siz rektefiye yapmadan boşuna masraf etmeyin Mehmet bey :) Sorunsuz aracınızda isterseniz 5000km de değiştirin motor yağınızı zararı olmaz yararı olur.

4A-F zaten döküm blok, döküm kapak bir motor Mehmet bey, hiç teknolojik bir yanı yok, filtreler ve sıvıları dışında bugüne kadar bir kere keyfi karbüratör ve distribütör revizyonu gördü.Aşırı yüklenmeden alternatör regülatörü değişti bunun dışında özellikle yaptığımız bir şey yok.Araç sıfır halinden yani 1991 yılından bu yana bizde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2671 : Mart 27, 2016, 21:58:37 »
VVT-I'larda gömlek değişmiyor. Milletin kafasında her daim, sizin 0W-20 tezleriniz gibi ne olursa olsun yağ yakmayan E12'lerin hakkı 10W40 görüşü var. Benim gözümde büyüttüğüm bir usta bile bu tezi savunuyor. Sorun 5W-30 kullandığım için bende mi acaba ? Yıkalım tabuları...  İşi gerçekten ve gerçekten tecrübeye bırakalım, klavyeden sahip olmadığımız arabalar hakkında yazmak gerçekten kolay.

Yağ yakan vvti lerde sekman değişir, aşınmış motorlarda gömlek de duruma göre piston da değişir.
Yağ kaçağı sorunu halledilmiş rektefiye edilmiş bir motorda niye 10-40 kullanılsın ki? Sıfır motor gibi toleransları fabrika seviyesine inmiş bir motor. 10-40 diyen ustalar ile, yolda lpg ayarı mı olur abi, bunlar kaliteli lpg kiti buna birşey olmaz diyen usta aynı cinstendir.

Ustaların eline kimse su dökemez, biz ne desek havada kalır. Ama teorik bilgi konusunda da mühendislerle ustalar bir değildir. ;)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2672 : Mart 27, 2016, 22:17:40 »


Yağ yakan vvti lerde sekman değişir, aşınmış motorlarda gömlek de duruma göre piston da değişir.
Yağ kaçağı sorunu halledilmiş rektefiye edilmiş bir motorda niye 10-40 kullanılsın ki? Sıfır motor gibi toleransları fabrika seviyesine inmiş bir motor. 10-40 diyen ustalar ile, yolda lpg ayarı mı olur abi, bunlar kaliteli lpg kiti buna birşey olmaz diyen usta aynı cinstendir.

Ustaların eline kimse su dökemez, biz ne desek havada kalır. Ama teorik bilgi konusunda da mühendislerle ustalar bir değildir. ;)

Türkiyede rektefiye yada revizyon edilen Japon motorları bence hiç bir zaman fabrikasyon hassasiyetine geri dönmez Mutlu bey, mesela standart ölçüdeki ana yatak ve kol yatak da sadece plastik geyc ile tespit edilebilen 0.01 (standart yatak parça numarasının sonu 01, 02 gibi değişir) hassasiyetinde seçenekler vardır ancak bizim ülkemizde yetkili servisler dahi sadece "standart" der ve geçer sebebi rektefiyecinin bu ölçümü yapmaması yada yapamamasıdır, ayrıca bir çok servis, usta motoru rektefiyeci de toplatır kendisi sadece araca montajını yapar, kep cıvatasının yada silindir kapağının torkundan bile haberi yoktur nedense olmak da istemez, rektefiyeciyi sorgulamaz.

Bu ülke de bqktığınızda usta çok ama usta denecek adam sayısı o kadar az ki, bir arıza çözmeyle yada elinin yüzünün yağlanmasıyla usta olunmuyor, "iyi bir insan" ile "iyi nir usta" kavramı iç içe girmiş zaten biz bunu 25 senedir gözümüzle görüyoruz.

Kaldı ki mühendisler için de aynısı söz konusu, geçenlerde bşr yağ firmasının teknik ekibinden, mühendis olduğunu beyan eden biri geldi, burada sizşble sohbetini ettiğimiz konuları konuşmak istedim (ukelalık etmedim, sadece satmaya çalıştığı ürün hakkında soru sordum) "siz benden daha bilgilisiniz" dedi ve gitti.

