Gönderen Konu: d-4d turbo ve enjektör problemi  (Okunma sayısı 16943 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
d-4d turbo ve enjektör problemi
« : Mayıs 24, 2009, 15:52:55 »
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 1 ay önce eski 2006 model Corolla H/B D-4D Terra aracımı sattım. Uzun araştırmalar sonunda aynı model "Sol" donanıma sahip yeni aracımı İzmir'den aldım. Aracı alırken 2. el araçta uygulanabilecek bütün prosedürleri uyguladım. Expertizini İzmir'de bulunan bir yetkili serviste yaptırdım. Servis'ten "araç 10 numara" yanıtını aldıktan sonra aracı satın aldım. Aracı ilk aldığımdan beri devirle birlikte artan bir ıslık sesi ve rolantide çalışırken d-4d nin kimliğine yakışmayan gürültülü bir çalışma vardı. Expertiz sırasında 10 numara yanıtını aldığım için seslerle ilgili sıkıntımı 60.000 bakımında dile getiririm diye düşünmüştüm. Halbuki kötü bir süpriz beni bekliyormuş. Aslında bu problemlerin kaynağı, bozuk olan Turbo ve 2 enjektörmüş. Çıkardıkları fiyata inanamazsınız.

Expertiz yapan yetkili servisle ilgili şikayetimi Toyotasa Müşteri Hizmetlerine ilettim. Fakat bir sonuç alabileceğime inanmıyorum. Büyük ihtimalle "Biz baktığımızda bir problem yoktu" diyecekler. Belki bir mucize olur da problemi üstlenirler.

Yetkili servis mantığını bilirsiniz. Hiçbir zaman onarma yoluna gitmezler. Direkt değişim derler. Belki turbo ve enjektörlerdeki problem tamir ya da temizleme ile giderilebilecek bir problemdir. Konuya hakim olamadığım için net bir fikir yürütemiyorum.

Aracın ilk sahibinden garanti extra varmış. Eğer bu garantiyi üzerime almayı başarabilirsem problemi yetkili serviste gidermeye çalışacağım. Fakat bu umut suya düşerse yetkili servisle yollarımı ayırmayı düşünüyorum.

Benim gibi aynı problemi yaşamış bir arkadaş varmıdır? Anadolu yakasında yaşıyorum. Gerçekten iyi olduğuna inandığınız özel servis önerileriniz nelerdir? Bir de mekanik bilgisi olan arkadaşlar, bu bahsettiğim problemlerle ilgili fikriniz nedir? Özel serviste maliyeti ne kadar farkeder?

Yanıt verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

F.S.

Toyota Club Türkiye

d-4d turbo ve enjektör problemi
« : Mayıs 24, 2009, 15:52:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #1 : Mayıs 24, 2009, 16:04:14 »
en iyi ihtimalle 5.000 tl dediler.  :(
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #2 : Mayıs 25, 2009, 07:57:19 »
turboda onarım saglıklı olmadıgını biliyorum oyuzden sıfırı ile degisimi cok daha iyi olur enjektorler icin herhangi bir fikrim yok .. onceki sahibi turbolu arac kullanmadıgından muhtemelen sorunlar oyuzden cıkmıstır. gecmis olsun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #3 : Mayıs 25, 2009, 08:29:57 »
garanti extrayı devretmek zor birşey değil ki ?

lakin nerdeyse 3 senedir bu forumdayım ilk defa d4d ile ilgili böyle ciddi bir sorun duyuyorum. İlk sahibi kimse büyük bir başarı göstermiş d4d'e zarar vermekle hem de 60bin de
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #4 : Mayıs 25, 2009, 08:46:41 »
  Selam.
 Öncelikle çok geçmiş olsun.
 Turbo dizel araçların her araçta olduğu gibi kendine has dikkat eidlmesi gereken bazı kullanım teknikleri vardır. Bunlara yakıt, kullanım şekli vs. diyebiliriz. Malesef bunlara uyulmadığında problemlerle karşılaşılabiliniyor. Zaten bu yüzden bir çok firma Türkiyeye dizel araçlarını getirmeyi hep ertelemişlerdi. Daha önceleri getirenlerde sorunlarla karşılaşmışlardı. Ancak ekspertiz raporuna rağmen 1 ay gibi kısa bir süre içerisinde bunların açığa çıkması düşündürücü. Bence asıl üzerine gidilmesi gereken garantiden ziyade ekspertiz raporu olmalıdır. Çünkü örneğin kullanılan yanlış yakıt enjektörlerin garantisini devre dışı bıraktırabilir.
 Ayrıca enjektörlerin artık tamir takımlarının satıldığını duyuyorum ve dolayısı ile orjinal şekilde tamirleri yapılabiliyor, bir araştırmak lazım. Turbonunda tamiri yapılıyor ancak işi iyi bilen birine ve garntili yaptırmak lazım,gerekli ise orjinal sıfırı kullanılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #5 : Mayıs 25, 2009, 09:36:13 »
garanti extrayı devretmek zor birşey değil ki ?

lakin nerdeyse 3 senedir bu forumdayım ilk defa d4d ile ilgili böyle ciddi bir sorun duyuyorum. İlk sahibi kimse büyük bir başarı göstermiş d4d'e zarar vermekle hem de 60bin de

hakli olabilirsiniz. lakin garanti extra ilk sahibine aitmis. 2. sahibi araci 1 ay gibi kisa bir sureligine kullandigi icin garanti extra'yi uzerine almamis. o yuzden ilk sahibi ile 2. sahislar araciligiyla iletişim kurup noter tastikli devir dilekçesini almaya çalışıyorum.
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #6 : Mayıs 25, 2009, 09:47:07 »
  Selam.
 Öncelikle çok geçmiş olsun.
 Turbo dizel araçların her araçta olduğu gibi kendine has dikkat eidlmesi gereken bazı kullanım teknikleri vardır. Bunlara yakıt, kullanım şekli vs. diyebiliriz. Malesef bunlara uyulmadığında problemlerle karşılaşılabiliniyor. Zaten bu yüzden bir çok firma Türkiyeye dizel araçlarını getirmeyi hep ertelemişlerdi. Daha önceleri getirenlerde sorunlarla karşılaşmışlardı. Ancak ekspertiz raporuna rağmen 1 ay gibi kısa bir süre içerisinde bunların açığa çıkması düşündürücü. Bence asıl üzerine gidilmesi gereken garantiden ziyade ekspertiz raporu olmalıdır. Çünkü örneğin kullanılan yanlış yakıt enjektörlerin garantisini devre dışı bıraktırabilir.
 Ayrıca enjektörlerin artık tamir takımlarının satıldığını duyuyorum ve dolayısı ile orjinal şekilde tamirleri yapılabiliyor, bir araştırmak lazım. Turbonunda tamiri yapılıyor ancak işi iyi bilen birine ve garntili yaptırmak lazım,gerekli ise orjinal sıfırı kullanılabilir.

Evet Hakan Bey. Toyota ile ben de ilk kez problem yaşıyorum. O yüzden en etkili yetkili merciye nasıl ulaşabilirim bu konuda bir fikrim yok açıkçası. Az önce expertiz formu ile 60.000 bakimi formundaki km farklarini kontrol ettim. Aradaki fark 1.100 km. Hadi diyelim ki problem benden kaynaklanıyor ve kötü yakıt kullandım. Toplam 2 depo felan yakıt almışımdır ki sizin de dediğiniz gibi bu problemler 1 ay gibi kısa bir sürede patlamayacaktır.

1 ay once sattigim Terra model olan aracım da 60.000 km'deydi ve saat gibiydi. Bir yerinden ses gelse gece uykularım kaçardı. O kadar iyi bakardım yani. Sırf güvendiğim için Bağlarbaşı'ndan Kızıltoprak'taki Shell'e giderdim. :) Şimdi İzmir'deki yetkili servisin de benim gibi bu kadar hassas adama "bu problem sonradan olmuş" diyecek olması ayrıca çileden çıkarıcı.

Bakalım önümüzdeki günlerde gelişmeler nasıl olacak...
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #7 : Mayıs 25, 2009, 14:50:59 »
Geçmiş olsun, inşallah herşey lehinize gelişir. Merakla önümüzdeki günleri bende bekliyor olacağım...
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #8 : Mayıs 25, 2009, 15:12:43 »
d-4d hakkındaki ilk şikayeti duyuyorum, geçmiş olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #9 : Mayıs 25, 2009, 15:13:38 »
  Aslında her zaman yakıt fişlerinide saklamak lazım. Ancak bu yakıt olayından sorun olsa dahi bu ancak enjektörlerdeki sorunu açıklayabilir, turboyu açıklamaz. Turbo kullanımının da gereklerine sizden önceki kullanıcıların dikkat etmiş olması gerekir. Eğer ekspertiz kontrolünde buna bakıldı ve sağlam raporu verildi ise bu da ayrı bir tartışma konusu, yani ekspertiz raporuda sorumluluk teşkil etmeli bence.
 Ayrıca bu parçalara ulaşım ve temini artık eskisi kadar külfetli değil. Ama bu tarz bir sorun elbetkide insanın canını sıkar. Tekrar geçmiş olsun, en kısa zamanda ve kolayca sorununuzun düzelmesi dileği ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #10 : Mayıs 25, 2009, 15:18:34 »
Geçmiş olsun, inşallah herşey lehinize gelişir. Merakla önümüzdeki günleri bende bekliyor olacağım...

teşekkürler. gelişmeleri sizlerle paylaşacağım.

d-4d hakkındaki ilk şikayeti duyuyorum, geçmiş olsun...

teşekkürler.

