Hava girişi modifikasyonu LPG için bence mantıklı çünkü LPG nin performans kaybına yol açan yanı hava girişini azaltıyor olması. Fakat her açık hava filtresi hava girişini kolaylaştırmaz.. Alırken iyi seçin.. Havayı motorun bulunduğu yerden değil dışarıdan, serin serin almalı..
ECU'lu araçlarda hava girişi sürekli olarak bir sensör ile izlenir ve yeterli hava girmiyorsa yakıt enjeksiyonu ona göre düşürülür.. Hava girişi artarsa ECU aracın performansını hemen ona göre arttırır. Hava-yakıt karışımı sürekli olarak ideal oranda ayarlanır..
Sıralı sistem olmayan araçlarda LPG'ye geçince ECU devre dışı kalır.. Bu söylediklerim geçersiz olur..
Motor ısınması sırasında ECU çabuk ısınsın diye motoru hızlandırabilir veya yakıt tasarrufu için yavaşlatabilir.. Bu bazen garip olaylara yol açabilir.
LPG'nin ne zaman devreye gireceğini kendi içindeki entegre/program belirler. Teorik olarak bu her türlü programlanabilir. (saniyeli, sıcaklığagöre, devire göre, sürekli devrede kalacak şekilde,..) Genellikle motor sıcaklığı ile tetiklenmesi mantıklıdır, çünkü motor soğutucu suyundaki ısı, evaporatörde LPG yi ısıtmak için kullanılır.
Sıralı sistemler doğru uygulandığında bilinen kronik bir sorunu yoktur. Neredeyse problemsiz diyebiliriz.