Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799453 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1180 : Ekim 09, 2014, 16:20:18 »
Ahmet Bey yazdığınız yazıyı genel kabul ediyorum ancak şahsım adına cevaplıyorum. Bir önceki iletide bakınız ne yazmışım: "...Ancak öyle yenilikçi bir motor çıkartırlar ki ve derlerse kat'iyetle 0w20 dışında hangi iklim koşulunda olursa olsun yağ kullanılmayacaktır diye bir açıklama da yapılmadığı müddetçe..." Peki herhangi bir markadan x cinsi yağ için bu yeni teknolojidir ve her iklim koşulunda kullanılır ve her şekilde aracınızın motorunda üst düzey koruma sağlar diye bir açıklama var mı? Toyota'dan var mı? O halde yeni bir yağ teknolojisinden bahsetmemiz ne derece doğru olur ki insanlar neden kabullenemesin? Burada 0w20 konusunda belki şu söylenebilir: 0w20 her koşulda valvematiclerde en uygun yağdır. Ama böyle bir durumda yok. Böyle bir durum olsa servis neden 5w30 koyuyor. Çünkü ülkemiz iklim aralığı buna uygun değil ve daha esnek bir yağ koyuyorlar. Bunu da sadece servislerin ticari kaygılarına bağlamak da doğru değil. Elbette servislerin bir bildikleri var. Sizlerin teknik bülten dediklerinize biz yağlama emri derdik ve bunlar uygulanırdı. Yukarıda da belirttiğiniz gibi toyota'nın ilgili personeli o kadar emek vermiş ve bir kanıya varmışki teknik servislere de 5w30 bültenine yerleştirmiş. Ben ise 5w40 ın ideal olduğunu düşünmekteyim.

Ancak günümüzdeki içten yanmalı motorlarda kullanılan yağ teknolojisi mevcut bildiğimiz teknoloji. Bakınız toyota bile hala 10w40 yarı mineral yağı yeni bırakabildi. Olur da her iklim ve motor cinsinde kullanılacak bir yağ üretilirse bunu ilk kullananlardan biri olmayı çok isterim. Bu yağ 0w20 ise de. Maalesef bildiğimiz kadarıyla böyle bir yağ şuan yok. Olana kadar da uygun iklim koşullarında uygun vizikositedeki yağları tercih etmeye devam edilecektir.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1180 : Ekim 09, 2014, 16:20:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1181 : Ekim 09, 2014, 16:42:24 »
Toyota'nın 0w-20 sentetik, molybdenum Vs katkılı çok güzel bir yağı var. Tüm yeni araçlarda öneriyor 16bin km için. 0w20 ısrarı yakıt tasarrufu için, motoru korur mu, korur. Ama bir kuruşluk yakıt tasarrufu için değmez bence.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1182 : Ekim 09, 2014, 17:15:46 »
Aracım yeniyken ilk Yaz ayında yüksek devir çevirirken pistonların fırlayacağını düşünüyordum ve sebebinin 0W-20 olduğu aşikardı.

Toyotaya ve Toyota Japonyaya bildirdim.

Şimdi 5W-30 kullanılıyor, motor sessizliğe bürünmüş durumda.

Eğer Toyota 0W-20 yağda değişiklik yapmasaydı, yağı 5W-40 olarak kendim götürecektim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1183 : Ekim 09, 2014, 17:18:47 »
Eğer Toyota 0W-20 yağda değişiklik yapmasaydı, yağı 5W-40 olarak kendim götürecektim.

Tekin bey, bir şeyi merak ettim... Neden 0W-40 değil de 5W-40 götürmeyi düşündünüz?
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1184 : Ekim 09, 2014, 17:24:24 »
Tekin Abi,

Araçlarımızla 1 saat gibi bir yolculuk yaptığımızda ve hız limitlerinde gittik diyelim 120 km/h hızda aracın motoru kaç C derece oluyor? Bilginiz varmı? yada daha nasıl sorulabilir ki diye düşünüyorum çalışan bir aracın motoru minimum ve maximum kaç derecelerde olabilir?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2014, 15:41:41
Tekin Abi yazdım diye bakmayın arkadaşlar bilen herkes cevap verebilir.

