Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799391 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2620 : Mart 27, 2016, 14:58:07 »
Şu an, ülkemizdeki mevcut teknolojili motorlar 5W-30 ile 10W-40 arasında viskoziteye ihtiyaç duyuyorlar. 

Aynı motorlara Kuzey avrupada, rusyada ve benzeri soğuk yerlerde 0W-20 ve 5W-30 kullanılmaktadır.

Demekki motor teknolojisinin ihtiyacı olan şey, bulunduğu bölgenin ısı farklılıklarını karşılayan viskoziteye ihtiyaç gerekliliğidir.

0W-20 kullanılan Yaris Hybrid aracımı aldıktan sonra ilk 10.000km sonunda motordan hoş olmayan, metalin metale sürtünme sesi gibi çıkan motor sesi beni çok rahatsız etti. İlk bakımda yetkiliye durumu bildirdim ve beraberce merkeze bilgi verdik. 15.000km olduğunda yine aynı hoş olmayan ses gelmeye başladığında, sanayide sadece filtre değişimi yaparak eksilen 1L yağı 10W-40 ile tamamladım. Motor içindeki yağ 3W-27 gibi birşeye dönüştü. Motor sesi düzene girdi, yetkili vasıtasıyla durumu merkeze tekrar bildirdik. 2014 ikinci yarı Yaris Hybridin motor yağ viskozitesi 5W-30'a güncellendi.

Oğlum, Los Angeles'ta yaşarken (İzmir hava şartlarından daha ılık) arabası Priusta 5W-30 kullanılmaktaydı, şimdi Kışları -5.C civarında geçen Utah'ta yaşamakta ve hala 5W-30 kullanılmakta.

İnce yağ hakkında çok yanlış ve eksik bilgilere sahip olduğunuzu görüyorum.

Yapabileceğiniz en uygun ve basit çözüm ancak şu olabilir; yetkili, araçlarımıza hangi viskoziteyi kullanıyorsa o viskoziteden şaşmayın.

Eğer LPG kullanıyorsanız, muhakkak 15W-50 kullanın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2620 : Mart 27, 2016, 14:58:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2621 : Mart 27, 2016, 15:04:04 »
Eğer LPG kullanıyorsanız, muhakkak 15W-50 kullanın.

 Çok kesin bi ifade olmuş ama sormadan edemiycem ? 2005 model, 116 bin km deki, lpg li aracımda, 5w-50 tam sentetik kullanımı hatalımı olur ? neden ?
Land Cruiser Prado 4.0 V6 VVTI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2622 : Mart 27, 2016, 15:11:52 »
Çok kesin bi ifade olmuş ama sormadan edemiycem ? 2005 model, 116 bin km deki, lpg li aracımda, 5w-50 tam sentetik kullanımı hatalımı olur ? neden ?

Eğer yağ değişiminden sonra motor sesinde çok bariz iyileşme olduğunu düşünmüyorsanız, kulak hesabına göre yetiyor diyebiliriz, zaten önemli olan sıcak viskozitesidir. 5W-,, 10W veya 15W'ye göre daha çabuk ısınır. Sonuçta yaşadığınız bölge Erzurum gibi soğuk değil.

Yöneticilerimizden @Mesut Akın (531) LPG'li aracının yağ kaybı ve fanının hızlı devreye girme problemini sanırım 20W-50 ile çözmüştük, şu an viskoziteyi tam hatırlıyamıyorum, kendisi daha doğru bilgi verecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2623 : Mart 27, 2016, 15:36:36 »
 15w 50 maliyet olarak, 5w 50 ye göre avantajlı değil, sıcaklık dirençleri de aynı  olduğuna göre, belirttiğiniz gibi daha çabuk ısınabilen ve soğuğa direnci daha yüksek olan 5w yi tercih etmek daha mantıklı geldi bana doğrusu...
Land Cruiser Prado 4.0 V6 VVTI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2624 : Mart 27, 2016, 15:36:58 »
Merhaba arkadaşlar... Yorumları dikkatle takip ediyorum. Benim aracım da 215,000'de Corolla 1.6 sol şu anda Mobil 5w 40 kullanıyorum. Araçta yağ eksitlmesi de var. hal-i hazırda kullandığım yağ çok ince gelir mi acaba? Tereddütte kaldım. 10w 40 a geçersem bir fark olur mu?
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2625 : Mart 27, 2016, 15:46:46 »
Merhaba arkadaşlar... Yorumları dikkatle takip ediyorum. Benim aracım da 215,000'de Corolla 1.6 sol şu anda Mobil 5w 40 kullanıyorum. Araçta yağ eksitlmesi de var. hal-i hazırda kullandığım yağ çok ince gelir mi acaba? Tereddütte kaldım. 10w 40 a geçersem bir fark olur mu?

