yağlarda 2 kısım var
birinci kısım yanında W olan ilk numara kısmıdır. basitçe kış aylarında soğukta ne kadar ince olabileceğini buradan anlarız. kışın ne kadar akışkansa okadar iyidir. hadi bellki istisna bir durum vardır bir virgülle bence diye ekleyim.
ikinci kısım ise motorun çalışma sıcaklığındaki akışkanlığıdır. bu numaranın büyük olması demek yağın sıcakken biraz daha kalın kalabilmesi demek. ne kadar kalın okadar iyi. oyüzden 2. numara büyük olacak .
kutusundaki yağları yan yana koysak , şuan ağustos ayındayız, aralarında hiçbir fark göremezsiniz.
dikkat .
ilk numarası düşük olan yağlar yazın belki incelikten dolayı eksiltme yapar.
ikinci numarası düşük olan yağ yine aracın yaşına ve motora göre belki ince gelip ses yapabilir.
günümüzde güzel yağlar olmasına rağmen eski bir aracınız varsa ve yağ işini düşünmek istemezseniz lütfen arada sırada kontrol edin ve yağ filtresi ile birlikte yılda bir değiştirin. onun dışında kullanılan yağın etkisini normal bir kullanıcının anlaması zor. orta karar bir yağ alıp koyun. bu yağ bence her bölgede ve her arabada 10 40 dır.
yeni arabadar 2000 ve sonrası motora uygun olması şartı ile ikinci numarası 30 gibi yağları kullanabilir. eski arabaya veya yıpranmış motora koymayın.
eski arabalar için 0 ve 5 numara lüks kaçıyor. eksiltme çok fazla olabilir. bizzat denedim. hastası değilseniz ilk numarası 5 olan yağı motora koymayın.
motor ömrü için ilk numara küçük ,ikinci numara büyük olacak nokta.
ama gidip pistte yarışıyorsanız her yağ ince gelebilir. yada gazlamayı sevmiyorsanız pahalı yağlara gereksiz para verebilirsiniz.
toyota honda mazda gibi japon araçları sağolsun bizlere en ince yağları kullanacak kadar güzel motorlar yapıyorlar. belki normal kullanım ve yeni bir motorda sorun çıkartmayacak yağları zamanla özellikle ikinci numarasını biraz arttırmak gerekebilir. yada yakıt tasarrufu yapmak istemezseniz ikinci numarası 10 numara fazla olan yağlardan kullanabilirsiniz.
buraya kadarı sadece sağın akışkanlı meselesiydi. daha önemlisi yağın kalitesidir. artık tam sentetik motor yağını kullanmak bir gerekliliktir. özellikle yeni arabası olanlar lütfen yağınıda güzel seçsinler çünkü benim arabamda 1.6 motor , yeni çıkan arabalarda 1.6 motor ama benim araç 90 hp iken yeniler 130hp !! bu güçle birlikte trafik , aşırı soğuk , tam gaz gitme ve devir çevirme gibi işler varsa tam sentetiklerin sizi koruyacağına emin olunuz.
arabayı soğukken çalıştırınca lütfen yazın 10 sn , kışın 30 sn kadar bekleyin. sonra yolda çok hafif gaz basarak 2 3 bin devir arasında ısıtın. durduğu yerde motor geç ısınır. çabuk ısınması önemlidir.
bu söylediklerimizden sonra eğerki okuyorsanız hala size bir tavsiyemiz var yağla
mobil seçecekseniz
benzinli araçlar
araba yeni ise 0 40 new life alacaklar
araba 100 bin devirmiş ve milyon km gitsin derseniz 5 50 alacaksınız
araba 100 bin gitmiş ama km ve yarışla işim yok derseniz 0 40 devam edeceksiniz.
araba ikinci el alınmış ve hakkaten motor artık yarı ömrünü bitirmişse ve yağ yakıyorsa ve idare etsin derseniz = 10 60 alacaksınız.
0w 40 --- 5w 50 ---- 10w 60 = hepsininn kullanım amacı farklı.
aracınız yeni ise 5 30 , 0 30 gibi yağlarıda kullanabilirsiniz. hiçbir fark görmezsiniz. deviri sona dayamayan adam 0 30 ile 0 40 arası farkı anlayamaz zaten..
araba dizel ise iki seçenek var
dpf dizel partikül filtresi var mı ?
varsa kükürt oranı az yağlardan kullanmanız şart !! özel yağlardır mobil falan fark etmez.
dpf yoksa normal bir dizel yağını kullanacaksınız.
dizel ve benzinli arabalar için kullanılan yağlar genelde aynı olsa bile kullanım klavuzundan şartnameye uygun olan kalitedeki yağları koymanız önemli.
dizel içinde aynı şartlar geçerli. mobil
yeni motorlar dpf siz 0 40
biraz yol yapmış motorlar 0 40 veya 5 50
sadece düşünmeniz gereken birşey 0 " sıfır " numara çok sıcak memlekette belki ince gelebilir. eski motorda eskiltme yapar.
korumaz anlamına gelmez.
castrol tarafında ise mobildeki 0 40 , 5 50 gibi yağlar yok ama çok güzel bir yağ vaar ve bu yağın arkasında toyota araçlarla uyumlu olduğunu gösteren yazı var !! bence hiç incesine kalınlığına girmeden özellikle yeni araç sahipleri o yağı bulsunlar. eminim ki eksiltme gibi bir sıkıntı varsa kesilecektir.
yarışıyorsanız, her gazlamadan sonra yağını kontrol edin. castrol 10 60 yağı tam istediğiniz gibi bir yağ olabilir.
arabanın yağını 20 30 bin km değiştirmezseniz ne olur ? hiç bişey olmaz. garanti edemem ama tam sentetik bir yağ varsa içinde belki arıza yapmadan motor ömrünün yarısını yeyip okadar süre yağını değiştirmeyincede gidiyor araba. sonra sanayide görüyoruz arkadaşları...
20 50 15 40 yağı yeni arabalarda kullanırsak ne olur ? hiç birşey olmaz. araba gider. yine 10 bin km de değiştirdin diyelim, motor ömrünün yarısını bahşedersin ve güzel güzel bu yağlarıda kullanırsın. bu yağlar ilk numarası yüksek yağlardır. kışın sıkıntı çıkartabilir. yazın fazla incelir. ömürleri kısadır. temizleme özelliği yoktur. ama ucuzdur işte... yağını hiç değiştirmem ben diyorsan yanılma.. değiştir ve bulabildiğin en pahalı yağı koy, faydalı çıkarsın. sentetik yağlar kolay bozulmuyor belki işin olur durum olmaz km yi fazla yaparsın. motoruna yazık etme. ama durumun yoksa 20 50 yağı dayayıp gezme yazıktır. 20 50 yağ 10 bin km yapmaz. yapsada yağın bir özelliği kalmaz.
eski araban var ? efsane kasa sahipleri ? motorun eski ise ilk numarasını çok küçültme. ikinci numarayıda küçültme.
sanayide sana diyecekler ki yağ eksiltiyorsa 20 50 koyalım abiii . aman abi , 20 50 yağ çok soğuk memlekette sıkıntı. motor bitmeyeceksede bitirir. her 5000 de yağını değiştirmen gerekir. dikkat et. evdeki bulgurdan olma.. efsanenin en güzel yağı 10 40 yağdır. şuan 10 40 yağlar yarı sentetiktir ve SN sınıfıdır. arabanın ihtiyacını karşılar hatta geçer bile. ama arabanı seversen 8000 km dedin mi değiştirecen..
yine okunmaz bu yazı ama yazayım. usandım gece gece...
olay basit
