0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@MUSTAFA UCA (26138) Vermiş olduğun linklerden New Life olanı yeni motorlar için tavsiye ediliyor, ESP olan da olur bu yağ daha çok dpf li dizel araçlar için tavsiye ediliyor nispeten biraz daha pahalıdır, super 3000 xe ise tam senteik değil galiba, bu durumda eğer 30 vizikosite düşünüyorsan en mantıklı seçeneklerler formula fe 5w-30 (ilk link) veya fuel-economy 0w-30 (son link)
@Aytaç Hut (27127) bey bu esp olanı düşünüyorum o zaman sıkıntı olur mu?
Super Formule FE 5w-30 ya da Fuel Economy 0w-30 u 90-100bin km. yi geçmiş araçlara tavsiye etmem. Normal 5w-30 dan çok daha ince bir yağ bunlar çünkü. esp 5w-30 ile 0w-20 arasında tam olarak. 100bin km.den sonra 0w-40 ya da 5w-40 gibi bir yağ kullanılması koruyuculuğu artıracaktır.60bin km.deki yaris aracımda agresif şehir içi kullanımında eksiltme yapmıştı 1-2 cm Super Formula Fe. ESP 5w-30 a geçince bir sıkıntı kalmamıştı.Benim Auris 2009 D4D, 110000km gelmek üzere Mutlu, sana katılıyorum kardeşim.. Mobil sitede taratınca 0/30 çıkıyor ama ben Mobil 1 ESP 5/30 veya Castrol Edge 5/30 tercih ederim.. 0/30 çok ince gelir eminim...
Bugün benim kuzenin arabasını bakıma verdik,bizim ustaya.. Araç Grande Punto Evo..Bizim bakımdan önce bir müşteri daha vardı, 2008 Corolla D4D.. Aga parçalarını almış benim ustaya gelmiş, Arabası için Castrol Magnatec 5/30 A1 yağ almış.. Dpf olmadığı için ve fiyatı da uygun olduğu için,sizin arabaya da bu uyar demişlervermişler yağı.. Dedim neden Edge 5/30 almadınız, gerek olmadığını söylediler..Bu yağı kullanan var mı aranızda..
Polo'su olan bir arkadaşım bu yağı kullanıyordu galiba, buda fena yağ değil Bülent.
lütfen eski ve km si yüksek aracınıza klavuzda yazan yağı koymayın. bugün bir araba daha geldi. laguna. istanbuldan gelmiş. yolda kol çıkartmış. yani piston yerinden çıkmış.işin kötüsü blok delinmiş. delikten krang görünüyor. komple motor alması gerekiyor.arabanın yağı 3. ay değişmiş ve 10 40. kötü değil. yağ siyah değil. okadar akmasına rağmen hala çubukta max seviyenin altında yağ vardı. filtre değişmiş. adam yapacağını yapmış ama çoluk çocuk resmen rezil oldular.ben şimdi kışa girmemize rağmen 10 60 yağa geçecem. çok acayip tırstım.
bende vakti zamanında volkswagen kaplumbağa ile Ankaraya giderken (shell 10w30) yağ ile motoru patlatmıştım, piston kolu silindiri delip dışarı çıkmıştı. onun için ince yağ methiyesi yapanları gördükçe onların namına üzülüyorum inşallah başlarına bir şey gelmez diyorum.
ince yağ dediğimiz 0 30 , 0 20 yağlar. bunlar yeni bir motor için ince değil. fakat aşındıkça hem yağ basıncı için hem yatak toleransları için hem segman boşlukları için biraz kalınlaştırmak lazım. bu kesin. fakat ilk numara 0 iken ikinci numarası 60 olan bir yağ yok. yani bir yerde kışın rahat çalışmasını kazanırken diğer yandan ısındığında incelmesini göze almak gerek.
0w 60 yok ama 5w 50 var kışın bu nasıl olur acaba Erzurum ve Sivas gibi yerlerde. Ben 10w 60 kullanıyorum şimdi kışın ne yapacağımı bilmiyorum zira -30'ları rahat görüyoruz.
işte yine başa döndük, ben Kastamonuda 10w60 kullanıyorum, bu sene kışın en şiddetli günlerinde bmw2002 ve rav4 üme yağ değiştirirken hava o kadar soğuktu ki yağın kutusundan motora akması en az on dakika sürdü yağ o kadar az akıyordu. sonra motoru çalıştırdım ne yalan söyleyeyim ışığın çok geç söneceğini tahmin ettim fakat lamba hemen söndü. mobil1 kutularında 0w40 new life, 5w50 peaklife, 10w60 extended life ( şimdi yeni ambalajlarda formula sport gibi bir şey yazıyor) ibareleri var ve kutularda motorun km grafiği gösteriliyor vede km bazında kullanım tavsiye ediliyor. asla mevsimsel durumdan bahsedilmiyor. hava sıcaklığı ne olursa oldun soğutması normal olan bir motorun sıcaklığı sabittir soğuka başka sıcakta başka olmaz. bu konuyu şimdiye kadar müteaddit kereler yazdım ama insan benim yaşıma gelince doğru bildiğini düşündüğün konuda etrafına faydalı olabileceğini de düşünürse ne çenesini tutabiliyor nede klavyesini bırakıyor. yağın incelmesini göze almak demek hiç ummadığın bir zamanda altından kalkılması çok büyük fedakarlık gerektirecek zararları veya iyi ihtimalle motorun daha erken bitmesini göze almak demektir. bu gibi işlerde tırsmak değil tedbirli olmak gerekiyor. ama maddi imkanları çok iyi olanlar sıfır bir arabaya 3-5 sene servisin desteği ile biner sonra tekrar bir sıfır yine servis böyle devam eder o zaman yağ şuymuş buymuş ilgilenmez servis neyi koyarsa onu kullanır.