Gönderen Konu: Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri  (Okunma sayısı 3877 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri
« : Mayıs 29, 2009, 04:00:08 »
      Aracında sıralı sistem lpgsi olupta açık ahva filtresi kullanan var mı?
-Var ise filtre takılı iken ve takılı değil iken yakıt sarfiyatında ne gibi bir değişiklik var?
-Benzin veya LPG de iken Açık hava filtresi kitinde ses farklılığı ve performans farklılığı nasıl?
-Filtre kitini taktıgınızda hava girişine göre ecu kendini ona gore ayarlıyor mu? Yoksa gidip serviste ayarlatmamız gerekiyor mu?
-Siz LPG takılı bir araçta açık hava filrtesini önerirmisiniz? Neden?

Filtreden farklı olarak;
-İtalyan markalı sıralı sistem lpg kitlerinde2002-2007 model aralıgındaki corollalarımzı için piyasa da cokca gözüme çarpan sorunlar gördüm.
-Sıralı sistem lpg takılı araclarda devir ibresinin motor ısındıktan sonra 500-1000 devir arasında oynadıgı gorulmekte.Bu sizlerin araclarında da var mı?
-Sıralı sistem lpg takıldıktan sonra arıza lambası yakmakta.Bunu aracı bilgisayara bağlayıp ayarlarını değiştirerek o durumu normalmiş gibi yapabiliyorlar mı?(lpg yakıtların yanma oranı daha yuksek oldugundan sensörlerde hata gorunuyo ve bu yuzden arıza lambası yakıyor gibi bir sey okumsutum ve bunu duzeltiyorlar dediler.Doğru mu? )
-LPG ye geçiş için hangi motor sıcaklıgından sonra geçiyor?
-LPG ye geçiş için belirli bir devir sınırı varmı? Mesela lpg yi kullanım için 1500devirin üzerine çıktıgımızda lpg devreye girmesi.1500 devirin altına düştüğümüzde benzine geçmesi gibi.(motor sıcaklıgı normale geldiği zaman)
-Araçlarınızda sıralı sistem lpg kullananlarda tanımladıgınız başlıca sorunlar nelerdir? bu sorunlar halledilebilir mi?

(Bayağı bir soru sordum.Kusura bakmayın ama inanın hepsi ve daha fazlası kafamı kurcalıyan sorunlar.İçinizden diyebilirsiniz ki montajını yapanlara neden gidip sormuyorsun diye.Ama onlarında montajı yapmak için
-yok abi öyle şeymi olur
-öyle sorun kesinlikle yok
gibisinden cumleler sarfediceklerini düşünerekten direk oalrak kullanıcılardan bilgi almaya yöneldim.)

Teşekkürler...
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Toyota Club Türkiye

Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri
« : Mayıs 29, 2009, 04:00:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri
« Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2009, 09:18:58 »
merhaba emre,
kasım 2007 tarihinde sakarya elbirlik'te montajını yaptırmış olduğum tartarini sıralı sistem ile 35000 kmye yakın yol yaptım. dediğin sıkıntıların hiçbirini yaşamadım. ne arıza lambası, ne devir saati oynaması, ne de benzin-lpg lpg-benzin geçişlerinde.

tam emin değilim ama 30 derece (35 de olabilir) sıcaklığa geldiğinde lpg sistemine otomatik geçiyor.

1500 km, 15000 km ve 30000 km bakımlarını yaptırdım. 1500 km bakımında ince ayar yaptılar, 15000 de sadece sızıntı kontrolü ve 30000 km de enjektörle giden gazı süzen küçük bir filtre var onu değiştiler. diğer bakımım 60000 km de.

montaj profesyonelce ve bakımı da sağlıklı yapıldıktan sonra bir sıkıntı yaşamazsın. atölye tarzı yerler var montaj yapan, herhangi bir yetkili servis belgesi olmayan. buralardan uzak dur.

ben belki biraz fazla ücret verdim ama hiçbir sıkıntı yaşamadım çok şükür. inşallah da yaşamam.
yakıt konusunda ise dediğin konuda bir değerlendirme yapmıştım. ben yakıt konusunda çok memnunum.

iyi günler
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri
« Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2009, 17:30:48 »
Emre bende filtre konusunda yardımcı olmaya çalışayım bende düz sistem var ama mantık hemen hemen aynıdır sanırım fazla bi performans bekleme kışın belki biraz hissedersin motora soğuk hava girdiği için ama ahım şahım bi performans yok benzinde ki sesi daha güzel çıkıyor onu söyleyim ama sen sıralı taktırdığın için benzinde kullanım diye bi durumun olmayacak çünkü motor ısınınca otomatik gaza geçecek ama düz sistemlerde istediğin zaman benzine istediğin zaman lpg de kullanabiliyorsun (belki sıralıda da vardır onu bilmiyorum) 4000 devirden sonra güzel bi ses geldiği için yüksek devirlerde kullanmanın vermiş olduğu bi yakıt sarfiyatı olur sadece ben her filtre değişiminde yakıtım anormal derecede düşüyor sürekli yüksek devirlerde kullanmadığım için 70 tl gazla şuan 550 km gittim hala kullanıyorum ve bunun % 80 ni şehir içinde yaptım ama şunu söyleyim açık hava filtresini takınca ecu sapıtıyor ilk taktığım da araç stop etmişdi sanırım benzin hava karışımı değiştiği için sonra gaz ayarıydı v.s derken alıştı ama hala benzinden gaza geçişlerde stop ediyor aragazı vermem gerekiyor sonra normale dönüyor tek sıkıntın bu olur sanırım yani ecu sıkıntı çıkarabilir 4 senedir sürekli açık hava filtresi kullanıyorum bi zararını görmedim yarış arabası kullanıyormuş hissi bile yeter benim için ve etrafdaki  bakışlar şimdilik aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olmuşumdur
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıralı sistem LPG yakıt sarfiyatı ve problemleri
« Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2009, 18:01:54 »
Hava girişi modifikasyonu LPG için bence mantıklı çünkü LPG nin performans kaybına yol açan yanı hava girişini azaltıyor olması. Fakat her açık hava filtresi hava girişini kolaylaştırmaz.. Alırken iyi seçin.. Havayı motorun bulunduğu yerden değil dışarıdan, serin serin almalı..
ECU'lu araçlarda hava girişi sürekli olarak bir sensör ile izlenir ve yeterli hava girmiyorsa yakıt enjeksiyonu ona göre düşürülür.. Hava girişi artarsa ECU aracın performansını hemen ona göre arttırır. Hava-yakıt karışımı sürekli olarak ideal oranda ayarlanır..
Sıralı sistem olmayan araçlarda LPG'ye geçince ECU devre dışı kalır.. Bu söylediklerim geçersiz olur..
Motor ısınması sırasında ECU çabuk ısınsın diye motoru hızlandırabilir veya yakıt tasarrufu için yavaşlatabilir.. Bu bazen garip olaylara yol açabilir.
LPG'nin ne zaman devreye gireceğini kendi içindeki entegre/program belirler. Teorik olarak bu her türlü programlanabilir. (saniyeli, sıcaklığagöre, devire göre, sürekli devrede kalacak şekilde,..) Genellikle motor sıcaklığı ile tetiklenmesi mantıklıdır, çünkü motor soğutucu suyundaki ısı, evaporatörde LPG yi ısıtmak için kullanılır.
Sıralı sistemler doğru uygulandığında bilinen kronik bir sorunu yoktur. Neredeyse problemsiz diyebiliriz.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac