0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Atilla amca motorda en ufak bir sorun yok. Yağımı değiştereceğim.
iyi yaparsın, yağın kalın olduğunu söyleyen olursa aldırma , ben üç senedir iki rav4 de aynı yağı kullanıyorum.
Merhaba aracım 2002 model corolla hb. Motor Yağı değişeli 4200 km oldu. yağ çubuğunda düşük seviyeden 2-3 mm daha aşağıda. düşük seviye ile dolu seviye arasındaki yağ mikrarı 1.5 lt olduğuna göre aracımda muhtemelen 1.7 lt civarı yağ eksiltmesi var. bir daha ki yağ değişiminde hangi yağı koymalıyım.
Yağ seviyesi min. seviyesinin altına inince yağ göstergesi yanmıyor mu. Yada yağ göstergesi ne zaman yanıyor. Yağ çubuğu uzun olduğundanmıdır nedir yağ çubğunu çekerken etrafı yağ oluyor, tam olarak yag seviyesi anlaşılmıyor. Ben yağ seviyesinin yogun olduğu yere bakıyorum.
Aynı durum benim aracımda da mevcut. Aracımda hiçbir sıkıntı yok lakin yağ eksiltiyor. En son 10w40 shell helix koydum. Bundan sonraki değişimde 5w40 yada 10w60 koyup deneyeceğim
Atilla amcamiz tecrubesiyle herseyiyle farkını ortaya koyar hic sözüm yok lakin 190bin civari 2002 corolla sedan sahibi biri olarak hala 10w60 koymuyorum ve düşünmüyorum. Belki yag yakmasını engelleyeceksiniz ama 110hp lik 1200kilo civari bir aracta nasıl bir performans farkı yasayacaksiniz? Gercekten kalın bir yağ. Aytac abi defalarca dedi inatlastim ama 5w50 ye döndüm mobilden simdiden memnunum açıkçası 3kezden sonra daha iyi olacağı söyleniyor. Tabi birde restore motor bakım onarım attirdim içine bor katkısı değil restore markalı ürün.
Benim aracım şu an 28.000 km de. daha önce ki sahibi serviste (5.000 - 10.000 ve 20.000 bakımlarında) 5-30 koyulduğu için ben 5-30 tam sentetik koydum. sizce bu şekilde devam etmelimiyim. Daha önceki aracım opel astra da 10-40 kullanıyordum.
Yag yakmiyor sanırım sizin ve 5w30 devam kesinlikle 10w40larin zamanı bitti gercekten.servisler bile vazgecti
Atilla amca yanlış anlama. Ben bir arabanin son noktası son kurtarması olarak goruyorum 10w60 i. Cunku sende yazdin. Yuksek performansli motorlar ve yuksek kmler icin. Yani motor gucu ile dogru orantılı olmak zorunda yag. 110hp olan standart bir arabaya sirf 200bin kmde diye 10w60 koymak bana mantıklı gelmiyor. Heleki daha motora anahtar bile deymediyse. Performansi ile es deger olmazsa buda aracin performansini düşürüyor. Performansi olmayan bir araba yerineyse yag eklerim daha iyi sahsen.
Yağ eksiltme sorunu olmayan euro5 dizel motorlu bir araç günlük 60 km gidiş 60 km dönüş kullanılıyorsa ve yolculuk sakin bir kullanım ile tamamlanıyorsa mobil1 5w30 esp yağ 10bin değilde 20bin km de bir değişebilirmi? Motor farklı ama Renault bakım periyodu 20bin km olunca insanın aklı karışıyor.
1yıl/45bin km. ömürlü yağlar var. Uzun ömürlü tam sentetik bir yağ kullanımıyla neden olmasın. Fakat yine de yağın durumunu takip etmekte fayda var.