Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1799459 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1000 : Ağustos 05, 2014, 23:24:07 »
Hava filtresini henuz değiştirmedim, gerçi saydam su damlatıyor ilk çalışınca.
Aldığım araba, 257bin km.de.
Yağını dün değiştirdim, 10-30 Shell Helix Ultra ile. Sıra PCV de. Yağla ilgili küçük parça/valf.
Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1000 : Ağustos 05, 2014, 23:24:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1001 : Ağustos 10, 2014, 12:21:04 »
mobil 5 30w yağ hakkındaki görüşleriniz nelerdir dostlar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1002 : Ağustos 10, 2014, 15:43:28 »
mobil 5 30w yağ hakkındaki görüşleriniz nelerdir dostlar?

4bin kmdir kullanıyorum. Aracım lpgli ve 70bin bakımına kadar 10-40 kullanılmış bir motor. Mobil1 x3000 super formula fe 5w-30 kullandım ve yağ eksiltme yapmadı şimdiye kadar. Yakıt tüketimim azaldı, sesi çok çok az azaldı. Tavsiye ederim.
Forumlarda 10w-40 dan 5w-30 a geçildiğinde ilk 10bin km az da olsa yağ eksiltmenin olabileceğini, eksilen yağı tamamlayarak kullanma sonrasında, 2. seferki bakımdan sonra aynı yağ kullanıldığında yağ eksiltme problemiyle karşılaşmadıklarını söylüyorlar. Şahsi fikrimdir, ABD'de vvti motorlar için 0w-20 kullanırlarken bizim 10w-40 kullanmamız yılların alışkanlığındandır diye düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1003 : Ağustos 10, 2014, 15:51:29 »


Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 15:59:44
4bin kmdir kullanıyorum. Aracım lpgli ve 70bin bakımına kadar 10-40 kullanılmış bir motor. Mobil1 x3000 super formula fe 5w-30 kullandım ve yağ eksiltme yapmadı şimdiye kadar. Yakıt tüketimim azaldı, sesi çok çok az azaldı. Tavsiye ederim.
Forumlarda 10w-40 dan 5w-30 a geçildiğinde ilk 10bin km az da olsa yağ eksiltmenin olabileceğini, eksilen yağı tamamlayarak kullanma sonrasında, 2. seferki bakımdan sonra aynı yağ kullanıldığında yağ eksiltme problemiyle karşılaşmadıklarını söylüyorlar. Şahsi fikrimdir, ABD'de vvti motorlar için 0w-20 kullanırlarken bizim 10w-40 kullanmamız yılların alışkanlığındandır diye düşünüyorum.
sen istersen 0w20 kullan iki sene sonra izlenimlerini burada yazarsın.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1004 : Ağustos 10, 2014, 15:59:57 »
2000 yılı ve öncesi için kesinlikle ilk numarası 10 dan küçük yağ kullanmayın arkadaşlar.

yani eski arabaya 5 30 , 5 40 , 5 50 , 0 40 , 0 30 gibi yağlar uygun değil.

motora bişey olmuyor, olmazda ama heralde ince olduğundan çok çok eksiltiyor. 4000km de 2 litre eksilttim. önemli görmemiştim ama yağın eksilmeside insanı düşündürüyor. hızlı giderken çok eksiltiyor.

yani tek farlı 99 2000 modeller , efsaneler ve eski avensisler camryler 10 40 veya 10 60 gibi yağları kullansalar iyi olur..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1005 : Ağustos 10, 2014, 16:06:11 »
Hava filtresini henuz değiştirmedim, gerçi saydam su damlatıyor ilk çalışınca.
Aldığım araba, 257bin km.de.
Yağını dün değiştirdim, 10-30 Shell Helix Ultra ile. Sıra PCV de. Yağla ilgili küçük parça/valf.
Ahmet bu km deki arabaya koyduğun yağince gelir. 0w40 veya 5w40 kullanırsan motorun daha uzun süre dayanır.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 16:16:23
2000 yılı ve öncesi için kesinlikle ilk numarası 10 dan küçük yağ kullanmayın arkadaşlar.

yani eski arabaya 5 30 , 5 40 , 5 50 , 0 40 , 0 30 gibi yağlar uygun değil.

motora bişey olmuyor, olmazda ama heralde ince olduğundan çok çok eksiltiyor. 4000km de 2 litre eksilttim. önemli görmemiştim ama yağın eksilmeside insanı düşündürüyor. hızlı giderken çok eksiltiyor.

yani tek farlı 99 2000 modeller , efsaneler ve eski avensisler camryler 10 40 veya 10 60 gibi yağları kullansalar iyi olur..
Anıl 0w40 yağ ile 10w40 yağı normal hava sıcaklığında elle ve gözle kontrol edersen ikisininde aynı kalınlıkta olduğunu görürsün,10w ve 0 w ifadeleri kışın yani çok sğukta akışkanlığını belirtir w yani winter kış durumunu belirtir. Senin hangi yağı koyup ta eksilme yaptığını bilmiyorum herhalde 5 w 30 koymuşsundur, 30 viskozite bizim arabalara ince gelir ve eksiltme yapar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1006 : Ağustos 10, 2014, 17:41:46 »
Ahmet bu km deki arabaya koyduğun yağince gelir. 0w40 veya 5w40 kullanırsan motorun daha uzun süre dayanır.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 16:16:23
Anıl 0w40 yağ ile 10w40 yağı normal hava sıcaklığında elle ve gözle kontrol edersen ikisininde aynı kalınlıkta olduğunu görürsün,10w ve 0 w ifadeleri kışın yani çok sğukta akışkanlığını belirtir w yani winter kış durumunu belirtir. Senin hangi yağı koyup ta eksilme yaptığını bilmiyorum herhalde 5 w 30 koymuşsundur, 30 viskozite bizim arabalara ince gelir ve eksiltme yapar.

yok Atilla abi , gözle görüldüğüne inanmıyorum. benim motorun tam yağı 10 40. ne fazla ince ne kalın. aşındıkça belki numarayı büyültürüm. ama artık 5 numara 0 numara kullanmam.
bu arada söyleyim, aracın motoru yeni yapıldı. 13 bin km oldu. bir önceki yağı 10 40 magmatec idi ve açıkçası 8000 km de 1 litre kadar eklemiştim. şimdi tam sentetiğe geçmeme rağmen çok fazla kayıp var. yaz dönemi olduğu için olabilir. ama kesinlikle yanlış yağı seçmişim. ben şehir içinde sakin kullanıyorum. hız ve devir yaptırmam ama yine de eksiltmesi çok fazla oldu. otobana girince demekki dahada çok eksiltecek. korkuttu beni...



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1007 : Ağustos 10, 2014, 17:59:32 »
Yetkili servise götürülüp 10W-40 yağ konan araçta hiç bir sorun yokken, problemler dışarda bakım yapmayla başlamış.
Acaba, dışardaki 10W-40 ile yetkili servislerdeki 10W-40 arasında açıklanmayan etken bir madde mi var?

Vermiş olduğunuz videoda karşılaştırma -35C'de yapılıyor, buna göre 10W-40 yağ zaten -20C'ye kadar sıvı halini koruduğundan haklısınız ama Karşıyakada -35'leri görmek imkansız gibi. Yaşanılan bölge şartlarına uygun viskoziteli yağ kullanmanın hem cebe hemde motora faydası olur. Şöyleki; Tam sentetik diye çok düşük viskoziteli yağı sıcak bölgede kullanırsanız, Yazın çok sıcak havalarda motor yağı yırtılabilir ve yine koruyuculuk görevini yerine getiremeyebilir. Tabii birde şu var, o motorun çalışma prensipleri, kullandığı yakıt ve teknolojisi de içinde kullanılması gereken viskoziteyi belirliyor.

Kitapçıkları çok dikkatli okumalı ve firmanın yetkili servislere önerdiği yağı kullanmaya dikkat etmeliyiz.
İnanın, eğer araç için 0W-20 kullanılacaksa, yetkili servis onu kullanır, araç sahibinin cebini falan düşünmüyorlar.
d4d Corolla aracımın en son 80.000 km bakımını Toyota tokullar izmir de yaptırttım. servise gelmeden önce, ben motor yağını dışarıdan getireyim dedim. gerek yok, artık fiyat farkının fazla olmaması nedeni ile variller halinde aldıkları 5w30 mobil1 tam sentetik yağ kullandıklarını ifade ettiler. zaten dışarıdan alacağım ile hemen hemen aynı rakamdı. belki bana öyle uyguladılar ancak artık serviste 5w30 tam sentetik yağ kullandıklarını ifade edeyim.
sağlıcakla kalın.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1008 : Ağustos 10, 2014, 18:42:23 »
Anılcığım sen hangi yağı kullanmıştın?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1009 : Ağustos 10, 2014, 18:59:54 »

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 15:59:44
sen istersen 0w20 kullan iki sene sonra izlenimlerini burada yazarsın.

Üstadım, sizin yaşam deneyimleriniz var, saygım sonsuz, ama ben sizin kadar çok anlamasam da makine mühendisi gözüyle bakıyorum.
Yeni model araçların toleransları daha hassas, üretim teknolojileri daha gelişmiş. Hele Toyota olunca, taş gibi araba.

0w-20 yağ kullanıldığını ben değil Toyota ABD Yaris kullanım kitapçığı söylüyor. Yakıt ekonomisi yağı olarak geçiyor. Ama aracı performanslı kullanıyorsanız 5w-30 ya da 0w-30 kullanın diyorlar. New York yıl boyu sıcaklığı ile İstanbul birbirine örtüşüyor, 2 si de deniz kenarı, bağıl nemle yıl geneli aynı, belki orada daha fazla.
Modeli yüksek araçlarda 10w-40 kullanılagelmiş bir uygulama, tabiki de 30 no yağa geçilmesi sonucunda eksiltir, ama Seydi Bey'in arabası 2011 model. Artık servislerde de 5w-30 kullanımı yaygınlaşıyor, yeni model araçlarda.
Ayrıca da 30 numara yağ ince lpgde yüksek sıcaklıktan dolayı bozulur diyorsunuz, fakat unuttuğunuz 5w-30 ya da 0w-30 yağlar ful sentetik olduğunda 10w-40 gibi yarı sentetik yağlara göre çok daha geç bozulmaya başlamaları.
En basitinden 10w-40 parlama noktası 220 derece, 5w-30 250 derece. Parlama sıcaklığı ne kadar yüksekse bozulma da o kadar azdır.

10w-40 ile 70bin km yapıp ywni 5w-30 a geçen aracıma 0w-20 koymak mantıksızlık olur bu arada. Arac ilk çalışmadan itibaren konsaydı eğer olurdu. Fakat performanslı kullandığım için araba yine 5w-30 gerekecekti.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1010 : Ağustos 10, 2014, 19:54:59 »
Anılcığım sen hangi yağı kullanmıştın?

abi ben 5 40 castrol edge fst diye bir yağ kullandım. yağı değiştirirken yağcı eksiltme yapabileceğini söylemişti ama elimde fazladan 1 litre olduğundan eklerim diye düşünmüştüm. ayrıca kışın gerçekten bir 20 50 yağa göre çok çabuk çalışıyor ve ısınıyor araba..

bu yağı daha 2 yıl kadar önce yine kullanmıştım. ozaman 20 50 ve 15 50 gibi yağlar kullandım ve inanılmaz bir eksiltme vardı arabada. ogünlerde sentetiğe geçmek yağ eksiltmesini azaltmıştı. ve kışın kullanmıştım. çok uzun zaman yağın rengi dahi değişmemişti... hakkaten memnun kalmıştım.