 Sedat bey, Mobil1 10w 60 tam sentetik yağ kullanıcıları yaptıkları yorumlarda, yüksek km deki araçlarında yaşadıkları yağ eksiltme sorununun sona erdiğini yada çok azaldığını söylemekteler.... Ancak bizzat tecrübe etmediğim bir şeyi tavsiyede edemiyorum haliyle :)
Land Cruiser Prado 4.0 V6 VVTI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2626 : Mart 27, 2016, 15:51:06 »
@Tekin Bozbey (21136) bilmediğim için soruyorum ve cevabınıda merak ediyorum açıkçası!

1-Bahsedilen dış iklim koşullarındaki özellikle yaz aylarındaki hava sıcaklığı denen faktörde,yağın son iki rakamı 20-30-40 olsada motorun iç sıcaklığını ve ortamı düşündüğünüzde sürtünme etkisi ile belkide kaç yüz derecelerde ulaşıyor.
dış iklim koşulu diyelimki Türkiye kşulları için 35-40 derece olsun.
Yaz mevsimlerindeki sıcaklık motorun iç aksamındaki çalışmayı nasıl etkiliyor? (soğuk dış ortamdan çok daha net anlayabilirim cevabı ancak yaz sıcağında dediğim gibi motorun iç aksamı belkide 150-200 derecelere ulaşıyor ancak yağın son iki rakamı ne olursa olsun nasıl koruyor acaba motoru?)

2-Ben aracımı sıfır km olarak aldım ve devamlı toyota hybrid 0w-20 ile devam ediyorum.şu anda 26 bin km oldu.
Dün istanbul-Bursa arası gittim geldim.ve dönüşümde aracı emin ol gayet zorladım.virajlarda dahil olmak üzere.
Ancak motor çok performanslı ve gayet sessiz çalışıyor.Rölantide ise ben anlayamıyorum motorun çalıştığını!
Yakıt tüketimii 7,2-8,0 arası seyrediyor.

Bunları üst üste koyduğumda yağ konusunda doğru karar verdiğimi düşünüyorum.
Ancak sizin yazdıklarınızı okuyunca yanlış karar verdiğimi düşünüyorum.

Dünkü performanslı kullanımdan sonra evin önüne park edip 15 dk sonra yağ çubuğuna baktığımda en ufak bir eksilme yoktu.
Hala ilk günkü gibi ikinci çizgiye yakın duruyor seviye olarak.

diyelimki 30 bin bakımında 5w-30 geçtim.

motor sesli çalışmaya başlarsa,rölantide bazı dalgalanmaları anlarsam yada çekişte sanki bir düşüklük olduğunu hissetmeye başlarsam
inat edip devam etmemmi gerekir yoksa 0w-20 yemi dönmem gerekir sizce?

biraz fazla uzun oldu kusura bakmayın!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2627 : Mart 27, 2016, 15:51:20 »
Çok kesin bi ifade olmuş ama sormadan edemiycem ? 2005 model, 116 bin km deki, lpg li aracımda, 5w-50 tam sentetik kullanımı hatalımı olur ? neden ?