 Aslında her zaman yakıt fişlerinide saklamak lazım. Ancak bu yakıt olayından sorun olsa dahi bu ancak enjektörlerdeki sorunu açıklayabilir, turboyu açıklamaz. Turbo kullanımının da gereklerine sizden önceki kullanıcıların dikkat etmiş olması gerekir. Eğer ekspertiz kontrolünde buna bakıldı ve sağlam raporu verildi ise bu da ayrı bir tartışma konusu, yani ekspertiz raporuda sorumluluk teşkil etmeli bence.
 Ayrıca bu parçalara ulaşım ve temini artık eskisi kadar külfetli değil. Ama bu tarz bir sorun elbetkide insanın canını sıkar. Tekrar geçmiş olsun, en kısa zamanda ve kolayca sorununuzun düzelmesi dileği ile.

teşekkür ederim. Umarım Toyotasa da sizin gibi düşünür.
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #11 : Temmuz 14, 2009, 10:08:27 »
Merhaba arkadaşlar,

Bu konu ile ilgili olanlar bilirler. Bir süre önce aracımın turbo ve enjektörleriyle ilgili sıkıntılı günler yaşamıştım. Bu konuyla ilgili olarak son durumu sizlerle paylaşmak istedim.

Yaşadığım sıkıntıdan sonra İzmir'deki servis ilgisiz kalınca Toyota Müşteri Hizmetlerini aradım ve şikayetimi dile getirdim. Daha sonra İzmir'deki servisten bana dönüş yaptılar ve sıkıntımı giderme konusunda yardımcı olabileceklerini söylediler. Ben aracı 2. sahibinden almıştım. Aracın bilgisayar kayıtlarına baktıklarında 1. sahibinden devredilmemiş garanti extranın olduğunu keşfettiler. Sağolsunlar aracın ilk sahibinin ayağına kadar gidip garanti ekstranın devri için gerekli olan imzayı aldılar ve bana kargo ile postaladılar. Sonrasında aracımın turbo ve 2 adet enjektörünü İstanbul'daki bir serviste garanti dahilinde değiştirttim. Saat gibi oldu .. ;)

Burdan konu ile ilgilenen bütün arkadaşlara tekrar teşekkür etmek istiyorum.

Saygılar..
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #12 : Temmuz 14, 2009, 10:51:12 »
Toyota yine bir 10 numarayı kaptı
Gidip başka marka araba alnır mı?  ''Adama deli diye gülerler'' diye bir laf vardır bizim buralarda
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #13 : Temmuz 14, 2009, 10:57:14 »
Toyota yine bir 10 numarayı kaptı
Gidip başka marka araba alnır mı?  ''Adama deli diye gülerler'' diye bir laf vardır bizim buralarda


:)

Aynen...
Bekleme surecinde diger markalarin garanti kapsaminda turbo ve enjektorlere bakış açısını araştırmıştım. Mesela gördüm ki KOÇ grubuna ait bütün markalardan (Fiat, Ford, Lancia vb) uzak durmak gerekiyor. Çünkü garanti ile ilgili metninde aynen şöyle yazıyor. "Eğer aracınızın turbo ve enjektörlerinin garanti kapsamına girmesini istiyorsanız, yakıtınızı OPET istasyonlarından almalısınız (ki bilindiği gibi OPET te KOÇ grubuna ait)".

Ne olursa olsun Toyota..
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #14 : Temmuz 14, 2009, 12:34:35 »
Hadi geçmiş olsun Ferdi. Sorununun çözüldüğüne sevindim. Tabii böyle örnekleri duymak biz Toyota sahiplerinin de markasına olan güvenlerini artırıyor.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2009, 13:43:30 »
Teşekkürler Ali Rıza.
Bu arada Aydın'ın neresinden? Ben de Aydınlıyım da..  ;)
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2009, 14:15:17 »
Ben aslında Burdurlu'yum ama babamın görevi dolayısıyla çocukluğum Aydın Karacasu'da geçti. Ortaokul, lise ve üniversiteyi Burdur ve Erzurum'da okuduktan sonra ilk görev yeri olarak Aydın Yenipazar'a geldim, 2000 yılından beri Yenipazar'dayım.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #17 : Temmuz 14, 2009, 14:21:53 »
Ben aslında Burdurlu'yum ama babamın görevi dolayısıyla çocukluğum Aydın Karacasu'da geçti. Ortaokul, lise ve üniversiteyi Burdur ve Erzurum'da okuduktan sonra ilk görev yeri olarak Aydın Yenipazar'a geldim, 2000 yılından beri Yenipazar'dayım.

biraz kafam karisti ama
ne demisler:"dogdugun yer degil..doydugun yer.." ;)

saygilar..
F.S.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #18 : Temmuz 14, 2009, 15:10:28 »
  Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: d-4d turbo ve enjektör problemi
« Yanıtla #19 : Temmuz 14, 2009, 15:45:35 »
Çok geçmiş olsun Ferdi bey. Peki o verilen ekspertiz raporunun bir anlamı varmıymış onu öğrenebildiniz mi? Yani ileride bende dizel bir araç almayı düşünüyorum böyle ekspertiz raporu dahi alınarak alınmış bir araçta böyle bir sorun çıkması açıkçası korkuttu beni.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli