erdem akarsu
Aktif Toyotacı

İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: Yok
|
 |
« : Ekim 02, 2007, 02:24:57 » |
|
geçenlerde arabaya alışmış olmanın verdiği rahatlıkla virajlı yolları sevmem nedenıyle tarafiğin hemen hemen hiç olmadığı bursa doğancı barajının yolunda limitlerde zorlayayayım dedim ve çıktım yola tüm vites aralıklarını limitlerde geçtim arkadaşlar inannın bana virajlarda sankı yolda mıknatıs var araç santim oynamadı yoldn hadi dedim viraj içinde fren yapayım dedim gık yok yola devam ee hadi dedim viraja girmeden vites küçültüp kompressör yapmıyayyım yuksek viteste arabayı sallı sokayım dedim gene zorlama yok araçta yol tutuş inanılmaz ve arabada yalnızca 2 kişiyiz o arkadaşıda ön koltuğa değil arka koltuğa oturttum kı bu zorlamalarda arkada seyahat eden insanların konforu nasıl öğrenmek için arkadaşın yanıtı en kısa zamanda corolla alıcam kı kendinnde 2007 focus var kı o aracında yol ttuş performansı ortada onuda gayat iyi bence kullandım ama bu kadar güven vermedi  kendimden korktum çünkü hata istiyorum vermiyor insanın direksiyon başında canavar olası geliyoo bu kadar güven iyi değil ama ne yaapalım toyota ve corolla !!!!! trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
|
|
|
|
|
Logged
|
düşünüyorumda düşüncelerin en güzeli senın beni düşünüp düşünmediğini düşünürken düşündüğünü düşünmek olsa gerek diye düşünüyorum[/colo
|
|
|
Yaman Eligül
Fanatik Toyotacı
  
İtibar: +1/-1
Offline
Otomobili: Landcruiser
Kan Grubu: ---
|
 |
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2007, 08:38:12 » |
|
Büyük gelişme var demek yeni kasa da . Benim aracın yol tutuşu Allah'a emanet çünkü.
Bu yol tutuşu nasıl sağladılar acaba, arkalarda bağımsız suspansiyon yok sizin araçta da , burulma kirişi var mesela.
|
|
|
|
|
Logged
|
Saygılar, Yaman 2007 Corolla Sedan D4D MMT
|
|
|
HAKAN ATABERK
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Yer: sinop - samsun
Otomobili: Diğer Marka
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #2 : Ekim 16, 2007, 02:05:20 » |
|
Büyük gelişme var demek yeni kasa da . Benim aracın yol tutuşu Allah'a emanet çünkü.
Bu yol tutuşu nasıl sağladılar acaba, arkalarda bağımsız suspansiyon yok sizin araçta da , burulma kirişi var mesela. burulma kirişi ama yenisi eğilip altına baktınızmı bizimkiler l şeklinde borucuk ma yenileri ayrı yerden bağlatılı renaultların arkasında olanla aynı bir süspansiyon değişmiş... malüm önede bir çubuk eklemişler araba yüksekliği sabit kalmış yere basan kısmı genişlemiş. virajlarda 3 tekere kalkma olayı artık kalmamış corollada bu bir çok defa oluyor aynanızı tam tekere verin bakmaya cesaret edeblirseniz çok set virajlarda set girerseniz havada olduğunu görürsünüz birde airodinamik yapısı tamaen değişmiş ağırlığı artmış ve yere yaışkan bir araç olmuşşş..
|
|
|
|
|
Logged
|
TODAY - TOMORROW
|
|
|
mehmet çelenk
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 40
Yer: edirne/keşan
|
 |
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2007, 16:51:27 » |
|
%78 arka süspansiyon kirişinin sertliği arttırıldı.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
HAKAN ATABERK
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Yer: sinop - samsun
Otomobili: Diğer Marka
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #4 : Kasım 03, 2007, 22:50:51 » |
|
arkadaşlar 2008 corolla ve aurislerin arka süspansüyonları bizim e12 kasalarla aynı değil bizzat kendim altına eğilip bakıp inceledim .
ismi aynı fakat şekil itibarisyle farklı 2008 lerde orta mil sabit 2 taraf çalışırken aşırı virtajlarda viraj denge ile diğer tarafı dengeliyorş bizimkiler yani e12 ler farklı biraz hem sert hem tepkisi yavaş
tam tersi 2008 ler hem yumuşak hem tepkisi hızlı olduğu için aracın yol tuttuşu iyileşmiş
ön süspansiyonların ek bir aparatı daha var..
amortiselerdede değişiklik var kısacası kople değişmiş ve iyileştirilmiş süspansüyonları aslında 2008 corollanın
|
|
|
|
|
Logged
|
TODAY - TOMORROW
|
|
|
Alper Sınav
Yönetici
    