motor yapıldıktan sonra ilk yağı mineraldi. 20 50 yağı 4000km de değişti ve 10 40 magmatec e geçildi. magmetec den sonra 5 40 koydum. aracın her yerini biliyorum. eksiltme kesinlikle motor içinde gerçekleşiyor. dışarıda sızıntı yok. dikkatimi çeken diğer ayrıntı ise hava filtresinin içindeki yağ. vakum hortumu ile eksantrik kapağından yağ almış...  bu durum düşündürücü çünkü sadece yağdaki buharı vakumlaması için yapılmış bir yer yağ alıyorsa ince geliyor demek.

velhasıl ilk numarası ince olan yağlar eski motorlarda çok fazla eksilebiliyor. bunun sebebi ise motorun o yağlar için tasarlanmamış olması..

toyota klavuzda hava sıcaklığı 10 dereceyi geçtiğinde 5 30 kullanmayın yazmış. demekki ilk numara hava sıcakken eksiltmesine neden olabiliyor.

hernekadar ilk numaranın düşük olması iyi birşeyse de yağın soğuk motorda henüz genleşmemiş parçaların arasından uçup gitmesi hoş değil. yani eski arabalar ilk numaraya dikkat etmeliler.
belki kullanım klavuzunda 5 30 gibi yağları öneren modellerde yine ilk numara 5 olmak kaydı ile kaliteli bir yağa geçebilir ve yağ eksiltmesinin incelikten kaynaklanan kısmını önleyebilirler...

ikinci numara için ise sentetik yağ bence gerçekten çok iyi. sanayide subap ayarı , gaz ayarı gibi işlemler yapıldı ve her ayardan sonra bir usta arabayı alıp 6000 7000 bin devir bastı. çok zorladılar. ama hiçbir zaman motorda bir gevşeme olmadı.. bunu herkesin gözlemlemesi zor, bizim aile aracımız renault flashdı. bir bayır çıksa hemen kendini salardı :) bu sıcaklığa karşı dayanıklılığı nedeniyle bile sentetikler çok işe yarıyor diyebilirim.

3000 km oldu ve yağım hala sapsarı duruyor. içine tekrar tekrar yağ ekledim ama yinede bir mineral yağa göre çok zor renk değiştiriyor.

bir ufak hatırlatma yapayım. lütfen yağ filtresini kaliteli alın. yağ ekleme bölümünde biriken yağlar zamanla tortu bırakırdı. son filtre değişiminden sonra bu tortular çok çok inceldi.. kullanılan yağ kadar yağ filtresininde önemi büyük.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1011 : Ağustos 10, 2014, 21:05:35 »
abi ben 5 40 castrol edge fst diye bir yağ kullandım. yağı değiştirirken yağcı eksiltme yapabileceğini söylemişti ama elimde fazladan 1 litre olduğundan eklerim diye düşünmüştüm. ayrıca kışın gerçekten bir 20 50 yağa göre çok çabuk çalışıyor ve ısınıyor araba..

bu yağı daha 2 yıl kadar önce yine kullanmıştım. ozaman 20 50 ve 15 50 gibi yağlar kullandım ve inanılmaz bir eksiltme vardı arabada. ogünlerde sentetiğe geçmek yağ eksiltmesini azaltmıştı. ve kışın kullanmıştım. çok uzun zaman yağın rengi dahi değişmemişti... hakkaten memnun kalmıştım.

motor yapıldıktan sonra ilk yağı mineraldi. 20 50 yağı 4000km de değişti ve 10 40 magmatec e geçildi. magmetec den sonra 5 40 koydum. aracın her yerini biliyorum. eksiltme kesinlikle motor içinde gerçekleşiyor. dışarıda sızıntı yok. dikkatimi çeken diğer ayrıntı ise hava filtresinin içindeki yağ. vakum hortumu ile eksantrik kapağından yağ almış...  bu durum düşündürücü çünkü sadece yağdaki buharı vakumlaması için yapılmış bir yer yağ alıyorsa ince geliyor demek.

