Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799409 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1240 : Ekim 13, 2014, 18:50:27 »
Kolay Oto'dan Mobil 1™ Fuel Economy 0W-30 Motor Yağı'nı sipariş ettim. Siparişten önce telefon ederek üretim tarihini sordum. Son 3 ay içerisinde üretilmiş olduğunu söylediler.

Bu arada sanırım Toyota'nın yağlarını Mobil üretiyor. Onlara da daha önce e-posta atıp aracım için hangi yağı önerdiklerini sordum. Cevaben "Aracınız için önerdiğimiz motor yağı Mobil 1 ESP Formula 5W-30’dur." dediler. Toyota da şu an aynı viskozitede yağ kullandığı için belki de Toyota'nın yağlarını Mobil üretiyordur. Çünkü Castrol 0W-20 tavsiye etmişti.
ben toyota servisinde toyota yağ varilinin üstünde texaco da doldurulmuştur yazısı gördüm tabi ingilizce olarak.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1240 : Ekim 13, 2014, 18:50:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1241 : Ekim 13, 2014, 18:52:45 »
ben toyota servisinde toyota yağ varilinin üstünde texaco da doldurulmuştur yazısı gördüm tabi ingilizce olarak.

Abi toplu anlaştıkları için değişebilir, yarın öbür gün Castrol ile de anlaşabilirler belli olmaz, satın alma politikası.. en ucuz teklifi veren kapar. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1242 : Ekim 13, 2014, 18:57:42 »
Abi toplu anlaştıkları için değişebilir, yarın öbür gün Castrol ile de anlaşabilirler belli olmaz, satın alma politikası.. en ucuz teklifi veren kapar. :)
çok doğru fabrikalar kuruşun hesabını yapar, vaktiyle ben philips merkez servisinde elektronikçi olarak çalışırken bir cihazımız da tadilat yapacaktım, kullanılan bütün malzemelerin maliyeti çıkartıldı en ucuza mal olan tadilatı gerçekleştirmiştik.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1243 : Ekim 13, 2014, 19:55:04 »
şimdi beyler biraz kafam karşıtı:((( 2011 düz vites 1,4 d4d aracım için ne kullanmalıyım?? mobilmi helixmi casrtollmü... 5 40 yada 5 30 kafama yatan değerler ama hani marka ve hangi ürün...61 sayfanın büyük bir kısmını okudum ama kafam allak bulalk oldu...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1244 : Ekim 13, 2014, 19:58:09 »
şimdi beyler biraz kafam karşıtı:((( 2011 düz vites 1,4 d4d aracım için ne kullanmalıyım?? mobilmi helixmi casrtollmü... 5 40 yada 5 30 kafama yatan değerler ama hani marka ve hangi ürün...61 sayfanın büyük bir kısmını okudum ama kafam allak bulalk oldu...

Mobil esp formula 5/30 tavsiye ederim.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1245 : Ekim 13, 2014, 20:01:28 »
Mobil esp formula 5/30 tavsiye ederim.

en son bakımda bunu koydular.henüz 2000km oldğu için yorum yapmıyorum 5000km den sonra belli olur ne olduğu diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1246 : Ekim 13, 2014, 21:54:02 »
Arkadaşlar motor yağı seçiminde son nokta budur diye düşünüyorum :) Adamlar olayı aşmışlar, idrar tahlili yaptırır gibi adamlar kullanılmış yağlarını tahlill ettirerek motorlarındaki sıkıntıyı öğrenebiliyorlar. Belki çoğunuzun bu işte haberi varmıştır ama benim şimdi oldu :) Haberi olmayanlara faydam olsun bari,

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/forums/3/1/Used_Oil_Analysis_-_Gasoline

Bu sitede adamlar motorlarından çıkan kullandıkları yağların test sonuçlarını paylaşmışlar.

Buda oradaki testleri yapan firmalardan birisinin sitesi

http://www.blackstone-labs.com

Buda örnek olarak koydukları rapor

http://www.blackstone-labs.com/gas-engine-sample-report-2.php

Mobil1 5W-30 yağın Mazda 1.6L de kullanımı sonucu örnek raporu. Bu sitede baya faydalı bilgiler bulunmakta  :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1247 : Ekim 13, 2014, 22:07:07 »
Arkadaşlar motor yağı seçiminde son nokta budur diye düşünüyorum :) Adamlar olayı aşmışlar, idrar tahlili yaptırır gibi adamlar kullanılmış yağlarını tahlill ettirerek motorlarındaki sıkıntıyı öğrenebiliyorlar. Belki çoğunuzun bu işte haberi varmıştır ama benim şimdi oldu :) Haberi olmayanlara faydam olsun bari,

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/forums/3/1/Used_Oil_Analysis_-_Gasoline

Bu sitede adamlar motorlarından çıkan kullandıkları yağların test sonuçlarını paylaşmışlar.

Buda oradaki testleri yapan firmalardan birisinin sitesi

http://www.blackstone-labs.com

Buda örnek olarak koydukları rapor

http://www.blackstone-labs.com/gas-engine-sample-report-2.php

Mobil1 5W-30 yağın Mazda 1.6L de kullanımı sonucu örnek raporu. Bu sitede baya faydalı bilgiler bulunmakta  :saygi:


birde anlaya bilseydim:))))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1248 : Ekim 13, 2014, 22:43:18 »
Arkadaşlar motor yağı seçiminde son nokta budur diye düşünüyorum :) Adamlar olayı aşmışlar, idrar tahlili yaptırır gibi adamlar kullanılmış yağlarını tahlill ettirerek motorlarındaki sıkıntıyı öğrenebiliyorlar. Belki çoğunuzun bu işte haberi varmıştır ama benim şimdi oldu :) Haberi olmayanlara faydam olsun bari,

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/forums/3/1/Used_Oil_Analysis_-_Gasoline

Bu sitede adamlar motorlarından çıkan kullandıkları yağların test sonuçlarını paylaşmışlar.

Buda oradaki testleri yapan firmalardan birisinin sitesi

http://www.blackstone-labs.com

Buda örnek olarak koydukları rapor

http://www.blackstone-labs.com/gas-engine-sample-report-2.php

Mobil1 5W-30 yağın Mazda 1.6L de kullanımı sonucu örnek raporu. Bu sitede baya faydalı bilgiler bulunmakta  :saygi:

çıkan metale göre yorum yapacaksak 0 20 kral yağ imiş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1249 : Ekim 13, 2014, 22:54:34 »
çıkan metale göre yorum yapacaksak 0 20 kral yağ imiş :)

Nerede yazıyor hocam?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1250 : Ekim 13, 2014, 23:09:23 »



OIL REPORT

ALUMINUM 2
CHROMIUM 0
IRON 2
COPPER 0
LEAD 1
TIN 3

Universal
ALUMINUM 4
CHROMIUM 0
IRON 9
COPPER 2
LEAD 1
TIN 1




birisi honda birisi camry , adamlar 0 20 yağ kullanmış sonuçları yazmışlar.


bir 5 30 var, demir miktarı inanılmaz :)  "2008 Trailblazer SS LS2 at 56k miles"




buradaki sonuçlar içinden aracın nasıl kullanıldığını nasıl ayıklarız ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1251 : Ekim 13, 2014, 23:15:46 »
Bilmiyorum ki hocam, buradan yağ hakkında sonuç çıkartmak biraz zor. Arabavı bilmiyoruz nerde kullanmış nasıl kullanmış vb vb. Ben sadece adamların kullanılmış yağlarını test ettirmelerini ilginç buldum. Türkiyede bu şekilde hizmet veren bir laboratuar varmı ki?

Demir olayı hakket fazla, pistonları parçalıyor herhalde :) Silikon fazla çıkarsa da hava filtresinden şüpheleniyorlar. Güzel birşey bu şekilde bir analize göre en azından araçta ne olup bitiyor öğrenilebilir.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1252 : Ekim 13, 2014, 23:22:07 »
Yağ aşınma metal analizleri ile ilgili bilgi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1253 : Ekim 13, 2014, 23:28:22 »
Bu arada motor yağlarının teknik verilerinde yazan TBN nin de ne anlama geldiğini öğrenmiş oldum  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1254 : Ekim 13, 2014, 23:30:58 »
ince yağın motoru aşındırdığının belgesi, normalin üç misli çelik partikülleri var, silindirlerdeki aşınmanın ne kadar fazla olduğunu görüyoruz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1255 : Ekim 13, 2014, 23:37:37 »
ince yağın motoru aşındırdığının belgesi, normalin üç misli çelik partikülleri var, silindirlerledi aşınmanın ne kadar fazla olduğunu görüyoruz.

bu durumda siz hangi markanın hangi yapını önerirsiniz atilla abi??? 2011 corolla 1.4. d4d düz vites için?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1256 : Ekim 13, 2014, 23:38:13 »
ince yağın motoru aşındırdığının belgesi, normalin üç misli çelik partikülleri var, silindirlerledi aşınmanın ne kadar fazla olduğunu görüyoruz.