İtibar: +9/-2
Offline
Yaş: 24
Yer: Ankara
Otomobili: Corolla
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #5 : Kasım 03, 2007, 23:10:55 » |
|
2008'lerin süspansiyon sistemi sıfırdan çizilmiş, tamamen yeni bir sistem.
Bu açıkladıkları ilk özelliklerinden biriydi zaten.
Auris'te de durum aynıymış, Toyota'nın başarılı kararlarından biri
|
|
|
|
|
Logged
|
Bu imza mahkeme kararıyla engellenmiştir. Ankara 1. Sulh Ceza Mahkemesi, 30.10.2008 tarih ve 2008/666 nolu kararı gereği bu imza TELEKOMÜNİKASYON İLETİŞİM BAŞKANLIĞI'nca engellenmiştir.
|
|
|
Doğan Keleş
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 22
Yer: istanbul-antalya
|
 |
« Yanıtla #6 : Kasım 04, 2007, 18:00:29 » |
|
bu testi yapılan corolladaki lastikler nedir net bilgi alabilirmiyim bir ara bakındığımda corollada farklı farklı lastikler gördüm
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
HAKAN ATABERK
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Yer: sinop - samsun
Otomobili: Diğer Marka
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2007, 22:11:26 » |
|
bu testi yapılan corolladaki lastikler nedir net bilgi alabilirmiyim bir ara bakındığımda corollada farklı farklı lastikler gördüm lastikler TOYO marka 205-60-16 lastik dişleride turanza benziyo yönlü yarıs yönlü yarısı düz dişli
|
|
|
|
|
Logged
|
TODAY - TOMORROW
|
|
|
Doğan Keleş
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 22
Yer: istanbul-antalya
|
 |
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2007, 01:22:04 » |
|
ben corollada toyo artı continental gördüm araştırdığım zamanlarda bilgi için teşekkürler sizin araç benznli sanırım dizelde continental ihtimalini düşünüyorum tam net hatırlamıyorum ama sanki bunlardan başka bide michelin yada bridgestone görmüştüm
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Abdurrahman ARSLAN
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Otomobili: Corolla
Kan Grubu: B+
|
 |
« Yanıtla #9 : Kasım 05, 2007, 09:55:24 » |
|
yeni toyotada eğer yol tutuş geliştirilmişse bu araba için bir artı. ben benim aracım sayesinde hiçbirşekilde toyotaya yol tutuşu konusunda güvenmiyorum.
|
|
|
|
|
Logged
|
Hayat bazen insana sürprizler yapıyor. Bazılarını farkediyoruz, bazılarını ise fark ettiğimiz zaman çok geç oluyor.
|
|
|
Alper Sınav
Yönetici
    
İtibar: +9/-2
Offline
Yaş: 24
Yer: Ankara
Otomobili: Corolla
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2007, 12:18:41 » |
|
Ben de taa geçen sene test ettiğimizde Yokohama ve Dunlop lastikli olduklarını hatırlıyorum. Demek ki farklı bayiilere farklı lastik takıyorlar...
|
|
|
|
|
Logged
|
Bu imza mahkeme kararıyla engellenmiştir. Ankara 1. Sulh Ceza Mahkemesi, 30.10.2008 tarih ve 2008/666 nolu kararı gereği bu imza TELEKOMÜNİKASYON İLETİŞİM BAŞKANLIĞI'nca engellenmiştir.
|
|
|
Doğan Keleş
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 22
Yer: istanbul-antalya
|
 |
« Yanıtla #11 : Kasım 05, 2007, 17:50:46 » |
|
haklısın sanırım continental değilde dunlop vardı dunlop yokohoma toyo 3 garanti oldu 2 motor opsiyonu olan bir araba için ilginç yani detaylı incelemek gerekiyor bu konuyu bir üstte cevap atan arkadaş bilmiyorum hangi kasa corolla kullanıyorsun e11 kullanıyorsan lastiklerin orjinalse b390lardan olduğunu garanti edebilirim sana
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2007, 17:51:27 Gönderen: Doğan Keleş »
|
Logged
|
|
|
|
HAKAN ATABERK
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Yer: sinop - samsun
Otomobili: Diğer Marka
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #12 : Kasım 05, 2007, 21:45:15 » |
|
arkadaşlar araç sedan kasa yani japonyadan toyo marka lastikle geliyo, servis size soruyor lastik değiştirmek isterseniz iyi para farkla deşiyor michelin bristone hangini istersen takıyo kendii
avensisler sakaryadan çıktığı içinb bristone olablir genel firmaların markasıı bide avrupalılar continenantal seviyooo belki belli aralıklarla ondan farklılar göstereblir ama sedanlar toyo markaa
|
|
|
|
|
Logged
|
TODAY - TOMORROW
|
|
|
Sedat Pamuk
Yeni Toyotacı
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 27
|
 |
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2007, 00:42:47 » |
|
bizde 2005 verso var full olandan fren sistemi yol tutuşu çok sağlam kesinlikle
|
|
|
|
|
Logged
|
MyOyun.com
|
|
|
Doğan Keleş
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 22
Yer: istanbul-antalya
|
 |
« Yanıtla #14 : Kasım 11, 2007, 15:17:00 » |
|
otohaberde yapılan bir testte dikkatimi çekti lastikler yokohoma olarak belirtilmiş yani senin sölediğini anladım fakat bu dergici arkadaşların lastiğe bakıp markasını yazmış olma ihtimali de var bizim bildiğimiz bişeyden bihaber olup gördüklerini yazdılar belki de dizel benzinli olarak bi ayrım da olabilir yani araştırmış da olabilirler
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
HAKAN ATABERK
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 29
Yer: sinop - samsun
Otomobili: Diğer Marka
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #15 : Kasım 14, 2007, 00:10:11 » |
|
oto haber dediğiniz ve benzeri siteler ve dergiler,
avrupalıların test verilerinin ingilizceden türkçeye cevirip kendilerinden kelimler ekleyip sürüyolar önünüze resimleride kullanılan araclardan alıyolar test araclarından değil coğu zaman önemsemeyin bu adamları
0-50 km testi koymuş zamanla hangi dizelin 1. vitesi 50 yapacakmış hikaye okuyalar atarım 2 ye ondan sonra torkumla ucarım. hızlı arabayı yavaş yavaş arabayı hızlıymış gibi gösteriyolar bunların verilerinden esneklik dedikleri 60-120 80-120 hızlanmalarını sadece fikir olarak alın inanmayın sakın
lastikleri dalgınlılarına gelip öyle yazmışlardır o arada cep telefonları çaldıysa
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Kasım 14, 2007, 00:12:25 Gönderen: HAKAN ATABERK »
|
Logged
|
TODAY - TOMORROW
|
|
|
Doğan Keleş
Hiperaktif Toyotacı
 
İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: 22
Yer: istanbul-antalya
|
 |
« Yanıtla #16 : Kasım 14, 2007, 02:21:39 » |
|
Lastik konusunda haklı olabilirsiz araştırdıklarını zannetmiyorum fakat dediklerinize tamamen katılmıyorum evet bazı testleri kopyala yapıştır süsle hatta trde yakın olduğun tarafa çekme gibi adilikler yapıyorlar. Fakat kendi yaptıkları testler de var katılmadığım kısımlar, ben 1de hangisi 50 yapacak diye bir teste rastlamadım elimde autoshow un son 7 yılı eksiksiz mevcut ayrıca adet olarak bir o kadar da karışık çıkar fakaat testler çok yerli yerinde yapılıyor diyemem yanlı yapıldığını düşünüyorum. İlkemiz tarafsızlık deselerde taraflı olduklarını düşünüyorum ama yine kabul dilmesi gereken bir husus da bu 60-100, 80- 20 esneklik testleri yabancı dergiler ve testler de dahil kabul görmüş bir ölçüm şeklidir yer yer demode olmaya başladı rakamlar 5 ileri zamanına göre ayarlanmıştı 6 ileriler çoğaldıkça veriler sağlıksızlaştı fakat rakamlarla oynamak dışında pek bir çare de yok kaç kişi dergide tork eğrisini görüp de ne oluğuna kanaat edebilir ?? O yüzden sağlıklı olmasa da bu sayıal verilere ihtiyacımız var hala
bu arada bir akrabamız dizel elegant aldı ilk fırsatta lastiklerine bakacağım
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Murat Küden
|
 |
« Yanıtla #17 : Kasım 20, 2007, 13:13:36 » |
|
yurtdisi fabrikalarda tek tip veya tek marka lastik genelde takilmaz. TR de sabanci kendi fabrikasindaki en dandik lastigi ittirdigi icin hep bu bridgestone un kötü modeli ile geliyordu
NOT: ben Dunlop, Yokohoma da gördüm yeni Corolla'da.
|
|
|
|
|
Logged
|
Birinci vazifeni unutma!
|
|
|
Alper Sınav
Yönetici
    
İtibar: +9/-2
Offline
Yaş: 24
Yer: Ankara
Otomobili: Corolla
Kan Grubu: A+
|
 |
« Yanıtla #18 : Kasım 20, 2007, 13:58:32 » |
|
Evet, Dunlop SP Sport ile bir sürü var sokaklarda, fena da lastik değil bu Dunloplar.
Hatırlıyorum da, 1991'de ilk alındığında benim Corolla'da da Dunlop vardı.
Türkiye'de Goodyear satıyormuş galiba, ama pek yaygın olmadığı kesin.
|
|
|
|
|
Logged
|
Bu imza mahkeme kararıyla engellenmiştir. Ankara 1. Sulh Ceza Mahkemesi, 30.10.2008 tarih ve 2008/666 nolu kararı gereği bu imza TELEKOMÜNİKASYON İLETİŞİM BAŞKANLIĞI'nca engellenmiştir.
|
|
|
erdem akarsu
Aktif Toyotacı

İtibar: +0/-0
Offline
Yaş: Yok
|
 |
« Yanıtla #19 : Aralık 04, 2007, 18:13:08 » |
|
lastikler TOYO marka 205-60-16 lastik dişleride turanza benziyo yönlü yarıs yönlü yarısı düz dişli
evet kardeşim benim altımdkı aracın lastikleri DONLOP
|
|
|
|
|
Logged
|
düşünüyorumda düşüncelerin en güzeli senın beni düşünüp düşünmediğini düşünürken düşündüğünü düşünmek olsa gerek diye düşünüyorum[/colo
|
|
|
|