Arkadaşlar ben motor yağından bahsediyorum
Motor yağı zaten amacı oluşan metal parçalarını bünyesine alıp yağ filtresinden geçerken de bu parçaların süzülüp yağın bu parçalardan temizlenerek tekrardan motora gitme prensibiyle çalışıyor. Mıknatıslı yağ bilemeyeceğim, kandırmaca gibi geliyor.
Tork konvertörlü otomatik şanzımanlarda da bir yerde var diye biliyorum Atilla amca. Manuellerde de şanzıman içinde var diye hatırlıyorum, hafızam yanıltıyor da olabilir.
tork konvertöründe çok fazla sürtünme yok aslında. Manuellerde mutlaka oluyor.
Benim aracım 2004 avensis 1.6 Vvt-i benzin+lpg li. 197000 km de şuan. 190000 km bakımında 10w40 yag koyuldu. Yag değişeli yaklaşık 11 Ay oldu. Bugün yağını kontrol ettıgımde ıkı cızgı ortasından az asagıda olduğunu gördüm. Motorda azda olsa subap sesi var. Ayrıca rölantide de titreme var. 600d/d ile 800 d/dk arası gıdıp geliyor. Yag değişiminde hangi yağı koymalıyım? Teşekkürler ıyı Bayram'lar.
Benim aracım 2004 avensis 1.6 Vvt-i benzin+lpg li. 197000 km de şuan. 190000 km bakımında 10w40 yag koyuldu. Yag değişeli yaklaşık 11 Ay oldu. Bugün yağını kontrol ettıgımde ıkı cızgı ortasından az asagıda olduğunu gördüm. Motorda azda olsa subap sesi var. Ayrıca rölantide de titreme var. 600d/d ile 800 d/dk arası gıdıp geliyor. Yag değişiminde hangi yağı koymalıyım? Teşekkürler ıyı Bayram'lar.
Yağ değişimiyle hallolacak şey değil bunlar. Subaplarınız gitmek üzere. Yağ eksiltme için de mobil1 5w-50 kullanabilirsiniz.
Motor yağı zaten amacı oluşan metal parçalarını bünyesine alıp yağ filtresinden geçerken de bu parçaların süzülüp yağın bu parçalardan temizlenerek tekrardan motora gitme prensibiyle çalışıyor. Mıknatıslı yağ bilemeyeceğim, kandırmaca gibi geliyor.
[emoji4] [emoji4] [emoji4] hocam mıknatıslı yağ değil. Mıknatıslı karter tapasi[emoji4] [emoji4] [emoji4]
[emoji4] [emoji4] [emoji4] hocam mıknatıslı yağ değil. Mıknatıslı karter tapasi[emoji4] [emoji4] [emoji4]
Motor yağı diye niye düzelttin o zaman Talat

faydası olur tabi, yağ filtresi yanında etkili olur.
Yağ değişimiyle hallolacak şey değil bunlar. Subaplarınız gitmek üzere. Yağ eksiltme için de mobil1 5w-50 kullanabilirsiniz.
tabiki hocam yag değişimi ile yazdığım sorunlar giderilemez. Ben bu yasta bu km araca hangi yağ uygun olcagını öğrenmek istedim. Mobil 5w50 yag koyacağım. Teşekkürler. Rölantideki titreme için öneriniz varmıdır?
tabiki hocam yag değişimi ile yazdığım sorunlar giderilemez. Ben bu yasta bu km araca hangi yağ uygun olcagını öğrenmek istedim. Mobil 5w50 yag koyacağım. Teşekkürler. Rölantideki titreme için öneriniz varmıdır?
Hava filtresi, kelebek ve boğaz temizliği, maf sensörü temizliği gibi havalandırma sistemi ile alakalı kısımları kontrol edebilirsiniz. Bu arada Avensisler için 580 rpm rölantide normal
Murat abi selamlar, hayırlı bayramlar.

Ziya hocam rölantide titreme zaten toyotalarda klasik fakat rölantide dalgalanma Murat abinin dedikleriyle gitmezse subaplarda sıkıntı vardır. Gittiği yere kadar gidersiniz.
Hava filtresi, kelebek ve boğaz temizliği, maf sensörü temizliği gibi havalandırma sistemi ile alakalı kısımları kontrol edebilirsiniz. Bu arada Avensisler için 580 rpm rölantide normal 
o kısımları kontrol ettik fakat bir düzelme olmadı. Devir saati 800-900 d/d ile 600d/d arasında sürekli oynuyor. Motor ısındığında özellikle. Subaplardanda ince bir ses geliyor. Motoru açtırıp kontrol ettireceğim artık. Yada gittiği yere kadar gidecek. Avensislerde bu olay kronik bir sorun galiba. Genelinde varmı bu sıkıntı?
Murat abi selamlar, hayırlı bayramlar. 
Ziya hocam rölantide titreme zaten toyotalarda klasik fakat rölantide dalgalanma Murat abinin dedikleriyle gitmezse subaplarda sıkıntı vardır. Gittiği yere kadar gidersiniz.
Hayırlı Bayramlar Mutlu

o kısımları kontrol ettik fakat bir düzelme olmadı. Devir saati 800-900 d/d ile 600d/d arasında sürekli oynuyor. Motor ısındığında özellikle. Subaplardanda ince bir ses geliyor. Motoru açtırıp kontrol ettireceğim artık. Yada gittiği yere kadar gidecek. Avensislerde bu olay kronik bir sorun galiba. Genelinde varmı bu sıkıntı?
Hem lpg de hem de benzinde mi oluyor bu rölanti dalgalanması?
Hayırlı Bayramlar Mutlu 
Hem lpg de hem de benzinde mi oluyor bu rölanti dalgalanması?
evet her ikisinde de oluyor. Ama LPG'de bir tık daha fazla yapıyor.
Bugün tatil olduğu için abamın yağını kendim değiştireyim dedim. Aracı düz bir yere çektim ve karter tıpasını açtım. Yağın iyice boşalmasını bekleyip tıpayı kapattım ve 4 lt 10 40 mobil 1 yağ koydum. Fakat daha sonra ölçüm çubuğundan kontrol edince seviyenin yüksek olduğunu gördüm. Acaba yağ tam olarak boşalmadı mı? Çubuktaki yağın rengi de biraz siyahtı. Çıkan yağı tekrar 4lt lik bidona koyunca 1 - 1,5 lt lik boşluk kaldı. Genellikle LPG de kullandığım için yağ eksiltiyor ama bu kadar olur mu bilemiyorum. Son yağ değişiminden beri ara ara 1 lt yağ ekledim. Yağın fazla olması bir sorun çıkarır mı acaba?
yağ filtresi değiştirdiniz mi?, yoksa biraz filtrede kalır ve koyduğunuzdan daha fazla yağ çubukta görünür.
Dpfli olmayan araca dpfli yağ konursa ne olur?Motora zararı olur mu?Piyasa da her ikisine de konur yazan yağlar var.Partikül filtreliye de olur dpliye de olur yazıyor.MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 5 LİTRE. Bu yağla ilgileniyorum.(2008 d4d)Belki cevaplanmıştır.Atilla abi uğrarsa bakar herhalde.
Bugün tatil olduğu için abamın yağını kendim değiştireyim dedim. Aracı düz bir yere çektim ve karter tıpasını açtım. Yağın iyice boşalmasını bekleyip tıpayı kapattım ve 4 lt 10 40 mobil 1 yağ koydum. Fakat daha sonra ölçüm çubuğundan kontrol edince seviyenin yüksek olduğunu gördüm. Acaba yağ tam olarak boşalmadı mı? Çubuktaki yağın rengi de biraz siyahtı. Çıkan yağı tekrar 4lt lik bidona koyunca 1 - 1,5 lt lik boşluk kaldı. Genellikle LPG de kullandığım için yağ eksiltiyor ama bu kadar olur mu bilemiyorum. Son yağ değişiminden beri ara ara 1 lt yağ ekledim. Yağın fazla olması bir sorun çıkarır mı acaba?
ae101 filtreli 3.1 litre filtresiz 3 litre yağ alır 1 litre fazla yağ koymuşsun, temiz bir kaba tapayı açarak tahmini bir litre veya daha fazla boşalt, çıkan yağı bir litrelik kaba doldur artanını tekrar motora koy.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 17:52
senin avatardaki resimden ae101 gibi gördüm özür dilerim sanıyorum senin motor 3s fe 2.0 olacak o zaman 4 litre alır.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 18:03
Dpfli olmayan araca dpfli yağ konursa ne olur?Motora zararı olur mu?Piyasa da her ikisine de konur yazan yağlar var.Partikül filtreliye de olur dpliye de olur yazıyor.MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 5 LİTRE. Bu yağla ilgileniyorum.(2008 d4d)Belki cevaplanmıştır.Atilla abi uğrarsa bakar herhalde.
Hakancığım dpf li yağlarda ek özellik var, dpf siz arabaya koymakta mahzur olmaz diye biliyorum.
ae101 filtreli 3.1 litre filtresiz 3 litre yağ alır 1 litre fazla yağ koymuşsun, temiz bir kaba tapayı açarak tahmini bir litre veya daha fazla boşalt, çıkan yağı bir litrelik kaba doldur artanını tekrar motora koy.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 17:52
senin avatardaki resimden ae101 gibi gördüm özür dilerim sanıyorum senin motor 3s fe 2.0 olacak o zaman 4 litre alır.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 18:03
Hakancığım dpf li yağlarda ek özellik var, dpf siz arabaya koymakta mahzur olmaz diye biliyorum.
Evet
Atilla Bey aracım 1993 model Toyota corona 2.0
Atilla abi teşekkürler.Dpf li yağı geçen sene zaten koymuşum.Demin farkettim.Bir zararını görmedim.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 18:12
Abi geçen sene 5w30 koymuşum.Haftaya 5w40 düşünüyorum.Ne dersin abicim.
Mesaj Birleştirildi: 03 Ekm, 2015 18:13
Abi karter temizleyicilere ne dersin?
yaklaşık bir ay önce ustamın yayına gittiğimde başka bir arabaya konulmuş yağ kutusu buldum.
boşaltmış ama dibinde kalmıştı. yani aksın diye çok beklememiş.
http://www.hepsiburada.com/motor-onarici-400-ml-restore-p-OTFALFA30002 bende bunun dibini biraz yağ ile karıştırıp kendi aracımın motoruna koydum.
ogün bugündür yaklaşık 1500 km yaptım. hiç yağ eksiltme olmadı. hiç .
yağ eksiltmesi benim için sorun olmasa da son 4 5 hafta sonu yağ eksiltmediğini görmek hoşuma gitti. her haftasonu kontrol ederim.
yağım 7000 de ama hala koyu sarı halde.. eski arabası olana 5 50 yağı özellikle tavsiye ederim.