Yani sonuç itibariyle öncelikle insanlar yaptıkları işi sevmeli, severek yapmalı ve kendilerini yaptıkları iş hakkında geliştirmeli.Bilmedikleri konuda "bunu şu an bilmiyorum" diyebilmeli ancak gerektiğinde öğrenmeli de.Bizim ülkemizde bir çok meslek zorunluluktan yapılıyor ne yazık ki, bu yüzden hiç bir iş kolunda zerre kadar ileriye gidemiyoruz, ileriye gitmek isteyenlerin sayısı da o kadar az ki, kirlilikten boğulup, sıkılıp, geçinemeyip, yok olup gidiyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2673 : Mart 27, 2016, 22:31:59 »
Kesinlikle, sizi çok takdir ediyorum, tebrik ediyorum. İşinizi severek yaptığınız belli oluyor ve bu forumda bir çok kişinin sorunlarını çözmede yardımcı olmanız takdire şayan. Forum olarak size sahip olduğumuz için çok şanslıyız. :)

Usta var, usta var, aynı şekilde mühendis var, mühendis var. Gün geçtikçe de mühendisler sorgulamaz, üretmez hale geliyor; aynı sorgulamayan ezbere işler yapan ustalar gibi.

Motor toplamadım, ama arabamdaki sıkıntılar için elimden geliyorsa alet edevatım varsa kendim hallederim. Ve de mesleğim gereği çok araştırırım. Termodinamik ve akışkanlar mekaniği alanında uzmanlaşmaya çalışan biri olarak da araştırdıklarımın özetidir yazdıklarım. Tabiki de sizin bildiklerinizi, püf noktaları bilemem.

Bugünkü bilgime ulaşmamda bu forumun etkisi çoktur, herkese teşekkürler. Kaliteli tartışmaların (fikir savunma) olduğunu  ve marka fanatikliğinin olmadığını gördüğüm tek forum. Tartışıla tartışıla doğru sonuçlara ulaşılıyor çünkü.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2674 : Mart 27, 2016, 23:28:23 »
Rica ederim, estağfurullah ben şahsen takdir edilmeyi haketmediğimi düşünüyorum çünkü akademik kariyer bir yana zaten olması gerekeni, en iyi bildiğim işi ve severek yapıyorum.Forum olarak inanın hepimiz çok şanslıyız, farklı bir konuda da bahsetmiştim, başka bir markanın forumuna göz attım ve aman Allahım dedim, saygısızlık, küfür kıyamet hak getire :) neyse...

Bahsettiğim konu ülkemizde vasıf gerektirmeyen işler haricinde hemen hemen hepsinde bu şekilde maalesef, işin sınıfı durumu değiştirmiyor ne yazık ki.Ben istiyorum ki, yol kazan işci bile kazacağı zemin türleri hakkında bilgi sahibi olsun ve en az zaiyat ile kazsın en iyi şekilde de kapatsın ama adamın tek derdi daha fazla yevmiye olunca böyle olmuyor ne yazık ki.

Termodinamik çok derin ve komplike bir konu keza akışkanlar mekaniği de az çok ilgi duyduğum bir konu, umarım bu konularda gerçekten çok çok ileriye gidersiniz zira sadece ülkemizde değil Dünya da bilgi eksikliği çekilen bilim dalları.

Aynı şekilde biz de faydalanıyoruz bu ortamdan, mesela garanti kapsamında olan yada olmayan onarım gören araçların sorun çıkaran parçalarını araştırıyorum, nerede ve kimin ürettiğini, neden sorun çıkarttığını (keza sonuç genellikle aynı oluyor, merak ederseniz özelden yazabilirim) bulmaya çalışıyorum.Sonraki aşama sorun çıkartmayanı var mı? şayet varsa o ürünü bulmak oluyor kendi adıma.Bu da bana müşteri memnuniyeti olarak geri dönüyor, müşteriden ziyade karşımdaki insanın sorununun çözülmesi ve mutlu olması bana ayrı bir haz veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2675 : Mart 27, 2016, 23:44:22 »
Sorunun ana kaynağı ne yazık ki eğitim sistemimizin her zaman ezbere odaklanmasından kaynaklanıyor.Merkezinde yorum-araştırma yapmadan sürekli

ezberin olması sistemin ileri gitmesini çok çok yavaşlatıyor hatta zaman zaman tıkayabiliyor bunu YGS-LYS sınavlarında bile görmek çok kolay Teknik donanım

gerektiren alanlarda durum daha da içler acısı.Çek fotokopiyi alsana üniversite/ata öğretmeni alsana ilkokul-ortaokul-lise mantığı bizim başımızı daha çok

ağrıtacak.Acilen ilgi-yetenek/kabiliyet dahilinde eğitim modeline geçmemiz gerek ve bu yönlü çalışmların hızlanması ,pratik eğitimin daha etkin kullanılması

şart.

Neyse bu konu derin,burada keseyim,hemde konu dağılmasın. :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2676 : Mart 28, 2016, 10:29:40 »
Herkese iyi günler...Bu konuyla ilgili uzun uzun yorumlar yapılıyor,teknik açıklamlara giriliyor ancak sonuç hep havada kalıyor bence.Sanki kimsenin çözemediği bir konu çözülmeye çalışılıyormuş gibi.Yapılan yorumlara açıklamlara saygı duyuyorum ancak daha basit ve daha somut açıklamlar yapılsa teknik konulara hakim olmayanlar için daha yararlı olur kanaatindeyim.Tabiki bu somut ve doğru yorumlar yine teknik bilgi ve tecrübelerden kaynaklanmalı ama hangi kilometre aralığında hangi motora(benzin mazot lpg yi de dikkate alarak ) hangi yağın gideceği muamma olmamalı.Saygılar sunuyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2677 : Mart 28, 2016, 13:42:07 »
Tartışma güzel ve ateşli, aynen lpgli motordaki silindir iç sıcaklığı gibi :)
Neyse şaka bir yana yuksel kardeşime ve fikri beye katılıyorum. Geçenlerde bir video paylaşmıştım. Adam 300 kusur bin mildeki aracına 5w30 koyuyordu. İçimden bu araba bizde olsa 10w60 dan aşağısını koymayız dedim. Sonuç olarak benim duşunceme göre araçlarımızı eksiltmeden konulabilecek en ince yağ konulmalı. Eksiltmesini de deneme yanılmayla bulmaktan başka çare yok gibi gözüküyor.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2678 : Mart 28, 2016, 14:51:01 »
Tartışma güzel ve ateşli, aynen lpgli motordaki silindir iç sıcaklığı gibi :)
Neyse şaka bir yana yuksel kardeşime ve fikri beye katılıyorum. Geçenlerde bir video paylaşmıştım. Adam 300 kusur bin mildeki aracına 5w30 koyuyordu. İçimden bu araba bizde olsa 10w60 dan aşağısını koymayız dedim. Sonuç olarak benim duşunceme göre araçlarımızı eksiltmeden konulabilecek en ince yağ konulmalı. Eksiltmesini de deneme yanılmayla bulmaktan başka çare yok gibi gözüküyor.

Kısa ve öz olarak budur. :) Ama ince yağların (fuel economy ve hybrid araçların motor yağları) performanslı kullanımda yeterli gelmeyeceğini düşünüyorum. Yüksek km.li araçlarda da eksiltme yapabileceğini düşünüyorum. Yağ eksiltmediği sürece hangi yağ kullanılırsa kullanılsın, zamanında değiştirilsin kafidir.

Mobil'in şu grafiğini de dikkate almalı derim. Grafik ağır koşullar için geçerli olabilir, km.ler artabilir. Yağ eksiltiyorsa bir araç orijinal fabrika yağında ısrar etmenin anlamı yok.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2679 : Mart 28, 2016, 15:14:07 »
Mobil'in şu grafiğini de dikkate almalı derim. Grafik ağır koşullar için geçerli olabilir, km.ler artabilir. Yağ eksiltiyorsa bir araç orijinal fabrika yağında ısrar etmenin anlamı yok.

Grafikte birşey dikkatini çektimi Mutlu,

Bak adamlar 0-100Bin Km de bırakmıyorlar ince yağı, diğeride 100binde başlayıp sağa doğru gidiyor  :islik: Birbirini takipo etmiyorlar, biri bitip diğeri başlamıyor :tamam:
THE END