2010 model 112bin km.deki lpg li aracımda mobil 1 0w-40 kullanıyorum. Eksiltme olduğu anda mobil 1 5w-50 ye geçerim. Onda da eksiltirse 10w-60.
Eksiltmenin sebebi yağ yakması ise diye de ekleyim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 15:52:13
Merhaba arkadaşlar... Yorumları dikkatle takip ediyorum. Benim aracım da 215,000'de Corolla 1.6 sol şu anda Mobil 5w 40 kullanıyorum. Araçta yağ eksitlmesi de var. hal-i hazırda kullandığım yağ çok ince gelir mi acaba? Tereddütte kaldım. 10w 40 a geçersem bir fark olur mu?

10-40 yarı sentetik bir yağ, eksiltmeyi azaltabilir. Tam sentetik kullanmak isterseniz mobil 1 5w-50 deneyebilirsiniz. O km.de bir aracım olsa 10w-60 kullanırdım ama.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 15:54:53
Bu sesin duyulmaması için yağın incelmesi gerek o zaman.Hem ilk çalıştırmada ince  hemde motor ısınınca incelebilecek yağ lazım.

Sıcakta her yağ inceliyor Mehmet abi. Soğuktaki rakamın ince olması yağın daha akışkan olmasını ve soğukta daha iyi korumayı sağlar. Önceki yorumlarımda bir grafikte bu durumu gösteren bir şeyler olacaktı. Motor ısınınca da rakam düşükse yağ gereğinden fazla incelecektir ve devir arttıkça film kopmaya başlayıp motoru koruyamayıp aşınmaları engelleyemeyecektir. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2628 : Mart 27, 2016, 15:55:19 »
Yanıtını benim de merak ettiğim Fikri beyin aşağıdaki sorusu, tartışmanın harareti arasında buharlaşmasın.... :D

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 14:35:35
Tercihimi belirlerken, Ufuk beyden tavsiye aldım ...  ;)
Evet hala cevap bekliyoruz.Özellikle Ufuk Beyden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2629 : Mart 27, 2016, 15:57:37 »
15w 50 maliyet olarak, 5w 50 ye göre avantajlı değil, sıcaklık dirençleri de aynı  olduğuna göre, belirttiğiniz gibi daha çabuk ısınabilen ve soğuğa direnci daha yüksek olan 5w yi tercih etmek daha mantıklı geldi bana doğrusu...

Bence maliyet gösterge olamaz.

Doğru 5W -25C'ye kadar motoru koruyabilir, bukadar düşük viskoziteye ihtiyaç duyuyor olabilirsiniz.

15W ise -15C'ye kadar koruma sağlarken daha ilk startta LPG'nin yüksek ısısına mukavemeti daha güçlü olur ve sekmanlarınızın ömrünü uzatırken yağ kaçağı oluşumunu engeller.

Merhaba arkadaşlar... Yorumları dikkatle takip ediyorum. Benim aracım da 215,000'de Corolla 1.6 sol şu anda Mobil 5w 40 kullanıyorum. Araçta yağ eksitlmesi de var. hal-i hazırda kullandığım yağ çok ince gelir mi acaba? Tereddütte kaldım. 10w 40 a geçersem bir fark olur mu?

Yağ eksilmesi var diyorsanız demekki 5W-40 ince kalıyor demektir, 5W-50 veya 15W-50 deneyin. Yaşadığınız yeri profilinizde belirtiniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2630 : Mart 27, 2016, 15:58:32 »
Şu an, ülkemizdeki mevcut teknolojili motorlar 5W-30 ile 10W-40 arasında viskoziteye ihtiyaç duyuyorlar. 

Aynı motorlara Kuzey avrupada, rusyada ve benzeri soğuk yerlerde 0W-20 ve 5W-30 kullanılmaktadır.

Demekki motor teknolojisinin ihtiyacı olan şey, bulunduğu bölgenin ısı farklılıklarını karşılayan viskoziteye ihtiyaç gerekliliğidir.