Atilla amca
İnce yagdaki metal oranı çok daha düşük ama
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1257 : Ekim 13, 2014, 23:57:05 »
Atilla amca
İnce yagdaki metal oranı çok daha düşük ama
5w30 un içinde çelik tortusu 81 normali 27 Ahmetciğim. dünyanın bütün ülemaları gelse bana ince yağın motoru daha iyi koruduğuna inandıramaz biz bunları deneyerek öğrendik. ince yağın yataklarda nasıl vuruntu yaptığını kulağımızla duyduk. fabrikalar bütün dünyada yeni yağ teknolojileri karşısında motorların aşınmayacağını yeni araba satamayacaklarını gördüklerinden on sene dayanacak motoru nasıl beş senede ıskartaya çıkarırız hesabıyla 20 li 30 lu yağları tüketiciye kullandırarak onları iğfal ediyorlar. mercedes gibi firmalarda 40 dan aşağı vikozite yağı benim motorumda kullanma diye katoloğa yazıyor. vallahi isteyen 10 numara isteyen 20 numara isteyende 30 numara kullanır zamanlada neticelerine katlanır. bizim Türkiyedeki servislere teşekkür etmek lazım fabrikaların her türlü oyunlarına rağmen 40 lı yağ kullanıyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1258 : Ekim 14, 2014, 00:10:11 »
fabrikalar bütün dünyada yeni yağ teknolojileri karşısında motorların aşınmayacağını yeni araba satamayacaklarını gördüklerinden on sene dayanacak motoru nasıl beş senede ıskartaya çıkarırız hesabıyla 20 li 30 lu yağları tüketiciye kullandırarak onları iğfal ediyorlar.

 :nija: :nija: :nija: vayyyy işin boyutu değişti şimdi  :saygi: :saygi: :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1259 : Ekim 14, 2014, 01:42:04 »
mobil in sitesinden alınan değerler.
sadece bir değere dikkat çekmek isterim.


Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30   
Viskozite    5W-30
cSt @ 40ºC   53
cSt @ 100ºC   9,8
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874   0,8
Fosfor   0,05
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   192
Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D 4052   0,85
Akma Noktası, °C, ASTM D 97   -39

   
Mobil 1 Yakıt Tasarrufu 0W-30   Değer
Viskozite cSt (ASTM D445)   
@ 100º C   10.0
Sülfatlanmış Kül, wt% (ASTM D874)   1.4
Fosfor, wt% (ASTM D4951)   0.1
Parlama Noktası, ºC (ASTM D92)   228
Yoğunluk @15.6 ºC g/ml (ASTM D4052)   0.849
Toplam Baz Sayısı (ASTM D2896)   11
MRV @ -30 ºC, cP (ASTM D4684)   19000
HTHS Viskozite, mPa•s @ 150ºC (ASTM D 4683)   3.0




Mobil 1 ESP Formula 5W-30   
SAE Sınıfı   5W-30
Viskozite, cSt, (ASTM D445)   
@ 40°C   72.8
@ 100°C   12.1
Viskozite İndeksi   164
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, (ASTM D874)   0.6
HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C, (ASTM D4683)   3.58
Akma Noktası, °C, (ASTM D97)   -45
Parlama Noktası, °C, (ASTM D92)   254
Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052)   0.850

   
bu değerler 3 farklı yağın değerleri. ikisi 5 30 ve birisi 0 30. hepsi sentetik yağlardır.
aralarında teknolojik fark ve tabiki fiyat farkı var.

bir motor sağlıklı ise, aşınmamış ise ve teknolojisi ne ölçüde ince yağa uygunsa bence o derece ilk numarası düşük seçilmeli. benim aracım en düşük 10 diyor. 2000 li yıllarda 5 numaraydı. şuanda 0 numara. çok çetin kış şartları olmasa bile daha çabuk yağlama için ilk numaranın ince seçilmesi iyidir. sanırım burada anlaştık...

ikinci numarada sorun var. motor aşınmışsa araları doldurmak için kalın yağ seçilmelidir. eskiden beri bilinir. yağ yakan motor kalın yağı yer.  bir miktar doğruluk payı var. burada  derinlemesine inceliyoruz.

motor içindeki yağın sıcaklığı genelde 90 derecede seyretsede yazın veya aşırı yükde 110 120 dereceye rahatlıkla çıkıyor.  ısındıkça incelir. ama sentetik yağlar minerallerden daha mı zor incelir ?
cevap vermemiz gereken soru budur. çünkü yağın ikinci numarası 30 iken mineral bir yağın 100 derecedeki viskositesini veriyorsa neden daha kalın yağ seçeyim ?