velhasıl ilk numarası ince olan yağlar eski motorlarda çok fazla eksilebiliyor. bunun sebebi ise motorun o yağlar için tasarlanmamış olması..

toyota klavuzda hava sıcaklığı 10 dereceyi geçtiğinde 5 30 kullanmayın yazmış. demekki ilk numara hava sıcakken eksiltmesine neden olabiliyor.

hernekadar ilk numaranın düşük olması iyi birşeyse de yağın soğuk motorda henüz genleşmemiş parçaların arasından uçup gitmesi hoş değil. yani eski arabalar ilk numaraya dikkat etmeliler.
belki kullanım klavuzunda 5 30 gibi yağları öneren modellerde yine ilk numara 5 olmak kaydı ile kaliteli bir yağa geçebilir ve yağ eksiltmesinin incelikten kaynaklanan kısmını önleyebilirler...

ikinci numara için ise sentetik yağ bence gerçekten çok iyi. sanayide subap ayarı , gaz ayarı gibi işlemler yapıldı ve her ayardan sonra bir usta arabayı alıp 6000 7000 bin devir bastı. çok zorladılar. ama hiçbir zaman motorda bir gevşeme olmadı.. bunu herkesin gözlemlemesi zor, bizim aile aracımız renault flashdı. bir bayır çıksa hemen kendini salardı :) bu sıcaklığa karşı dayanıklılığı nedeniyle bile sentetikler çok işe yarıyor diyebilirim.

3000 km oldu ve yağım hala sapsarı duruyor. içine tekrar tekrar yağ ekledim ama yinede bir mineral yağa göre çok zor renk değiştiriyor.

bir ufak hatırlatma yapayım. lütfen yağ filtresini kaliteli alın. yağ ekleme bölümünde biriken yağlar zamanla tortu bırakırdı. son filtre değişiminden sonra bu tortular çok çok inceldi.. kullanılan yağ kadar yağ filtresininde önemi büyük.


Anıl sen inatla castrol edge 5w40 devam et hava filtresinide orj al filtre vazifesini yapmıyor hava fazla ememediğinden vakum hortumu vasıtasiyle sibop kağağının içindeki yağı emiyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1012 : Ağustos 10, 2014, 21:14:53 »
Anıl sen inatla castrol edge 5w40 devam et hava filtresinide orj al filtre vazifesini yapmıyor hava fazla ememediğinden vakum hortumu vasıtasiyle sibop kağağının içindeki yağı emiyor.

5 40 mı 10 40 mı Atilla abi ? magmatec devam etmeyi düşünüyorum. bölgemde en düşük sıcaklık -10 civarında..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1013 : Ağustos 10, 2014, 21:18:12 »
5 40 mı 10 40 mı Atilla abi ? magmatec devam etmeyi düşünüyorum. bölgemde en düşük sıcaklık -10 civarında..
5w40  artık yarı sentetiklerin devri bitti, fullsentetik kullanınca motorun hem performansı hemde ömrü artar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1014 : Ağustos 10, 2014, 23:28:46 »
0W-30dan 0W-50'ye kadar çeşit çeşit yağ kullandım. Zamanında değiştirdikten sonra, iyi bir filtre kullandıktan sonra pek farketmiyor. Kışın Almanya üretimi 0W-40 Castrol Edge düşünüyorum.

Motor zaten zamanla inceltiyor yağı. 30'luk yağ değişim zamanı geldiğinde 20'lik oluyor.

İnce merakı yakıt tüketimini düşürmek için, 0.1 litre daha az yaksa 100km.de, üreticilere yarıyor, filo ortalamasını düşürüyor CAFE bağlamında.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1015 : Ağustos 11, 2014, 08:11:51 »
0W-30dan 0W-50'ye kadar çeşit çeşit yağ kullandım. Zamanında değiştirdikten sonra, iyi bir filtre kullandıktan sonra pek farketmiyor. Kışın Almanya üretimi 0W-40 Castrol Edge düşünüyorum.

Motor zaten zamanla inceltiyor yağı. 30'luk yağ değişim zamanı geldiğinde 20'lik oluyor.

İnce merakı yakıt tüketimini düşürmek için, 0.1 litre daha az yaksa 100km.de, üreticilere yarıyor, filo ortalamasını düşürüyor CAFE bağlamında.
Ahmetciğim bu forumda daha önce de paylaştığım bir anımı arkadaşlarıma ipucu olur diye bir daha tekrarlayacağım. vaktiyle 1955 model chevrolet belair diye o zamanın en geçerli arabam vardı , o zamanlar ben castrol 20w40 castrol kullanıyordum, mobil mobiloil special 10 w30 diye biryağ çıkardı her tarafta bilbordlarda duvarlarda reklamından geçilmiyor, bende kız arkadaşımın bir işi için beraber Adapazarına gideceğim tuttum o çok pahalıolan mobilin yağını koydurdum. Yola çıktık tabii ben gençliğin verdiği heyecanla gazı kökledim fakat kulak kabartınca motorda yatak vuruntusu hissettim. o zamanlar castrolu türk petrol satıyor hemen türkpetrol istasyonuna girdim ve yeni koyduğum 10w30 u döktürüp castrol 20 w 40 koydurdum arabamdaki vuruntu anında gitti, eğer farkına varmasam büyükihtimalle motor pert olacaktı. 0,1 litre benziniçin ben motorumu tehlikeye atmam, şuanda ben ve oğlum rav4 lerimizde mobil1 10w60 yağ kullanıyoruz her türlü şartlarda motorlarımız güvende oluyor onun için ben ince yağa soğuk bakarım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1016 : Ağustos 12, 2014, 03:50:56 »
Daha önce bir yerde bahsetmiştiniz abi, hatırlıyorum.
Dediğim gibi 50'lik yağ da kullandım, farkını hissetmedim, hareket eden parçaları daha iyi koruyordur kalın yağ. Tek değişken kışın motor çalışır çalışmaz ışığı yakmadan hemen yağın motora ulaşması.

Prius'da falan Toyota 0w-20 Toyota yağı öneriyor fabrika, yakıt tüketimi kaygısıyla.  Ama molybdenum katkılı vs, motorun yıpranmaması için.

0W-20 kullanmadım, tek olarak kullanmam da. Harman için düşünülebilir.

Yağ merakı, bir de nerede indirim, kampanya var takip etmek yüzünden 100 litrenin üzerinde değişik viskozitelerde ve markalarda yağ stoğum var geçen saydım da... :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1017 : Ağustos 14, 2014, 13:45:42 »
Ufuk'la konuştum, benim auris D4D için 100000km bakımda  Castrol Magnatec 5/40 ile devam edeceğiz gibi duruyor.
Tahminimce bu istanbul sıcaklarında 5/30 yağ ince gelecektir benim arabaya.
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 213000
  • Model Yılı: '09
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1018 : Ağustos 21, 2014, 18:00:27 »
Arkadaşlar, 2001 Model 1.6 VVTİ corollam için yağ değişim zamanı geldi ve Mobil 1 New Life 0W- 40 kullanmayı düşünüyorum sizce uygun olur mu? aracımın 185000 km civarında piston ve sekmanları değişmişti.bu güne kadar 10W-40 yağ kullandım, şu anda aracım 215500 km civarında. önerileriniz nedir.
2009 Corolla D-4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1019 : Ağustos 21, 2014, 18:19:38 »
Arkadaşlar, 2001 Model 1.6 VVTİ corollam için yağ değişim zamanı geldi ve Mobil 1 New Life 0W- 40 kullanmayı düşünüyorum sizce uygun olur mu? aracımın 185000 km civarında piston ve sekmanları değişmişti.bu güne kadar 10W-40 yağ kullandım, şu anda aracım 215500 km civarında. önerileriniz nedir.
yağ eksiltmen yoksa rahatlıkla kullanabilirsin eğer varsa mobil1 5w50 kullan.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/