Gönderen Konu: Boyada Kabarma ve Paslanma  (Okunma sayısı 13882 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Boyada Kabarma ve Paslanma
« : Ekim 06, 2006, 00:59:55 »
Değerli arkadaşlar,
Corolla D 4D aracımı yaklaşık 1 ay kadar önce motor özellikleri ve dış görünüşünü çok beğenerek aldım ve şu an 2000 km.de. Yıllarca 2. el arabalara bindim ki sayısını bile hatırlamıyorum. Bunları alırken boya ve kaportanın her yanını detaylı olarak incelerdim. Aynısını yeni aracımda da bir alışkanlık olarak yaptım ve hiçbir kusuru yoktu. Gelin görün ki 2 gün önce kapıların dış üst köşe birleşim yerlerinde kabarma ve ince çizgiler şeklinde( yaklaşık 1cm. uzunluğunda) çatlama ve paslanmaya tanık oldum. Tabii ki moralim çok bozuldu !. Servisim çözümü üst çıtaların birleşim yerlerinde punto atığı kontrolü ve tekrar boyanması olarak buldu. Garanti kapsamında yapılabileceğini belirtti. Toyota kalitesinde böyle bir sorunun yaşanabileceği şanssızlık !. Benzer sorunlar yaşayanlarınız varsa paylaşmanızı ve önerilerinizi rica ediyorum. Esen kalın...

Toyota Club Türkiye

Boyada Kabarma ve Paslanma
« : Ekim 06, 2006, 00:59:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #1 : Ekim 06, 2006, 02:12:51 »
Yeni bir arabada çürük olması çok zor.Ancak bir çarpma olayı olmuştur orada.Yağmur yiyince de kabarıp pasmanmıştır.
Araç bu kadar erken paslanır mı yav?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #2 : Ekim 06, 2006, 11:38:37 »
Bazen böyle şanssızlıklar oluyor sıfır araçlarda. Mesela sıfır alıyorsun aracı. Kazasız belasız kullanıp satmaya kalkıyorsun. Bazı alıcılar elinde boya kalınlığını kontrol eden cihazla dolaşır. Adam bakıyor arabada ikinci kat boya var. Sen diyorsun ben sıfır aldım hiçde boyatmadım diye ama ne çare. Mesela fabrikada park esnasında ufak bir sürtme oluyor ve fabrikada tamir kısmında boyayıp çıkartıyorlar. Senin arabandada buna benzer bir durum olabilir. Bence daha üst makamlara şikayetini bildir. Çünkü aracını satarken alıcı ordaki rütuş olayını farkedip sorun çıkartabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #3 : Ekim 06, 2006, 12:16:16 »
aynı olayı başka marka araçta birisi yaşamış internette okudum aracın sıfırırını servisten istemiş servis olmaz felan diyor adam hukuki yollara başvurup aracını sıfırıyla değiştirmiş sizde şansınızı deneyin çünkü sizin maddi zararınız satarken çok olcak piyasada direği boyanmış araca iyi gözle bakmazlar.
06 YTV 02        
97 TOURING WAGON COROLLA XEİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #4 : Ekim 06, 2006, 12:46:21 »
bende bir  arkadaşımda şahit oldum  sıfır aracında  çamurluk 2 . kez boyanmış onuda bir galerici arkadaşımız ayak üstü söyledi biz inanmadık aracı işin ustasına götürdük ve oda doğruladı bir sorun olmayacağını fakat  sıfır araç alıyorsunuz hakkınızı arayın diye fikrini söyledi  derken sonradan duydumki araç nakil esnasında tırdan indirirken  sorun olmuş ve çamurluk ufak bir şekilde çizilmiş herneyse aracı değiştirmişler uzun uğraşlar sonucu..  bence sende hakkını ara az rakamlar ödenmiyor... yoksa her gördüğünde çatlakları  sinirlerin bozulur an azından benim bozulur..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #5 : Ekim 07, 2006, 13:31:13 »
Nedir bu milletteki boya hastalığı anlamıyorum, kardeşim ne olmuş adam çamurluğu ya da tamponu boyatmışsa, zaten ikinci elde düşük fiyat veriyorsun bir de elinde kalem fellikfellik boya arıyor. Sinir oluyorum böyle tiplere.

Örneğin VW'de 12 sene boya ve paslanmazlık garantisi var, Toyata'da en az 5 sene bir paslanma veya boya atması görürseniz mutlaka garanti kapsamında tamiratını isteyebilirsiniz.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #6 : Ekim 07, 2006, 16:48:41 »
alper piyasa böyle oluşuyor  yapacak bir şey yok
06 YTV 02        
97 TOURING WAGON COROLLA XEİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.gencts.com
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2006, 23:25:35 »
valla yanlıs anlamada sakın daha once hasar olmus olmasın boya falan atmıslardır tekrar
Parola 61
Türk'lüğünden şeref duyan Sevdamın özü Özgürce dolaştığım sokaklarda aldığım her soluğun verdiği rahatlıktan iba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #8 : Ekim 09, 2006, 14:43:30 »
Toyota dış kaporta saclarında Galvanealed denilen Degisik bir galvaniz kaplama kullanır ;

Su anda Dunyada sadece Toyota , Hyundai  vb firmalar bu kaplamayı kullanırken
VW elektro galvaniz yontemini tercih etmektedir;

Paslanma olayi ; boyanin asinip sac ortaya ciktiginda dahi  sacın uzerindeki bu kaplamanın da çizilmesi /yada açığa çıkması ile başlar ;
Bu kaplamaların yaklasık 7,5 mikron kalınlığında oldugunu soyleyebilirim ;

Galvanealed Malzeme Diger galvaniz kaplamalardan farklı olarak uzerinde sadece Zn degil ; Fe-Zn tabakası olarak direkt vardır;
Bu kaplama neticesinde sunu diyebiliriz;
Dİyelimki elinize bir igne aldınız ve Passatı yandan çizdiniz , birde Corollayı ayni şekilde çizdiniz ;

Çizgi derinliği eger yuzeysel ise ; Passat bir sure sonra paslanıcaktır, hatta sadece boya çizilse ve metal kaplamasında çizik olmasa bile paslanıcaktır.  ancak Corolla Paslanmıycaktır , Sebebi uzerindeki kaplamanın korozyon sırasında reaksiyona girme egiliminin Zn kaplıya gore cok daha yavas olmasıdır, Bu özellik toyotanın değil malzemenin ozelliği olup , bilimsel açıdan Oksijen afinitesi daha düşük olan kaplama sayesinde vuku bulmaktadır.

Ancak çizik derin ve geniş ise yapacak pekde bişiy kalmıyo ;
Bu kaplama turunun seçimi sayesinde boyada daha iyi yapışma, kaynakta daha iyi birleşme ve press hanede kalıp yuzeylerindeki aşınmayı yuzeyin daha da pürüzsüz olması nedeniyle azaltmakta ; Tabi bunun yanında diger araçlardan daha ii korozyon direnci sağlıyo ;

Peki bu kadar ii de niye paslanıyo ; E derin olunca yapcak bişiy kalmıyo , boyamanın serviste yapılması sayesinde garantiden de oludugundan bi kaç gun arabasız kalıcaksınız , sonucta kullandığınız arabanın çürümeye daa dayanıklı oldugunu unutmayın.

Peki diger araçlar niye normal Galv yada Elektro galv seçiyo da Toyota gibi Galvanealed Secmiyo _?

1- Malzeme fiyatı bi kere daha pahalı
2- Kaplamayı ureten tesislerin tipi farklı ve Almanyada Elo kaplama daha yaygın , eski tesisler ve kullanımı çelik üretenler için bir avantaj sağlıyo ,
3-ALsana 12 senede garanti ( tabi çizilmezse )

Sonucta belirttiğiniz yerdeki kaynak muhtemelen robot bolumu kaynağı oldugundan Turkiyede elle yapılan ( dünyanın en iyi kaynakçıları Turkler dir ) kaynağa gore kalite farkı bir an için olsa akımdaki gerilim farkı sonucu oluşabilecek bi durumdur;

Boya teknolojisi olaraksa gerideyiz;
Tum dunya su bazlı kullanırkene biz halen yağ bazlı kullanıyoz ( sebep çok yuksek ek yatırım maliyetleri ve Fabrikada bu yatırımın gerçekleşebileceği arazinin yeterince  geniş olmaması)

üzülmeyin ve boyayı yaptırıp uzun sure aracınızı keyifle kullanın derim ;


saygılarımla
Devrim Sağlam

467N SOL SEDAN 2005 ön kapılarda iç aydınlatma  Komple müzik sistemi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #9 : Ekim 10, 2006, 21:45:34 »
Değerli arkadaşlar,

Verdiğiniz bu detaylı ve değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. İlgiyle okudum.

Bugün arabamı servise götürdüm. İnanın onlar da şaşıdılar. Garanti kapsamında yapılabileceğini, istersem kapıların dahi değiştirilebileceğini belirttiler fakat istemedim. Paslanan bölgenin kazınıp tekrar boyanmasına ve kapı çıtalarına komple vernik çekilmesine ( kısmi vernik nedeniyle ilerde olabilecek kabarmaları önlemek için) ortak fikir birliği sonucunda karar verdik.

Benim için belki şanssızlık ama Toyota servis farkını gördüm.

Bu arada fiyatlarda 2500YTL lik indirim yapılmış yani yeni bir Toyota almak için tam zamanı.
Kazasız günler dilerim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #10 : Ekim 10, 2006, 22:42:54 »
arkadaşım bence senin arabanda muhakkak bir problem var bir çizik bir hasar garanti kapsamında hallederler benim aracım 98 model allaha şükür bi problem yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #11 : Ekim 10, 2006, 23:05:26 »
Alıntı yapılan: ibrahim gökhan odabaşıoğlu
alper piyasa böyle oluşuyor  yapacak bir şey yok
[/quote]

Piyasa dediğin benim, sensin. Fiyat aralığı dediğin taş çatlasa 1000.YTL.
Ben şahsen az km yapmış çamurluğunda boya olan arabayı, çok km yapmış boyasız araca tercih ederim. İyi yapılmış boyanın ne zararı var doğrusu anlamıyorum.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #12 : Ekim 11, 2006, 11:31:01 »
Alper
bizim pazar kulaktan dolma bilgilerle isliyor.
Ben de senin gibi düsünüyorum.
Tasiyici kolonlar(sasi)de bir problem yoksa alinabilir.

Ve gecmis olsun.
Her aracta problem cikabilir. Önemli olan nasil cözüldügüdür.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #13 : Ekim 11, 2006, 22:05:03 »
Alıntı yapılan: Devrim Saglam
Tum dunya su bazlı kullanırkene biz halen yağ bazlı kullanıyoz ( sebep çok yuksek ek yatırım maliyetleri ve Fabrikada bu yatırımın gerçekleşebileceği arazinin yeterince  geniş olmaması) [/quote]Türkiye'deki bütün fabrikalar yağ bazlı boya mı kullanıyor? Öyleyse bu bir felaket yahu! Onca fabrikanın kimyasal atığı nereye gidiyor?

Bir de klima gazında hangi fabrika, hangi yıl R134 kullanmaya başladı onu merak ediyorum ben. OSD'ye eposta atıp bilgi istemiştim ama oralı olmadılar.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: ---
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #14 : Kasım 27, 2006, 12:37:50 »
Bu arabalara boşuna 12 yıl paslanmazlık ve boya garantisi vermiyorlar...Hukuken bu olayda hakkını ara,böyle şey olmaz yeni bir arabada...
2009 TİBURON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2006, 03:18:33 »
toyota paslanmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Boyada Kabarma ve Paslanma
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2006, 17:22:07 »
Araç kılavuzunda boyanın nasıl korunması gerektiği anlatılmış. Ayrıca servislerde aldığınız 0 araca bile boya koruma yaptırmanız konusunda tavsiyede bulunuyor.

Almanya da, Amerikada yaşamıyoruz. Toz var, tuz var, nem var, çamur var, asit yağmuru, kuş, zift, kireç, boya derken bir sürü etken var boyayı etkileyen. İyi bakmak lazım. Yoksa hiçbir aracın boyası fazla dayanmaz.
--dünya dönüyor--