Çalışan bir araba motorunun yağın dolaştığı kısımları minimum ve maksimum ve ortalama kaç derecelerdedir?  :saygi:

Motorun Yaz ve Kış yüksek sürat ve ağır yük arasında iç sıcaklık farkını 100C olarak farz edelim,
Kışın 30 viskozite yeterli gelirken Yazın 40 viskozite yeterli gelebilmektedir.

Yağların sıcaklık viskozite numaraları kabaca Yazlık dış sıcaklık ortamına yakın olduğu için tarif anlamında kolaylık sağlamaktadır.

Soğuk Motordaki Yağın içindeki polimerler dış sıcaklığa göre kendini kalınlaştırıp ön hazırlık yaparlar.

5W-40 motor yağı kışın -25C'ye kadar sıvı kalabilir, motorun ilk hareketinde bütün noktalara ulaşır, motor ısındıkça polimerler vasıtasıyla 40 viskoziteye kadar kalınlaşabilir. Aynı yağ Yazın Ağustos sıcağında polimerler vasıtasıyla 10W kadar sıkılaşır ve motor ısındıkça 40 viskoziteye daha çabuk ulaşır.

Atilla abimizde aynı konuya vurgu yapmış zaten.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2014, 17:26:29
Tekin bey, bir şeyi merak ettim... Neden 0W-40 değil de 5W-40 götürmeyi düşündünüz?

Yaşadığım bölge kışın 5 dereceye dahi düşmüyor, -30 dereceye kadar sıvı kalabilen yağı neden kullanayım?
Kaldı ki fabrika da 0W-20 yağı 5W-30'a güncelledi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1185 : Ekim 09, 2014, 17:41:37 »
Tekin abi,

100-200 derecelerde çalışan bir motor için dışardaki havanın 30-50 derecelerde olması pek etki etmez herhalde diye düşünüyorum. Bugün kü ilk mesajlarımda aracıma ait klavuz bilgisini paylaşmıştım. Orada görüldüğü üzere 0W-20 tercih edilir diyor. Ve dış hava sıcaklığı ARTI derecelerde hepsi koruma sağlıyor. Soğuk zamanlarda yani atıyorum -20 li derecelerde yada -10 lu derecelerde motor çalışmadığında ilk çalışmaya başlaması sırasında yağın pompalanmasında sıkıntı olmasın diye de ilk W li değerler önem kazanıyor.

Peki şöyle bir durum olabilir mi TOYOTA firması bu yağı tavsiye ederken 0W-20 yi yani acaba kullandığı yağ pompasını vede yağın geçtiği kanalların çaplarını falan düşünerek İNCE denilen yağı tavsiye etmiş olamazmı? Sonuçta pompanın teknik özelliğini bilmiyoruz kanal çaplarını bilmiyoruz.. Ayrıca grafiktede belirttikleri üzere 40 lı 50 li derecelerde tavsiye edilen tüm yağlar koruma sağlayabiliyor.   :saygi:

Murat kardeşim aslında çevre sıcaklığı ne olursa olsun motor sıcaklığı sabittir, burada önemli olan soğuk havadaki motorun ne kadar soğuk olacağı ve kullanılan yağın bu sğukta ilk çalıştırmada yağlama yapabilmesi için yağ pompasının yeterli basıncı sağlayıp sağlıyamayacağıdır.

 :tamam:  :tamam: :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1186 : Ekim 09, 2014, 17:43:30 »
Yaşadığım bölge kışın 5 dereceye dahi düşmüyor, -30 dereceye kadar sıvı kalabilen yağı neden kullanayım? Kaldı ki fabrika da 0W-20 yağı 5W-30'a güncelledi.

Peki, 0W-40 (yahut 0W-30) ilk çalıştırma anında yıpranmada azaltma ve az da olsa bir miktar benzin tasarrufu sağlamaz mı? Ayrıca sert kullanımda faydası olup uzun vadede motoru daha iyi korumaz mı?
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1187 : Ekim 09, 2014, 18:57:02 »
"...Ancak öyle yenilikçi bir motor çıkartırlar ki ve derlerse kat'iyetle 0w20 dışında hangi iklim koşulunda olursa olsun yağ kullanılmayacaktır diye bir açıklama da yapılmadığı müddetçe..." Peki herhangi bir markadan x cinsi yağ için bu yeni teknolojidir ve her iklim koşulunda kullanılır ve her şekilde aracınızın motorunda üst düzey koruma sağlar diye bir açıklama var mı?

Tabloya bakarsanız;
X
Y
Z
Yaglarını kullanabilirsiniz.
Ama her sıcaklık diliminde X'i kullanabilirsiniz ve tavsiye ediyoruz diye belirtilmesi bunu cevabı olabilir mi?

Aynı mantık ile;
Neden dış sıcaklık'a göre şanzıman yagı vizkozitesi degiştirilmiyor?
Heleki kanı, canı incecik yag olan A/T şanzıman?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1188 : Ekim 09, 2014, 19:51:58 »
Tekin abi,

100-200 derecelerde çalışan bir motor için dışardaki havanın 30-50 derecelerde olması pek etki etmez herhalde diye düşünüyorum. Bugün kü ilk mesajlarımda aracıma ait klavuz bilgisini paylaşmıştım. Orada görüldüğü üzere 0W-20 tercih edilir diyor. Ve dış hava sıcaklığı ARTI derecelerde hepsi koruma sağlıyor. Soğuk zamanlarda yani atıyorum -20 li derecelerde yada -10 lu derecelerde motor çalışmadığında ilk çalışmaya başlaması sırasında yağın pompalanmasında sıkıntı olmasın diye de ilk W li değerler önem kazanıyor.

Peki şöyle bir durum olabilir mi TOYOTA firması bu yağı tavsiye ederken 0W-20 yi yani acaba kullandığı yağ pompasını vede yağın geçtiği kanalların çaplarını falan düşünerek İNCE denilen yağı tavsiye etmiş olamazmı? Sonuçta pompanın teknik özelliğini bilmiyoruz kanal çaplarını bilmiyoruz.. Ayrıca grafiktede belirttikleri üzere 40 lı 50 li derecelerde tavsiye edilen tüm yağlar koruma sağlayabiliyor.

Kuzey avrupa için satılan motorlar ile bizim motorlarımız arasında yağ pompa farkları olacağını hiç sanmıyorum.

Silindir içi sıcaklık 600 ile 900 derece arasında değişiyor. Silindirin yan ve alt kısım sıcaklığı Yaz ve Kış derece farkı olarak 100 derece olabilir diye bahsetmiştim. İşte bu dereceye dayanabilen yağ o araç için uygun yağdır. Yoksa 35 - 40 dereceler için tereyağı bile yeterli gelirdi.. :) Kuzey avrupa ülkelerinde, Yılda sadece 2 hafta Yazın max. 35C olan dış sıcaklıkta kullanılan 0W-20 yağın koruyuculuğu 100 derece eksik olan piston yan sıcaklığında koruma sağlayabilir. Fakat ülkemizde Yazın 45C olan bir ortamda çalışmayan bir motorun kendisi bile 45C olmaktadır. Çalıştığında ise kızarmayan yeri kalmamaktadır.

Yağ çok önemli bir konudur. Buzlu günlerde rahatça akıp anında yağlama yapabilmesi ve en sıcak zamanlarda da yırtılmadan (moleküler kopma sonucu sürtünmede artış) yağlama yapabilmesi gerekir. yaşadığımız bölgeye (ülke) göre viskozite seçimi yapmak doğrudur. Kitapçıkta kopyala-yapıştır yayınlara uymak yanlış.

Yetkili satıcıların bu sayfada bu kadar değişken gereksiz bilgi yayınlamaları yerine ülkemize uygun geniş çalışma sıcaklığına sahip tek yağ viskozitesi uygulamaları daha doğru olacaktır.

Bence ülkemizde Benzinli, Hybrid ve Diesel motorların tamamında 5W-30 veya 5W-40 yağın kullanılması ile bütün bölge şartları fazlasıyla desteklenmiş olacaktır.


 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1189 : Ekim 09, 2014, 21:07:20 »
Bu yağ konusunda, Kullanıcı El Kitabı'nda önerilen viskozite değerlerini göz önüne alarak kendimce biraz akıl yürüttüm. Kullanıcı El Kitabı'nda verilen değerler dışında olmasını varsaydığım değerlerde yağ olmayabilir, sonuçta bu bir akıl yürütme.

Araç: 2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S - CVT Şanzıman
Önerilen Viskozite Değerleri: 0W-20 | 5W-20 | 5W-30 | 10W-30 | 15W-40 | 20W-50 (SL, SM, SN)

Buna göre;

En Düşük Kış Değeri  : 0W
En Yüksek Yaz Değeri: 50

Fikir: O zaman bu viskozite değerleri arasında bir yağ kullanabiliriz. Mesela 0W-30 veya 0W-40 yahut 0W-50 olabilir.

----------

Bir de meseleyi Yaz-Kış değerleri asındaki farklar bakımından ele alalım;

En Düşük fark  : 15 (5W-20)
En Yüksek Fark: 30 (20W-50)

Fikir: Yaz-Kış değerleri arasında en az 15, en çok da 30 fark olmalı. Bu durumda, Kullanıcı El Kitabı'nda önerilen değerler dışında 0W-30 viskoziteli yağ kullanabiliriz. Ama motorun selameti için 0W-40 kullanmamalıyız.

----------

Sonuç: Tüm bunları toparlarsak servislerin şu an kullandığı 5W-30 yağ, ülkemizin çok soğuk bölümleri haricinde, uygun viskozite değerindedir. Alternatif olarak 0W-30 yağ da düşünülebilir.

----------

Fakat: Servislerde kullanılan yağın kalitesi nedir? Bu yağa güvenmeli miyiz? Hele kullanıcıların şikayetlerinden, kazıklanma beyanlarından sonra..? Bu durumda en akıllıca çözüm 5W-30 veya 0W-30 viskoziteli yağı kendimiz temin edip servisin yolunu tutmak değil de nedir?

Lâkin... Arabayı -zaman zaman da olsa- ani hızlanmalı, yüksek-devirli ve/veya yüklü bir şekilde kullanıyorsak o "30" yaz değeri, yazın sıcağında motorun ihtiyacını karşılayacak mı acaba? Bu durumda 0W-40 (veya 5W-40) viskozite, daha makul bir seçim değil midir?

Not: Vardığım sonuç(lar) doğru da olabilir, yanlış da... Sadece Toyota'nın verdiği değerler üzerinden bir akıl yürütmede bulundum...
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1190 : Ekim 09, 2014, 21:36:43 »
Tabloya bakarsanız;
X
Y
Z
Yaglarını kullanabilirsiniz.
Ama her sıcaklık diliminde X'i kullanabilirsiniz ve tavsiye ediyoruz diye belirtilmesi bunu cevabı olabilir mi?

Aynı mantık ile;
Neden dış sıcaklık'a göre şanzıman yagı vizkozitesi degiştirilmiyor?
Heleki kanı, canı incecik yag olan A/T şanzıman?
A/T sıcaklığı ile  motor sıcaklığı bir mi? değil. Sağlıklı bir şanzımanda yağ kavrulmaz, rengini de kokusunu da korur. O yüzden de 5-10bin km.de değiştirilemez atf.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1191 : Ekim 09, 2014, 21:45:56 »


Fikir: Yaz-Kış değerleri arasında en az 15, en çok da 30 fark olmalı. Bu durumda, Kullanıcı El Kitabı'nda önerilen değerler dışında 0W-30 viskoziteli yağ kullanabiliriz. Ama motorun selameti için 0W-40 kullanmamalıyız.


Bu kısım biraz hatalı gibi :) Eğer ki fiyat farkları yoksa aynı kalitedeki üründe 0W tercih sebebi bana göre. Diğer kısımdaki 40 vede 30 arasında kalırsanız 40 daha akıllıca. Bu yağların Viscosity Indexlerine bakın. Zaten bu iki yağ arasında pek fark yok gibi.  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1192 : Ekim 09, 2014, 21:47:05 »
A/T sıcaklığı ile  motor sıcaklığı bir mi? değil. Sağlıklı bir şanzımanda yağ kavrulmaz, rengini de kokusunu da korur. O yüzden de 5-10bin km.de değiştirilemez atf.

Motor yagının bozulmasının en büyük nedeni yaga karışan yakıt ve nemin kendisini bozmasıdır.
Şehir içinde A/T şanzımanı hiç boşa almadan kullanarak aşırı ısınma arızası (A/T yagı evet) verdirenleride çok gördügümden evet şanzıman yagıda kavrulabilir.

Aynı şanzıman Arap ülkelerindede Sibiryadada kullanılıyor ama.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1193 : Ekim 09, 2014, 22:02:25 »
Konuyu ve tatlı atışmaları uzaktan takip ediyorum ve konu yağın bozulmasına gelmiş.
Aklıma takılan bir olay var.
Oncesinde rektrfiye sonrası motorun sağlığı açısından 3.000 kmde değiştirdiğim Castrol 10w-40 yari sentetik yağım tamamen siyah olmasa da siyahlaşmıştı. 10w-40'tan sonra Castrol 5w-30 tam sentetik yağ kullandım ve hemen hemen 7.000 km geçmesine rağmen pek karartı göremiyorum.

3.000'de 10w-40 kararıyor da, 7.000'de 5w-30 niye kararmıyor ? Yari sentetik-tam sentetik farkı mıdır ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1194 : Ekim 09, 2014, 22:21:42 »
Konuyu ve tatlı atışmaları uzaktan takip ediyorum ve konu yağın bozulmasına gelmiş.
Aklıma takılan bir olay var.
Oncesinde rektrfiye sonrası motorun sağlığı açısından 3.000 kmde değiştirdiğim Castrol 10w-40 yari sentetik yağım tamamen siyah olmasa da siyahlaşmıştı. 10w-40'tan sonra Castrol 5w-30 tam sentetik yağ kullandım ve hemen hemen 7.000 km geçmesine rağmen pek karartı göremiyorum.

3.000'de 10w-40 kararıyor da, 7.000'de 5w-30 niye kararmıyor ? Yari sentetik-tam sentetik farkı mıdır ?

Evet muhtemelen tam sentetik ve yağlama kabiliyetinin uzun olmasından kaynaklı.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1195 : Ekim 09, 2014, 22:24:40 »
Yüksel
Benimde 5/30 yarı sentetik 10000 km oldu hafta sonu degiştirecegim hiç kararma yok.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1196 : Ekim 09, 2014, 22:47:57 »
Yüksel
Benimde 5/30 yarı sentetik 10000 km oldu hafta sonu degiştirecegim hiç kararma yok.

Ahanda şimdi Yüksel haftasonu motoru indirir  :lol: :lol: :lol:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1197 : Ekim 09, 2014, 22:53:40 »
Buradan fikirlerini beyan eden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ben bu yılın 26 Nisan'ına kadar otomobiller hakkında hemen hemen hiçbir şey bilmeyen biriydim. 26 Nisan'da Auris'i aldıktan sonra bu siteye üye olup mesajları takip ederek belli bir bilgi birikimine ulaştım ve bunu, site üyelerinin mesajlarına borçluyum...

Benim için (sadece araba için değil, her konuda) kullanıcı kılavuzları, üretici tavsiyeleri kadar kullanıcıların tecrübeleri de çok önemlidir.

Lâkin 10.000 km bakımda "Mobil 1 New Life™ 0W-40" kullanmakta karar kılmışken, şu an tereddüt içindeyim. Ama sanırım yine de "Mobil 1 New Life™ 0W-40" kullanacağım...
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1198 : Ekim 09, 2014, 22:55:31 »
Buradan fikirlerini beyan eden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ben bu yılın 26 Nisan'ına kadar otomobiller hakkında hemen hemen hiçbir şey bilmeyen biriydim. 26 Nisan'da Auris'i aldıktan sonra bu siteye üye olup mesajları takip ederek belli bir bilgi birikimine ulaştım ve bunu, site üyelerinin mesajlarına borçluyum...

Benim için (sadece araba için değil, her konuda) kullanıcı kılavuzları, üretici tavsiyeleri kadar kullanıcıların tecrübeleri de çok önemlidir.

Lâkin 10.000 km bakımda "Mobil 1 New Life™ 0W-40" kullanmakta karar kılmışken, şu an tereddüt içindeyim. Ama sanırım yine de "Mobil 1 New Life™ 0W-40" kullanacağım...

Gel, 0/30 da anlaşalım Zühtü abi. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1199 : Ekim 09, 2014, 22:57:19 »
Zühtü Hocam,

Siz ilk kez mi yağ değiştireceksiniz? Aracınız sıfır olduğu için soruyorum.  :tamam: Eğer ilk kez yağ değişimi olacaksa sorum olacak ta :)
THE END