0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mobil 5 30w yağ hakkındaki görüşleriniz nelerdir dostlar?
4bin kmdir kullanıyorum. Aracım lpgli ve 70bin bakımına kadar 10-40 kullanılmış bir motor. Mobil1 x3000 super formula fe 5w-30 kullandım ve yağ eksiltme yapmadı şimdiye kadar. Yakıt tüketimim azaldı, sesi çok çok az azaldı. Tavsiye ederim. Forumlarda 10w-40 dan 5w-30 a geçildiğinde ilk 10bin km az da olsa yağ eksiltmenin olabileceğini, eksilen yağı tamamlayarak kullanma sonrasında, 2. seferki bakımdan sonra aynı yağ kullanıldığında yağ eksiltme problemiyle karşılaşmadıklarını söylüyorlar. Şahsi fikrimdir, ABD'de vvti motorlar için 0w-20 kullanırlarken bizim 10w-40 kullanmamız yılların alışkanlığındandır diye düşünüyorum.
Hava filtresini henuz değiştirmedim, gerçi saydam su damlatıyor ilk çalışınca.Aldığım araba, 257bin km.de. Yağını dün değiştirdim, 10-30 Shell Helix Ultra ile. Sıra PCV de. Yağla ilgili küçük parça/valf.
2000 yılı ve öncesi için kesinlikle ilk numarası 10 dan küçük yağ kullanmayın arkadaşlar. yani eski arabaya 5 30 , 5 40 , 5 50 , 0 40 , 0 30 gibi yağlar uygun değil.motora bişey olmuyor, olmazda ama heralde ince olduğundan çok çok eksiltiyor. 4000km de 2 litre eksilttim. önemli görmemiştim ama yağın eksilmeside insanı düşündürüyor. hızlı giderken çok eksiltiyor. yani tek farlı 99 2000 modeller , efsaneler ve eski avensisler camryler 10 40 veya 10 60 gibi yağları kullansalar iyi olur..
Ahmet bu km deki arabaya koyduğun yağince gelir. 0w40 veya 5w40 kullanırsan motorun daha uzun süre dayanır.Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 16:16:23Anıl 0w40 yağ ile 10w40 yağı normal hava sıcaklığında elle ve gözle kontrol edersen ikisininde aynı kalınlıkta olduğunu görürsün,10w ve 0 w ifadeleri kışın yani çok sğukta akışkanlığını belirtir w yani winter kış durumunu belirtir. Senin hangi yağı koyup ta eksilme yaptığını bilmiyorum herhalde 5 w 30 koymuşsundur, 30 viskozite bizim arabalara ince gelir ve eksiltme yapar.
Yetkili servise götürülüp 10W-40 yağ konan araçta hiç bir sorun yokken, problemler dışarda bakım yapmayla başlamış.Acaba, dışardaki 10W-40 ile yetkili servislerdeki 10W-40 arasında açıklanmayan etken bir madde mi var?Vermiş olduğunuz videoda karşılaştırma -35C'de yapılıyor, buna göre 10W-40 yağ zaten -20C'ye kadar sıvı halini koruduğundan haklısınız ama Karşıyakada -35'leri görmek imkansız gibi. Yaşanılan bölge şartlarına uygun viskoziteli yağ kullanmanın hem cebe hemde motora faydası olur. Şöyleki; Tam sentetik diye çok düşük viskoziteli yağı sıcak bölgede kullanırsanız, Yazın çok sıcak havalarda motor yağı yırtılabilir ve yine koruyuculuk görevini yerine getiremeyebilir. Tabii birde şu var, o motorun çalışma prensipleri, kullandığı yakıt ve teknolojisi de içinde kullanılması gereken viskoziteyi belirliyor. Kitapçıkları çok dikkatli okumalı ve firmanın yetkili servislere önerdiği yağı kullanmaya dikkat etmeliyiz.İnanın, eğer araç için 0W-20 kullanılacaksa, yetkili servis onu kullanır, araç sahibinin cebini falan düşünmüyorlar.
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 15:59:44sen istersen 0w20 kullan iki sene sonra izlenimlerini burada yazarsın.
Anılcığım sen hangi yağı kullanmıştın?
abi ben 5 40 castrol edge fst diye bir yağ kullandım. yağı değiştirirken yağcı eksiltme yapabileceğini söylemişti ama elimde fazladan 1 litre olduğundan eklerim diye düşünmüştüm. ayrıca kışın gerçekten bir 20 50 yağa göre çok çabuk çalışıyor ve ısınıyor araba.. bu yağı daha 2 yıl kadar önce yine kullanmıştım. ozaman 20 50 ve 15 50 gibi yağlar kullandım ve inanılmaz bir eksiltme vardı arabada. ogünlerde sentetiğe geçmek yağ eksiltmesini azaltmıştı. ve kışın kullanmıştım. çok uzun zaman yağın rengi dahi değişmemişti... hakkaten memnun kalmıştım. motor yapıldıktan sonra ilk yağı mineraldi. 20 50 yağı 4000km de değişti ve 10 40 magmatec e geçildi. magmetec den sonra 5 40 koydum. aracın her yerini biliyorum. eksiltme kesinlikle motor içinde gerçekleşiyor. dışarıda sızıntı yok. dikkatimi çeken diğer ayrıntı ise hava filtresinin içindeki yağ. vakum hortumu ile eksantrik kapağından yağ almış... bu durum düşündürücü çünkü sadece yağdaki buharı vakumlaması için yapılmış bir yer yağ alıyorsa ince geliyor demek. velhasıl ilk numarası ince olan yağlar eski motorlarda çok fazla eksilebiliyor. bunun sebebi ise motorun o yağlar için tasarlanmamış olması.. toyota klavuzda hava sıcaklığı 10 dereceyi geçtiğinde 5 30 kullanmayın yazmış. demekki ilk numara hava sıcakken eksiltmesine neden olabiliyor. hernekadar ilk numaranın düşük olması iyi birşeyse de yağın soğuk motorda henüz genleşmemiş parçaların arasından uçup gitmesi hoş değil. yani eski arabalar ilk numaraya dikkat etmeliler. belki kullanım klavuzunda 5 30 gibi yağları öneren modellerde yine ilk numara 5 olmak kaydı ile kaliteli bir yağa geçebilir ve yağ eksiltmesinin incelikten kaynaklanan kısmını önleyebilirler...ikinci numara için ise sentetik yağ bence gerçekten çok iyi. sanayide subap ayarı , gaz ayarı gibi işlemler yapıldı ve her ayardan sonra bir usta arabayı alıp 6000 7000 bin devir bastı. çok zorladılar. ama hiçbir zaman motorda bir gevşeme olmadı.. bunu herkesin gözlemlemesi zor, bizim aile aracımız renault flashdı. bir bayır çıksa hemen kendini salardı bu sıcaklığa karşı dayanıklılığı nedeniyle bile sentetikler çok işe yarıyor diyebilirim.3000 km oldu ve yağım hala sapsarı duruyor. içine tekrar tekrar yağ ekledim ama yinede bir mineral yağa göre çok zor renk değiştiriyor. bir ufak hatırlatma yapayım. lütfen yağ filtresini kaliteli alın. yağ ekleme bölümünde biriken yağlar zamanla tortu bırakırdı. son filtre değişiminden sonra bu tortular çok çok inceldi.. kullanılan yağ kadar yağ filtresininde önemi büyük.
Anıl sen inatla castrol edge 5w40 devam et hava filtresinide orj al filtre vazifesini yapmıyor hava fazla ememediğinden vakum hortumu vasıtasiyle sibop kağağının içindeki yağı emiyor.
5 40 mı 10 40 mı Atilla abi ? magmatec devam etmeyi düşünüyorum. bölgemde en düşük sıcaklık -10 civarında..
0W-30dan 0W-50'ye kadar çeşit çeşit yağ kullandım. Zamanında değiştirdikten sonra, iyi bir filtre kullandıktan sonra pek farketmiyor. Kışın Almanya üretimi 0W-40 Castrol Edge düşünüyorum. Motor zaten zamanla inceltiyor yağı. 30'luk yağ değişim zamanı geldiğinde 20'lik oluyor.İnce merakı yakıt tüketimini düşürmek için, 0.1 litre daha az yaksa 100km.de, üreticilere yarıyor, filo ortalamasını düşürüyor CAFE bağlamında.
Arkadaşlar, 2001 Model 1.6 VVTİ corollam için yağ değişim zamanı geldi ve Mobil 1 New Life 0W- 40 kullanmayı düşünüyorum sizce uygun olur mu? aracımın 185000 km civarında piston ve sekmanları değişmişti.bu güne kadar 10W-40 yağ kullandım, şu anda aracım 215500 km civarında. önerileriniz nedir.