0W-20 kullanılan Yaris Hybrid aracımı aldıktan sonra ilk 10.000km sonunda motordan hoş olmayan, metalin metale sürtünme sesi gibi çıkan motor sesi beni çok rahatsız etti. İlk bakımda yetkiliye durumu bildirdim ve beraberce merkeze bilgi verdik. 15.000km olduğunda yine aynı hoş olmayan ses gelmeye başladığında, sanayide sadece filtre değişimi yaparak eksilen 1L yağı 10W-40 ile tamamladım. Motor içindeki yağ 3W-27 gibi birşeye dönüştü. Motor sesi düzene girdi, yetkili vasıtasıyla durumu merkeze tekrar bildirdik. 2014 ikinci yarı Yaris Hybridin motor yağ viskozitesi 5W-30'a güncellendi.

Oğlum, Los Angeles'ta yaşarken (İzmir hava şartlarından daha ılık) arabası Priusta 5W-30 kullanılmaktaydı, şimdi Kışları -5.C civarında geçen Utah'ta yaşamakta ve hala 5W-30 kullanılmakta.

İnce yağ hakkında çok yanlış ve eksik bilgilere sahip olduğunuzu görüyorum.

Yapabileceğiniz en uygun ve basit çözüm ancak şu olabilir; yetkili, araçlarımıza hangi viskoziteyi kullanıyorsa o viskoziteden şaşmayın.

Eğer LPG kullanıyorsanız, muhakkak 15W-50 kullanın.

Herşeye katılıyorum da, lpg için 15w kullanımına katılmıyorum. :)
Motorun en fazla aşındığı durumlar, ilk soğuk başlangıç ve motor sıcakken yüksek devirdeki filmin kopup da motoru koruyamaması.
İlk rakamın çok yüksek olması, ilk çalıştığında yağın her yere gidemeyip motoru tam koruyamamasıyla sonuçlanır.
10w-40 ile 5w-30 arasında 0 derece altında özellikle -5 -10 derece civarlarında motorun başlamasındaki rahatlıktan fark çok açıkça hissedilebiliyor.

Bu arada lpg nin de benzinin de gerek alev sıcaklığı, gerekse de ısıl değerleri birbirine aşırı yakındır. Suç lpg de değil ayarsızlığındandır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2631 : Mart 27, 2016, 16:03:38 »
2010 model 112bin km.deki lpg li aracımda mobil 1 0w-40 kullanıyorum. Eksiltme olduğu anda mobil 1 5w-50 ye geçerim. Onda da eksiltirse 10w-60.
Eksiltmenin sebebi yağ yakması ise diye de ekleyim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 15:52:13
10-40 yarı sentetik bir yağ, eksiltmeyi azaltabilir. Tam sentetik kullanmak isterseniz mobil 1 5w-50 deneyebilirsiniz. O km.de bir aracım olsa 10w-60 kullanırdım ama.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 15:54:53
Sıcakta her yağ inceliyor Mehmet abi. Soğuktaki rakamın ince olması yağın daha akışkan olmasını ve soğukta daha iyi korumayı sağlar. Önceki yorumlarımda bir grafikte bu durumu gösteren bir şeyler olacaktı. Motor ısınınca da rakam düşükse yağ gereğinden fazla incelecektir ve devir arttıkça film kopmaya başlayıp motoru koruyamayıp aşınmaları engelleyemeyecektir. :)
Baştaki rakam mı sondaki rakam Mutlu Tekir Bey ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2632 : Mart 27, 2016, 16:05:06 »
Herşeye katılıyorum da, lpg için 15w kullanımına katılmıyorum. :)
Motorun en fazla aşındığı durumlar, ilk soğuk başlangıç ve motor sıcakken yüksek devirdeki filmin kopup da motoru koruyamaması.
İlk rakamın çok yüksek olması, ilk çalıştığında yağın her yere gidemeyip motoru tam koruyamamasıyla sonuçlanır.

Mutlu, Safranbolu Kışın en düşük kaç derecelere ulaşıyor?

Motor soğukken kalın viskozitenin kopması diye bir şey yok. Sıcağa dayanamadığında kopma başlamaktadır. İşte LPG'li motorların derdide budur.



Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 16:24:25
@Tekin Bozbey (21136) bilmediğim için soruyorum ve cevabınıda merak ediyorum açıkçası!

1-Bahsedilen dış iklim koşullarındaki özellikle yaz aylarındaki hava sıcaklığı denen faktörde,yağın son iki rakamı 20-30-40 olsada motorun iç sıcaklığını ve ortamı düşündüğünüzde sürtünme etkisi ile belkide kaç yüz derecelerde ulaşıyor.
dış iklim koşulu diyelimki Türkiye kşulları için 35-40 derece olsun.
Yaz mevsimlerindeki sıcaklık motorun iç aksamındaki çalışmayı nasıl etkiliyor? (soğuk dış ortamdan çok daha net anlayabilirim cevabı ancak yaz sıcağında dediğim gibi motorun iç aksamı belkide 150-200 derecelere ulaşıyor ancak yağın son iki rakamı ne olursa olsun nasıl koruyor acaba motoru?)

Baştaki ana viskozite içine konan akıllı polimerlerle dış ortam ısındıkça motor yağı kendini zaten kalınlaştırarak hazır hale geliyor. Örnek motorda 0W var ve dışarda -30C, yağ hala akışkanlığını koruyor. Bu 0W içine polimer katarak yazlığını 50 yapıyoruz yani 0W-50 oluyor, arabistana gidiyoruz ve oradaki 50C lik dış ortam sıcaklığında 0W yağımız 50 viskoziteye dönüşüyor yani kalınlaşıyor.Yazlık viskozitesi bulunulan yerin sıcaklıklarını karşılamaz ise işte yırtılma başlar. Yukarda örneklediğim gibi, benim aracıma 20 az geldi ve 30'a güncellendi.

2-Ben aracımı sıfır km olarak aldım ve devamlı toyota hybrid 0w-20 ile devam ediyorum.şu anda 26 bin km oldu.
Dün istanbul-Bursa arası gittim geldim.ve dönüşümde aracı emin ol gayet zorladım.virajlarda dahil olmak üzere.
Ancak motor çok performanslı ve gayet sessiz çalışıyor.Rölantide ise ben anlayamıyorum motorun çalıştığını!
Yakıt tüketimii 7,2-8,0 arası seyrediyor.

Bence 0W-20 ile yanlış yapıyorsun.

Dünkü performanslı kullanımdan sonra evçn önüne park edip 15 dk sonra yağ çubuğuna baktığımda en ufak bir eksilme yoktu.
Hala ilk günkü gibi ikinci çizgiye yakın duruyor seviye olarak.

Benim aracımdada 0W-20 ile yağ kaybı yoktu, performans!? :) pistonlar yüzüyordu..

diyelimki 30 bin bakımında 5w-30 geçtim.

motor sesli çalışmaya başlarsa,rölantide bazı dalgalanmaları anlarsam yada çekişte sanki bir düşüklük olduğunu hissetmeye başlarsam

5W-30 ile Sesli çalışması imkansız ötesi olacaktır. Kulak ile anlayamazsınız, db ölçer ile karşılaştırmalısınız. Performans Dalgalanması yada düşüklüğü? tam tersine artış olacaktır. Dinamoda karşılaştırmalısınız. Hatırlayın, F1 araçlarda 10W-60 kullanılıyor. 20 bin devirlere dayanabilmesi için 60 kullanılıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2633 : Mart 27, 2016, 16:57:20 »
Baştaki rakam mı sondaki rakam Mutlu Tekir Bey ?

Baştaki soğuk, sondaki sıcak vizkozite endeksini belirtir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 16:58:40
Mutlu, Safranbolu Kışın en düşük kaç derecelere ulaşıyor?

Motor soğukken kalın viskozitenin kopması diye bir şey yok. Sıcağa dayanamadığında kopma başlamaktadır. İşte LPG'li motorların derdide budur.



Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 16:24:25

-15 i gördük bu sene.
Aynı şeyi söyledik :) Sıcağa dayanamadığından kopma sıcak viskozitesi ince yağlarda olur misal 0w-20 de olma ihtimali yüksektir.



Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 17:04:21
Alıntı
Baştaki ana viskozite içine konan akıllı polimerlerle dış ortam ısındıkça motor yağı kendini zaten kalınlaştırarak hazır hale geliyor. Örnek motorda 0W var ve dışarda -30C, yağ hala akışkanlığını koruyor. Bu 0W içine polimer katarak yazlığını 50 yapıyoruz yani 0W-50 oluyor, arabistana gidiyoruz ve oradaki 50C lik dış ortam sıcaklığında 0W yağımız 50 viskoziteye dönüşüyor yani kalınlaşıyor.Yazlık viskozitesi bulunulan yerin sıcaklıklarını karşılamaz ise işte yırtılma başlar. Yukarda örneklediğim gibi, benim aracıma 20 az geldi ve 30'a güncellendi.

Bir de Tekin abi, 0-50 yağ örneği için bir konuda hatan var. Her yağ sıcaklıkla incelir.



Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2634 : Mart 27, 2016, 17:06:17 »
-15 i gördük bu sene.

-15 gördüyseniz, senin 10W veya 5W tercih etmen gerekiyor.

Doğru, her yağ ısındıkça ve eskidikçe akışkanlaşır, o nedenle yazlık viskozitenin doğru seçilmesi özellikle LPG'li araçlarda 10 yada 20 numara üstü seçilmelidir. Fakat yağ ilk starttan önce sıcak havalarda viskozitesini polimerler vasıtasıyla kalınlaştırır. İnce gibi akışkan olsada yağlayıcı özelliği fazladır, aksi halde yırtılırdı.

Kışlık Viskozitenin akışkanlığını koruyabildiği max dış ortam ısısı.
 
 0W = -30.C
 5W = -25.C
10W = -20.C
15W = -15.C
20W = -10.C

Yazlık viskozitenin yırtılmaya dayanabildiği max dış ortam sıcaklıkları (detaylara girmeden).

30 = Max. 45.C
40 = 45.C +5
50 = 50.C +5

Ağır işmakinalarında, LPG'li motorlarda yada yarış otomobillerinde üst viskoziteler seçilebilir.

Bu liste yaşadığınız bölgenin ısı aralıklarına göre hangi viskoziteyi tercih etmeniz gerektiğini göstermektedir.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2635 : Mart 27, 2016, 17:13:01 »
Yeni motorlarda ilk rakamın düşük seçilmesi koruyuculuk için daha iyidir. Eksiltme yoksa da soğukta aşınmayı azaltmak için kullanılmalıdır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2636 : Mart 27, 2016, 17:15:21 »
Tekin abi,
Yaz/kış motorun iç ısısı devir daim suyu sayesinde fazla degişmediginden bu şekilde daraltmak ne kadar dogru bilemedim.
Sonuçta termostan sayesinde motor suyu sıcaklıgı yaz/kış 90C° de çalışıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2637 : Mart 27, 2016, 17:22:16 »
Tekin abi,
Yaz/kış motorun iç ısısı devir daim suyu sayesinde fazla degişmediginden bu şekilde daraltmak ne kadar dogru bilemedim.
Sonuçta termostan sayesinde motor suyu sıcaklıgı yaz/kış 90C° de çalışıyor.

Doğru,

Motor suyu 90.C
Motor yağı 100C civarında çalışıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 17:25:24
Yeni motorlarda ilk rakamın düşük seçilmesi koruyuculuk için daha iyidir. Eksiltme yoksa da soğukta aşınmayı azaltmak için kullanılmalıdır.

Yeni motorlarda bizim bölgemiz için 10W yada 5W seçilmesinin nedeni krank, egzantrik, gömlek, piston, sekman parçalarının nano ölçeklerde üretilmeleridir. Bu dar alanlara ancak bu soğukluktaki viskoziteler sızabilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2638 : Mart 27, 2016, 17:53:33 »
Yanıtını benim de merak ettiğim Fikri beyin aşağıdaki sorusu, tartışmanın harareti arasında buharlaşmasın.... :D

Mesaj Birleştirildi: Mart 27, 2016, 17:35:35
Tercihimi belirlerken, Ufuk beyden tavsiye aldım ...  ;)

Daha önce de belirttiğim gibi ben bir tartışmanın içerisinde değilim, birinin kendi tercihi konusunda da tartışmam :) Ancak konu "bilgi aktarımı" haline geldiğinde yanlış bilgilendirme olmamalı diye düşünüyorum.

Yağ seçimi konusunda markaya bağlı kalmaktansa aracın fabrikasyon talebi, şu an ki kondüsyonu ve talebi, kullanım şartları, iklim şartları değerlendirilmeli diye düşünüyorum, "sen şunu kullan" , "ben şu yağı kullandım, çok iyi" vs. gibi saltanat tarzı tercihler insanları yanlış yönlendirir.


Evet hala cevap bekliyoruz.Özellikle Ufuk Beyden.

Hocam sürekli aynı konu ile ilgilenemiyorum, özel mesaj yazanlara mümkün olan en kısa sürede cevap yazmaya çalışıyorum (Özcan Musaoğlu yaklaşık 4 saatliğine şahittir, bir sorun anlatsın), bir yandan işimle uğraşıyorum, belki takip ediyorsunuzdur kendimce projelerim var ve inanın "hangi yağı kullanalım" dan daha önemli konular oluyor, lütfen beni mazur görün.

-15 gördüyseniz, senin 10W veya 5W tercih etmen gerekiyor.

Doğru, her yağ ısındıkça ve eskidikçe akışkanlaşır, o nedenle yazlık viskozitenin doğru seçilmesi özellikle LPG'li araçlarda 10 yada 20 numara üstü seçilmelidir. Fakat yağ ilk starttan önce sıcak havalarda viskozitesini polimerler vasıtasıyla kalınlaştırır. İnce gibi akışkan olsada yağlayıcı özelliği fazladır, aksi halde yırtılırdı.

Kışlık Viskozitenin akışkanlığını koruyabildiği max dış ortam ısısı.
 
 0W = -30.C
 5W = -25.C
10W = -20.C
15W = -15.C
20W = -10.C

Yazlık viskozitenin yırtılmaya dayanabildiği max dış ortam sıcaklıkları (detaylara girmeden).

30 = Max. 45.C
40 = 45.C +5
50 = 50.C +5

Ağır işmakinalarında, LPG'li motorlarda yada yarış otomobillerinde üst viskoziteler seçilebilir.

Bu liste yaşadığınız bölgenin ısı aralıklarına göre hangi viskoziteyi tercih etmeniz gerektiğini göstermektedir.

Tekin bey, (ve diğer arkadaşlar),

Olay sadece "Viskozite" yani? öyle mi? "Evet öyle" diyorsanız biriniz bana Mehmet KÖKSAL bey'in aracında bir marka ve model 10W40 ile diğer marka ve model 10W40'ın (her ikisi de bilinen markalar) dayanımının nasıl değiştiğini açıklasın lütfen !

Motor yağlarının da dahil olduğu petrol endüstrisinin biz kullanıcılar ile paylaşmadığı, ürettikleri motor yağında "hangi baz yağ kullanılıyor" konusu zaten muamma !

Peki en azından bilinçli bir kullanıcının ulaşabileceği API, ACEA, JASO, standartları ve ilgili ürünün density, poor point, flash point, kinematic viskosity vs. teknik verilerin hiç önemi yok yani?

Lütfen yapmayın, bu konu başlığı açıldığı günden bu yana "arabama hangi yağı kullanayım" sorusu üzerine beş ayrı tavsiyede bulunan oldu, bir Allah kulu'da "senin aracın motoru ne durumda ?" yada "hangi yağı kullandın ? peki sonra ne oldu? " diye sormadı.Böyle yağ tavsiye edilmez.

Ek olarak iki farklı viskozite yağın karıştırılması ile ortaya falanca bir viskozite çıktı söylemi, motor yağı ile ilgili hayatımda duyduğum en komik saçmalık oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2639 : Mart 27, 2016, 18:02:58 »
Ek olarak iki farklı viskozite yağın karıştırılması ile ortaya falanca bir viskozite çıktı söylemi, motor yağı ile ilgili hayatımda duyduğum en komik saçmalık oldu.

5 bin km yapmış 5W-30 ile yeni kutu içindeki 5W-30 aynı viskoziteye mi sahiptir?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)