yukarıda değerlerini verdiğim yağların içinde 100 derecedeki viskosite veya kalınlığını bilmek çok önemli. görüldüğü gibi mobil in super serisi sıcakken 9.8 iken , aynı değere sahip ama ESP olanı 12 olarak verilmiş. aralarında sadece bir katık , belki daha iyi rafinasyon süreci var. bu ikisi de sentetik yağlar.

yani teknolojiye güvenin çünkü motor yatakları bir miktar boşluk bile yapmış olsa , normal bir yağ yerine kaliteli sentetiği kullanmak motordaki sesi kesebilir ve hatta daha iyi yağ filmi ile daha çok koruyucu olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 14, 2014, 01:50:46
Mobil Süper 3000 X1    5W-40
Viskozite    5W-40
cSt @ 40ºC   84
cSt @ 100ºC   14
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874   1,1
Fosfor   0,0095
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   222
Yoğunluk @15º C kg/l, ASTM D 4052   0,855
Akma Noktası, °C, ASTM D 97   -39



   
Mobil Süper™ 2000 X1   
Viskozite   10W-40
cSt @ 40ºC   97
cSt @ 100ºC   14.4
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874   0.91
Fosfor   0.144
Parlama Noktası, °C, ASTM D 92   230
Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D 4052   0.87
Akma Noktası, °C, ASTM D 97   -30



çift viskos yağlar belli oranda katıklarla tek numaralı yağlardan elde ediliyor.
bundan 30 yıl önce sadece 30 veya 40 numara yağı alıp aracınıza koyuyordunuz. motoru iyi ısıtmak ve çok ısıtmamak önemliymiş.

bugün 0 40 gibi yağlar sayesinde hem çok çabuk yağlama başlıyor hemde ısınsa bile yağ filmi kopmuyor. bu yağlar sayesinde turbolu küçük hacimli araçlar ile inanılmaz güçler elde ettiler.

yağın aslı ilk numarasıdır.

yukarıda örneklerini verdiğim iki yağ çeşidi var. birisi yarı sentetik ve 10 numara yağdır.
diğeri ise tam sentetik diye geçen 5 numara yağdır.
ikisinin kalınlık açısından farkı olsa bile sıcakken ki kalınlıkları hemen aynı..
yani yine teknoloji bir yere kadar biraz daha koruyucu olabiliyor.



Mesaj Birleştirildi: Ekim 14, 2014, 02:03:21
peki ozaman mobil neden

0 40
5 50
10 60

gibi yağları üretiyor? çünkü yeni araçlara ve hatta hurdalara bile 5 30 yağ yetiyor ?

bu arkadaşlarında özellikle belirttikleri nedenden dolayı. motorlar aşınıyor. kaçaklar artıyor. malzeme gevşiyor. toleranslar artıyor. aşınan metal yerine yağ koymak durumundasınız. yoksa kısa sürede birbirine çarpan metaller çabuk bozulmaya neden oluyor.
kalın yağ sadece yataklarda değil bence yağ pompasında bile önemli .. belli bir kalınlıkta olmayan yağ basıncın düşmesine neden oluyor.
bütün bu dediklerimi sanayiye giden ve motor yaptıran bir kişi gözlemleyebilir.

motor bitmesin derseniz ve sadece yağın kalınlığına kaldıysa olay elde 5 50 diye bir yağ var.

Mobil 1 Peak Life 5W-50   Değer
Viskozite, cSt, ASTM D445   
@ 40º C   108
@ 100ºC   17,5
Vizkozite Endeksi   180
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık (ASTM D874)   1,3
Fosfor, % Ağırlık (ASTM D4951)   0,1
Parlama Noktası, °C, (ASTM D92)   231
Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052)   0,85
Toplam Baz Numarası (ASTM D2896)   11,8
-35ºC’de MRV, cP (ASTM D4684)   29.244
HTHS Vizkozite, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683)   4,4


yağ sadece 5 numara ama sıcak akışkanlığı hala yerinde duruyor.
trafikte kaldıysan , klima açtıysan , otobanda bmw ile yarıştıysan aklında yağ inceldi korkusu olmuyo.
biliyorsun ki motor 0 20 yağ ile bile çalışacak. ama 5 50 koyunca en uç denemelerde bile yağ hala seni koruyabiliyor.

önerilen yağ 0 20 olan motora 0 20 yağı koyup gezince birşeycik olmaz. ama aracınız çok yeni. ve bu işleri okuyorsanız bilirsiniz ki toyotanında not olarak belirttiği gibi 0 20 yağ zor koşullara pek gelmez. her ne kadar teknolojik olarak son nokta olsada fiziksel yapısı buna uygun değil.

yağların içindeki külmüş , asitmiş , deterjanmış hiç bahsetmedim bile. sadece 100 derecedeki akışkanlığı konuştuk..